Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De reden van Sirius' dood Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bellatrix_Zwarts
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 784 Sikkels

Bellatrix_Zwarts is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2006 10:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kyron schreef:
Heey...
Waarom? Heel simpel! Harry Potter mag niet gelukkig worden!
Dat is toch logisch?! Altijd wanneer hij even gelukkig is SMAK het is weg!
één van de vele goede dingen in zijn leven Perkamentus SMAK dood Rolling Eyes ( sorry als het een 'spoiler' is ) Het is gewoon te 'goed' als harry gelukkig zou worden... waarom zou hij bv: het kwaad willen opruimen ( voldemort ) als hij gelukkig is met het leven dat hij nu heeft Confused

Daar ben ik het mee eens, alles(bijna alles) wat Harry leuk vond is weg,; zijn ouders, Sirius, Perkamentus..

Zoals Kyron al zei, als hij een gelukkig leven leide zou hij het toch niet stopzette voor Voldemort?

Okay, perhaps we don't win each game,
    But we don't hide in shame.

It's time for some Slythpride!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lord_Voldemort
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 146 Sikkels

Lord_Voldemort is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2006 17:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou... ik denk dat Sirius nog een rol gaat spelen in boek 7!! want Rowling zei ook dat die spiegel van Harry en Sirius nog een belangrijke rol gaat spelen.

Hp-Kevin
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Hp-Kevin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2006 17:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

de rede dat sirius vemoord is, is denk ik dat hij meer wist dan voldemort wou hebben want de heer van het duister heeft harry ook gelokt met sirius dus er zijn volgens mij twee redenen.
Arrow hij wist te veel
Arrow harry hield veel van hem en harry heeft een ding dat jeweetwel niet heeft Liefde en die kon sirius hem geven.

greetz, kevin

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 133 Sikkels

Magisch-Eendje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2006 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry moest er op het einde helemaal alleen voor staan. Geen mensen meer die hem volledig beschermen, slechts zichzelf Smile .

nafiala
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

nafiala is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 5:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Singapore Lady schreef:
Waarom moest Serius dood...

4- Ik zit giga in mijn maag met die Tweewegspiegel. vind het erg vreemd dat hij niet meer is genoemd... (even non-topic, snap ook helemaal niet waarom Harry toen hij wou checken of Serius thuis was, niet de eenvoudige Tweewegspiegel heeft gebruikt, ipv via het overhaard) Denk echt dat we daar nog wat meer over gaan horen.

die tweewegspiegel wordt belangrijk in deel 7 j.k. rowling heeft het er zelf over gehad.

ik denk dat sirius op de een of andere manier terugkomt "hij was er nog" de stemmen achter het gordijn en loena leeflang heeft gezegd hij is er nog misschien werkt het gordijn ongeveer net zo als de verdwijn kast. kan in elk geval niet wachten om het te lezen.

Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 8:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Sirius niet dood is, maar door een ViaVia of iets dergelijks is gevallen.

- Gregory House
Sterretje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 121 Sikkels

Sterretje is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 10:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik, als trots BB-lid, wil heel graag dat Sirius weer terugkomt! Het moet gewoon.. Die 'dood' van hem vind ik te onwaarschijnlijk. Trouwens, zoveel weten we niet eens van de toverwereld. Er komt in elk boek wel weer een groot weetje bij. Dus dan kunnen we ook niet zeker weten dat Sirius 'dood' blijft.

Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey mensen,

Ik heb net alles gelezen en ik vind het best een interesante discussie. Smile

Mijn theorie is dat J.K. Rowling in herhaling valt!!! (Niet negatief bedoeld, ik vind dat ze het heel goed doet... Wink)

Volgens mij heeft Voldemort precies dezelfde fout gemaakt als toen hij Harry's ouders liet vermoorden. Die fout heeft hij nu al drie keer gemaakt. Lily & James, Sirius en Perkamentus.
VOLDEMORT KAN NIET LIEFHEBBEN!!! Hij ziet steeds iets ongelovelijk belangrijks over het hoofd. Als Lily en James dood gaan krijgt Harry daarmee een ongelovelijk sterke bescherming, Liefde.
En Perkamentus zei dat als Harry's ouders niet dood zouden zijn dat Harry Voldemort niet zo graag dood zou willen. Dan gelooft Harry Perkamentus omdat hij dan denkt aan zijn ouders, Sirius en Carlo Kannewasser.
Harry heeft een voorsprong op Voldemort door de dood van zijn ouders, hij geniet hun bescherming. Voldemort denkt Harry te slim af te zijn door zijn bloed te "stelen" (-> deel 4). Maar dat lijkt me niet genoeg.
Dat blijkt in deel 5. In deel 4 ontstaat er een krachtveld door de tegenstelling tussen de goede spreuk van Harry en de slechte spreuk van Voldemort. In deel 5 probeert Harry Voldemort al echt pijn te doen tijdens het gevecht in de hal van het ministerie. In deel 6 wil Harry Sneep echt vermóórden. Harry wordt steeds bozer op de Duitere Zijde. Eerst alleen door zijn ouders, daarna ook door Sirius en dáárna ook door Perkamentus.

Ik hang dus de theorie aan dat Sirius en Perkamentus dood moesten om Harry meer kracht te geven. Meer mensen hebben het over een bepaalde kracht die Harry nog gaat leren in deel 7. Dat denk ik ook, die kracht zal dan iets persoonlijks zijn. Iets dat te maken heeft met de doden in de boeken. Misschien een bepaalde vorm van liefde die Harry in staat stelt om Voldemort echt te doden.

En dan nog even over de tweespiegel.
Harry geeft zichzelf in deel 6 de schuld van de dood van Sirius. En volgens mij heeft dat te maken met Harry's karakter. Harry doet eerst en denkt dan. Hij brengt zichzelf en zijn vrienden in gevaar door eerst in te breken in Omber's kantoor en daarna naar het ministerie te gaan. Maar als hij gewoon even ná gedacht had, had hij de tweespiegel kunen gebruiken en was hij erachter gekomen dat Sirius nog thuis was en had hij nooit naar het ministerie hoeven gaan. Sirius hem niet achterna, Sirius niet dood. Dus impliciet is het Harry's roekeloosheid die Sirius in gevaar brengt. Net zoals die roekeloosheid zijn vrienden in deel 6 in gevaar brangt als hij ze opdraagt Sneep te beschermen. Uiteindelijk zal hij leren die impulsen te bedwingen, zo zal hij uiteindelijk in staat zijn Voldemort te vermoorden. (Er even vanuit gaand dat Harry Voldemort vermoord en niet andersom... Wink) Voldemort roept die roekeloosheid in Harry op, zodra Harry zich dat realiseerd zal hij die roekeloosheid zo kunnen vervormen dat deze niet langer in het voordeel van Voldemort werkt maar in ht voordeel van Harry.

Iets anders over de Tweespiegel, die komt zeker nog terug in deel 7. Maar niet noodzakelijk in combinatie met Sirius. Misschien wel om te communiceren met Ron als hij op jacht is naar de gruzielementen. Het is maar een idee, maar wat ik bedoel is dat die tweespiegel niet alleen werkt op Harry en Sirius, hij heeft al dienst gedaan voor Sirius en James en misschien nog wel eerder. Waarom kan hij niet nog tussen twee andere personen dienst doen???

Conclusie: Volgens mij moesten al die mensen dood om Harry te helpen Voldemort te doden. Harry gaat leren om de emoties die Voldemort bij hem oproept, de primitieve emoties die Harry dwingen roekeloos te handelen, zo te gebruiken dat ze zich tegen Voldemort keren. Net zoals de moorden op zijn ouders zich uiteindelijk tegen Voldemort hebben gekeerd.

XOX Josse.

The show must go on my moonlight

MiYuvi

Laatst aangepast door Josse op Do Jan 11, 2007 16:59; in totaal 1 keer bewerkt
Smoky
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Eerst dacht ik eraan dat hij het heeft gedaan, om Harry nog meer kracht te geven. Dat hij zich net als Lily in die tijd heeft opgeofferd voor Harry om hem sterker te maken. Maar hij is gestorven in een gevecht met Bella en dat had verder niet echt iets te maken met het redden van Harry dus eigenljik zou ik het niet weten.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat er wel meerdere redenen kunnen zijn, ik denk echter dat de allerbelangrijkste reden is dat Harry in de 7 boeken genoeg haat moet opbouwen op in het eind Voldemort te kunnen vermoorden.

Ik bedoel, zijn ouders, zijn peetvader,carlo, perkamentus en ik denk dat er in boek 7 ook nog eerst wat wemels dood gaan. En dan, dan heeft ie denk ik genoeg haat om Voldemort te kunnen vermoorden. Daar gaat het denk uiteindelijk om. En natuurlijk ook, de held moet alleen verder;)

All good things come to an end... Goodbye HPF.
un4ever
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

un4ever is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 0:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

miss dat het al ergens staat maar ik denk dat sirius is dood 'moeten gaan ' omdat harry anders iemand tussen zich en voldemort had staan
de ultimine confrontatia kan toch alleen maar plaats vinden als er niemand is om harry te bechermen niemand die sterker is wel te verstaan en dan om hem sterker te maken maar daaar is al meer over gepraat

Jolanthe
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

Jolanthe is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou wel kunnen kloppen dat Sirius en Perkamentus zijn vermoord om Harrys haat voor Voldemort nog groter te maken en ook te zorgen dat hij er alleen voor staat..
Maar ik hoop eigenlijk dat er nog een andere, belangrijke reden is geweest die wij nog niet weten, maar er in deel 7 achter komen. Of dat hun dood nog ergen nut voor heeft, dat ze niet zonder verder doel zijn doodgegaan..

Xx

Smoky
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 489 Sikkels

Smoky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 22:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Perkamentus en Sirius zijn misschien inderdaad gestorven om Harry's haat te vergroten.

In OotP probeert Harry een onvergeeflijke vloek op Voldemort af te vuren. Die vloek werkt niet goed en Voldemort zegt dat je bij een onvergeeflijke vloek het wel echt moet menen. Door Harry's haat te vergroten, zal hij het straks echt menen als hij (wie weet) de AK op Voldemort af vuurt.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 22:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ikzelf wil wel dat Sirius terugkomt, maar hij zal gewoon niet terugkomen. Rowling heeft meer dan genoeg gezegd dat hij gestorven is omdat de held het dan alleen moet opnemen tegen de slecherik en dat het zo veel spannender is en daar ben ik het helemaal mee eens. Het zou niet echt spannend zijn als de hele Orde van de Feniks het tegen Voldemort opnam, terwijl Harry beschermd word door schouwers...

Dus voor mij is de reden van zijn dood maar al te duidelijk...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp