Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Klammfels = Bulgaars? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 10:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

De Bulgaren zoals Karkaroff en Kruml praten in het boek toch veel met een v. De w kunnen ze niet uitspreken en daarom zeggen ze de v. En volgens mij moet je een paspoort hebben van Bulgarije om in dat elftal te komen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Jolanthe
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

Jolanthe is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Victor is gewoon Bulgaars, of hij heeft een Bulgaarse indentiteit. Anders zou hij niet in het bulgaarse zwerkbalteam zittenen ook geen bulgaars praten met zijn ouders.
Maar ik denk niet dat klammfels ook in bulgarije ligt, het ligt ergens in het hoge noorden, dus niet in Bulgarije...
Victor gaat daar heen, denk ik, omdat het de dichtstbijzijnde grote toverschool is.

(X)

karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 12:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat Victor gewoon Bulgaars is maar dat hij Engels heeft geleerd en dus ook Engels comuniseert met de andere mensen van zweinstein. Klammfels zal ook wel in Bulgarije liggen want anders zou hij niet in het Bulgaarse zwerkbal team zitten. Iedereen kent wel Engels maar niet iedereen kent Bulgaars dus dan is het wel logisch dat ze Engels praten.

In de Engelse versie praat hij Engels en daarom zal hij in de Nederlandse vertaling ook Nederlands praten.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 13:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jolanthe schreef:
Victor is gewoon Bulgaars, of hij heeft een Bulgaarse indentiteit. Anders zou hij niet in het bulgaarse zwerkbalteam zittenen ook geen bulgaars praten met zijn ouders.
Maar ik denk niet dat klammfels ook in bulgarije ligt, het ligt ergens in het hoge noorden, dus niet in Bulgarije...
Victor gaat daar heen, denk ik, omdat het de dichtstbijzijnde grote toverschool is.

(X)

Nergens staat dat hij Bulgaars praat met zijn ouders. In ieder geval het is nooit in de boeken echt bevestigt dat hij uit Bulgarije kwam. Alleen dat hij mee deed met Zwerkbal in Bulgarije. Voor de rest ben ik het wel met je eens. Bulgarije ligt te zuidelijk en Viktor is gewoon naar de dichtsbijzijnde goede school gegaan.

@WizardRA wat maakt het uit dat hij de W niet uit kan spreken? Dat zegt nog niks uit welk land hij komt

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 17:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Witch_Eva volgens mij zeiden alle Bulgaren alles met een V inplaats van een W, dus ik denk dat hij dan uit Bulgarije komt. Maar het zou ook een buurland kunnen zijn.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

WizardRA schreef:
@Witch_Eva volgens mij zeiden alle Bulgaren alles met een V inplaats van een W, dus ik denk dat hij dan uit Bulgarije komt. Maar het zou ook een buurland kunnen zijn.

Ja daarom je komt dan nog niks verder. Het zouden ook de buurlanden kunnen zijn. Voor mij zijn alle accenten uit he Oostblok hetzelfde. Dus hij zou bij wijze van ook uit Roemenië,Oekraine, Kroatië enz. kunnen komen.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Nergens staat dat hij Bulgaars praat met zijn ouders.

Echt wel:

Ik citeer:

In een hoekje praatte Viktor Kruml in rap Bulgaars met zijn donkerharige vader en moeder.

Harry Potter en de Vuurbeker bladzijde 460. (Nederlandse versie)

Viktor Krum was over in a corner, conversing with his dark-haired mother and father in rapid Bulgarian.

Harry Potter and the Goblet of Fire blz 534. (Engelse versie)

:3

- Gregory House
Regulus
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Faunaat schreef:
Witch_Eva schreef:
Nergens staat dat hij Bulgaars praat met zijn ouders.

Echt wel:

Ik citeer:

In een hoekje praatte Viktor Kruml in rap Bulgaars met zijn donkerharige vader en moeder.

Harry Potter en de Vuurbeker bladzijde 460. (Nederlandse versie)

Viktor Krum was over in a corner, conversing with his dark-haired mother and father in rapid Bulgarian.

Harry Potter and the Goblet of Fire blz 534. (Engelse versie)

:3

ja goed bezig.
ik denk dat het niet precies uitmaakt uit welk land je komt en dat je hoe dan ook naar een school die het dichts in de buurt gaat, tenzij je grondige redenen hebt. het is dus hoogstwaarschijnlijk dat kruml bulgaars is aangezien hij in die taal met zijn vader sprak.
het kan best dat die school ergens bij siberië of in siberië ligt, kan dus ook rusland zijn. dit denk ik omdat hermelien in de trein (GoF) zegt dat dat bondmantels (ofzo) op het pakket stonden voor schoolkleding. daarna hebben hermelien, ron en harry het erover dat het daar waarschijnlijk vaak sneeuwt etc.
in siberië sneeuwt het erg vaak, als ik me niet vergis. daarom denk ik siberië
over de taal, ik denk dat J.K. Rowling het voor de handigheid in het engels heeft geschreven maar wel met enkele accenten. dit om het wel een beetje geloofwaardig te houden.
ik denk dus dat óf iedereen kon wel engels, met enige accenten (in onze wereld komt dat ook voor, luister maar naar het verschil tussen nederlanders en engelsen of fransen en engelsen etc.)
Óf ze praten geen engels maar heeft rowling dit voor de makkelijkheid gedaan omdat iedereen anders een woordenboek nodig heeft om te lezen en is voor haar ook niet handig om allemaal te vertalen.

Witch_Eva schreef:
Ergens maakt het niks uit. Maar als het niks uitmaakt waarom bestaat dit topic dan? Het gaat er toch over waar Klammfels staat dus ergens maakt het wel wat uit...

dat klopt, maar volgens mij zijn we er toch een beetje uit. ze komen uit de buurt van rusland. en die taal ja, daar heb ik al mijn mening gegeven.

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Regulus schreef:
Witch_Eva schreef:
Ergens maakt het niks uit. Maar als het niks uitmaakt waarom bestaat dit topic dan? Het gaat er toch over waar Klammfels staat dus ergens maakt het wel wat uit...

dat klopt, maar volgens mij zijn we er toch een beetje uit. ze komen uit de buurt van rusland. en die taal ja, daar heb ik al mijn mening gegeven.

Het was van het begin al bekend dat ze ergens uit Noord-Europa kwamen. Maar het gaat erom waar precies. "Bij Rusland" dan kom je nog niks verder.

Dus gek genoeg ben ik deze keer de persoon die hier GEEN slotje op wil ^^

1e jaars
1e jaars

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

In dat geval denk ik gewoon dat Klammfels in Siberië ligt. dat lijkt mij de enige logische oplossing, aangezien het daar vaak sneeuwt enzo. of je dan in bulgarije woont en een paar lander verder naar een school gaat, maakt blijkbaar niet uit, hebben vast wel een vervoersmiddel. er is volgens mij niet in ieder land een toverschool. en we kenner er 3, die waren in de boeken naar voren gekomen.
ik denk dus dat er niet veel keuze is voor een schoolkeuze als je in bulgarije woont.

Blood-Rage-AG
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Blood-Rage-AG is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja dat kan best kloppen ja. Ergens bij Rusland, Bulgarije euhhh Noorwegen, misschien zal Rowling het wel vertellen in het volgende boek.
Dan weten we in ieder geval wie er hier gelijk had(en).

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Blood-Rage-AG schreef:
Ja dat kan best kloppen ja. Ergens bij Rusland, Bulgarije euhhh Noorwegen, misschien zal Rowling het wel vertellen in het volgende boek.
Dan weten we in ieder geval wie er hier gelijk had(en).

Ik moet daarbij zeggen dat Siberie, Bulgarije en Noorwegen nou niet bepaald buurlanden van elkaar zijn... En ja misschien wordt het wel verteld in het volgende boek Viktor komt er wel in voor. Dus misschien ook wel Klammfels.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Regulus schreef:
Witch_Eva schreef:

Het was van het begin al bekend dat ze ergens uit Noord-Europa kwamen. Maar het gaat erom waar precies. "Bij Rusland" dan kom je nog niks verder.

Haha eva dat komt ook niet vaak voor Wink

Ik hoop dat hij terug komt in boek 7, Maar dan weet ik als nog niet zeker als hij wel gaat vertellen waar hij vandaan komt. Ik bedoel tegen wie moet hij het dan vertellen?

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Regulus
1e jaars
1e jaars

Regulus is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Witch_Eva schreef:
Regulus schreef:
Witch_Eva schreef:

Ik hoop dat hij terug komt in boek 7, Maar dan weet ik als nog niet zeker als hij wel gaat vertellen waar hij vandaan komt. Ik bedoel tegen wie moet hij het dan vertellen?

idd, de plaats was geheim zeiden de mensen van klammfels in GoF. dus ze gaan dat echt niet aan de grote klok hangen. jk zal het alleen vermelden als het echt belangrijk is voor het verhaal, wat ik betwijfel. ik kan echter niet ontkennen dat ik het graag wil weten.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 03, 2007 21:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Regulus schreef:
Narcissa schreef:
Witch_Eva schreef:
Regulus schreef:
Witch_Eva schreef:

idd, de plaats was geheim zeiden de mensen van klammfels in GoF. dus ze gaan dat echt niet aan de grote klok hangen. jk zal het alleen vermelden als het echt belangrijk is voor het verhaal, wat ik betwijfel. ik kan echter niet ontkennen dat ik het graag wil weten.

Het kan misschien wel...Kijk als krulm terug komt, en als nog een oogje op Griffel heeft. Dan kan het wel eens zijn dat hij zijn mondje voorbij praat tegen haar. Want hij vertelde ook al dingen over zijn school aan haar. ( Ik was Griffel vergeten )

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp