Auteur |
Bericht |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 06, 2006 12:38 |
 |
Sorry Blijerd, op mij kwam je vorige post nogal negatief over mede door het taalgebruik, en is dus een foutje van mij. |
|
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 06, 2006 15:43 |
 |
Ik zit niet op scouting, maar ik heb wel nog aan chiro gedaan.
Scouting lijkt me wel leuk en leerzaam, maar het is niks voor mij. Trouwens, ik kan niet goed vrienden maken. Op de chiro had ik helemaal geen vrienden. Dat was uiteindelijk een van de redenen dat ik eruit ging. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
mira
7e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 17:30 |
 |
Ik heb vroeger in een grijs verleden op scouting gezeten.
Toen was ik 6 ofzo, maar ik vond het nooit zo leuk...
Het gebouw is een paar jaar geleden afgebrand en omdat ze toch geen vrijwilligers meer konden vinden, zijn ze ermee gestopt. |
_________________ The legend begins... |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 15, 2006 11:24 |
 |
Ik zit niet op scouting.
Ik heb er ook nooit op gezeten eigenlijk, ik weet niet waarom maar het lijkt/leek mij niet zo leuk. |
|
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 15, 2006 18:42 |
 |
Choco schreef: | Ik zit niet op scouting.
Ik heb er ook nooit op gezeten eigenlijk, ik weet niet waarom maar het lijkt/leek mij niet zo leuk. |
Kan je ook zeggen waarom je het niet zo leuk lijkt? Nu is je post nogal ongeargumenteert en spammerig.
Dus; Mijn vraag is: Waarom LIJKT het je niet zo leuk?
En yay : D Zometeen weer naar scouting. We gaan verder met kamp-bespreken. Dit jaar gaan we namelijk naar Tsjechië. |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
mellise
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 16, 2006 10:03 |
 |
ik heb er tot eind augustes dit jaar opgezeten 7 jaar in totaal het is echt wel leuk, maar de groep was niet meer zo, en zat bij de R&S en we deden verder ook nooit zo veel, Ik heb altijd op de Pepe groep gezeten  |
|
|
  |
 |
Heksjuh
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 16, 2006 15:31 |
 |
Grappig ik vond juist het berichtje van Blijerd heel postief overkomen, misschien omdat ik er zoveel in terug kon vinden? Scouting heeft denk ik heel erg twee kanten
Scouting trekt toch een bepaald soort mensen aan, als je kamp hebt met veel groepen dan hangt er een sfeer, en iedereen is anders maar er zijn toch nog heel veel overeenkomsten. Van de groep mensen met wie ik bij de explorers zit daar weet ik heel veel van daar bespreken we echt alles mee. Dus ook het liefdesleven
De biertemperatuur wij zitten met een groep waar nauwlijks wordt gedronken door de explorers, maar das ook voor het eerst volgens mij
Koffie wordt ook wel eens thee, en we hebben geen bank meer dus zijn het stoelen
Je leert heel veel scoutingmensjes kennen en ja die zijn vaak wel een beetje idioot maar dan op een verschrikelijk leuke manier
Naar de keuken lopen voor de koffie/thee
En je praat sowieso heel veel over andere groepen.
Dit is denk ik het grote sociale 16+ scouting aspect.
Maar dan heb je nog die hele andere kant, de echte scoutingactiviteiten het leren verantwoordelijkheid dragen, organisatie, dingen leren zoals pionieren kaart lezen, doorzettingsvermogen (!) die is echt heel belangrijk. Het omgaan met anderen, je kunnen inleven.
En de natuur? nou ja veel gebeurt gewoon buiten...
Kortom wat wil je nog meer? |
_________________ Het leven is 1 groot feest het is maar net hoe je het bekijkt!
Pluk de dag en eet veel ijsjes!
Mauw, Ravenklauw
Verruim je blik op het leven |
|
  |
 |
eva(nna)
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
147 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 16, 2006 19:37 |
 |
ik heb het nooit gedaan maar het lijkt me wel tof
doen julie soms ook bosspellen want daar ben ik gek op  |
|
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 22, 2006 21:41 |
 |
@ eva(nna)
Ja, de meeste groepen doen bosspelen. De hoeveelheid bosspelen hangen volgens mij een beetje af van de soort scoutinggroep: Zo doen waterscouts meer activiteiten op het water en landscouts zitten meer in de bossen. Maar het hangt ook een beetje van je leeftijdsgroep af.. De jongere kinderen vind je heel vaak in het bos, de scouts (10-15 jr, verschilt per groep) zitten ook nog best vaak in het bos volgens mij, maar daarna wordt het al iets minder. Toch kiezen een heleboel groepen voor een bosrijk gebied om hun clubhuis neer te zetten. Omdat een bos heel veel mogelijkheden voor spelen etc. heeft. Ik weet niet in welke plaats je woont maar ik zou gewoon een keer langs gaan bij een goep in de buurt als het je zo leuk lijkt. (En geloof me, als je er eenmaal bijhoort ben je er haast niet weg te krijgen)
Nu heb ik gemerkt dat het meerendeel van de scoutingmensen op dit forum landscout is... Ik ben van de waterscouting maar het vaarseizoen is afgelopen. Nu hebben we in het winterseizoen (november t/m maart) wel onze boten te onderhouden maar er blijft altijd een heleboel tijd over. En ik vroeg me dus af wat jullie bij je groep doen in de winter. Het mag in spelvorm, maar leerzaam mag ook. |
|
|
  |
 |
Dragongirl Leenz
7e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 22, 2006 21:48 |
 |
*cough*Heleen zit wel op scouting! wacht even... *coughcough*
daar gaat ie dan:
"Er is maar één, één meidengroep in Zeist
En dat zijn wij, en dat zijn wij, en dat zijn wij, en dat zijn wij.
Er is maar één, één meidengroep in Zeist
en dat zijn wij Dryade Zeist!
Dat wist ik wel en bovendien, dat kun je zonder bril wel zien
dat kun je zonder bril wel zien."
Nou, de enige Meidenscouting van Zeist dus |
_________________ So it hurts to be alive, my friend...
In this masquerade where all one day must die
Don't youere unborn again...
Just for a minute,
Just for a minute more... |
|
  |
 |
1292
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 12:16 |
 |
ik zit ook op scouting scouting zuidlaren de Rangers ik zit nu bij de verkenners best leuk |
|
|
  |
 |
Heksjuh
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 13, 2007 14:25 |
 |
Dragongirl Leenz schreef: | *cough*Heleen zit wel op scouting! wacht even... *coughcough*
daar gaat ie dan:
"Er is maar één, één meidengroep in Zeist
En dat zijn wij, en dat zijn wij, en dat zijn wij, en dat zijn wij.
Er is maar één, één meidengroep in Zeist
en dat zijn wij Dryade Zeist!
Dat wist ik wel en bovendien, dat kun je zonder bril wel zien
dat kun je zonder bril wel zien."
Nou, de enige Meidenscouting van Zeist dus |
In zeist zit ook een luchtscoutinggroep ^^ die was nml ook op landelijk luchtvaart weekend 2006. Mjah eigenlijk een beetje onnuttige info maar oke.
Vandaag beginnen we het nieuwe kalenderjaar met scouting. We hebben eerst een oliebollentocht (hike --. speurtocht met posten --> opdrachten) Dan daarna een boerenkoolmaaltijd en dan 's avonds voor leiding en explorers een nieuwjaarsborrel heb ik erg veel zin in. Heb scouting wel gemist in de kerstvakantie. |
_________________ Het leven is 1 groot feest het is maar net hoe je het bekijkt!
Pluk de dag en eet veel ijsjes!
Mauw, Ravenklauw
Verruim je blik op het leven |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 18, 2007 21:49 |
 |
Oehw! Ik ga binnekort (lees eind juni) naar de Explo 2007 ^^
Ik heb er echt zin in xD
Voor mensen die niet weten wat de Explo is; dat is een weekend alleen voor Explorers op het terrein van Pinkpop. Een zuidlimburgs evenement dus
Zijn er hier nog mensen die daarheen gaan?
Ik ben wel benieuwd daarnaar! x'D |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
WizardRA
5e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 19, 2007 10:52 |
 |
Ik zat vroeger op scouting, kheb 6 jaar op gezeten. Volgens mij worden er andere namen voor gebruikt met de groepen, maar ik begon toen ik 6 was bij de Bevers (5-7), toen ben ik overgevlogen (dat je overgaat naar een andere (oudere) groep) naar de Esta's (7-11 jaar voor jongens en meisjes) en ik heb een jaar gezeten bij de scouts (12-14?; ook voor jongens en meisjes). Ik ging er in november 2005 af, ik vond dat pioneren enz. erg saai (ik zat op een landscouting; wil zeggen dat je alles op het land doet). Maar, ik heb erg leuke tijden gehad en veel humor beleefd. Dus het was wel leuk, maar ik vond het saai worden. Dus ik heb nu gestemd op: Nee. |
|
|
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 29, 2007 18:44 |
 |
Ik zit niet op de scouting en ik heb er ook geen behoefte aan. Ik weet niet, maar ik heb het nooit leuk gevonden. En dan kun je zeggen: 'Die is wel lui', ofzoiets, en dat is ook zo^^'. Ik hou wel van sport, vooral dansen, en ik ben met school vorig jaar op hike geweest, maar om zoiets nou elke week te doen... niks voor mij:'). |
 |
|