Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Welke moord werd de laatste horcrux? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jelle
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Jelle is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 14, 2006 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

daarbij denkt niemand erbij na dat Perkamentus heeft gezegd dat voldemort wel een heel goede controle heeft over nagini, zelfs voor een sisselspreker....dit zou er heel goed op kunnen wijzen dat nagini een horcrux/gruzielement is

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 22:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Riesjuh schreef:
Voldemort zelf is toch ook een gruzielement??? Dus ik denk dat Carlo als laatst is vermoord om er 1 te maken.

Tuurlijk niet. Je bent toch al jezelf, je hebt toch al je eigen ziel.. Dus hij hoeft daar toch niet iemand voor te vermoorden want z'n eigen ziel heeft hij nog.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 23:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Riesjuh schreef:
Voldemort zelf is toch ook een gruzielement??? Dus ik denk dat Carlo als laatst is vermoord om er 1 te maken.

Tuurlijk niet. Je bent toch al jezelf, je hebt toch al je eigen ziel.. Dus hij hoeft daar toch niet iemand voor te vermoorden want z'n eigen ziel heeft hij nog.

ja dit klopt wel, voldemort kan niet zijn eigen ziel ergens anders toe in plaatsen. ( tenminsten niet zijn alle ziel ) Voldemort moet zelf ook altijd een stukje ziel bij dragen. Want hoe kan hij anders leven als hij helemaal geen ziel meer heeft?

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
omberitus
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

omberitus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 9:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikzelf denk dat hij de moord op Frank Braam heeft gebruikt voor zijn slang Nagini.De moord was dan wel niet belangerjk maar hij moest nog een Gruzielement hebben.Oorspronkelijk was waarschijnelijk het plan om de moord op Harry als Gruzielement te gebruiken.Dat zou voor hem een belangerijke moord geweest zijn want dan had hij zijn gelijke gedood.Maar zoals we weten mislukte dat.En daarom gebruikte hij een niet belangerijke dood voor zijn zevende gruzielement.

james rune
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

james rune is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 22, 2006 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

qsfsdgsdg

Laatst aangepast door james rune op Vr Dec 12, 2008 20:50; in totaal 1 keer bewerkt
maja
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 157 Sikkels

maja is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 23, 2006 9:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hee even tikkie terug hoor. Ik zat es te rekenen.
Iedereen denkt dat Voldemort met de moord op Harry de laatste horcrux wilde maken. Op dat moment waren er dus zes stukjes ziel.
Dat plannetje mislukte en voldemort werd verslagen, dat kostte hem 1 horcrux( 1 stukje ziel werd vernietigd)....toen had -ie er nog 5.
Ik ga ervan uit dat in de scene op het kerkhof geen horcrux gebruikt is om terug te keren. Dus voldemort loopt rond in 5 stukjes.
Het dagboek was er 1...toen waren er nog 4.
De ring was er 1......toen waren er nog 3.
Het medaillon is er 1......Toen waren er nog 2( weet niet of het echt vernietigd is maar daar gaan we ff vanuit)

Als Voldemort geen nieuwe horcruxes heeft gemaakt na zijn herrijzenis bestaat hij nu uit twee stukken.Er is dan maar 1 horcrux over om te venietigen want het tweede stukje ziel is hijzelf.
Als hij met de moord op frank braam een nieuwe horcrux heeft gemaakt Dan moet Harry er twee zoeken, waaronder dan waarschijnlijk Nagini.

Snappen jullie het nog of slaat mijn theorie nergens op ???

Ik vond het nl. zo vreemd dat in het laatste boek wel 4 horcruxes zouden moeten worden gevonden en vernietigd, is vlgs. mij veel te veel werk.

maja
1e jaars
1e jaars

maja is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 14:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoe bedoel je? ik bedoel met ... toen waren er nog... dat er steeds een horcrux vernietigd wordt, als er staat toen waren er nog twee dan bedoel ik twee stukjes ziel en een ervan is natuurlijk voldemort zelf....die andere moet dan nog een horcrux zijn.

Mijn getallen vertegenwoordigen dus stukjes ziel( hij wou per slot van rekening zijn ziel in 7 stukken delen en dat moet betekenen hijzelf plus 6 horcruxes)

Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus zegt zelf dat Voldemort nog een oude man gedood heeft, de oude tuinman van de Vilijns (het beginstuk van boek 4). Ik denk dat dit best waar zou kunnen zijn: er zijn geen speciale personen meer die hij makkelijk kan bereiken en vermoorden, hij is gebonden aan een (nog steeds) armzalig lichaam en bestaan, en neemt daarom genoegen met deze man.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Kone is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 2:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

het is niet zeker op wie de moord is gepleegd voor het laatste gruzielement maar ik denk dat het op frank braam was en dat voldermorts slang zijn laatste gruzielement is.

voor de duidelijkheid nog even de gruzielementen(volgens perkamentus) op een rijtje.

slang
medallion - vernietigd???
ring - vernietigd
dagboek - vernietigd
beker van huffelpuf
iets van ravenklauw of griffoendor
het laatste gruzielement is voldermort zelf.

Kofu slytherin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Kofu slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 2:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk ook dat die geen anderen uitweg meer had en gewoon de tuinman vermoorden om zijn plan te voltooien.hij vond geen mensen die die eventueel nog naar de dark side kon halen dus hij killde maar de tuinman.

1e dat ik mee deed : 2e plaats

2e dat ik mee deed : 1e plaats!
Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 9:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

maja schreef:
Hee even tikkie terug hoor. Ik zat es te rekenen.
Iedereen denkt dat Voldemort met de moord op Harry de laatste horcrux wilde maken. Op dat moment waren er dus zes stukjes ziel.
Dat plannetje mislukte en voldemort werd verslagen, dat kostte hem 1 horcrux( 1 stukje ziel werd vernietigd)....toen had -ie er nog 5.
Ik ga ervan uit dat in de scene op het kerkhof geen horcrux gebruikt is om terug te keren. Dus voldemort loopt rond in 5 stukjes.
Het dagboek was er 1...toen waren er nog 4.
De ring was er 1......toen waren er nog 3.
Het medaillon is er 1......Toen waren er nog 2( weet niet of het echt vernietigd is maar daar gaan we ff vanuit)

Als Voldemort geen nieuwe horcruxes heeft gemaakt na zijn herrijzenis bestaat hij nu uit twee stukken.Er is dan maar 1 horcrux over om te venietigen want het tweede stukje ziel is hijzelf.
Als hij met de moord op frank braam een nieuwe horcrux heeft gemaakt Dan moet Harry er twee zoeken, waaronder dan waarschijnlijk Nagini.

Snappen jullie het nog of slaat mijn theorie nergens op ???

Ik vond het nl. zo vreemd dat in het laatste boek wel 4 horcruxes zouden moeten worden gevonden en vernietigd, is vlgs. mij veel te veel werk.

Je redenering is niet helemaal compleet: allereerst verloor hij geen horcrux door zijn lichaam te verliezen, want die 7e horcrux die in zijn lichaam zat kan pas vernietigd worden als de andere 6 ook vernietigd zijn (dat betekend dat hij die ook nooit verloor, alleen werd hij zeer ernstig verzwakt).
Verder heeft hij die 7e en laatste waarschijnlijk gemaakt door die oude man te vermoorden in Vilijns oude huis -> hij houdt er aan het eind dus 2 meer over dan in jouw berekening, wat betekent dat de boeken kloppen!

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 22:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Defkes schreef:
Wanneer Perkamentus het gruzielementenverhaal aan het vertellen is, zegt hij dat Voldemort met de moord op Harry het laatste gruzielement zou maken. Ook zegt hij dat dit mislukt is en dat Voldemort na zijn herrijzenis waarschijnlijk de laatste horcrux zou hebben gemaakt.

Mijn vraag is dus: welke moord zou Voldemort dan gepleegd hebben? Aangezien hij telkens die moorden zorgvuldig uitkoos, lijkt het mij niet vanzelfsprekend.

Of zou hij de moord op Lily voldoende hebben gevonden?

Ik denk niet dat je moord op Lilly na 13 jaar nog kan gebruiken om een horcrux te maken. Ik neem aan dat je dit moet doen meteen nadat je die persoon hebt vermoord. Toen Voldemort herrees zal hij vast weer het plan hebben gehad om van Harry een horcrux te maken. Misschien dat hij de moord op Cedric heeft gebrukt om de laatste horcrux te maken, al weet ik niet of je het lichaam van de vermoorde persoon nodig hebt om de horcrux te maken.

16-08-2005 ~ 31-12-08
maja
1e jaars
1e jaars

maja is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 20, 2007 8:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat de moord op Cedric geschikt was om een horcrux te maken...
Pippeling vermoordde Cedric en ik denk dat Voldemort te zwak was om het toen te doen..(moet ie 'm niet zelf vermoorden?)
Hij had het toen ook te druk met Harry denk ik. Cool

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 11:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik me nu afvraag is of er uberhaupt een laatste horcrux is. Want we weten dat toen Voldemort naar het huis van de Potters ging waarschijnlijk nog maar 5 van de 6 horcruxes gemaakt. En hij wilde na de moord op Harry zijn laatste horcrux maken. Maar dat is hem dus niet gelukt, omdat hij zelf werd verslagen. (Dat Harry een horcrux is geworden lijkt mij onmogelijk.)

Dus toen hij terugkeerde had hij in totaal 5 horcruxes gemaakt. Maar er was er al een vernietigd namelijk het dagboek. Maar waarom zou hij er dan nog een extra horcrux maken als hij er dan toch maar vijf in totaal had. Hij zou dus weer twee extra horcruxes moeten maken, om zijn ziel weer in 7 delen te verdelen. Maar zoveel tijd had hij toch niet? Of neemde hij genoegen met een extra horcrux?

16-08-2005 ~ 31-12-08
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Wat ik me nu afvraag is of er uberhaupt een laatste horcrux is. Want we weten dat toen Voldemort naar het huis van de Potters ging waarschijnlijk nog maar 5 van de 6 horcruxes gemaakt. En hij wilde na de moord op Harry zijn laatste horcrux maken. Maar dat is hem dus niet gelukt, omdat hij zelf werd verslagen. (Dat Harry een horcrux is geworden lijkt mij onmogelijk.)

Dus toen hij terugkeerde had hij in totaal 5 horcruxes gemaakt. Maar er was er al een vernietigd namelijk het dagboek. Maar waarom zou hij er dan nog een extra horcrux maken als hij er dan toch maar vijf in totaal had. Hij zou dus weer twee extra horcruxes moeten maken, om zijn ziel weer in 7 delen te verdelen. Maar zoveel tijd had hij toch niet? Of neemde hij genoegen met een extra horcrux?

Hij weet het niet als er een horcrux word vernietigd omdat zijn lichaam en ziel zo verminkt zijn, en waarschijnlijk had lucius niet het lef om het hem te vertellen( want die wist het wel). Hij denkt dat al zijn horcruxes nog intact zijn.

Mijn mega spoiler fanfic!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp