Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Cyberpesten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Spinny
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 46 Sikkels

Spinny is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 19:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cyberpesten vind ik de meest trieste vorm van pesten, pesten sowieso is al triest, maar cyberpesten nog wel het meest.

Ik vind cyberpesten zwak en mensen die het doen, hebben gewoon 9 van de 10 keer geen lef om het in het echt te doen, het zijn zielige mensen die het doen.

Het is makkelijk om te pesten als je degene niet recht in de ogen aan kijkt en je kan meteen de meest vreselijke dingen zeggen die je in het echt gewoon niet durft te zeggen. Ze zijn gewoon bang voor reactie van diegene, op MSN kun je je niet echt verdedigen, in het echt beter.

Ik sta heel erg tegen pesten en dat valt wel te zien, denk ik zo. ^^

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 174 Sikkels

princess__ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat ze op school meer zouden informatie geven aan jongere studenten.
Zeker soort van beveiliging ook... dat ze dus op school ook rekening moeten houden met dit soort pesten.
Zelf van dit word misbruik gemaakt Smile
ik kende een meisje die gaan liegen is dat ze op msn werd gepest
! ook msn kan je vervalsen ... nu minder dan vroeger
maar bewijs maar eens dat je het gesprek niet veranderd hebt Smile
daarom raad ik ook aan als er zoiets gebeurd je screenshots te nemen
dit is alvast moeilijker te vervalsen...

over cyberpesten zelf is nog laffer dan in het echt pesten ..

Profiel bekijkenStuur privébericht
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit doet me plots aan iets denken. Iemand hacken is toch ook een beetje cyberpesten? Ik heb het 2 keer meegemaakt. Op een dag stond plotseling in mijn nick: HATE YOU. Nogal vaag, maar het is daarna niet meer gebeurd. Toen ik 9 of 10 jaar was kwam er plotseling een persoon online die ik niet kende. Die vroeg mijn emailadres en ik gaf die (ik was toen niet zo snugger en ik wist de gevaren van het internet toen nog niet). Ik vroeg waarom die dat wou hebben en toen zei hij: 'omdat ik je ga hacken.' Toen antwoorde de persoon niet meer. Mijn zus zat naast me en zei dat die dat waarschijnlijk voor de grap deed en dat ik een nieuw e-mailadres kon maken. Ik was natuurlijk opgelucht en die persoon heeft waarschijnlijk mijn wachtwoord niet kunnen raden. Twisted Evil Goed geprobeerd, makker. Maar mijn wachtwoord raad je nooit!

Nu word mijn vriendin constant gehackt door iemand van haar school. Toen ik op een dag 'hallo Ellen' zei, zei die persoon; 'Shuet up' Ik dacht dat Ellen boos op me was en vroeg wat er aan de hand was. Die begint me gemeen uit te schelden en toen besefte ik dat dat een hacker was die op Ellen haar e-mail zat. Ik begon die vragen te stellen van: 'Als je echt Ellen bent, waar woon je dan?' en 'Wie is je beste vriendin van je school?' Toen die daar een juist antwoord op kon geven, was ik ervan overtuigt dat het wel degelijk Ellen was, hoewel ik toch nog twijfelde. Die zei dan dat dat maar allemaal voor de grap was enz. Wat voor een humor heeft die, zeg Confused Die zei toen van: ik heb een nieuw lief, dit is zijn e-mailadres. je moet er maar eens tegen chatten.
Ik voegde die persoon toe en die zei toen dat hij op Ellen haar e-mail zat. Wij chatten regelmatig met mekaar en we komen wel goed overeen. Hoewel hij soms op Ellen haar e-mail zit, geef ik daar toch een goeie preek op. Nu zag ik dat Ellen online was. Maar dat kon niet want ze zit bij haar moeder en daar heeft ze geen internet. Ons gesprek ging als volgt:

E: zogenaamde Ellen
Ik: Dat ben ik Rolling Eyes

E: Dag Sophie
Ik: Hallo
E: Hoe is het ermee?
Ik: Goed hoor en met jouw?
E: Ook goed
Ik: Ik dacht dat je bij je moeder was?
*blijft even stil*
E: ff ben even ergens anders
Ik: Dat kan niet. Je zei dat je over een week terug naar je vader zou gaan. Nee Stijn, daar trap ik niet in. Ik ben niet stom hoor!

*Wat later gaat Stijn weer naar zijn eigen e-mail.*

Stijn: Mer ja
Stijn: Ik wet et w8woord thus
Ik: Wel, je zou het toch ook niet leuk vinden als andere mensen op jouw e-mailadres zitten?
Stijn: Nee mer ja, dan moet ze haar acount maar beter beveiligen he
Ik: En dan? Dan hoef je nog altijd niet op haar e-mail te zitten!

Toen antwoorde hij niet meer. Dit noem ik toch ook cyberpesten. Kan je trouwens je e-mailadres verwijderen? Ik heb dat aan Ellen voorgesteld om dat te doen maar ze weet niet of dat gaat. Ze gaat binnekort wel van wachtwoord veranderen, dus ik hoop dat die Stijn haar niet meer lastigvalt. Ik heb er aan gedacht die jongen te blokken, maar nu ik me bedenk kan ik hem weer betrappen en hem onder zijn voeten geven. Cool

I'll do anything for you.
Lily Emma
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Lily Emma is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 21:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nooit echt gepest via internet. Nou ja, ik werd wel eens uitgescholden door twee meisjes, maar meer ook niet. Ik heb wel eens ergere ervaringen gehad via MSN, maar daar praat ik liever niet over.

Ik vind digitaalpesten heel nutteloos. Meestal zijn het maar watjes die het doen, en die willen gewoon macht hebben Confused

snapes_schatteke
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

snapes_schatteke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 05, 2007 23:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind pesten zo ie zo al het zwakste wat er bestaat..

en dan via internet kom op zeg.. als je dan zo ie zo macht wil uitstralen (vind het geen macht)

durf het dan in iedergeval recht vor iemands gezicht te doen..

Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 11:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

snapes_schatteke schreef:
Ik vind pesten zo ie zo al het zwakste wat er bestaat..

en dan via internet kom op zeg.. als je dan zo ie zo macht wil uitstralen (vind het geen macht)

durf het dan in iedergeval recht vor iemands gezicht te doen..

Daar ben ik het mee eens. Meestal zijn mensen die op Internet pesten zelf zo onzeker dat ze het in het echt niet durven. Dat ze niemand recht in hun gezicht durven uit te schelden. Meestal zijn die mensen zo zielig.

Ik vind het niet fijn voor de mensen die het overkomen zijn. Ik ben het zelf ook eens overkomen. [staat twee pagina's terug] Maar toen heb ik die jongen gewoon geblokt en heb ik niks meer van hem gehoord. En als die nog eens wat probeert te doen kan ik hem aanklagen of naar de politie gaan. Ik weet namelijk hoe die eruitziet en waar die woont. Dat is dan niet erg slim om dat te zeggen als je mensen via MSN of Internet gaat uitschelden of lastig vallen.

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 06, 2007 11:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

over msn uitschelden/klieren (wat ik ook meegemaakt heb) vind ik zo zielig, ik heb dreigementen gekregen van; Ik ga je in elkaar slaan enzovoort enzovoort. Het enige wat ik toen deed was erop in gaan. Dat is zoo stomm, maar ik verdedig mezelf best vlug omdat ik vroeger erg gepest ben en dat ik daardoor nu nog steeds niet echt nieuwe vrienden kan maken die vroeger in dat pestgroepje zaten. Dus toen ik gecyberpest werd ben ik naar dat kind toe gelopen en ik zei;

"Je wou me toch slaan? Ik hou je niet tegen. Het maakt me echt geen ene f**ck uit hoeveel pijn ik heb."

Dat kind grinnekte en liep weg. Hoe zielig kan je dan zijn? Ik dacht echt zo van waar blijf je dan met je grote bek?
Mensen die (cyber)pesten zijn onzeker, willen meedoen, of zijn jaloers.
Ze willen je pakken op je uiterlijk. (meestal) omdat elke tiener daar mee bezig is.

En ik kende die meiden die mij hebben gepest via msn. Het is gewoon zo triest, want ik heb dat meisje zolang genegeerd en ik haatte haar echt waar. Maar het blijkt maar weer dat ze mega zielig zijn. Wnat toen ze bij mij in het hockeyteam kwam hing ze heelde tijd bij mij. Ik heb haar wel vergeven amar goed.

Maar eigenlijk moet je gewoon meteen blokkeren en die personen verwijderen! Gewoon huppatee. Ik zou dat nu ook doen. Je bent niet verpligt om met zo iemand te praten. Blokken, gewoon.

Cyberpesten is gewoon echt iets voor van die stomme seuten.

Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Feb 02, 2007 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Cyberpesten een van de zwakste dingen die je kunt doen, maar toch gebeurt het gewoon elke dag elke uur elke minuut elke seconde echt het is echt niet meer bij te houden

Ik zelf nen niet echt gepest op het internet wel eens een paar lullige opmerkingen gehad van mensen Sad vond ik niet echt fijn op Msn ik heb die persoon toen die er mee begon enzow heb ik meteen geblokeerd en dan verwijderd kan hij me niet meertoevoegen en niet meer reageren op mij ^^.

Maar verder ben ik nooit gepest en doe ik het zelf ook niet, waar zien ze me vooraan ^___^ zeg!

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
melismelis
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

melismelis is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind mensen die gewoon pesten al zielig, maar mensen die ook nog eens te laf zijn om het recht in iemands gezicht te doen is nog veel zieliger.
Zelf ben ik niet egt cybergepest wel eens uitgescholden en afgekraakt maar ik lig meestal juist dubbel om zulke dingen. Vreemde humor, maarja kan er beter om gaan lachen dan huilen. Maar het komt omdat sommige mensen ook met zulke vreemde dingen aankomen zetten. Meestal zijn het de mensen die doen of ze alles zijn die mij afkraken enz. maar die negeer ik gewoon en laat ik lkkr in hun eigen droomwereldje.
Mijn nicht is wel eens gehackt door een meisje uit de klas. Dat was heel vervelend want dat meisje ging naar allemaal mensen emails sturen.
De jongens uit me vorige klas stuurden elkaar vorige jaar ook allemaal beledigende emailtjes.

Groetjes van Melissa

Miesje
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Miesje is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 03, 2007 18:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het maar laf! Ze durven het dan gewoon niet recht in het gezicht. Maar in het echt pesten is ook heel erg. Alleen om anderen naar beneden te halen en jezelf dan beter te voelen. Getver.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 18:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zo'n dingen vind ik gewoon lachwekkend. Sorry, maar dat is echt wel het wanhopigste wat je kan doen, iemand langs MSN uitschelden.
Dan een grote mond opzetten, maar in het echt durven ze niet. Heb ik ook al véél ervaring meegehad. Wat ik ook zo stom vind is dat mijn vriendinnen soms "klinkende ruzie" hebben op MSN, maar dat ze de morgen daarna gewoon vriendelijk naar elkaar glimlachen en doen alsof er niet gebeurt is. Oké, niet echt een vorm van cyrberpesten maar ach. :')
Het is ook wel heel ontwapenend, cyberpesten.
Ik heb het eens een paar keer voorgehad en soms is dat echt wel eng. Dan voel je je niet echt veilig. Maar ja, dat is natuurlijk hun bedoeling.
Ik trek me er niets van aan, en als ze zo doen moet je ze ofwel blokkeren, ofwel vragen:

"Heb je problemen thuis?"

Slaat in als een bom. Zeggen ze niets meer. Wink

Blues
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 66 Sikkels

Blues is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 19:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een meisje uit mn oude klas werd vaak gepest. en had geen / niet veel vrienden. Ze deed zich voor bij sugababes(profielsite) als iemand anders. Maar ze had geen 1 maar meerdere fakeprofielen. Daar stonden foto's op van andere meisjes. Later kwamen ze erachter dat het fake was en dat het toch dat meisje was. Toen werd ze nog meer gepest en zelfs bedreigt. Ik vind dit best zielig, maar ook dan weer eigen schuld dikke bult

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 19:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vind ik niet.
Ik vind het wel stom van dat meisje dat ze zich anders voordoet maar aan de andere kant kan ik het me heel goed voorstellen als ze zo gepest wordt.
De kans is dan groot dat ze, als ze haar eigen naam gebruikte, nog meer gepest werd. Zowel als op school als op internet.
Die pesters hadden ook wel gewoon kunnen zeggen dat ze het geen styl vonden in plaats van haar nog meer te pesten.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Lizzy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 168 Sikkels

Lizzy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 19:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cyberpesten, nee dat vind ik nou echt belachelijk. Zoals al vaak is gezegd is het een laffe manier van pesten, terwijl pesten sowieso belachelijk is.
Het is zo gemakkelijk om over MSN iemand te pesten, zelfs onder je eigen naam.
Ik ben ooit wel eens gepest via MSN, door een buurmeisje. Het was niet elke dag raak, maar af en toe. Na 2 maanden (toen ze ook voor de gein op ging bellen en snel weer ophangen) werd ik zo boos *driftig ja* dat ik ben opgestaan, de deur uit, bij haar aangebeld heb staan schreeuwen *niet echt professioneel* of ze op kon houden en ze stond daar en zei helemaal niks.
Toen ben ik weggelopen en heb nooit meer last van haar gehad Very Happy Cool

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je word gepest via MSN, kan je die persoon het beste zo vlug mogelijk blokken en verwijderen. Ik werd niet gepest (via internet toch niet) maar overlaatst was er een jongen die erg onbeleefde vragen stelde. Hij vroeg dan altijd hoe het met de liefde ging en vroeg zelfs op een bepaalt moment of ik nog maagd was! Shocked Hij vroeg dat 2 keer en ik had toen gezegt dat hij erg onbeleefd was. Zijn antwoord was: "Sorry dat ik het zeg, maar ik vind je ouderwets, hoor." Toen heb ik gezegd dat hij zegt wat hij wilt maar dat ik tenmisten geen maniak ben zoals hij. Komaan zeg, zoiets vraag je toch niet? Toen hij de volgende keer nog eens online kwam, heb ik hem geblokt en verwijderd uit mijn contactpersonenlijst. Nu valt hij me niet meer lastig (dat deed hij niet, maar zijn vragen gingen toch te ver). Dat kan je beter ook doen als je word gepest word. Als je nog altijd word lastiggevallen, kan je ook in het geheim een nieuw e-mailadres aanmaken.

Pesten is gewoon erg laf en verschrikkelijk. En zeker cyberpesten is stom.

I'll do anything for you.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp