Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Welke talen spreek jij? [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 19:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

In deze topic kun je vertellen welke talen je spreekt? Hoe heb je deze talen geleerd? Spreek je deze talen ook echt vloeiend of maar een beetje?

Met een lijstje nemen we natuurlijk geen genoegen Wink

Ik spreek vloeiend Nederlands (O RLY?), aangezien dat m'n moedertaal is. Mijn Engels is ook zeer goed, aangezien ik al vanaf m'n 3de met de Engelse taal bezig ben.
Fries kan ik verstaan, maar niet lezen, schrijven of spreken. Hetzelfde geld voor Duits.
Mijn Frans is een ramp, dat heb ik nooit kunnen begrijpen.

Verder ken ik een paar woordjes Japans en welgetelt 1 woord Chinees en 1 woord Welsh! Yay me! Razz

...I'll miss ya...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 19:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek ook vloeiend Nederlands Angel. Ik spreek ook wel een aardig mondje Engels, omdat ik naast het schoolwerk ook in het dagelijkse leven vaak met Engels in contact kom. M'n Frans is nu niet altijd perfect, maar ik kan toch wel een aardig woordje Frans praten. Daarnaast ken ik het West-Vloamse dialect en ook wel voor een deel het Antwerpse.

See you in another life?
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan ook vloeiend Nederlands.. ^^

Ik kan goed Engels, en redelijk Frans en Duits. Al is mijn schrijven in die talen wel slecht. Maar spreken (en luisteren en lezen) gaat mij wel goed af.

Ik kan ook een paar woorden Italiaans omdat ik een keer een tijdje in Italie ben geweest. Maar ik ben nu de meeste woorden al kwijt. Ik moet er weer even inkomen ^^. En er zijn natuurlijk van die talen waar je net een paar woordjes van spreekt zoals Russisch,Spaans,Chinees,Hebreeuws en er is een zin in het Arabisch die ik beter maar niet kan vertellen wat het betekend. ^^

En ik kan natuurlijk Twents. Dat is ook een "taal". Ik vind dat Twents een aparte taal is want een normale Nederlander/Belg kan het niet verstaan. ^^

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek vloeiend Nederlands (nee, ga weg! ja, echt!^^'). Daarnaast leer ik op school Engels, Duits en Frans (en Latijn en Grieks, maar dat spreken we niet^^'). Ik ben best goed in de talen, dus ik kan wel redelijk Duits en Frans spreken. Engels is natuurlijk een stuk makkelijker^^'.
Het lijkt me ook wel leuk om andere vreemde talen te leren, zoals Spaans, Italiaans en Chinees (: Ik ben daar namelijk best in geïnteresseerd.

2e jaars
2e jaars

Ailene is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ook ik spreek, tegen jullie verassing in vloeiend Nederlands. Omdat ik anders ook niet op het forum zou zitten. Daarnaast kan ik ook erg goed Duits spreken, schrijven en luisteren. Het is een van mijn beste vakken op school. Daarnaast kan ik ook nog Engels al is dat bij mij niet heel erg geweldig. Frans kan ik een beetje aangezien ik dat al bijna 2 jaar niet meer heb is het nog redelijk. Ik spreek ook nog vakantie-Spaans wat inhoud dat ik alleen de belangrijkste woorden kan spreken en daar stopt het ook bij. En als laatste kan ik ook nog een aardig beetje Italiaans spreken omdat mijn beste vriendin dat half spreekt en ik al vanaf mijn derde met haar omgaat.

Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek ook al vloeiend Nederlands. xOO Wat zijn we toch allemaal goed hier xD Dat komt natuurlijk omdat ik dat al mijn hele leven praat en het mijn moedertaal is. Verder kan ik Engels ook goed verstaan en zelf praten lukt ook wel. Dat komt ook doordat mijn nichtjes in Engeland zijn geboren en dus Engels praten.

Verder kan ik redelijk Duits en redelijk Frans. Nou eigenlijk leer ik Frans wel, maar vergeet ik het weer zo snel. Ik heb nu langer Frans dan Duits op school, maar ik kan denk ik nog beter Duits ^^ Komt ook omdat dat meer op het Nederlands lijkt. Verder kan ik een paar woorden Japans.

JustxMe
Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek net als iedereen hier, vloeiend Nederlands. Ook mijn Engels is goed en ik kan een beetje Duits en Frans maar als ik het tegen Franzen of Duitsters ga spreken verstaan ze me denk ik niet. Ik hun ook niet, dus het maakt niet uit.
Ook kan ik een beetje Italiaans. Dat vind ik zelf erg hip [a]

Ik denk dat ik het hier mar bij ga houden [a]

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek iig Nederlands en Engels. Ik kan Duits verstaan als men niet te snel spreekt.
Frans heb ik nooit gehad dus spreek en versta ik het ook niet.
Ik ken geloof 2 woordjes Italiaans en 1 Latijn ... denk ik.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Tienerd
Oude Forumnaam: Tinusz_01 Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 239 Sikkels

Tienerd is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het enige wat ik echt kan is Nederlands met een beetje boers accent Razz

Van Engels ken ik alleen de basis. Op school leer ik niks, al 2 jaar niet, dus alles wat ik nu weet/ken heb ik voornamelijk van series/films zonder ondertiteling kijken en het lezen van fanfictions wat ik ontzettend veel doe en heb gedaan. Verder heb ik een deal met mezelf gesloten toen ik nog in groep 8 zat. Als ik mijn diploma heb gehaald kan ik vloeiend Engels. 'k Heb dus nog werk aan de winkel. Razz

Duits heb ik nooit gekunt en zal ik heel misschien ook nooit kunnen. Vorig jaar haalde ik alleen maar 1en en daar sta ik ook bekend om Razz
Een andere taal heb ik nooit gehad of heb ik zelf nooit geleerd. Al wil ik later wel avond curcussen volgen met talen. Waaronder Duits en Frans.

Dan zegt mien vrouw: "Wat krieg-ie weer die rare weeen"

Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek enkel vloeiend Nederlands (zonder er bij na te denken, zelfs). :'D Ook kan ik Engels verstaan en lezen, maar schrijven gaat al een stuk moeilijker. Frans leer ik op school, maar is een totale ramp voor me. Ik kan drie dingen in het Duits zeggen: Ich liebe dich, Gesundheit en scheibe. XD Ook kan ik trots in het Spaans een fanta bestellen: "Une fanta orange, por favor." Wauw. Talentvol, niet dan? Very Happy

Verder kan ik als ik mijn best doe érg plat Antwerps praten maar dat is een dialect en geen taal. Dat is alles van talen dat ik kan. Of een deeltje van die taal, toch. [a]

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek vloeiend vlaams. Hollands kan ik een klein beetje, het accent kan ik amper nadoen. Ik kan ook Frans spreken, maar niet vloeiend. Ik kan ook engels en schots omdat ik al een Schotland ben geweest en na een tijdje neem je dat accent dan over^^. Ik kan ook een paar woordjes Koreaans omdat ik naar Lost kijk en daar zijn 2 Koreanen. Ze vertalen met de ondertitels wat ze zeggen en ik kan er al een paar woordjes van. Duits kan ik ook een beetje, maar dan enkele cijfers. Towe, treie, fiere! (zo spreek je het uit). Maar bij dat Koreaans kan ik enkel een uitroep van blijschap nazeggen en 'ja' en 'nee' kan ik ook uit mekaar houden.Smile

I'll do anything for you.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 20:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel ik spreek dus volgende talen;

- Nederlands
Had je niet gedacht, hé?
- West-Vlaams
Hiermee ben ik opgegroeid.
- Limburgs, Antwerps en Oud-Vlaams
Belgische accenten die ik (naar het schijnt) behoorlijk goed kan nadoen. Oud-Vlaams is gewoon de manier waarop men vroeger sprak. Ik hebbe daarvan gehouden en ikke bewaere het in mijn harte^^
- Hollands
Ik hou van het accent^^
- Frans
Ja, ik heb het verplicht vanaf elf jaar. En sinds vorig jaar begin ik het leuk te vinden.
- Engels
Aangezien ik een jaar achterstand heb, niet zo heel goed. Maar ik kan mijn plan trekken in Engeland^^
- Koeterwaals
Iedereen kan brabbelen, hé^^

Verder nog een paar basis-woordjes Duits, Spaans, Grieks, Italiaans en een héél klein beetje Latijn, die ik me nog herinner van toen ik het 1 jaar gevolgd heb.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 21:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik spreek Nederlands....ja dat zag niemand aankomen. xD
Maar serieus verder spreek ik Engels en dat spreek ik redelijk goed. Ik kan ook best goed Duits, alleen schrijven vind ik Duits wel moeilijk. Ik had dat vak op de lagere school en ik ben een beetje vergeten hoe al die der, die en das moeten enzo.

Verder spreek ik eigenlijk geen 1 taal echt goed. Wel enkele woordjes die ik ken maar daar blijft het bij. Niet eens Frans want dat heb ik op geen 1 school gehad.

Maarjah, Engels, Nederlands en Duits is voor mij goed genoeg.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 21:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nederlands is mijn moedertaal en dat spreek ik vloeiend^^ Engels heb ik dankzij mijn lieftallige tv geleerd en je mag me dropen in the UK, The US of andere Engelstalige landen, ik zal zeker en vast mijn weg terugvinden. Frans kan ik half en half, wel spijtig maar het is nu eenmaal zo.

Ik zou ook héél graag Chinees of Japans leren, maar je moet dan 5000 karakters uit je hoofd kennen<.< Daar heb ik nu momenteel geen zin in, maar wie weet over 2 jaar^^

It's PANDATIMEEE !
Shoka
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 78 Sikkels

Shoka is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Feb 15, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als eerste: Nederlands. Jaja mensen, ik kan de taal van dit kleine landje spreken. Twisted Evil
Hmm. De rest:
Engels, het is een wereldtaal en ik vindt dat je dat voornamelijk wtf? wel moet leren. (Alhoewel een mondje ook wel goed is, als je het maar kan) Ik kan Engels best wel aardig, maar het is ook een vrij makkelijke taal. Soms vertaal ik wel eens letterlijk van het Nederlands naar het Engels, maar dat is nu nog maar heel af en toe. Alleen heb ik er zo hekel aan dat ik een heleboel random woorden niet weet in het Engels. Evil or Very Mad Ik kan nu ff geen voorbeeld noemen. (Oh, wacht, misschien wel, bijv. mag, ik denk altijd dat dat "may" is maar dat is niet zo. Ik mag dat niet, I may that not... okay, dat is zoo fout. Shocked )
Duits Oke, dit is ons buurland en ik woon er ook vlakbij, marre, ik kan maar een paar woordjes. *schaam schaam Embarassed * We hebben ook zo'n druk schema op school dat het gewoon niet meer te pas komt. Neutral
Japans Kan ik een paar woordjes van, zoals Arigatou, dat is dankjewel in het Japans, Sugoi, dat is weer gewoon dankje, Itsuusi (of zoals degelijks, zo spreek je het uit) is Alien, Watashi is "ik', en tja, nog veel meer random woordjes waar je niet veel aan hebt... Confused Heb het van Anime's meegepikt.
Enne... dat was het wel zo'n beetje. Ohja, ik kan een beetje Twents, maar eh... verder ook niet. Razz Ik wil wel heel graag Frans, Italiaans en Spaans leren. Aziatische talen zijn ook mooi. Ik zie wel wat ik doe. (:

Ik eis zomer!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp