Auteur |
Bericht |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 8:55 |
 |
Aah, wat leuk dat Lennert cameraman is geworden! Wist je trouwens dat Wim Bax (Serge uit ONM) ook in De legende van de Bokkerijders heeft gespeeld? Hij vertolkte de rol van Driek.
Oeh, wat me ineens te binnen valt, ik had altijd zo'n hekel aan die man in dat paarse pak (de schout?) die at steeds alle koekjes op. Vroeger was ik helemaal verontwaardigd als ik die man dat blik met koekjes weer zag leegroven alsof het niets was, want bij Martien en Lotteke hadden ze het niet zo gemakkelijk dus ik vond die man een echte egoïst.
Dat moest ik even kwijt want ik merk nu dat de frustraties over die man nog steeds heel hoog zitten.  |
|
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 10:11 |
 |
haha dat was de Kannunik. Ja dat was inderdaad een kwal he.
Dat van Wim Bax wist ik niet. Hugo Metsers (de schout) en Leslie de Gruyter (Pa Kremers) zijn ook nog wel eens op tv. De Gruyter acteert heel goed, vind ik.
Ik ken nog een gedeelte van de cast uit mijn hoofd, ookal is het nu alweer 10 jaar geleden.
In ONM speelde vroeger (of nog steeds?) ook een man die de stem van de pastoor insprak. De acteur was namelijk een Duitser. Dat vond ik vroeger zo raar.. (dat ze zo moeilijk deden met nasynchronisatie). Maar het is een Nederlands / Belgisch / Frans / Duitse co-productie. |
|
|
  |
 |
Micasja
4e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 10:43 |
 |
Ik herinner me, dank zij jullie de bokkenrijders weer. Ik vond het echt een leuke televisieserie, maar er zijn me maar een paar dingen bijgebleven. Van die man in dat paars met die koekjes, vond ik ook altijd dom. De boeken heb ik nooit gelezen. Ik woon in het noorden dus ik heb nooit iets mee gekregen over dat de bokkenrijders echt hebben bestaan, ik dacht altijd dat het gewoon een verhaal was.
Hugo Metsers waar Malfoyfan het over had, is dat niet die gast die Marcus, de broer van Ludo, in Goede tijden heeft gespeeld? |
|
|
  |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 11:01 |
 |
Jah idd, Hugo Metsers is Marcus Sanders, de broer van Ludo. Volgens mij heeft half Soapland in De legende van de Bokkerijders gespeeld!
Ik heb trouwens nog wat leuke feitjes gevonden over 'De legende van de Bokkerijders'. Zo is de serie op 25 locaties door België en Nederland gefilmd. Er is gefilmd van 14 juli tot 31 oktober 1993.
De serie heeft meer dan 5 miljoen gulden gekost en alle acteurs spraken Nederlands op Arthur Brauss,de pastoor, na, die sprak duits.
De man die de stem van de pastoor insprak heb ik niet kunnen vinden. Ik wist wel dat de pastoor nagesychroniseerd was, maar mijn geheugen houdt daar ook op. De naam zelf weet ik ook niet meer.  |
|
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 27, 2004 12:46 |
 |
Bedankt voor de info! Misschien moet ik dan ook maar één keertje GTST kijken . Ik hou niet zo van soaps.
Bij Hugo Metsers ben ik trouwens vaak in de war, want je hebt dus Hugo Metsers en Hugo Metsers III. Nr. II ken ik niet, die is waarschijnlijk geen acteur!
Nu ben ik toch wel benieuwd naar de naam van die acteur die de stem van de pastoor inspreekt, want hij is wel heel bekend in NL en doet veel nasynchonisatie. Maar ik kan hem niet vinden.
wel gevonden: Wim Bax:
Weet iemand waar die scenes in het dorp zijn opgenomen? Met al die oude boerderijen? Daar heb ik vroeger wel eens naar gezocht. Kan het zijn dat het bij één of ander openluchtmuseum bij Leuven is? Dat is het enige wat ik me kan herinneren. |
|
|
  |
 |
Prongs
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 29, 2004 19:03 |
 |
Ik heb wel eens van de Bokkerijders gehoord. Ik wist dat er een verhaal over was maar ik wist niet dat er een serie en boeken van waren.
Ik ken ze namelijk omdat ik een keer op een zomerkamp een ''spooktocht'' heb gehad in een bos. Die tocht was op de Bokkenrijders gebaseerd. Je kreeg dan voordat je het bos in werd gestuurd een verhaal over de Bokkenrijders. Om eerlijk te zijn ben ik een beetje vergeten waar het verhaal over ging . Maar ik weet wel dat het de Bokkenrijders waren |
|
|
  |
 |
HP_Marije
Gast
Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 29, 2004 19:29 |
 |
Toen het op tv kwam, was ik 4 ofzo... Ik weet het niet meer... Ik kan het me niet meer echt herinneren... Ik heb er af en toe naar gekeken, maar ik kan me er bijna niks meer van herinneren... Wel dat ik nachtmerries ervan kreeg, en vooral van de muziek . Ik denk dat ik de boeken maar een keertje ga lezen... ^^ |
|
|
|
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 29, 2004 21:41 |
 |
Die muziek vond ik heel mooi! Hardstikke spannend! Maar ja, ik was toen 9 of 10, dus dat scheelt.
Op Zappelin worden trouwens, naar keuze van de kijkers, winnaars van de Kinderkastprijzen (=prijs voor beste NL-kinderserie) herhaald. Je kunt dan per week uit 3 kiezen en stemmen. Ik hoop dat De Legende van de Bokkerijders nog niet tot de mogelijkheden behoorde, misschien kom hij nog. De serie won namelijk in 1994 de Kinderkastprijs. (toen hebben mijn zus en ik nog vol zitten stemmen en we hoopten echt dat de serie zou winnen!) |
|
|
  |
 |
Spider-Man
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 02, 2004 20:09 |
 |
ehm... ik weet niet of iemand het al gezegt heeft, maar is er in de efteling niet ook een bende die de bokkerijders heten??? bij villa volta. iemand in geweest???das geinig.  |
|
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 03, 2004 11:54 |
 |
Spider-Man, het is wel de bedoeling dat je de berichten leest voordat je een reactie plaatst. De opmerking over de Efteling was inderdaad al gemaakt.
Maar goed.. je bent redelijk nieuw hier zie ik.. |
|
|
  |
 |
Bradhadair
6e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 08, 2004 20:04 |
 |
ik hjeb er wel van gehoord
ik denk dat ik die boeken maar eens gaat lezen
en de films huren |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 21, 2004 14:00 |
 |
Die Hugo Metsers waar jullie het over hebben is Hugo Metsers III en niet I. Dus die vent in OnM is volgens mij NIET de man die de schout speelt in De Legende van de Bokkerijders. (Zoals MalfoyFan al zei.)
Mijn zus en ik hebben nu deze DVD gekocht van een jongen die hem zelf had opgenomen. Leuk! Ik kan niet wachten om hem te kijken.
Ik was op zoek naar plaatjes van Leslie de Gruyter, die de vader van Martien speelt in de serie. Hij is nogal bekend in Belgie. Heeft iemand plaatjes van deze man? |
|
|
  |
 |
Evilduck
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 22, 2004 18:20 |
 |
Ik ken het alleen van de Efteling, weetjewel De Villa Volta.
Echt een interresant verhaal zeg!
Moet je echt een keer heen gaan, de acttractie zelf is niet zo eng.  |
_________________ Desperate Housewives and HP. <33 }}
So laugh and joke around
Remember cuddles in the kitchen
Still it's right hard to remember
That on a day like today when you're all argumentative
And you've got the face on. |
|
  |
 |
MalfoyFan
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 18, 2004 22:06 |
 |
ik, dacht, ik haal dit topic weer naar boven, want gisteren heb ik DVD's van de serie gekregen (heeft 3 maanden geduurd!). Echt leuk om het weer eens te zien! Kirchhoffs blijft een knappe verschijning. Mijn eerste crush, haha.
Wat me opvalt, nu ik de serie kijk met oudere ogen, is dat je veel meer grapjes herkent dan vroeger. Maar ook, dat er niet altijd even goed geacteerd wordt, of dat de scenes zeer kort zijn. Alles volgt snel op elkaar en er is weinig diepgang. Maar goed, het is een kinderserie. |
|
|
  |
 |
Rayna
The Psycho Admin

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 18, 2004 22:27 |
 |
MalfoyFan schreef: | ik, dacht, ik haal dit topic weer naar boven, want gisteren heb ik DVD's van de serie gekregen (heeft 3 maanden geduurd!). Echt leuk om het weer eens te zien! Kirchhoffs blijft een knappe verschijning. Mijn eerste crush, haha.
Wat me opvalt, nu ik de serie kijk met oudere ogen, is dat je veel meer grapjes herkent dan vroeger. Maar ook, dat er niet altijd even goed geacteerd wordt, of dat de scenes zeer kort zijn. Alles volgt snel op elkaar en er is weinig diepgang. Maar goed, het is een kinderserie. |
Ik.. ben.. jaloers! (Groen uitslaand emo-dingetje)
Dat brengt me trouwens wel gelijk op een idee voor de arme Sinterklaas.
Maar goed, ik dwaal af.
Kirchhoffs is echt een man met een uitstraling! Maar dat vind ik van wel meer acteurs in 'De bokkerijders'. Ik heb er eigenlijk nooit zo goed over nagedacht, maar nu valt het me wel op. Bijna elk personage straalt echt iets uit. Misschien dat ik het daarom als kind ook zo leuk vond. De personages waren echt 'rond' en niet gewoon een plaatje op de tv. |
|
|
  |
 |
|