Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Een leven als geest... Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Zou jij een geest willen zijn?

Ja, zonder twijfel
15%
 15%  [ 11 ]
Nee, echt niet
48%
 48%  [ 34 ]
Daar moet ik eens over nadenken...
35%
 35%  [ 25 ]
Totaal aantal stemmen : 70

Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij past dit in "Algemeen" vanwege de tweede vraag...

Lees eerst nog eens pagina 660-661 van Harry Potter en de Orde van de Fenix. Er staat daar dat Henk dood is, maar Harry er toch mee kan praten en hem kan zien bewegen. En Harry wil weten waarom Henk een geest kan zijn, terwijl Sirius dat niet kan. Waarop Henk het volgende zegt;

Henk schreef:
'Ik was bang voor de dood,' zei Henk zacht. 'Ik koos ervoor om te blijven. Soms vraag ik me af of ik niet beter... zulke twijfels blijven rondwaren... net zoals ík hier blijf rondwaren.'

Dus je word slechts geest als je bang bent voor de dood en als je er zelf voor kiest om te blijven. Niet? En dan blijf je als geest daar maar ronddwalen. Dan vraag ik me twee dingen af;

1. Hoe lang blijft zo'n geest rondwaren? Tot het einde van de wereld? Of blijft hij ook nog daarna? Of is hij verbonden aan Zweinstein en gaat hij pas weg als Zweinstein ten onder gaat???

en wat meer persoonlijker vraagje;
2. Zou jij een geest willen zijn? Zou jij liever de hele tijd rondwaren en zweven om te zien hoe leuk de anderen het hebben, terwijl jij alleen maar kan zweven? Of zou je liever meteen sterven, en rusten, ipv van je druk te maken om het geestesbestaan???
Ik zou dan liever sterven, denk ik. Wat een leven als geest lijkt me maar saai. En als geest "leef" je ook niet echt, want je bent dan dood.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 11:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Woew diepzinnige vragen. Wink

Nou je eerste vraag: Ik denk dat een geest blijft ronddwalen tot hetgene waar hij zich aan gebonden heeft weggaat.
Ik bedoel, ik denk ook niet dat bv. Henk, zomaar overal heen kan gaan. Ik denk wel dat hij dus 'aan Zweinstein vast zit". Dus als er geen Zweinstein meer is gaat hij denk verder naar waar iedereen die dood gaat heen gaat.

Ik zou zelf nooit een geest willen zien. Het lijkt me vreselijk om misschien wel eeuwenlang alleen maar te kunnen kijken naar wat andere doen. Ik zou me denk ik gewoon vervelen. Volgens mij kun je dan ook niet zeggen naar bijvoorbeeld 50 jaar, nu wil ik verder. Ik zou er dus nooit voor kiezen.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 11:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Ik heb geen idee. Ik denk dat ze wel voor eeuwig blijven rondzweven. Ik neem aan dat ze niet ineens oplossen in het niets.. Je kunt ze denk ik ook niet doden, omdat ze al dood zijn.
2. Nee. Ik zal zeker geen geest willen zijn, echt niet. Ik ben niet bang voor de dood (misschien beetje gemakkelijk om dat nu te zeggen). Het lijkt mij inderdaad saai. Een beetje duf rondzweven. Nou nee, dan ben ik liever dood.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Ajox-HPF
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 12:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tis wel leuk, voor eeuwig rondzwerven, maar dan alleen op Zweinstein. Nadeel is dat je niet kan eten en drinken, voordeel is dat je door muren heen kan gaan. Maarja, als je het uiteindelijk niet zo leuk hebt, kan je niet meer weg dus Razz

WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 12:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Hoe lang blijft zo'n geest rondwaren? Tot het einde van de wereld? Of blijft hij ook nog daarna? Of is hij verbonden aan Zweinstein en gaat hij pas weg als Zweinstein ten onder gaat???

Ik denk dat een geest blijft ronwaren tot het einde van de wereld. Volgens mij is geest worden net als een Onbreekbare Eed afleggen, dat je net zo lang geest blijft tot het niet mer kan, dat de wereld ten onder gaat.

2. Zou jij een geest willen zijn? Zou jij liever de hele tijd rondwaren en zweven om te zien hoe leuk de anderen het hebben, terwijl jij alleen maar kan zweven? Of zou je liever meteen sterven, en rusten, ipv van je druk te maken om het geestesbestaan???

Ik zou geen geest willen zijn, misschien een paar dagen, maar daarna ben je het ook wel weer zat. Ik zou liever rusten en sterven, damn me zorgen maken, omdat ik een geest ben en een beetje me vervelen, kijk je kan nog wel tv kijken n zien en zweven, horen, maar dat is het, dus nee ik sterf liever.

-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 12:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Ik denk net zoals als WizardRA dat je als geest gewoon voor altijd blijft ronddwalen.
2.Ik zou echt geen geest willen zijn, ook al zie je de wereld nog ik wil dan liever ergens rustig ergens zijn (waar je ook bent als je dood bent)
je ziet ook iedereen vrolijk leven en jij dwaalt daar maar een beetje. nee ik sterf gewoon liever

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Angelo
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Angelo is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Dit is toch wel een erg moeilijke vraag... Ik denk sowieso niet dat een geest "verdwijnt" als zweinstein verdwijnt.
Ik denk eerder dat het iets te maken heeft met het departement van mystificatie. Volgens mij is daar iets (voorwerp, persoon,...?) dat bepaald of een persoon een geest word of niet. Waarschijnlijk zullen we in boek 7 hierover nog meer te horen krijgen.

2. Ik denk niet dat ik ooit een geest zou willen worden. Langs de ene kant lijkt het wel leuk om alles te kunnen meemaken maar het lijkt me ook erg saai ( zeker als je gebonden bent aan één plaats).
Dus ik denk niet dat ik het ooit zou overwegen om een geest te worden Wink

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien gaat een geest weg als hij de dood geaccepteert heeft. Of anders blijven ze gewoon eeuwig leven. En tja wat is eeuwig? Zolang de mensheid bestaat denk ik dan.

Ik zou nooit in mijn hele leven een geest willen zijn. Een van mijn grootste angsten is juist om onsterfelijk te zijn. Om altijd op deze wereld te zijn en nooit weg te gaan. Dat vind ik echt een heel eng idee. Nee ik denk dat ik gewoon na het "hiernamaals" ga of ik word "gereïncarneerd". Of nou ja. Ik word geen geest in ieder geval.

Dreuzel
Dreuzel

rupert lover is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 20:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

1. Ik denk dat geesten blijven bestaan tot in de eeuwigheid. Het was toch ook al Hendriks 500 sterfdagfeesteje als ik me niet vergis. Dat is behoorlijk oud. En ze kunnen, zoals al eerder gezegd, niet weer dood gaan omdat ze immers al dood zijn. Ik denk ook niet dat ze aan één plaats gebonden zijn, maar dat ze op Zweinstein blijven omdat ze daar horen, ze willen daar zijn denk ik. Het is hun thuis.

2. Ik zou geen geest willen zijn. Je leeft toch maar half eigenlijk. Het lijkt me eigenlijk niet leuk om ZO lang te leven. Na zoveel jaren weet je toch ook niet meer wat je moet gaan doen. Dus dat niet.

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 21:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hier heb ik nog nooit over nagedacht. Maar goed, hier zijn mijn antwoorden op de vragen!

1) Zou jij een geest willen zijn?
Nee, liever niet. Dan ga ik toch liever naar het hiernamaals. Volgens mij is het hiernamaals vele mooier dan hier op aarde. Hier blijven ronddwalen is niet echt mijn ding. Razz

2) Zou jij liever de hele tijd rondwaren en zweven om te zien hoe leuk de anderen het hebben, terwijl jij alleen maak kan zweven?
Ik ga echt niet toekijken hoe anderen allerlei lekkernijen eten terwijl ik dat niet kan. Nee, dan ga ik toch liever naar het hiernamaals. Razz

3) Zou je liever meteen willen sterven, en rusten, ipv van je druk te maken om het geestenbestaan?
Dan toch liever sterven en rusten. Anders zal ik nooit zien hoe het leven na de dood is. Het is daar trouwens vele beter dan hier denk ik. Nee, geef mij maar het hiernamaals! Very Happy

I'll do anything for you.
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 21:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey,

Ik denk dat het in eerste instantie misschien aantrekkelijk lijkt om niet dood te gaan. Je mist je familie en je leven.
Maar uiteindelijk gaan je vrienden dood. En jij blijft over. Dat lijkt me afschuwelijk. Dus nee, ik zou geen geest willen zijn. Dan ga ik liever wat eerder... Ik ben niet bang voor de dood. Ik heb niet het idee dat je daar overmag beslissen. Ik geloof niet echt in een god ofzo. Maar ik geloof wel dat wij als mensen lang niet belangrijk genoeg zijn om (bewust) over de dood te beslissen. Ik zeg bewust omdat je wel eens onbewust een levend wezen dood maakt.
Maar bewust mag je volgens mij niemand vermoorden. Daarom benik voerigens ook vegetarisch.
Maar wat ik bedoel is dat dood is dood. Dan "moet" je dood. En dan kan je wel een geest worden, volgens mij wordt je daar niet gelukkiger van. (zie Henk)

xox Josse.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 16:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij tot altijd... Als de wereld vergaat, dan niet meer want dan is alles weg lijkt mij.

en wat meer persoonlijker vraagje;
Het lijkt me maar saai, nee dus. Het is gewoon het einde van je leven en daarna komen er weer nieuwe mensen. Ik zou niet eeuwig zo'n saai leven willen hebben... nee bedankt dus Wink

Miesje
1e jaars
1e jaars

Miesje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 16:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee, ik zou geen geest willen worden. Dan blijf je uiteindelijk toch als enigste over omdat je zonodig niet wilde rusten. Geesten vergaan nooit denk ik. Ook niet als de wereld vergaat(gebeurt dat ooit dan Confused ?). Eenmaal een geest, voor altijd een geest.
Daarom. Als je nu voor altijd, maar dan ook altijd een geest blijft, dan heb je er toch onderhand ook wel genoeg van.

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Tom Barman is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2007 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou best wel een geest willen zijn. Ok de rest van je vrienden en familie gaan ook dood maar die kunnen er ook voor kiezen geest te worden ( lekker samen tot het einde der tijden) en anders leer je wel nieuwe vrienden kennen al dan niet in de geestenwereld.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 24, 2007 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

nee, ik zou geen geest willen zijn, het lijkt mij niets. Ik moet er ook niet aan denken dat wanneer iemand die ik ken sterft, ik opeens nog terug kan zien als geest. Eerst ben je er misschien blij mee, maar een geest kan eigenlijk niets meer, ontwikkelt zich niet, wordt niet ouder, dat is toch geen fijn bestaan denk ik.

Geesten bestaan denk ik voor eeuwig, dat hangt niet af van het bestaan van hun huis zoals Zweinstein denk ik. Geesten zijn wel verbonden met een bepaalde plek maar ze kunnen ook weg daar van, bijv Jammerende Jenny kan naar het meer gaan etc.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp