Auteur |
Bericht |
Myrthe
3e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 14:53 |
 |
Ik vind het best wel kunnen dat Perkamentus de erfgenaam van Griffoendor is, hij is moedig en eeb aartsvijand van Voldermort. Harry is zeer onwaarschijnlijk. Hij is al de held en dan wordt hij wel heel erg. Dat is niet realistisch meer. Trouwens, waar staat in de boeken dat Perkamentus geen kinderen heeft? Volgens mij nergens. Dat zijn conclusies. Dus het zou best wel kunnen.
Dat die ene van Huffelpus, die Smith of zoiets, kan best wel kloppen. Het is misschien wel een veel voorkomende naam. Maar het is dan wel erg toevallig dat die vrouw uit boek 6 dezelfde achternaam heeft en ook de beker van Huffelpuf heeft.
Dat van Ravenklauw, tja. Als de grijze dame (Of zoiets) inderdaad Rowene Ravenklauw is, dan is dat niet de erfgenaam. Want ze is zelf Ravenklauw. Ooit gedacht dat de erfgenaam al van Zweinstein af is en dus niet bekend is bij Harry.
En van Zwadderich is het bekend. Voldermort is de afstammeling van Zwadderich.
Trouwens, het kan toch best wel dat als eem afstammeling geen kinderen heeft, hij iemand kan aanwijzen. Gewoon zoals: Voldermort heeft geen kinderen, hij wijst zijn trouwste dienaar aan als erfgenaam. Dus dan is die vanzelfsprekend een soort van afstammeling van Zwadderich. |
_________________ De tranen liepen nu over Ginny's wangen.
Lees ook mijn verhaal, Bloedband
Mijn andere verhalen. |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 15:14 |
 |
Myrthe schreef: | Ik vind het best wel kunnen dat Perkamentus de erfgenaam van Griffoendor is, hij is moedig en eeb aartsvijand van Voldermort. Harry is zeer onwaarschijnlijk. Hij is al de held en dan wordt hij wel heel erg. Dat is niet realistisch meer. Trouwens, waar staat in de boeken dat Perkamentus geen kinderen heeft? Volgens mij nergens. Dat zijn conclusies. Dus het zou best wel kunnen.
Dat die ene van Huffelpus, die Smith of zoiets, kan best wel kloppen. Het is misschien wel een veel voorkomende naam. Maar het is dan wel erg toevallig dat die vrouw uit boek 6 dezelfde achternaam heeft en ook de beker van Huffelpuf heeft.
Dat van Ravenklauw, tja. Als de grijze dame (Of zoiets) inderdaad Rowene Ravenklauw is, dan is dat niet de erfgenaam. Want ze is zelf Ravenklauw. Ooit gedacht dat de erfgenaam al van Zweinstein af is en dus niet bekend is bij Harry.
En van Zwadderich is het bekend. Voldermort is de afstammeling van Zwadderich.
Trouwens, het kan toch best wel dat als eem afstammeling geen kinderen heeft, hij iemand kan aanwijzen. Gewoon zoals: Voldermort heeft geen kinderen, hij wijst zijn trouwste dienaar aan als erfgenaam. Dus dan is die vanzelfsprekend een soort van afstammeling van Zwadderich. |
dat zou kwa spullen wel kunnen. Maar niet kwa afstamming van familie. jij kan iemand aanwijzen die jou spullen erft, zoals sirius dat bij harry gedaan had. Maar de familie afstamming erf je niet. Die krijg je daar een bloodband van familieleden |
|
|
  |
 |
hermelientiepje
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 15:53 |
 |
er is tog alleen een erfgenaam van zwadderich ik heb alle boeken nog een doorgelezen mr ik kon geen enkele aan wijzing tot een geheime kamer van grifoendor vinden dus michien slaat de hele discussie nrgns op
13 jarige hermelien |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 15:58 |
 |
@hermelientiepje
Griffoendor heeft ook geen geheime kamer alleen de erfgenaam van Zwadderich. Maar dat hoeft niet te betekenen dat Griffoendor of Huffelpuf of Ravenklauw geen erfgenaam heeft.
Zelf geloof ik ook niet dat buiten Zwadderich er nog een erfgenaam is. Maar het zal dus wel kunnen. En dit is zeker weten geen nutteloze discussie..
En je kan je bericht editten je mag namelijk niet dubbelposten ^^
En ik vind het raar dat iedereen denk dat Luna de erfgenaam is van Ravenklauw. Ok ze is heel slim en perfect. Dat hoeven jullie niet tegen mij te zeggen want dat weet ik al ^^ . Maar jullie denken alleen dat Luna het is omdat het een van de enige personages van Ravenklauw die we kennen. En omdat we alleen maar echt Luna,Cho en Flitwick kennen hoeft niet te zeggen dat een van die drie een erfgenaam is.
Gliomi schreef: | Ik denk dat misschien de Wemels wel van Griffioendor afstammen. Ze voldoen bijna aan alle criteria.
Ze zijn een volbloed familie.
Ze zitten allemaal op Griffioendor.
Ze zijn allemaal dapper.
Ze zijn allemaal (op Ron na) trots. |
Je hoeft niet perse een volbloed te zijn om een ergenaam te zijn. En denk ergens ook na dat de Wemels van de Zwartsen afstammen. En ze zijn allemaal op Ron na trots? Die snap ik sowieso niet.. Ron is wel trots en als iedereen het is op een na dan kan je toch niet zeggen dat iedereen zo is?... En sowieso denk ik niet dat de Wemels een erfgenaam ergens van zijn. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 16:04 |
 |
hermelientiepje schreef: | Gliomi schreef: | Ik denk dat misschien de Wemels wel van Griffioendor afstammen. Ze voldoen bijna aan alle criteria.
1 Ze zijn een volbloed familie.
2 Ze zitten allemaal op Griffioendor.
3 Ze zijn allemaal dapper.
4 Ze zijn allemaal (op Ron na) trots.
Grtz |
ik vind 1 nergens op slaan wnt voldemort zelf is een half bloed weetje |
maar zijn familie via moeders kant (allemaal afstammelingen van zwadderich) waren wel allemaal puurbloed. Voldemort was gewoon niet geplanned. Als het aan de familie van Merope lag, had hij zelfs nooit geboren geworden.
Voldemort is ook niet trots op zijn halfbloed zijnde.
maar het is idd niet verplicht om een volbloed te zijn wil je erfgenaam zijn, maar toch is het volbloed en halfbloed zijnde logischer. --> tovernaars |
|
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 06, 2007 17:19 |
 |
voor mensen die in "harry is de erfgenaam van griffoendor" theorieën geloven, heb ik een treurige mededeling:
Rowling interview schreef: |
MA: What about Harry's family — his grandparents — were they killed?
JKR: No. This takes us into more mundane territory. As a writer, it was more interesting, plot-wise, if Harry was completely alone. So I rather ruthlessly disposed of his entire family apart from Aunt Petunia. I mean, James and Lily are massively important to the plot, of course, but the grandparents? No. And, because I do like my backstory: Petunia and Lily's parents, normal Muggle death. James's parents were elderly, were getting on a little when he was born, which explains the only child, very pampered, had-him-late-in-life-so-he's-an-extra-treasure, as often happens, I think. They were old in wizarding terms, and they died. They succumbed to a wizarding illness. That's as far as it goes. There's nothing serious or sinister about those deaths. I just needed them out of the way so I killed them.
MA: That sort of shuts down Heir of Gryffindor [theories], as well.
JKR: [Pause.] Yeah. Well - yeah. |
|
|
|
  |
 |
WizardRA
5e jaars

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 06, 2007 17:40 |
 |
We weten dat Voldemort (Marten Asmodom Vilijn) de erfgenaam van Zwadderich is. De erfgenaam van Griffoendor kan misschien Perkamentus zijn, maar dan denk ik wel van zijn moeders kant, zijn vader heet Perkamentus, maar het zou natuurlijk ook van die kant kunnen zijn, maar goed. Perkamentus is heel machtig en strijd tegen Voldemort, de erfgenaam van Zwadderich, net als dat Zwadderich en Griffoendor ooit hadden geduelleerd. Ik denk dat Orchidea Smid wel afstamd van Huffelpuf. Misschien dat iemand dit kan beantwoorden, want ik weet het niet 100% zeker, maar ging die beker niet generatie tot generatie over op kinderen? De erfgenaam van Ravenklauw weet ik niet, maar het kan idd wel eens Loena zijn. |
|
|
  |
 |
omberitus
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 10, 2007 15:20 |
 |
Ik zal even zeggen wat ik denk
Grifoendor:Albus Perkamentus,maar die is dood dus Desiderus Perkamentus.
Zwadderich:Voldemort maar dat wisten we al.
Ravenklauw:Loena Leeflang ze is een beetje gek maar als je oplet zie je ook dat ze heel erg slim is.
Hufffelpuf:Smid hij heeft de zelfde naam als Orchidea Smid. |
_________________ UIT NAAM VAN HET MINISTERIE
Dorothea Johanna Omber(Hoog-inquisteur)heeft Albus Perkamentus vervangen als hoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus O nee toch. |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 10, 2007 16:10 |
 |
omberitus schreef: | Ik zal even zeggen wat ik denk
Grifoendor:Albus Perkamentus,maar die is dood dus Desiderus Perkamentus.
Zwadderich:Voldemort maar dat wisten we al.
Ravenklauw:Loena Leeflang ze is een beetje gek maar als je oplet zie je ook dat ze heel erg slim is.
Hufffelpuf:Smid hij heeft de zelfde naam als Orchidea Smid. |
kan ook toeval zijn. Mark evers en Lily evers hadden ook totaal niks met elkaar te maken. Smid is ook een veel voorkomende achternaam |
|
|
  |
 |
*Rowena*
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Feb 10, 2007 20:27 |
 |
ik denk dat het van ravenklauw en huffelpuf onbekende personen zijn, want het is wel toevallig als het precies de mensen die we kennen erfgenamen zijn, want we kennen lang niet alle mensen die op Zweinstein zitten. |
|
|
  |
 |
|