Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Kunnen dementors dood? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 6:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

profke_frankie schreef:
ik denk ook dat ze nie dood kunnen vooral omdat ze dus al dood zijn eigenlijk...het zijn een soort geesten...want lopen doen ze ook nie...ze zweven...dus nee dementors kunnen niet dood

Hoe verklaar jij dan dat ze zich wel kunnen vermenigvuldigen?
Als ze niet dood kunnen en wel vermenigvuldigen bestaat de wereld op een duur enkel uit dementors.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 06, 2006 7:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Super Mean Duiveltje schreef:
profke_frankie schreef:
ik denk ook dat ze nie dood kunnen vooral omdat ze dus al dood zijn eigenlijk...het zijn een soort geesten...want lopen doen ze ook nie...ze zweven...dus nee dementors kunnen niet dood

Hoe verklaar jij dan dat ze zich wel kunnen vermenigvuldigen?
Als ze niet dood kunnen en wel vermenigvuldigen bestaat de wereld op een duur enkel uit dementors.

SMD heeft gelijk. Ze kunnen vermenigvuldigen, dus zouden ze ook dood moeten kunnen. Vampieren kunnen zich ook vermenigvuldigen en kunnen ook dood, ook al zijn ze dat eigenlijk al een soort van.

FireBolt428
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 08, 2006 12:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

hmm, ik denk niet dat ze dood kunnen, maar dit zou wel eventueel nog belangrijk kunnen zijn voor het laatste deel, maar als ze niet dood kunnen zouden ze toch wel vernietigd kunnen worden? ik bedoel maar, vampiers kunnen ook niet meer gedood worden omdat ze al dood zijn, maar door blootstelling aan licht,......kunnen ze wel vernietigd worden tot een hoopje as, mss dat er ook zo een vernietigingswijze bestaat voor dementors?

FB428

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 16:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bee schreef:
*Daniel*Fan* schreef:
ik denk het eerlijk gezegt nii,,
waarmee moet je ze kunnen dode dan volgens mij kun je ze alleen afweren,,

en als ze een keer dood gaan waar haal je nieuwe dementors vandaan,,??

KUssJJ *Daniel*Fan*

Ze vermenigvuldigen zich zelf.
Wordt in boek 3 en 6 iets over gezegd.

En ze gaan volgens mij gewoon dood van 'ouderdom' of als je ze in 2 hakt of zo.

Ja inderdaad ze vermenigvuldigen zich, ik had het nooit echt in hetb oek gelezen, maar ik luisterde net naar het Engelse Audiobook van HBP en daar zeiden ze inderdaad dat dementors zich vermenigvuldigen bewijs:

Halfbloed Prins pagina 15 schreef:
"Tot voor kort", zei Droebel vermoeid. "Maar nu niet meer. Ze hebben de gevangenis verlaten en zich aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden. "Ik kan niet ontkennen dat dat een klap voor ons was". De Premier voelde een toenemend afgrijzen. "Maar dat waren toch de wezens die alle hoop en geluk kunnen wegzuigen?"
"Ja precies. En ze vermenigvuldigen zich. Vandaar al die mist"

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Serverus Sneep is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 16:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk met een hele sterke patronus dat ze wel teruggedrongen moeten worden tot een steeds kleiner aantal. Wat zich kan vermenigvuldigen kan ook weer in aantal krimpen lijkt mij, anders hebben ze een groot probleem.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 16:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Serverus Sneep schreef:
Ik denk met een hele sterke patronus dat ze wel teruggedrongen moeten worden tot een steeds kleiner aantal. Wat zich kan vermenigvuldigen kan ook weer in aantal krimpen lijkt mij, anders hebben ze een groot probleem.

ik denk dat het aan de hoeveelheid "voedsel" er is.
In azkaban zijn er bijna geen gelukkige gedachtes meer om zich mee te voeden, dus blijft het aantal laag.

nu ze losgeslagen zijn, is er genoeg voedsel, dus kunnen ze zich vermenigvuldigen. Mochten ze weer opgesloten worden, dan krimpt het aantal weer in, omdat er te weinig voedsel is voor allemaal

lovely luna
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 96 Sikkels

lovely luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja dat zat ik ook al te denken want t lijkt mij niet mogelijk dat ze enkel kunnen vermenigvuldigen en niet dood of vernietigd kunnen worden.

Het is ook al duidelijk dat ze een niet-dementor als leider of "werkgever" nodig hebben.dus als Voldemort door Harry is vermoord(mijn overtuiging) dan zullen ze net als de eerste keer weer terug komen naar t ministerie...

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 16:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk eerlijk gezegt niet dat je er zelf een wordt als je ziel eruit wordt gezogen. Volgens mij ben je dan gewoon.....ehm.....jah dat weet ik ff niet Razz Maar in ieder geval niet zelf dementor denk ik, lijkt me vaag. Nou jah hoe dan ook, eerlijk gezegt denk ik dat ze niet dood kunnen. Het zijn hele krachtige wezens, en behalve ze afweren met een patronus denk ik dat ze gewoon blijven leven.

Van een andere kant. Ze vermenigvuldigen volgens mij wel, dacht ik ergens gelezen te hebben. Als er dan nooit eentje dood zou gaan, dan zou toch de hele wereld krioelen van de dementors.........of niet?

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Uiteindelijk zul je ze wel kunnen doden (wat ik afleid uit de boeken is dat ze zich al eerder zo vermeerderd hebben als nu, in boek 6: dan zijn ze dus al grotendeels uitgeroeid, als ze zich nu weer vermeerderen moeten) maar ik denk dat óf niemand meer weet hoe, óf dat het heel gecompliceerd is (of misschien zijn er wel bepaalde nadelen of voorwaarden aan verbonden).

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 22 Sikkels

Kofu slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 2:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij kan je ze niet doden.Maar HOE vermenigvuldigen ze zich dan,dat snap ik dan weer niet en waarom kunnen ze dan niet dood ze moeten ook een hart hebben of iets want hoe wil je anders leven en kunnen bewegen.

1e dat ik mee deed : 2e plaats

2e dat ik mee deed : 1e plaats!
Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 9:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor een deel heb je gelijk, maar het is niet per se noodzakelijk: daarom is het magie, wat niet bestaat! Maar ik vraag het me ook af ja...
Hoe ze zich vermenigvuldigen geeft JK niet aan, alleen weet ik dat er dichte, rare mist bij vrijkomt (dat wordt verteld in boek 6: dat was ook zo toen hij de vorige keer aan de macht was). Misschien een vraag om eens aan JK te kunnen stellen!

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

James Potter is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 13:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat een spreuk hun niet kan doden maar iets anders licht bijvoorbeeld of............. lupos zei ooit dat dementors zel de slechtheid waren en de angs waren en ik denk dat als er geen slechtheid meer is dat de dementors weggaan want hun leven uit slechtheid zeg maar daar bestaan hun van

PS: hoe doe ik een andere kleur als ik
heeft dat geen nut Embarassed

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 14:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dementors kunnen zich wel voortplanten.
Dat zei Lupos in boek 3. Ik denk dat ze dan ook dood kunnen gaan, anders zouden Dementors de wereld gaan overheersen Razz

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 14:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Choco schreef:
Dementors kunnen zich wel voortplanten.
Dat zei Lupos in boek 3. Ik denk dat ze dan ook dood kunnen gaan, anders zouden Dementors de wereld gaan overheersen Razz

Jaa helemaal mee eens, dat is dus wat ik hierboven ook zeg. Ze moeten wel dood kunnen want anders zouden er echt gewoon miljoenen dementors op de aardkloot rondlopen. Maar ik twijfelde dus of dat we dat wel wisten, van dat voortplanten, maar als Lupos dat gezegt heeft dan, moeten ze gewoon ook dood kunnen!

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 0:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat je ze kan doden met de AK ofzo, maar misschien bestaat er wel een variant op 'expecto patronum' die na deze spreuk tegen hen gebruikt te hebben ze niet meet in staat zijn om 'zielen op te zuigen'. Maar ik denk niet dat je echt kan doden aangezien ze inderdaad geen ziel meer of gewoon geen ziel hebben. Ik denk dan ook niet dat je ze kan verwonden, en ik verwacht ook niet echt dat er een lichaam onder hun 'mantel' zit, ik heb eerder het idee van een soort skelet.

groetjes

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp