Auteur |
Bericht |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 26, 2006 12:47 |
 |
Hoi,
Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk alle verhalen top vond! Het was ontzettend moeilijk kiezen, maar ik heb mijn keuze gemaakt:
1ste stem: Midden in de verdome, koude, eenzame winternacht...
Dit verhaal was voor mij de beste. Ik vind het onderwerp erg origineel, Hagrid en Dobby die samen kerst vieren. Verder zijn er leuke beschrijvingen gebruikt en het kwam ook nog eens geloofwaardig over. Het is allemaal goed uitgewerkt en ik heb geen spelfouten kunnen ontdekken.
2de stem: Een droom van een Kerstfeest.
Ook dit onderwerp vond ik erg origineel. Ik had echt even tranen in mijn ogen toen de Dementor het geluk van Sirius wegnam. Ook vind ik het verhaal goed uitgewerkt.
3de stem: Regen
Dit onderwerp was wat minder origineel, maar toch ontzettend goed gedaan. Ik kon me goed inleven in Remus, en ik vond het goed dat je er niet meteen een liefdesverhaal van gemaakt hebt.
Verder verdienen alle verhalen wel een pluim, maar ik wil toch nog even zeggen dat ik de verhalen 'Een onverwachte kerst' en 'Het kerstcadeau' ook erg speciaal vond.
Groetjes, Judith |
Laatst aangepast door Judith op Di Dec 26, 2006 17:35; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Bradhadair
6e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 26, 2006 15:35 |
 |
1 Regen...
Ik vond dit echt een heel origineel verhaal. En aangezien ik een grote fan van de marauders ben en het aan het begin een heel zielig vond krijgt dit verhaal van mij een eerste plaats.
2 Een droom van kerstfeest...
Ook dit verhaal vond ik erg origineel. Ik leefde heel erg met Sirius mee. Een verdiende tweede plaats vind ik.
3 Een onverwachtte kerst...
Ook dit verhaal vond ik erg leuk omdat je de hoofdpersonen niet vaak in een verhaal ziet spelen en het echt heel mooi was. Een derde plaats.
De rest van de verhalen vond ik ook prachtig geschreven! ik vind het allemaal echt heel mooi geschreven. Het was dus ook wel moeilijk om de drie mooiste er uit te kiezen. Maar dit zijn ze uiteindelijk. |
_________________ Een traan gleed vanuit haar oog over haar wang en viel op de grond.
Ook deel 2!
|
|
  |
 |
Myrthe
3e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 26, 2006 16:32 |
 |
Dit is mijn eerste stem
Titel: Regen
Mening: Ik vind het een leuk en orgineel verhaal. Geen enkel ander verhaal ging over hem. Het is super goede inhoud. Hoe Remus eenzaam is enzo.
Dit is mijn tweede stem
Titel: Eenzame kerst.....?
Mening: Echt een zielig verhaal, ik kreeg er zelfs tranen van in mijn ogen. De gevoelens van Ginny zijn erg goed uitgedrukt. Alsof de schrijver zelf heel verdrietig was. Het eindigde ook erg leuk. Het was niet heel erg orgineel omdat er mee verhalen over de Wemels gaan. Maar het is wel erg leuk.
Dit is mijn derde stem
Titel: Een droom van een kerstfeest
Mening: Een erg leuk verhaal. Wel zielig hoe het blijkt dat Sirius alles heeft gedroomd. Erg orgineel en leuk. Ik vond het erg leuk om te lezen.
Ik moet er wel bijzeggen dat alle andere verhalen ook goed zijn en dat ik echt heb moeten kiezen tussen wat ik koos. Dus eigenlijk vind ik dat iedereen de winnaar is! |
_________________ De tranen liepen nu over Ginny's wangen.
Lees ook mijn verhaal, Bloedband
Mijn andere verhalen. |
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Di Dec 26, 2006 21:10 |
 |
Eerste stem: Een droom van een Kerstfeest.
Omdat hij gewoon heel erg zielig is. Sirius is gewoon erg zielig. 11 jaar in Azkaban, echt te erg gewoon. Daarom vind ik het goed dat er door dit verhaal wat aandacht aan besteed is, het is ook erg leuk geschreven.
Tweede stem: Ontbrand
Het is misschien een beetje een “zwaar” verhaal, maar ik vind hem erg mooi. Echt super geschreven! |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
TheNoble&AncientLineB
Dreuzel

Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 10:48 |
 |
Eerste stem:
Een droom van een Kerstfeest:heel ontroerend en mooi geschreven. Het is ook een origineel onderwerp, de tijd dat Sirius in Azkaban zat komt helemaal niet zo vaak ter sprake en vooral niet in kortverhalen. |
|
|
  |
 |
Potterfreaky
Harry's secret lover

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 18:05 |
 |
hier mijn stemmen voor de challenge;
Mijn eerste stem gaat naar:
Een droom van een kerstfeest;
Ik vond het ontzettend goed beschreven; Ik zat er helemaal in, sirius in die cel, zo zielig....Zeker toen het een droom bleek te zijn. Erg origineel.
Mijn tweede stem gaat naar:
Een liefdevolle kerst;
Een heel origineel, grappig verhaal. Harry en Patty, erg lollig. Het einde was ook leuk met die foto en ik ben een Hermelien- Ron shipper, dus leuk!!
Mijn derde stem gaat naar:
Onverwachte kerst;
Heel origineel om Dobby en Winky te shippen; Ik vond het vooral leuk dat het uit Dobby's oogpunt geschreven is. Vrolijk verhaal. |
_________________ I'll never forget...
*HPF forever* |
|
  |
 |
Lilytje
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 23:19 |
 |
Mijn 1ste stem: een droom van een kerstfeest
ik vind dat het verhaal heel mooi is geschreven, je voelt de gelukkige sfeer uit Sirius' herinnering, en daarna... het kille wanneer hij merkt dat hij nog steeds in Azkaban is, echt heel mooi, een verdiende eerste plaats.
ik ben er nog niet uit wat mijn tweede en derde stemmen worden, dus die zullen waarschijnlijk later volgen wanneer ik alle verhalen nog een keer heb gelezen
EDIT:
hier zijn mijn 2e en 3e stem:
mijn 2e stem: Regen:
ik vind het een heel mooi verhaal over Remus, arme Remus helemaal alleen Kerst vieren. Gelukkig komt Tops naar hem toe.
Ik vond het slot ook mooi, wanneer het niet meer regent, maar sneeuwt.
mijn 3e stem: ontbrand:
Het is (zoals eerder al is gezegd) een moeilijker verhaal en ik heb sommige zinnen ook soms meer dan één keer moeten lezen. Toch vind ik dat het heel goed is geschreven en alles is ook erg mooi verwoord. |
"Dying? Not at all."
Laatst aangepast door Lilytje op Vr Dec 29, 2006 21:48; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 3:13 |
 |
Mijn eerste stem gaat naar: Een droom van een kerstfeest
Ik vond het best wel een zielig verhaal maar wel erg pakkend en dat terugkerende stukje tekst vond ik erg sterk. Ik vond het mooi geschreven en de eenzaamheid kwam goed naar voren. Het pakte me meteen en ik wou het ook uitlezen (en dat ik ook belangrijk)
Voor de tweede en derde stem heb ik nog geen bestemming die komen later maar die moet ik even goed afwegen.
(De spellings en de taal fouten boeien me niet zo er zijn er maar toch weinig met een beta lezer en proffesionele schrijfers hebben dat wel) |
|
|
  |
 |
Weasley_Girl
1e jaars

Verdiend:
258 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 14:21 |
 |
Als eerste wil ik een compliment geven aan alle schrijvers die een verhaal hebben ingezonden voor deze challenge. Ik vond ze allemaal wel leuk wat het extra moeilijk maakte om een keuze te maken.
Dit is mijn eerste stem:
Titel: Het Kerstcadeau
Mening: ik vind het een erg leuk verhaal omdat ik het een zeer origineel onderwerp vind en omdat de gesprekken tussen Harry en Draco goed geschreven zijn. Ook vind ik het leuk dat het verhaal humor bevat. Vooral de volgende twee stukjes vond ik erg leuk:
Tot op de dag van vandaag zou hij ontkennen dat het geluid dat vervolgens uit zijn mond kwam een gil was. Malfidussen gilden immers niet. Feit blijft dat het geluid verdacht veel op een gil leek.
Draco sprong op, geschrokken dat Harry plotseling achter hem stond. Snel haalde hij het perkament weg, maar het was al te laat want Harry had het al gezien.
“Ik dacht dat je een brief aan Voldemort aan het schrijven was? Dus tenzij je je brieven aan hem altijd begint met ‘Lieve moeder’…”
Dit is mijn tweede stem:
Titel: Een droom van een kerstfeest
Mening:Ook dit verhaal vond ik erg origineel omdat ik nog nooit eerder een verhaal heb gelezen over Sirius die kerst meemaakt in Azkaban. Ik vond voor goed dat je echt met hem meeleefde als dementors al het geluk wegzuigen. Ook het begin en het einde met de krijt streepjes op de muur vond ik goed gevonden. Vooral de volgende twee stukjes vind ik typerend voor dit verhaal.
Grote, stoere mannen die de zomen van de walgelijke gewaden van de dementors kussen in de hoop wat meer eten te krijgen. Hij walgde ervan. Nee, hij zou een uurtje wachten en dan rustig beginnen eten. Zijn waardigheid was al dat hij nog had, zijn waardigheid zouden ze hem niet afpakken.
Mismoedig en lusteloos gaat hij in een hoekje van de kleine cel zitten. Een traan rolt over zijn wang en raakt verloren in zijn warrige baard.
Weer een Kerstmis voorbij. Hoeveel nog voor de dood beslist dat hij genoeg geleden heeft en hem verlost van deze hel op aarde?
Dit is mijn derde stem:
Titel:Midden in de verdomde, eenzame, koude winternacht…
Mening: Ik vond dat dit verhaal een bijzondere, niet vaak voorkomende hoofdpersoon heeft. Ik vond dit verhaal leuk op dat het verhaal vooral over twee personen gaat die je niet vaak in verhalen samen tegenkomt als de twee belangrijkste figuren. Ik vond het een goed geschreven verhaal. De leukste twee stukjes uit het verhaal vond ik:
‘Goed, Dobby, probeer hem niet af te schrikken met die geluiden van je,’ gromde Hagrid zachtjes, want Dobby liet een gilletje horen iedere keer dat er iets bewoog in de vaas.
‘Het zijn draken, die spuwen vuur.’
‘Zijn er ook draakjes die… water spuwen? Goede draken?’
‘Alle draken zijn goed!’ reageerde Hagrid verhit.
‘Vrolijk Kerstfeest, broertje. Ik heb wat voor je meegebracht. Twee vriendjes.’
Groemp draaide zich om en gromde ‘HALLO VRIEND’ naar Dobby, die bijna omver werd geblazen door Groemp’s adem.
‘Hoi meneer Groemp, meneer,’ zei Dobby ademloos en hij zette de vaas voor zich neer en dook toen achter een boomstam.
‘Drie vriendjes, eigenlijk. Maar twee die hier bij je blijven!’ |
|
|
  |
 |
Elyse
3e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
Woonplaats: met opgetrokken knieën en een goed boek voor mijn neus bij het Haardvuur
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 14:30 |
 |
Mijn eerste stem gaat naar: Een droom van een kerstfeest. Ik vind dit het beste verhaal van allemaal. Het zit erg goed in elkaar, met het begin en het einde dat hetzelfde zijn en een tussenstuk ertussen. Ook spreekt je schrijfstijl me aan. Enige minpuntje is dat het middenstuk wel érg zoetsappig is, maar ja, daar is het ook een kerstverhaal voor hè? [a].
Mijn tweede stem gaat naar: Ontbrand. Ik vind het leuk hoe je de hoofdpersoon zo lang onbekend laat, en dat je 'm zo weinig laat doen en daar toch zoveel waarde en betekenis achter weet te plakken. Minpuntje vind ik je schrijfstijl: hoewel het weer eens wat anders is gaat het (mij iig) na een tijdje irriteren, omdat sommige ouderwetse woorden niet helemaal klopten met de betekenis die er gestaan zou moeten hebben. Maar toch een mooi kerstverhaal.
C'est tout. Hoewel ik de schrijvers van de andere stukken wil bedanken voor het kerstgevoel/de lachbui/het medelijden dat ze bij me op hebben gewekt, kan ik er niet één betere uit halen. Vandaar dat ik mijn 3e stem niet weggeef [a].
Groetjes! Elys. |
_________________ We live in a beautiful world
yeah we do yeah we do
We live in a beautiful world
yeah we do yeah we do |
|
  |
 |
Nienn
1e jaars

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 01, 2007 18:59 |
 |
Allereerst wil ik zeggen dat ik het allemaal super verhalen vind! Ik vond ze echt allemaal heel leuk om te lezen! Complimenten
Mijn eerste stem gaat naar: Een droom van een kerstfeest. Ik vind het een mooi geschreven verhaal. Het is heel leuk hoe Sirius denkt hoe alles anders was geweest als hij niet in Azkaban had gezeten. Het is ook goed te lezen!
Mijn tweede stem gaat naar: Regen. Dit omdat ik het een heel 'anders' geschreven verhaal vind. Het heeft een iest andere verhaallijn en het gaat over een totaal ander persoon. Het leest ook makkelijk door!
Mijn derde stem gaat naar: Eenzame kerst...? Dit omdat ik vind dat het goed verwoord is hoe Ginny zich voelt. Maar ook hoeveel anderen om haar geven! |
|
|
  |
 |
San Riddle
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 04, 2007 15:38 |
 |
Mijn eerste stem gaat naar: Ontbrand.
‘Cause het hip is dat je je hoofdpersoon zolang onbekend laat. In de meeste fics zit de eerste alinea de hoordpersoon aan de keukentafel en dan kan je de rest eigenlijk wel raden [a] En je hebt gekozen voor een iets ouderwets taalgebruik. Nice (:
Mijn tweede stem gaat naar: Midden in de verdomde, koude, eenzame winternacht…
We hebben een nieuwe ship. Hagrid/Dobby ^^ Maar ze zijn wel erg lief samen, en onverwacht. Maar niet op een overwachte kerstgebeuren. Als je begrijpt wat ik bedoel :’)
Voor de rest is hij gewoon goed geschreven en liebig.
En omdat ik geen zin meer heb [a] en lui ben ga ik héél misschien nog een 3e stem uitzoeken, maar misschien ook niet.
xxx Sann. |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 11, 2007 17:18 |
 |
Jieeee, en hij is weer klaar!
Bedankt voor het meedoen/stemmen, allemaal (:
Ik vond het heel leuk om alle verhalen te lezen.
We hebben een duidelijke & terechte winnaar deze keer, en dat is *tadaaam*
Lees de banner [a]
Pretty hè? Banner gemaakt door Elyse.
Smalofski, gefeliciteerd (:
Hier is voor de mensen die het willen lezen, nog de lijst met deelnemers en hun verhalen:
Choco - Een onverwachte kerst
Bee - Een Wemelige Kerst
Smalofski - Een droom van een Kerstfeest
Potterfreaky - Eenzame kerst...?
Bradhadair - Eenzaam maar niet alleen
Dracogirly - Het kerstcadeau
LavenderBrown - Midden in de verdomde, eenzame, koude winternacht...
Pottergirl - Regen
Changetje - Voor één keer
Child of the other side - Ontbrand
Weasley_Girl - Een liefdevolle kerst
Tah-daaam (:
Als je suggesties voor het onderwerp/vragen/wat dan ook hebt, mijn inbox is nooit vol (nou ja, hij staat nu op 400% geloof ik, maar je weet wat ik bedoel).
Liefs, Fleur |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
  |
 |
|