Auteur |
Bericht |
Choco
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 16:19 |
|
Hee, ik vroeg me wat af.
Hoe kunnen uilen laat ik maar zeggen verstaan wat tovenaars tegen hun zeggen? Zoals in Order of the Phoenix / Orde van de Feniks zegt Harry tegen Hedwig dat ze Ron en Hermelien maar pijnlijk moet pikken totdat ze een antwoord schrijven.. Dat doet Hedwig dan ook.
Hoe kan dat? En hoe kunnen uilen alle namen waar ze moeten bezorgen "verstaan"?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. |
|
|
|
|
James Potter
Dreuzel
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 16:25 |
|
Deze uilen komen uit de toverwereld.
dus bezitten ze toverkrachten dan kunnen ze dat net als dat mvr norks vilder begrijpt het zijn dan gewoon magische dieren waardoor ze extra slim zijn vandaar.
Ik denk dat deze vraag wel een keer aan jk rowling is gesteld ik stel voor intervieuws van haar te lezen zoek ook in de archieven |
_________________ Harry Potter FaN |
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 17:25 |
|
Ja, ik denk ook omdat het magische dieren zijn. Ze zullen zelf wel gewoon "speciale krachten" hebben. Er zijn inderdaad veel tovenaars die met hun dieren kunnen communiceren. Blijkbaar zijn dieren in de toverwereld slim genoeg om hun baasje te begrijpen.
Maar inderdaad, het blijft nogal vaag. Want ook al snappen die uilen naar wie ze toe moeten (want ze begrijpen hun baas), hoe weten ze nu waar diegene is? |
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 17:48 |
|
Ik heb sowieso een keer gehoort dat Hedwig niet zomaar een uil is maar een bijzondere uil. Een soort magische uil.. Maar ik weet niet of alle uilen zo zijn. Maar ja je hebt ook postduiven dus hoe weten die waar ze heen moeten. Blijkbaar zijn die diertjes daarop getraind ofzo.
Nou ja Jo zegt dit over uilen op haar website:
JKRowling.com schreef: | Owls
Owls feature in many superstitions across the world. To the Greeks, the owl was emblematic of Athena, goddess of wisdom and war, and if an owl was sighted flying over the Greek army prior to battle it was considered an omen of victory. To the Romans, on the other hand, the owl was an unlucky creature that predicted death and disaster. In Britain there is a superstition that it is unlucky to see an owl by daylight, a superstition I had fun with in the first chapter of ‘Philosopher’s Stone’ where, of course, the sudden explosion of owls flying by daylight represented something very lucky indeed, though the Muggles did not know it.
My wizards' owls reflect their personality to a certain extent. Poor Ron gets Pigwidgeon, who is a Scops (these are very small owls with ears – cute, but distinctly unshowy). Poor exhausted Errol is a Great Gray, which in my opinion is the most comical-looking owl in the world – just Google the Great Gray to see what I mean. Naturally I gave my hero what I consider to be the most beautiful owl of the lot: the Snowy Owl, which also goes by the name of Ghost Owl. These are not native to Britain, so I felt that she would give Harry kudos at Hogwarts (there is no other snowy owl there, as I trust you have noticed). However, any owl expert would tell you that Hedwig is strangely atypical of her breed. Only after Philosopher’s Stone had been accepted for publication did I realise that Snowy Owls are diurnal. I think it was during the writing of ‘Chamber of Secrets’ that I discovered that Snowy Owls are also virtually silent, the females being even quieter than the males. So all of Hedwig's night-time jaunts and her many reproving hoots may be taken as signs of her great magical ability or my pitiful lack of research, whichever you prefer.
(Incidentally: there has been a spate of stories in the press recently concerning the upswing in popularity of keeping owls as pets, allegedly as a result of the Harry Potter books. If it is true that anybody has been influenced by my books to think that an owl would be happiest shut in a small cage and kept in a house, I would like to take this opportunity to say as forcefully as I can: please don’t.) |
|
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 20:48 |
|
Dit zijn niet zomaar uilen zoals wij ze kennen, ooit al uilen geweten bij onjs die overdag lekker een tochtje gaan maken? nee dus. Ook zij hebben volgens mij magische krachten, ze horen, kunnen misschien zelfs lezen. Ze hebben ook een uitzonderlijk goed oriënteringsvermogen. Oók kunnen ze mensen vinden zonder het adres te weten (harry die in boek 3 ene brief aan snuffel schrijft, waarvan ze zijn schuilplaats niet weten). Ze kunnen dus overduidelijk veel meer dan 'onze' uilen.
groetjes
x |
|
|
|
|
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 22:03 |
|
Zoals James Potter het al zegt (zie enkele posts hierboven) komen die uilen uit de tovenaarswereld. En in de tovenaarswereld is alles mogelijk behalve doden tot leven wekken ofzo. Die uilen worden heel vaak op pad gestuurd en ik denk dat ze omdenduur de mensen gaan begrijpen. Dus ja, dieren gaan mensen na lange tijd ook verstaan enz. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
|
|
Tom Barman
2e jaars
Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 22, 2007 22:42 |
|
gewoon kwestie van training en het blijven natuurlijk tovenaarsuilen. In ieder verhaal waar een tovenaar over een uil beschikt kan hij wel iets meer dan de uilen die bij ons rondvliegen. |
_________________ ik zie, ik zie, wat jij niet ziet... |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 23, 2007 10:28 |
|
Mijn kanarie "verstaat" mij ook en ik hem. Voor zover dat mogenlijk is.
Ok, een kanarie en een uil zijn 2 verschillende vogels. Een uil is een roofdier een kanarie een huisdier (voor mij dan).
Ik denk dat als je het maar lang genoeg herhaald dat zo'n beest het wel snapt. |
|
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 14:56 |
|
Ik denk dat de uilen zo gewend raken aan de Tovenaars dat ze op de duur wel weten wat ze willen. Hedwig moet niet naar duizenden mensen brieven schrijven: meestal enkel naar Hermelien, Ron [in de zomervakantie], Sirius. Altijd dezelfde, dat word Hedwig wel gewoon. Hetzelfde met Koe, het uiltje van Ron. En zoals lovely luna al vernoemde, als postduiven het kunnen/konden waarom uilen dan niet?
|
|
|
|
|
wladmir
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 24, 2007 19:39 |
|
De kracht van de magie... Aangezien er in de Orde van de Feniks ook beesten zitten die je alleen kunt zien als e iemand hebt zien sterven lijkt het me zelf normaal dat uilen je begrijpen:P |
|
|
|
|
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 27, 2007 20:48 |
|
lovely luna schreef: | uilen zijn wijze dieren, maar bijvoorbeeld duiven kan je ook trainen om postduif te worden, dus waaronm zou dat niet kunnen met uilen!! |
Ja dat denk ik ook maar eigenlijk zijn uilen niet zulke wijze dieren ik deboel niet dat ze dom zijn ze zijn vast slimmer dan een vink, merel of iets dergelijks, uilen moeten ook leren net als een postduif hoe ze moeten bezorgen de pakjes, en het zitten op een stokje.
Dat ze in de toverwereld leven en dan rust er denk ik ook een stukje magie op ze ^^. |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 28, 2007 11:07 |
|
Wel, volgens mij hebben uilen in de HP-boeken iets speciaals over zich heen [magie dus^^], waardoor ze veel verstaan wat hen opgedragen word. Als je als dreuzel je hond z'n naam roept, komt hij ook af, maar bij uilen gaat het iets makkelijker omdat ze ook een onderdeel zijn van de "magische wereld". |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
Wicked Rose
1e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 28, 2007 17:31 |
|
als ik iets zeg tegen mijn kat snapt ze me ook.. waarom zou dat dan niet zo zijn met uilen? vind ik dan.. uilen zijn gewoon "typische" huisdieren voor heksen en tovenaars.. dus misschien hebben ze daarom een soort iets ontwikkeld zodat ze hun beter snappen? en zoals lovely luna al zei.. duiven kunnen postduif worden, waarom zouden uiln dan dan niet ook kunnen? dat wat ik me nou afvraag is.. hoe vinden de uilen steeds de mensen waarbij ze die brief moeten bezorgen? want Harry wist in boek 5 niet waar Ron en Hermelien waren.. of in boek 4 waar Sirius is.. |
_________________ ¤Blessed Be!¤
If you can see into the Future.. You have no Future..
«Huffelpuf» |
|
|
|
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 12:42 |
|
Wicked Rose schreef: | als ik iets zeg tegen mijn kat snapt ze me ook. |
Oh, en als jij zegt tegen je kat dat ze heel erg hard moet bijten in de linkerhand van de buurman die vlak naast jullie woont, dan zal ze dat doen...?
Ja, ik begrijp dat als je lange tijd met dezelfde huisdieren omgaat dat je elkaar zo'n beetje begint te begrijpen en zelfs verstaan, maar details zullen gewone huisdieren nooit begrijpen. Nochtans beet Hedwig op bevel in de handen van Hermelien en Ron op het Grimboudenplein omdat ze meer informatie zouden vrijgeven. Dit komt namelijk omdat uilen gewoon magisch zijn.
Wicked Rose schreef: | hoe vinden de uilen steeds de mensen waarbij ze die brief moeten bezorgen? want Harry wist in boek 5 niet waar Ron en Hermelien waren.. of in boek 4 waar Sirius is.. |
Zoals ik al zei, zijn ze magische diersoorten.
Ze begrijpen alles wat gezegd word en kunnen blijkbaar ook lezen. Als Harry "Snuffel" zegt, dan begrijpt Hedwig dat daarmee Sirius bedoeld word. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
|
|
lieske90
7e jaars
Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 03, 2007 13:24 |
|
Ja, ik denk ook dat uilen (en alle andere magische dieren) magische krachten bezitten. Bij ons zou dit niet van toepassing zijn, maar in de Tovenaarswereld wel; alles is daar anders en het hoort gewoon bij de boeken. Rowling verzint dingen die in het echt niet kunnen gebeuren, dus ook het feit dat uilen hun baasjes snappen. |
|
|