Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films/boeken : Oorlog Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Brendon
Oude Forumnaam: Brendon1470 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 22 Sikkels

Brendon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 19:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zie dat de meningen over oorlogs boeken/filmen verdeeld zijn Razz

Ik kan mij ook geen FAN noemen , ik lees en kijk het alleen graag.
Ik heb al meerdere oorlogsfilmen gezien ... maar ik zou je zo niet de Titel kunnen noemen.
Ik had overlaatst nog een Oorlogfilm gehuurd van de moderne tijd .. geef mij de oorlog maar van WO 1 of WO 2 , dat is gewoon leuker .. en echter ... de moderne wapens moet je amper herladen en die oudere meestal om het schot ... dat is veel spannender Razz

Groetjes Brendon

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lisanne
Oude Forumnaam: Lisz91 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 57 Sikkels

Lisanne is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jup. Ik vind oorlogsboeken en films heel gaaf. Laatst nog samen met mn vader een oorlogsfilm gekeken tot midden in de nacht. Vooral WO2 vind ik interesant. Boeken die daar over gaan vind ik ook heel gaaf om te lezen. Holland onder het hakenkruis etc. Het dagboek van Anne Frank heb ik ook één keer gelezen, dat doe ik nooit meer. Tis interesant, maar goed voor één keer. The Pianist heb ik ook gezien ja, hele goede film!

Oude Forumnaam: _Lauw92 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

Lauu is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 13, 2006 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Oorlogsboeken bijna altijd wel mooi om te lezen. Just like Lis ;WO2. Ik heb ook Anne Frank 'dr' dagboek gelezen. Dat is écht een interessant boek. Het is eigenlijk ook wel grappig, ze 'knalt' 'r ook al d'r jongens shitjes in. Films kijk ik ook wel. 'Soldaat van Oranje' & een paar Anne Frank films. Die films zijn écht goed gewoon !

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 15, 2006 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

bwah, ik hou er niet echt van, maar met de klas hebben we de film 'Saving Private Ryan' gekeken. Als voorbereiding op onze reis naar Normandië. Die film was eigenlijk best wel goed. Wel veel bloed en rondvliegende ingewanden in het begin, maar ja, wat is een oorlogsfilm zonder wat bloed.

Nu ben ik ook in een boek begonnen van Jan Terlouw. 'Oorlogswinter'. Dat is ook mooi. Heel goed verteld hoe het was.

geef mij toch maar sci-fi

04-10 US5 fanmeet in Essen
DragonFly
Oude Forumnaam: Jilleke100101 Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 23 Sikkels

DragonFly is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

celtic_me schreef:
bwah, ik hou er niet echt van, maar met de klas hebben we de film 'Saving Private Ryan' gekeken. Als voorbereiding op onze reis naar Normandië. Die film was eigenlijk best wel goed. Wel veel bloed en rondvliegende ingewanden in het begin, maar ja, wat is een oorlogsfilm zonder wat bloed.

Nu ben ik ook in een boek begonnen van Jan Terlouw. 'Oorlogswinter'. Dat is ook mooi. Heel goed verteld hoe het was.

geef mij toch maar sci-fi

Jah, mij ook, ik ben er ook helemaal niet voor!
Ik heb liever dat men dat op een andere manier overbrengt.
Meestal word er nog bij gefantaseerd ook.
Maar het is wel realiteit.
Mijn vader zegt dat het verplichte leerstof is, de waarheid dan wel en dat men het niet kan verlijden om het aan de jeugd te laten weten.
oke, klinkt heel erg saai enzo, maar ik ga ook geen oorlogsboeken lezen.
Ik heb er wel al van films gezien, maar daar blijft het bij!

caunt dracul
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

caunt dracul is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 18:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ooeh i LOve them.. Favo Films: Band Of Brothers, Saving Private Ryan, A Bridge To Far, Der Untergang..

Favo boek: Ik had een Omnibus van de bieb geleend.. Weet de titel alleen niet meer maar als k em weer weet post ik hem waar want dat boek is echt een aanrader!

greetz CD

I'm The Stoned Philosopher.. xD
Princess_Morgan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Princess_Morgan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hou echt niet van oorlogs films want daar vind ik niks aan en het interesseert me ook niet.
ik hou meer van horror/Thriller grappige films en meisjesfilms.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 19:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hum nee ik houd helemaal niet van oorlogfilms.
Ik vind romantische, leuke, grappige, fantasy-achtige of griezelige films vaak veel leuker.
Ik houd niet zo van oorlogen en/of geschiedenis..

Zwammi
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Zwammi is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 20:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oorlogsfilms vind ik toch altijd boeiend...
Het is natuurlijk wel wreed, maar het laat meestal toch wel een stevige indruk na. Ik vind wel dat de nieuwe oorlogsfilms beter zijn dan de oude.

Bij de oudere films is er meestal gericht op wat er schuilgaat achter de oorlog. (plannen bespreken enz...) Ik ben meer het type dat houd van beelden op het front. Dat geeft meer het gevoel alsof je echt midden in de oorlog zit, je gaat dan ook beter gaan nadenken wat die mensen allemaal meegemaakt hebben.
Maar er moet toch wel zeker wat verhaal inzitten, want van Jarhead kreeg ik het echt op mun heupen. Dat waren gewoon legerjongens die elkaar continu uitlachten en onozel deden. Ik hou wel van aktie, maar ik moet toch weten waarom...

Band of Brothers is een fantastische serie. Heel knap....( steven spielberg dacht ik? )
De beste film is toch wel Saving Private Ryan, hoewel Enemy at the gates ook niet mis is. Rolling Eyes

Wat me een leuke film lijkt, maar die komt binnenkort pas uit is Flags of our fathers... van Clint Eastwood. De trailer zag er veelbelovend uit!

Ojaa... nog een Nederlandse oorlogsfilm die ik niet slecht vond, wel vrij weinig actie. Maar een mooi verhaal. De aanslag...(Harry Mullisch)

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 1:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben dol op oorlogs boeken en films.
Ik heb er ook al zoveel gezien maar wat ik aanraad is schindlers list en the pianist.

Ook private rayn vond ik erg goed. Ik moest van mijn moeder wachten met kijken tot ik 16 was en toen pas mocht het. Het zou te re-eel (??) zijn.
'
Van de boeken eiland in de vogel straat en honger winter heb ik genoten er zijn er nog een paar maar ik weet niet hoe die heette.

MASTERCHIEF
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

MASTERCHIEF is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind saving private ryan egt vet de beste khad hem voor mijn verjaardag gevraagd. dat begin stuk is gwoon zo wreed
ik lees eigenlijk geen boeken duurt mij te lang Razz

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik houd ni zo van oorlogsfilms of boeken aloewel dat ik vanavond wel ga kijken. want dan komt depp in een oorlogsfilm. en ik bn zoals jullie mss al weten een deppfan. en het is trouwens zen allereerste film.
Voor geïntereseerden:
de film noemt the platoon.
Van het jaar 1986.
Hij is wel wat gruwelijk dus voor gevoelige kijkers:wees gewaarschuwt!
Hij komt op vtm om 22.15 tot 0.15

sweeney todd XD
Lily Emma
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 21:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er wel eens een gezien toen ik nog vrij jong was. Het was zó zielig. Het ging over de wo2, en het was zo zielig wat er gebeurde. Mijn ouders zeiden nog dat het schokkend was, maar ik wilde 'm persé zien.

Ik kijk ook wel eens naar Anne Frank. Ik vind het een zeer mooie film. Ik voel soms een beetje een verband met haar omdat ik ook heel erg veel in dagboeken schrijf enzo. En ik vind het ook zeer sneu wat er allemaal gebeurd is in 1940-1945.

Verder kijk ik eigenlijk niet echt oorlogsfilms Razz Ik kijk wel eens, maar dan heb ik geen idee over welke oorlog het gaat enzo...

Boeken lees ik wel veel over oorlogen. Het is altijd heel mooi om te lezen, en ze zijn ook altijd erg mooi gedaitalleert enzo, en gewoon heel mooi Smile

karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 21:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hou niet van oorlogboeken of films Rolling Eyes Ik zal eerlijk zijn ik heb nog nooit een oorlogsboek gelezen terwijl ik best veel lees. Het kan zijn dat ik wel eens een film over oorlog heb zien beginnen maar dan andere dingen doen of iets anders opzetten dus. Hier kan ik dus niet over meepraten Razz ^^

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2007 10:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heej mensen,

Ik houd niet zo heel veel van oorlogsfilms. Dat wil zeggen, de echte vechtfilms. Ik vind
The Pianist (Gaat over een Poolse Joodse pianist die door de NAZI's gevangen wordt.) wel heel mooi. En ik vind Una Gionata Particulare een hele mooie film. Dat is in Rome bij een fascistisch gezin. Het beschrijft een dag dat de vrouw thuis blijft als de rest van het gezin naar een bezoek van Hitler gaat kijken. Zij ontmoet dan een Joodse homo die in die flat zit. Het is gewoon een hele mooie film!

En van boeken vind ik
Oorlogswinter van Jan Terlouw heel mooi. En Siegfried van Harry Mullisch. Dat gaat over de zoon van Hitler. Een schrijver komt erachter dat Hitler een zoon had. Heel mooi maar wel heavy.

Maar ik vind geschiedenis heel interesant, misschien dat ik daarom boeken over de oorlog wel mooi vindt. Ik vind trouwens
Jehanne van Simone van der Vlugt en Margaretha van Jan Siebelink ook heel mooi. Maar dat gaat niet over WOII.
Jehanne gaat over Jeanne d'Arc. En Margaretha gaat over Margaretha van Parma, landvoogdes van de Nederlanden ten tijde van de Spaanse bezetting. Ook heel interesant!

xox Josse.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp