Auteur |
Bericht |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 30, 2006 21:19 |
 |
Tot nu toe heb ik hierover geen topic ontdekt.
Als het onzinnig is, sluit het dan maar. : )
Ik wil het graag hebben over de toekomst.
- Hoe zien jullie de wereld over tien, vijftig jaar?
- Hoe verwachtten jullie, hoe jullie dagelijks leven eruit ziet?
- Is Nederlands nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
- Zijn er oplossingen voor allerlei ziektes en problemen?
- Hoe is onze leefomgeving veranderd?
Kortom: Bespreek hier je ideeetjes over de toekomst. |
_________________ I LOVE HPF
Laatst aangepast door Sweet Hermione op Zo Feb 11, 2007 21:53; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
alica
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 30, 2006 22:28 |
 |
Oh, dat vind ik een zeer interessant onderwerp:D alleen weet ik niet of iedereen er wel over kan meepraten
Goed, ik vind eigelijk dat het niet zo goed zal gaan met Nederland in de toekomst. Ik denk dat er teveel problemen zijn, en dat mensen niet goed nadenken om deze aan te pakken. Misschien valt Nederland wel uiteen over 100 jaar.. Mensen kunnen mekaar niet uitstaan tegenwoordig  |
_________________ Blame it on me
Set your guilt free
Nothing can hold you
Back now
Lacrymosa |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 30, 2006 23:15 |
 |
Als je alle berichten en onderzoeken mag geloven bestaat er niet eens meer iets over 100 jaar. Dit door de klimaatveranderingen.
Ik denk ook niet dat dit overdreven wordt, en dat het zeer serieus genomen moet worden. Helaas denkt iedereen altijd nog maar dat het vanzelf zal wegtrekken, en dat het wel wordt opgelost door een hoger iemand die het klimaat kan 'bepalen' door een knopje in te drukken.
Ik zie het never nooit niet gebeuren dat de 'toekomst' uit films, waar iedereen zo naar smacht, ooit werkelijkheid zal worden. Ja, over een x-aantal jaar in NL de eerste monorail, maar vliegende auto's? alles maar controleerbaar door DNA/oogherkenning? Forget it. Tuurlijk, in kleine mate is het er al. Maar de toekomst die er 'echt' aan zit te komen, verschilt echt niet zo heel veel als de dag van vandaag... |
|
|
  |
 |
Joep
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 01, 2006 7:40 |
 |
Richard schreef: | Als je alle berichten en onderzoeken mag geloven bestaat er niet eens meer iets over 100 jaar. Dit door de klimaatveranderingen. |
Over de klimaatveranderingen ben ik het zeker niet mee eens. Een klimaatverandering heeft zoals deze heeft vaker opgetreden. Ook door vergelijkbare dingen als het CO2 in de lucht in de atmosfeer. Maar alle vorige keren heeft het er langer dan 2 miljoen jaar over gedaan om het klimaat om te gooien. Ik geloof dus niet dat wij door een paar jaar autootje rijden ineens een hele klimaatverandering kunnen veroorzaken. We zullen zien dat volgend jaar december er gewoon weer sneeuw ligt, en dat milieu-organisaties dan weer iets anders gaan zoeken om hun tijd mee te voldoen. Ik noem het meer een smoes om aan geld te komen. Nein, ik geloof daar niet in.
Verder denk ik dat Nederland er over een paar jaar heel asociaal voorstaat als we me dit beleid doorgaan. Ik denk dat een links kabinet juist niet goed is. De regering rechts mag over vier jaar weer puin gaan ruimen van links. Ik denk dat je dingen als een generaal pardon (Geraal Pardon laat alle illegale die in 2001 zijn uitgeprosedeerd maar gewoon zijn gebleven toe in Nederland) gewoon moet afkeuren, doe je dat nu, dan moet het over vier jaar ook weer. Daarbij vind ik dat de illegale die in 2001 zijn gebleven het fatsoen niet hebben gehad om terug te keren, kortom: Met zeuren kom je er in Nederland wel. Een hele foute instelling van de overheid vind ik dat. Ik denk dat Nederland er dus een stuk op achteruit gaat zo, Amerika al helemaal, idendito Spanje.
Ik denk dat de landen waar mensen naartoe gaan over tien jaar Engeland, Frankrijk en Italie zijn. |
_________________ Hij die zal vaehren! |
|
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 10, 2006 23:45 |
 |
Hoe zien jullie de wereld over tien, vijftig jaar?
Ik heb zo'n vermoeden dat er over 10 a 50 jaar nog wel een Nederland bestaat, maar dat dit over 100 jaar gewoon verdwenen is. Want we moeten ons weldegelijk zorgen maken om het milieu. Al moeten hier Europese afspraken over gemaakt moeten worden, en niet alleen ideeën over zijn in Nederland.
Is Nederlands nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
Verder hoop ik dat Nederland gewoon Nederland blijft. Geen gedonder met grenzen die verdwijnen. Het is een goed land, en dat zal het ook wel blijven, zolang de burgers mogen blijven beslissen, en veel van de vertrouwde wetten blijven bestaan.
Zijn er oplossingen voor allerlei ziektes en problemen?
Ik hoop dat er medicijnen, en velen andere oplossingen zijn gevonden voor allerlei vreselijke dingen. Maar hier twijfel ik niet aan als je ziet hoe erg de medische kunde verbeterd is de afgelopen jaren.
Hoe is onze leefomgeving veranderd?
Ik hoop het wel, maar ook eigenlijk weer niet. Graag zie ik wat meer hoge gebouwen. Daar ben ik echt dol op. Verder mag het wel zo blijven als het nu is.
Hoe verwachtten jullie, hoe jullie dagelijks leven eruit ziet?
Zolang ik een leuke baan heb en gelukkig leef, dan ben ik al tevreden. Maar een beetje orde zou wel goed zijn.
Op het moment weet ik eigenlijk geen andere dingen... Ja de auto's zullen zuiniger worden, en op technisch gebied zullen er flinke dingen gebeuren. Maarjah dat zijn ontwikkelingen die zijn al bezig...  |
|
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 11, 2006 13:23 |
 |
Ik denk dat er tegen 10-50 jaar heel veel zal verandert zijn, nieuwe geneesmiddelen zullen worden uitgevonden (misschien wel een tegen aids), nieuwe uitvindingen die leven makkelijker zullen maken.
Ik hoop wel dat het milieu er tegen dan beter aan toe zal zijn, maar mijn verwachtingen op dat vlak zijn niet zo hoog.
Voor de rest weet ik niet echt wat er nog zou kunnen veranderen tegen die tijd. Nou ja, de tijd zal het uitmaken  |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Justintime
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 11, 2006 13:54 |
 |
Man, allemaal zo ver al in de toekomst :/ Klimaatsveranderingen, dan nog politiek gedoe, ik ga me in zo'n soort discussies niet bemoeien aangezien ik er niks van ken xD
huffelpuf_girl schreef: | Ik denk dat er tegen 10-50 jaar heel veel zal verandert zijn, nieuwe geneesmiddelen zullen worden uitgevonden (misschien wel een tegen aids), nieuwe uitvindingen die leven makkelijker zullen maken.
|
Yeah, het geneesmiddelen gedeelte daar ben ik het over eens. Maarrr, waarschijnlijk zullen er dan weer nieuwe ziektes opduiken. Ze hebben al vaccins voor zoveel dat vroeger waarschijnlijk ongeneeslijk was. En tegen dat ze tegen die ziektes die gekomen zijn weer medicijnen hebben, komen er weer nieuwe ziektes.
Over mezelf over tien jaar, als alles goed loopt enzo hoop ik dat ik gewoon nog gezond hier rond loop :') Waarschijnlijk werk ik dan al (hopelijk als psychologe) en misschien ook een relatie en héél misschien al kinderen xO Maar voor hetzelfde geldt klopt niets van hetgeen wat ik hier zeg, maarja.
En pssst, mag hier ook over België gepraat worden? :') Ik denk stiekem dat Vlaanderen en Wallonië dan niet meer bij elkaar zullen horen, aangezien er al conflict is geweest bij welk gewest Brussel nu wel of niet hoort. Hmm. Dan is Frans misschien niet meer verplicht! xO Dat zou hip zijn. |
like a lovers song |
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 17:54 |
 |
Ik heb eigenlijk geen idee. Ik sta daar helemaal niet bij stil. Ik denk meer na over wat er op dit moment gebeurt dan over wat er morgen, volgend jaar of over 10 jaar gebeurt.
Waarschijnlijk zal de wereld behoorlijk screwed up zijn omdat wij mensjes de natuur zo fijn vernietigen.
Alweer: hier sta ik totaal niet bij stil. Ik heb meer het gevoel van 'dat zie ik dan wel'.
Geen idee... Iig ben ik Nederland dan al ontvlucht (;
Weet ik niet. Als het aan mij ligt eigenlijk niet, want dan zou het waarschijnlijk door de wetenschap komen, en ik sta niet achter de wetenschap.
Nou, er zal vast wel íets veranderd zijn, maar wat, vraag het niet aan mij. Ik weet het niet, en ik maak me er niet zo druk over. |
_________________ Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history." |
|
  |
 |
teule
7e jaars

Verdiend:
323 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 12, 2006 20:47 |
 |
Ik verwacht niet dat de wereld door robots geleidt zal worden maar ik denk wel dat alles wat geëlektroniseert kan worden, dat ook is.. Verder ben ik ook bang dat fossiele brandstoffen op zullen raken , en dat we daarmee problemen krijgen! Maar ik hoop dat ik dat niet zal gaan meemaken!
Ik hoop dat de aarde niet erg verandert! |
_________________ Umbridge : 'You will please copy the approved tekst 4 times, too ensure maximum pretention. There'll be no need to talk..'
Hermione : 'No need to think is more like it..!' |
|
  |
 |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 7:10 |
 |
Joep schreef: | Over de klimaatveranderingen ben ik het zeker niet mee eens. |
Voor je zulke dingen zegt wel eerst even onderzoek plegen Joep
Kijk bijvoorbeeld eerst maar eens de 100% op waarheid beruste docu "An Inconvenient Truth" [draait nog in sommige bioscopen]. Je ziet dan grafieken waar je mond van open slaat.
1900.. normaal // 1950.. normaal // 1980.. normaal // 1990.. absurt hoog // 1995.. nog hoger // 2000.. gestoord hoog // met een lijn richting 2050 die alleen maar nóg hoger werd...
Een voorbeeld van de schade die aan onze ozonlaag wordt gebracht. De aarde zal zékerweten niet zo heel lang meer blijven bestaan. Het is niet iets simpels wat jij bedoelt: Door de natuur veroorzaakte Ijstijd etc. NEE: Een door de mens veroorzaakt broeikaseffect waardoor de kern van de aarbol enorm is gaan groeien...
De hele aardbol wordt kokend heet. Gister op het nieuws nog dat er in 2040 verwacht wordt geen ijs meer te zullen liggen op de Noordpool omdat er nu al zoveel tientallen procent van is gesmolten in de afgelopen paar jaar...
[for the record: dat groeit niet zomaar 'even' aan.. met Ijs is het zo, dat wanneer het smelt -in die grote hoeveelheid- het niet te stoppen valt-]
Ijstijd is dus uitgesloten. Verhitting dus zeker wel. Tegen 2050 zou het gemiddeld 40/50 graden zijn [dat is gestoord!!!].
Volgend jaar lígt er geen sneeuw in December. Dat is de afgelopen 7 jaar al niet meer gebeurd! Het schuift zich iedere keer iets op naar voren. Nu alweer tot maart! [ja, hier en daar misschien enkele keren een sneeuwbui in dec/jan maar dat is natte dat 1 of 2 dagen blijft liggen]. Zo'n 10 jaar geleden had je iig nog werkelijk in december 'sneeuw liggen'...
Alles wordt warmer, alles smelt, het waterpeil steigt en landen als Nederland zijn daar op een gegeven moment als eerste de dupe van. [zie 2 weken terug de Tornado in Londen als voorbeeld! gestoord dus]. Er worden om de haveklap records gevestigd wat betreft het weer "heetste dag van dit" "naste dag van dag" en ga zo maar door...
Dit valt dus totaal niet te vergelijken met wat jij zegt over dat het 2 miljoen jaar moet duren voor er 'iets' met de aarde zal gebeuren en dat het niet aankomt op een auto ofzo... Waar we nu mee te maken hebben kómt niet door de natuur, maar door ons 'de mens' zelf! 100 jaar was idd iets te overdreven, maar binnen 200/300 jaar is dit aardbolletje óf zo heet dat leven onmogelijk is óf ís er al geen aardbol meer... [mits de mensheid er nu iets tegen onderneemt, maar zoals gewoonlijk gebeurt dat niet, en wil halve-gare mafketel Bush het alleen nog maar erger maken door zijn obsessie op "Olie".... de gestoordeling] |
|
|
  |
 |
Joep
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 7:35 |
 |
Je hebt mij niet horen zeggen dat het onzin is. Alleen alles rondom dat broeikaseffect wordt voortaan wel héél erg opgeklopt. Het is een beetje in de mode te gaan raken om te zeiken over de natuur, en de mensen die dat doen rijden zelf altijd naar hun werk etc. Een broeikaseffect is, na aanleiding van een onderzoek in laboratorium, niet te veroorzaken door die paar jaar auto rijden. |
_________________ Hij die zal vaehren! |
|
  |
 |
Robin-0
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 13, 2006 7:48 |
 |
lekker luxe met allemaal auto's die op waterstof rijden.
Omdat het veel slechter gaat met het milieu moet iedereen dat.
iedereen heeft eten en een dak boven zijn hoofd!!
Dat hoop ik.. |
_________________ Proud to be Raveclaw!!^ |
|
  |
 |
xEmma
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: In thé High School, next to Zac Efron && Vanessa Hudges, Singing We're All in this Together
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 16:33 |
 |
Mm, ik denk dat er over tien jaar niet zo heel erg veel veranderd zal zijn. Wel over vijftig jaar. Hoe het er precies uitziet, daar heb ik geen idee over. Waarschijnlijk nietzo als die ene reclame, die over de toekomst gaat wanneer het regend enzo. Al denk ik wel dat er weining overblijft van de natuur, omdat wij erg groote vervuilers zijn en er steeds meer mensen komen, en die ook allemaal ergens moeten wonen.
Ik heb geen idee, waarschijnlijk gewoon nog zoals die er nu uit ziet. Mensen die vroeg op moeten staan en gaan werken of naar school moeten. Misschien dat er hele totale nieuwe voertuigen zijn, maar voor de rest zal alles wel hetzelfde blijven.
Uhm, ik denk wel dat Nederland nog steeds een land is. Niet dat iedere provincie dan oppeens een eigen land is. Misschien dat we wel groeien als ze nog meer 'land' pompen in het water zoals bij Flevoland, of dat we misschien een deel van Belgie erbij krijgen, maar heel erg veel zal er niet veranderen daarvan.
Ik denk niet dat er voor alles een oplossing zou zijn, want als dat werkelijk zou zijn, zijn hier geen problemen meer hebben we geen oorlogen meer en gaat er niemand meer dood aan ziektes. Die wereld is misschien wel onmogelijk, en volgens de bijbel zou dan de hemel op aarde ontstaan, en dat zie ik nou niet echt gebeuren.
Nou, er zal vast wel íets veranderd zijn, maar wat, vraag het niet aan mij. Ik weet het niet, en ik maak me er niet zo druk over. |
_________________ This could be the start of something New,
It feels so right to be here with you.
And now looking in your eyes I feel in my heart
The start of something New. |
|
  |
 |
Lisanne
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 17:14 |
 |
Het broeikaseffect verandert in ieder geval de aarde. Maar dat kan wel op 2 manieren. Of het warmt de aarde op of de aarde koelt juist af. Doordat de aarde wordt verwarmt, smelt het water, maar dat verdampt weer. Er komen meer wolken waar het zonligt niet door heen kan en het wordt kouder. De andere theorie is bekent volgens mij.
Anyway, ik denk dat er heel wat verandert. Ik heb niet echt een beeld van hoe het dagelijks leven eruit ziet. Maar ik denk dat alles gevordert is. |
_________________ time goes by at such a pace, it's funny how it's easy to forget her face. |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 14, 2006 17:29 |
 |
Poeh, de toekomst ..
Over tien jaar is er denk ik nog niet heel veel verschil met nu, misschien is alles wat luxer, rijker etc. Maar ik verwacht dat er over vijftig jaar wel heel veel verschil is. Als je na gaat hoe de technieken de afgelopen 40 jaar vooruit zijn gegaan (op gebied van gezondheid, techniek, computers etc.) dan verwacht ik dat er over 50 jaar nog veel meer verschil is. Misschien zijn er dan vele landen die niet meer zo arm zijn, misschien is het voedsel probleem wat meer opgelost, misschien hebben ze eindelijk wat meer aandacht aan het milieu besteed etc.
Over tien jaar? Ik heb geen idee eigenlijk. Misschien heb ik dan een baan, een eigen huis, een man/vriend, kinderen, ik weet het niet. Ik hoop het in ieder geval allemaal wel ^^
En over 50 jaar hoop ik dat ik nog leef :'), maar even er van uit gaande dat ik nog leef, dan hoop ik dat ik oma ben (mocht ik kinderen hebben gekregen). En dan hoop ik dat ik/we rijk genoeg zijn om niet meer te hoeven werken zodat ik/wij gewoon thuis kunnen zitten kunnen doen waar we zin in hebben (:
Over tien jaar is Nederland nog één land, dat weet ik vrijwel zeker. En over een jaar of 50 ook nog, maar misschien voegen ze BENELUX wel samen tot één land, of iets anders. Ik weet het niet, maar ik hoop stiekem dat het zo blijft ^^
Ik denk dat ze dan in de gezondheid een stuk meer kunnen. Als je na gaat wat er nu al allemaal mogelijk is..
Hm, behoorlijk denk ik. Ik verwacht dat er nog maar heel weinig natuur is, maar ik hoop het sterk van niet. Ik vind de natuur ontzettend belangrijk en ik hoop dat iedereen dat in ziet tegen die tijd (; |
  |
 |
|
|