Auteur |
Bericht |
Richard
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 03, 2005 11:16 |
 |
Ik vind het trouwens wel opvallen dat de meeste hier melden dat ze de 1e en de 2e beter vonden als de 3e (en ik weet zeker ook de 4e).
Dit is dus totaal niet het geval.
Ze waren 'magischer', en daardoor aantrekkelijker voor de meesten hier, omdat de meesten zich dat voorstellen na het lezen van de boeken.
Film 3 en 4 zetten juist een toon neer waardoor het ware verhaal neergezet wordt zoals het bedoeld was. Je kunt een hele film wel besteden aan het weergeven van een magisch wereldje, maar dat wordt al in de boeken gedaan en geeft alle films een onnodige toevoeging. (hadden ze gewoon in alleen film 1 moeten doen).
In de 3e en 4e film zit een uitgewerkt verhaal. Het verhaal zoals het was bedoeld. Geen fratsen, maar recht voor z'n raap. Met film 4 begin ik nu ook te begrijpen waarom 'Harry Potter' geen echte kinderboeken zijn, maar boeken met een 'kinderlijke' tint. (of je moet denken dat de scene's met Lord Voldemort en de onderwater-scene juist bedoeld zijn voor het niveau van kids...  |
|
|
  |
 |
ron_wezel
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 03, 2005 11:35 |
 |
Inderdaad.
Iedereen denkt dat Harry Potter boeken en films alleen maar voor kinderen zijn geschreven, maar dat is niet waar. Voor kinderen van 10 jaar kan zo'n film best wel eng zijn. |
Laatst aangepast door ron_wezel op Do Nov 03, 2005 21:42; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Roekiewa
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 18:36 |
 |
het Kasteel is veranderd! De omgeving is veranderd! En harry, Ron en Hermelien zijn nogal errug veranderd. Verder: Perkamentus is veranderd! Huh? Jep, het is een andere acteur. De andere is overledeh.. |
|
|
  |
 |
angel_fairies
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 21:00 |
 |
Idd dat van Hagrid's huisje valt heel fel op, ze moesten ineens zo ver wandelen om nr dat huisje te gaan
En waarom altijd een andere regisseur? En dat die regisseur het dan ook zowat laat als ze begonnen zijn.
Nuja, het is mr film, als je de boeken leest kan je fantaseren zoveel je wilt ^-^
Edit: ow en dat van die kinderboeken/films. Het eerste boek is mss nog goed voor 'kinderen', maar ik vind dat sommige dingen in de boeken niet altijd geschikt zijn voor kinderen. Dan vraag ik mij soms af, snappen die alles wel? Nuja...ik vind de eerste films nog redelijk, maar naarmate je verder gaat zie je dat de films donkerder worden en niet echt voor kinderoogjes ^-^
Ieder zijn mening, maar ik vind dat een volwassen er beter in kan meeleven dan kinderen... |
|
|
  |
 |
scottie
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 19, 2005 11:29 |
 |
Verschil in de film onderling, kan ik wel een hele grote in noemen. De kleurcontactlenzen van Harry!! GROTE fout in de filmen onderling, die me wel is opg evallen, misschien andere van jullie oowk. |
|
|
  |
 |
hermelien450
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 10, 2006 20:41 |
 |
rons haar ging ook steeds anders zitten maar dat doen ze omdat ze dan jonger lijken want ze moeten speelen dat ze iets jonger zijn |
|
|
  |
 |
celtic_me
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 10:11 |
 |
mij is het opgevallen dat Hagrids huis je verplaatst is,
maar ook de Beukwilg, die stond eerst op de weide voor het kasteel. Nu moet je bij wijze van spreken een hele bergbeklimming doen om erbij te geraken.
Dat de personages er anders uit zien vind ik best wel goed. Als je ouder wordt verander je toch ook, daar vind ik niks mis mee. |
_________________ Seasons come and change
the memories remain
tell me why you left me stranded in the rain
04-10 US5 fanmeet in Essen |
|
  |
 |
Yenvu*
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 25, 2006 10:35 |
 |
mmm, ik vind het trio zo veranderd tussen 2 films in de derde film zijn ze een stuk volwassener als in de tweede.
een té groot verschil als je het mij vraagt |
_________________ I am a real Ravenklauw, you to?
Love HIM and MY FRIENDS |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 05, 2006 22:53 |
 |
Ja, het is idnerdad zo dat er ind e films wat dingen veranderen, maar wat wil je ook, telkens een andere regisseur? Veel ligt in zijn handen dus ik dnek dat je het grotendeels daar aan kan wijden. Maar je kan nu ook moeilijk ontkennen dat je je haar eens niet anders legt , niet?
gr. |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 15, 2006 12:21 |
 |
Mij viel vooral op dat het terrein rond Zweinstein heel erg veranderd.
Hagrids Huisje
Ook de Beukwilg staat in film 3 op een heel andere plaats.
En dat vindi k wel jammer want als je alleen de films kijk zou je er niet uithalen dat dat eigenlijk 2 keer dezelfde boom is |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Maggie Smith
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 13:14 |
 |
het raarste vind ik dat die regiseurs dan niet ff verleggen hoe ze de omgeving hebben wa die lokalen enzo zen wel iedere keer hetzelfde  |
_________________ You, sir, are an idiot. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 16:58 |
 |
Maggie Smith schreef: | het raarste vind ik dat die regiseurs dan niet ff verleggen hoe ze de omgeving hebben wa die lokalen enzo zen wel iedere keer hetzelfde  |
Ik snapte je bericht niet helemaal. Maar ik probeer er op te reageren.
Misschien zitten de lokalen ook wel ergens anders. Dat weet je niet, want je ziet niet waar ze les hebben op Zweinstein.
En de lokalen is sowieso iets anders dan de buitenomgeving. De lokalen dat is gewoon in een studio op een hele grote set. Hetzelfde geld voor het ministerie enzo. De omgeving buiten moeten ze gedeeltelijk met de computer veranderen. Dus dan kan het zijn dat een regisseur het anders wil hebben. Zodat het beter overkomt in de film.
Het enige rare vind ik dat ze elke keer Hagrid's Hut vernielen en dan weer een andere er neer zetten. Die hut is elke keer weer anders. En daar zie ik het nut niet van in. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Feb 20, 2007 17:53 |
 |
Witch_Eva schreef: | Het enige rare vind ik dat ze elke keer Hagrid's Hut vernielen en dan weer een andere er neer zetten. Die hut is elke keer weer anders. En daar zie ik het nut niet van in. |
Dat is waarschijnlijk omdat de regisseur het in de vorige film niet goed vond. Ik vind het nochtans wel goed en het is idd nogal nutteloos. Maar misschien zijn regisseurs gewoon eigenwijs
Het valt wel erg op, dat Chris Columbus [regisseur van 1+2] veel meer locatieopnames gedaan heeft dan in de studio. Zo heeft hij bijvoorbeeld in Lacock Abbey veel scenes gedaan voor Snape's lokaal en Krinkels' lokaal enzo. Terwijl de andere regisseurs te lui zijn en alles vlotjes in de studio doen. Maar dat is waarschijnlijk ook te duur ofzo.
Daarom ook dat ze de Dikke Dame verplaats hebben. In de eerste film was dat in Gloucester, als ik me niet vergis, terwijl het in de derde gewoon in die trappenhal is. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Nena
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 22:30 |
 |
je merkt wel dat er elke X een nieuwe regiseur is, want elke doet het weer anders en met meer dingen anders dan uit het boek. ik vind dat wel leuk, geeft een variatie tussen de films elke keer net iets anders gefilmd/geregiseerd |
_________________ you think that those words hurt??
whell sweaty I'm laughing as hard as I can.
you wanna piece of me?? |
|
  |
 |
Crissy77
5e jaars

Verdiend:
403 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 24, 2008 16:56 |
 |
Natuurlijk zijn er veranderingen in de films. Ze worden elk jaar ouder, en gaan er dan natuurlijk anders uitzien. Niet iedereen loopt heel zijn schoolperiode met hetzelfde kapsel.
Ik vind de omgeving vanaf film 3 eigenlijk veel mooier. Het speelt zich tenslotte in Schotland af, en zo is dat veel realistischer.
Maar dat het huisje van Hagrid ergens anders staat vind ik wel vreemd. Verder vallen die veranderingen mij niet zo heel erg op. De films zijn er alleen maar beter op geworden.
De nieuw perkamentus vind ik leuker dan de eerste. Veel geloofwaardiger. |
|
|
  |
 |
|