Auteur |
Bericht |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 20:16 |
 |
Indra schreef: | Mariekiejj schreef: | Ik heb een keertje gespiekt bij Engels, nou eigelijk was het niet echt spieken, ik wilde niet spieken. Maar ik keek de kant van mijn buurvrouw op ^^ en zag toen wat er op haar blaadje stond. Ook heb ik vast wel een keer express gespiekt, maar nu doe ik het niet meer. Je hebt grote kans dat diegene aar je bij spiekt het ook fout heeft en misschien was het antwoord wat je zelf gaf nog wel beter geweest. |
Das waar, maar soms is het toch wel handig, als je het ééécht niet weet, als je helemaal geen idee hebt..
Je kijkt wat je buur heeft, en verdraait dat antwoord dan zo dat het niet opvalt bij het verbeteren van de juf... Is toch beter dan niks, dan heb je tenminste nog een kans . |
Ik spiek eigenlijk alleen als het meerkeuzen vragen zijn bij mijn buurman/vrouw en als ik het echt niet weet. Als het open vragen zijn heeft het geen zin. Je kan toch niet een hele zin goed lezen. Je hebt er langer de tijd voor nodig en dan ziet de leraar het toch. En het valt teveel op als je steeds die kan op kijkt.
Ik schrijf ook wel eens wat op mijn hand. Maar dan schrijf ik bijvoorbeeld alleen een paar letters. Als leraren dan vragen wat er op je hand staat kunnen ze toch nooit er achter komen wat het betekend. |
  |
 |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 20:52 |
 |
Ik heb een gigagrote gum (ik raak dat ding anders kwijt^^) en daar heb ik eens iets opgeschreven omdat ik het echt telkens vergat en ik wist zeker dat het gevraagt zou worden.
Je rommelt dan even in je pennezak, alsof je je inktwisser zoekt, en kijkt naar het antwoord.
Maar nu gaat het niet meer, want die gum staat vol met tekstjes die ik heb opgeschreven omdat ik me verveelde, of met tekeningetjes.
Merel |
|
|
  |
 |
erikjah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 19, 2006 14:35 |
 |
ja ik spiek best vaak.. ik maak dan eerst mijn pw af.. en als ik dan vragen niet weet.. dan leg ik mijn papier op mijn tafel en doe ik alsof ik klaar ben en doe ik alsof ik even wat antwoorden in mijn boek controleer.. en dan leg ik mijn boek weer weg en 5 min later kijk ik zogenaamd nog eens door mijn pw heen en doe ik alsof ik in een keer iets zie dat neit goed was.. werkt altijd  |
_________________ 'That's right', said Malfoy. 'But she said you were just going for a drink, you'd be back.'
'I certainly did have a drink... and I came back... after a fashion'
fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144 |
|
  |
 |
-->innie<--
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 19, 2006 14:46 |
 |
nu doe ik dat echt niet meer, maar vroeger soms wel. ik deed dat dan als ik het echt niet wist.
1 keer bij economie hadden een vriendin en ik zelf van blaadje verwisselt om te kijken of we het goed hadden (lag ook aan de leraar die was al heel oud) en soms bij meerkeuze vragen deden we dan A=1 B=2 enz..
maar nu spiek ik echt niet meer |
_________________ Buffy: So let me get this straight. You're... Dracula, the guy, the Count?
Dracula: I am.
Buffy: And you're sure this isn't just some fanboy thing?
'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat. |
|
  |
 |
loezz
2e jaars

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 21, 2006 14:37 |
 |
ik heb dit jaar al 2x gespiekt.. nie dat ik in mn boek kijk, ik schrijf alles in mn pen.. [A[] mn pen is rose doorzichtig, en ik kan alles op dat inktpatroon zetten en geen enkele docent die het ziet..
en verder heb ik geloof ik nog niet gespiekt, of ik ben het vergete dat ik gespiekt heb.. |
_________________ I didn't see his face. |
|
  |
 |
child of the other side
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
1066 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 21, 2006 17:17 |
 |
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige mensen die niet spiekt en het ook nog nooit gelukt is. Meestal ben ik zo druk met de toets bezig dat ik er niet eens bij kom om te spieken.
Al heb ik het wel 1 keer geprobeerd, maar toen was 't handschrift te klein en had ik er dus nog niets aan. Heb ik weer.  |
_________________ insanity is contagiousAny fear, any memory will do;
and if you've got a heart at all,
someday it will kill you too
|
|
  |
 |
Riesjuh
3e jaars

Verdiend:
203 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 21, 2006 21:50 |
 |
Ik spiek te vaak:P maar haal er wel hogere cijfers door. |
_________________ Slytherin |
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 03, 2006 19:38 |
 |
ik spiek zelf maar heel soms, alleen spiek ik als ik een so of rep heb die ik niet geleerd heb en niet ken.
ik ben nog nooit betrapt op spieken ( gelukkig niet anderes had ik een 1)
maar mijn vriendin spiekt ook bij mij |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
Addertand
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 03, 2006 19:40 |
 |
Ik leer altijd erg goed, maar als ik (meestal voor een taal) een antwoord niet weet, dan vraag ik dat fluisterend aan degene naast me of aan degene voor me. Maar er wordt vaker bij mij afgekeken denk ik!
Voor talen haal ik altijd wel 9ens of 10en, maar als ik iets niet weet, is het zó makkelijk om het even te vragen...
Bij godsdienst (daar is het meerkeuze) gebruik ik soms de A=1, B=2 truc.
Vorig jaar pakte iemand zomaar m'n blaadje toen ik het niet snapte en schreef diegene het goede antwoord op. Die leraar merkte het niet eens. Maar je had mijn gezicht toen moeten zien! |
_________________ -_-' |
|
  |
 |
Abyssal
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 04, 2006 21:48 |
 |
Ik doe het soms wel bij onaangekondigde toetsen als ik de vraag(en) niet weet, ik zou het nooit doen bij een examen want dan krijg je bij ons op school direct een nul en als ze dan over jou moeten delibireren en een leraar zegt dat je betrapt bent op spieken bij een examen heb je veel meer kans dat je door sommige onvoldoendes gewoon een jaar blijft zitten... |
_________________ Pro |
|
  |
 |
teule
7e jaars

Verdiend:
323 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 07, 2006 21:57 |
 |
vorig jaar, ai, daar kun je t beter niet over hebben waar leraren bij zijn , ik heb denk ik mijn halve toetsen bij elkaar gespiekt en soms kwam ik dan hoger uit dan degene bij wie ik afkeek maar nu zit ik alleen én vooraan  dus afkijken gaat nu een stuk lastiger ik ben nog nooit écht betrapt, alleen 'olivier, hou jij je ogen op je eigen blaadje?'  |
_________________ Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!' |
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 11:45 |
 |
IK weet niet echt of je het spieken kunt noemen, maar gisteren op het examen Nederlands zat er iemand uit mijn klas in zijn woordenboek te kijken. Die kreeg een grote nota in zijn agenda en moest daarmee naar de directrice. Hij heeft nog geluk dat hij geen nul krijgt voor zijn examen.
Dat doe je toch niet? In je woordenboek kijken tijdens een examen Nederlands! |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 14:05 |
 |
Nou. Mijn vriendinnen en ik hebben een nieuw iets uitgevonden. Een soort van spieken, alleen heet het samenwerken ^^
Nouja, we hebben dus een leraar Engels die echt afschuwelijk veel luister/leestoetsen geeft. En soms wel vier lessen achter elkaar. Het grappige is dan dat hij de versies zo door geeft dat als hij even de andere kant op kijkt wij met iedereen ruilen zodat je dezelfde versie als je buurman/vrouw hebt. En dan heb je meestal A, B of C en soms doen we dan A is je hand of tipp-ex helemaal bovenaan je tafel, B middenin en C onderaan. Dat was echt wel grappig. Maar, als het voor een cijfer is doen we dat uiteraard niet. Dan vertrouwen we op onszelf. Maar luister/leestoetsen voor een vinkje doen we wel samen.
Jammer genoeg had de leraar het de laatste keer door en is hij nu zo streng dat je je hoofd bijna niet op kan tillen of hij zegt: "Hou je ogen op je eigen blaadje".
Verder spiek ik niet vaak tot nooit bij toetsen. Ik heb meestal het idee dat ik het zelf beter weet [a]. |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Skay
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 19:11 |
 |
Spieken, ik weet niet wat er met me aan de hand is maar ik kan niet van andermans blaadjes lezen. Heel irritant.
Wel heb ik een keer met wiskunde formules in mijn Grafische Rekenmachine gezet, het waren er 7 voor één toets. Wat doe ik midden in de toets? Druk ik op het verkeerde knopje! Alles weg!!
Nu maar wachten op mijn cijfer.
wat ik wel doe is mensen bij mij laten aflezen, tijdens lees- en luister toetsen enzo. Of inderdaad blaadjes wisselen. Docenten hebben het nooit door. *zucht*.  |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 09, 2006 19:45 |
 |
Ik spiek bijna nooit, omdat ik het meestal zelf wel weet en bij ons kan spieken ook heel erg moeilijk bij sommige leraren. Bij een van mijn leraren kan het echt niet. Als je dan alleen maar je hoofd de kant opdraait waar iemand zit denkt ze gelijk dat je aan het spieken bent en krijg je alweer bijna een 1.
Ik heb wel eens dat ik perongeluk de andere kant uitkijk en dat ik het dan van mijn buurvrouw/man zie. Maar als ik niet goed heb geleerd spiek ik weleens ^^ |
  |
 |
|