Auteur |
Bericht |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 03, 2007 23:38 |
 |
Engels is ook in tovenaarswereld nog altijd een wereldtaal, dus ik denk dat ze het wel een beetje aangeleerd kregen. Ze moesten hun toch verstaanbaar kunnen maken hé. Het accent blijft natuurlijk altijd, dat hoor je altijd als het die persoon z'n moedertaal niet is.
groetjes
x |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 0:08 |
 |
Hermion Granger schreef: | Engels is ook in tovenaarswereld nog altijd een wereldtaal, dus ik denk dat ze het wel een beetje aangeleerd kregen. Ze moesten hun toch verstaanbaar kunnen maken hé. Het accent blijft natuurlijk altijd, dat hoor je altijd als het die persoon z'n moedertaal niet is.
groetjes
x |
Hier heb ik eigenlijk niet aan gedacht..ik bedoel ik vraag me nu wel af, Krijgen andere tovenaars scholen het vak Engels? Maar ze konde eigenlijk topch niet echt bepaald goed engels? |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 0:12 |
 |
Narcissa schreef: | Hermion Granger schreef: | Engels is ook in tovenaarswereld nog altijd een wereldtaal, dus ik denk dat ze het wel een beetje aangeleerd kregen. Ze moesten hun toch verstaanbaar kunnen maken hé. Het accent blijft natuurlijk altijd, dat hoor je altijd als het die persoon z'n moedertaal niet is.
groetjes
x |
Hier heb ik eigenlijk niet aan gedacht..ik bedoel ik vraag me nu wel af, Krijgen andere tovenaars scholen het vak Engels? Maar ze konde eigenlijk topch niet echt bepaald goed engels? |
Ik denk wel dat ze ergens wat Engels kunnen. In principe moeten ze Engels kunnen want anders hadden we ze niet in de boeken kunnen verstaan. Daarom was het accent ook zo slecht, je moet natuurlijk duidelijk maken wie nou de persoon uit Klammfels was en wie de persoon van Zweinstein was. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 0:57 |
 |
Witch_Eva schreef: | Narcissa schreef: | Hermion Granger schreef: | Engels is ook in tovenaarswereld nog altijd een wereldtaal, dus ik denk dat ze het wel een beetje aangeleerd kregen. Ze moesten hun toch verstaanbaar kunnen maken hé. Het accent blijft natuurlijk altijd, dat hoor je altijd als het die persoon z'n moedertaal niet is.
groetjes
x |
Ik denk wel dat ze ergens wat Engels kunnen. In principe moeten ze Engels kunnen want anders hadden we ze niet in de boeken kunnen verstaan. Daarom was het accent ook zo slecht, je moet natuurlijk duidelijk maken wie nou de persoon uit Klammfels was en wie de persoon van Zweinstein was. |
ja daar heb je zeker wel gelijk in. Ik denk niet dat de schrijf manier van Engels zullen leren. Maar eerder gewoon te taal leren praten. Ik denk niet dat ze ongeveer de zelfde Engels geleerd krijgen zoals ons. Dat lijkt me een beetje vreemd in een tovenaars Wereld. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 14:46 |
 |
Witch_Eva schreef: | Ik moet daarbij zeggen dat Siberie, Bulgarije en Noorwegen nou niet bepaald buurlanden van elkaar zijn... En ja misschien wordt het wel verteld in het volgende boek Viktor komt er wel in voor. Dus misschien ook wel Klammfels. |
Ja, ik denk wel dat we nog zullen horen van onze 'vrienden uit het Noorden'. Ze hebben ondertussen waarschijnlijk al wel een nieuw schoolhoofd nu Karkarov dood is. En misschien komt Viktor wel in aanmerking? En misschien zullen we dan wel iets meer horen waardoor de ligging wat duidelijker is...? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Tom Barman
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 05, 2007 1:16 |
 |
Lupos-freak schreef: | Witch_Eva schreef: | Ik moet daarbij zeggen dat Siberie, Bulgarije en Noorwegen nou niet bepaald buurlanden van elkaar zijn... En ja misschien wordt het wel verteld in het volgende boek Viktor komt er wel in voor. Dus misschien ook wel Klammfels. |
Ja, ik denk wel dat we nog zullen horen van onze 'vrienden uit het Noorden'. Ze hebben ondertussen waarschijnlijk al wel een nieuw schoolhoofd nu Karkarov dood is. En misschien komt Viktor wel in aanmerking? En misschien zullen we dan wel iets meer horen waardoor de ligging wat duidelijker is...? |
Het zou me verbazen mocht Victor niet in HP7 opduiken, maar niet als schoolhoofd daar is hij volgens mij te jong voor. En de ligging heeft volgens mij niet echt een doel. Het ligt gewoon ergens in het noorden. Wat mij wel opviel is dat zwijnstein een gemengde school is en dat de andere blijkbaar of jongens of meisjes scholen zijn. Dit kan het engels verklaren: als ze van over gans Europa naar die ene school moeten, dan moet er toch ergens een uniforme taal gesproken worden. |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
  |
 |
Ajox-HPF
3e jaars

Verdiend:
151 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 05, 2007 12:04 |
 |
Hermion Granger schreef: | Engels is ook in tovenaarswereld nog altijd een wereldtaal, dus ik denk dat ze het wel een beetje aangeleerd kregen. Ze moesten hun toch verstaanbaar kunnen maken hé. Het accent blijft natuurlijk altijd, dat hoor je altijd als het die persoon z'n moedertaal niet is.
groetjes
x |
Dat ook, maar het is voor de lezer makkelijker als de boeken gewoon in 1 taal zijn. Ik bedoel, wij zitten er niet op te wachten als er opeens Bulgaars ofzo in staat toch?
Ontopic: Ik denk dat Klammfels in het oostblok ligt vanwege de leerlingen en hun namen. Kruml, Karkarov (en waarschijnlijk ex-leerling Dolochov) klinken Slavisch/Russisch. Maar Klammfels klinkt, o.a. door de dubbel m meer Scandinavisch. Maar, in het Engels is Klammfels Durmstrang (toch? ). Durmstrang klinkt ook meer Scandinavisch dan Oost-Europees... Dan zou Klammfels dus bij de grens van Rusland en Finland kunnen liggen, maar dat is ook niet helemaal logisch, omdat ze in Finland een taal spreken die niet Scandinavisch is maar ook niet op een Oost-Europese taal lijkt. En Siberie ligt helemaal aan de andere kant van Rusland, van Nederland naar Zuid-Afrika is even ver. Lijkt me dus een beetje raar om leerlingen daar helemaal heen te halen. Persoonlijk denk ik dat de school gewoon 'ergens' in het Oostblok ligt, waarschijnlijk in Oekraine. |
|
|
  |
 |
Pure Haan
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 07, 2007 1:20 |
 |
Hermelien zegt dat het in noord europa ligt, zou dus kunnen
Ze zegt ook dat bondmantels onderdeel uitmaken van hun school gewadden
@ Lupos-freak: Hoe weet je dat Viktor in het volgende boek komt? |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 07, 2007 11:39 |
 |
@Pure Haan dat heeft JKR een keer in een interview bevestigt. Dus dan zal het wel zo zijn dat Viktor terug komt.
Maar ik denk absoluut niet dat hij een schoolhoofd word. Kom op hij is niet eens naar Zweinstein geweest dan word je ook geen schoolhoofd en hij wordt ook geen leraar. Ik denk dat als hij terug komt dat het iets te maken heeft met Hermione. En misschien met het feit dat hij iets meer over de "Dark Arts" weet. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Ajox-HPF
3e jaars

Verdiend:
151 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 07, 2007 15:26 |
 |
Witch_Eva schreef: | @Pure Haan dat heeft JKR een keer in een interview bevestigt. Dus dan zal het wel zo zijn dat Viktor terug komt.
Maar ik denk absoluut niet dat hij een schoolhoofd word. Kom op hij is niet eens naar Zweinstein geweest dan word je ook geen schoolhoofd en hij wordt ook geen leraar. Ik denk dat als hij terug komt dat het iets te maken heeft met Hermione. En misschien met het feit dat hij iets meer over de "Dark Arts" weet. |
Dat is heel goed mogelijk, want op Klammfels word behoorlijk veel aandacht besteed aan de Zwarte Kunsten, Lucius Malfidus wou zelfs Draco erheen sturen
Maar laten we maar weer ontopic gaan xD |
|
|
  |
 |
jurrian
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 09, 2007 18:05 |
 |
ik denk dat Klammfels niet ligt in Bulgarije. Inderdaad komt Kruml er vandaan maar hij zei zelf dat hij lang moest reizen om naar school te komen(niet zeker)En anders bevestigd ''de school uit het noorden'' dat Klamfels niet uit Bulgarije komt want het ligt lager dan Engeland(het middelpunt voor toverwereld) en Bulgarije ligt in ZUID Europa. Klammfels kan in Scandinavisch liggen maar ik denk eerder aan Rusland dat ligt ook aan het water want ze kwamen met de boot. |
|
|
  |
 |
|