Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De Toekomst Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
PixieFilth
Oude Forumnaam: vlinder Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea

PixieFilth is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoe zien jullie de wereld over tien, vijftig jaar?
Wss is het klimaat tegen dan al iets anders, want het wordt steeds warmer. En het is al aan het veranderen.

Hoe verwachtten jullie, hoe jullie dagelijks leven eruit ziet?
Ik denk eigenlijk vrij hetzelfde als dat van nu.

Is Nederland nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
Weet ik veel hoe het er in Nederland voor staat, maar in België spreken ze al over het splitsen van Vlaanderen en Wallonië, wat geen goed zou doen aan de economie hier

Zijn er oplossingen voor allerlei ziektes en problemen?
Die zijn er nu ook al. Hangt er maar vanaf wat voor ziektes. Ik denk wel dat mensen sowieso bij het allerminste pillekes of medicijnen gaan gebruiken.

Hoe is onze leefomgeving veranderd?
Vervuiling all the way.

she loves breakcore but she has no legs

Profiel bekijkenStuur privébericht
Choco
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het wordt warmer denk ik... Ook wordt alles steeds meer geautomatiseerd en er zijn nieuwe medicijnen/technieken/uitvindingen.

Ik hoop later te trouwen, een leuke baan te krijgen en kinderen krijgen. Huisje, boompje beestje.

Is Nederland nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
Uh.. ja, NL is dan nog steeds een land.

Ik denk ook dat mensen steeds sneller medicijnen pakken bij het minste of geringste... Er zijn denk ik meer medicijnen uitgevonden, maar ook komen er nieuwe ziektes bij.. Helaas.

Vuiler, veel vervuilder. Allemaal auto's (tenzij daar iets tegen verzonnen is) en veel flats, hoge gebouwen, minder natuur.. Ahw, zonde.. Embarassed

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 20:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

De wereld
Ik denk dat nederland wel nog steeds bestaat, en over 50 jaar zal er nog niet zo mega veel veranderd zijn. Ik denk wel dat het milieu er enorm op achteruit zal gaan, echt vreselijk erg. Veel meer auto's maar ik denk dat er wel veel meer experimenten zullen worden gedaan over, roetfilters in auto's enzo. Maar ok denk ik dat Amerika kernwapens heeft gebruikt. En dat Japan de zogenaamde 'wereldmacht' zal hebben.
Ik hoop/denk dat ze veel meer medische zorg hebben in derde wereld landen, en dat de kinderarbeid is afgelas.

Over mijzelf
Ik hoop weg te gaan uit nederland, en in engeland te wonen met een leuke man. Ik denk dat ik wel kinderen zal hebben. En hoop gelukkig en bezond te zijn.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 147 Sikkels

eva(nna) is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 19:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zie de toekomst voor de wereld niet echt rooskleurig.
Vooral niet voor de lage landen,dus nederland en belgië.
Klimatologen voorspellen dat half nederland en een stukje van belgië onderwater zal komen te staan.
De noordpool smelt en zal er over honderd jaar niet meer zijn
Dus het waterpeil zal stijgen.
Ook bij ons wordt het warmer, ik heb horen zeggen dat het klimaat over 20 jaar zo zal zijn als aan de middelandse zee.leuk dacht ik eerst maar dat betekend ook dat er tropische cyclonen ziektes en dieren naar hier zullen komen.
spanje wordt voor de helft woestijn.
en omdat het landschapsoppervlak verdwijnt en mensen maar blijven komen zullen er ziektes al bv:de pest terugkomen.
en dan de spanningen die er hangen tussen amerika en irak.
En al die chemische wapens.
mensen maken zichzelf kapot en daatr moet dringent iets aan veranderen!

Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 11, 2007 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Justintime schreef:

En pssst, mag hier ook over België gepraat worden? :') Ik denk stiekem dat Vlaanderen en Wallonië dan niet meer bij elkaar zullen horen, aangezien er al conflict is geweest bij welk gewest Brussel nu wel of niet hoort. Hmm. Dan is Frans misschien niet meer verplicht! xO Dat zou hip zijn.

Dat lijkt mij ook. Ik kom wel uit Nederland, maar bij geschiedenis hebbene we wel Nederland/België gehad, en alleen daaruit kan ik al opmerken dat de relatie van Wallonië en Vlaanderen niet briljant vriendelijk is.

---

Laat ik ook maar eens reageren op mijn hyperactieve topic. ^^

- Hoe zien jullie de wereld over tien, vijftig jaar?
Over tien jaar is er relatief weinig veranderd. Men is wel meer bewust geworden van zichzelf en zijn/haar keuzes, en wat voor effect dat kan hebben op de rest van maatschappij/wereld. Zo kiezen bijvoorbeeld meer mensen voor diervriendelijke producten en word er meer gedaan een spirituele ontwikkeling.

Over vijftig jaar is de medische wereld zeker zeer ontwikkeld. We gaan verder met zaken als klonen en genetische manipulatie. We hebben bepaalde cruciale beslissingen genomen waarover men nu twijfelt, zoals stamcelgebruik, nucleare wapens en het toepasselijk van recentelijke wetenschappelijke ontdekkingen.
Verder zijn we spiritueel enorm gegroeid, en religie speelt een ondergeschikte rol. We richten ons meer op de positiviteit van het individu.
Uniek zijn word het mode beeld.

- Hoe verwachtten jullie, hoe jullie dagelijks leven eruit ziet?
Ik verwacht over 100, 150 jaar dat er echt veranderingen zijn in hoe mensen hun rolpatronen hebben en in het leven staan.
Hoe - dat weet ik nog niet.

- Is Nederlands nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
Ik geloof dat er uiteindelijk één wereld is, zonder landen. Dat gaat nog wel heel lang duren. Er gaan andere bestuursvormen komen, maar ook dat gaat lang duren.

- Zijn er oplossingen voor allerlei ziektes en problemen?
Ja, zeker weten. Maar er zullen altijd medische raadsels blijven.

- Hoe is onze leefomgeving veranderd?
Er zijn oases van natuur gesticht door de overheid en rijke mensen. Op straat is er geen zwerfkat of boom meer te bekennen.
Er worden wel voorzichtig meer bomen geplant en meren aangelegd.
Het verlangen naar de natuur zal nog een tijd duren.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Feb 11, 2007 22:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

De wereld over tien jaar: Weinig verschil met nu. Dus alles zal zo'n beetje nog steeds hetzelfde zijn als nu.
De wereld over vijftig jaar: Een veel groter verschil met nu. De fossiele brandstoffen zullen al een poos op zijn. Dus dag dag aardgas en olie. Dag dag auto's/vrachtwagens die op gas, diesel en bezine voortrijden. We zullen andere energievormen moeten gebruiken om nog te kunnen koken, warm water te hebben en nog steeds verwarming in huis te hebben.

Verder zal de gezondheidszorg enorm door ontwikkeld zijn. Wie weet gebruikt men dan al nano technologie om de injecties te vervangen, een nano medicijn die afgericht is om je ontsteking aan je enkel te verhelpen op enkel die plek. En dat medicijn neem je dan in je alsof je een aspirine neemt. Hopelijk is men dan verder in het onderzoek naar Alzheimer en kunnen we daar meer informatie uit putten. Hopelijk zijn AIDS remmers dan gewoon gratis te verkrijgen, dat ze dus net zo gemakkelijk te verkrijgen zijn als voorbehoedsmiddelen. Ik hoop ten zeerste dat ze rond die tijd ook al een medicijn weten te ontwikkelen dat goed helpt tegenover kanker. Dat iig de uitzaaiingen stopt en de kwade cellen onder controle kan krijgen. Wie weet ook doormiddel van nano technologie.

Verder zal alles op technologisch vlak ook enorm zijn tijd vooruit zijn. Overal op de wereld kan je dan op het internet, of je nu hutje mutje op de hei in Afrika zit, of in Europa. Communicatie technologie zal massaal geaccepteerd zijn en vrijwel iedereen heeft toegang ertoe. Het verschil tussen de welvaart van rijke en arme landen zal echter altijd blijven bestaan. Dus waar wij nu internet hebben en in ontwikkelingslanden nog maar mondjesmaat. Over vijftig jaar hebben ze in ontwikkelingslanden overal ook internet, maar dan enkel verkrijgbaar met een inbelverbinding bijvoorbeeld. Waar iedereen hier al kabel en/of ADSL heeft. Zulke verschillen blijven dus.

Dat ik in ieder geval samenwoon met een vrouw waar ik goed mee door het leven kan omdat onze beide innerlijkheden goed bij elkaar passen. En verder dat ik dan niet meer in Nederland woon.

Is Nederlands nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?

Nederland zal altijd 1 land blijven. Niemand krijgt Nederland klein. Denk maar eens terug aan de Gouden Eeuw, wiens boten beheersden de zeeën? Wie was voor andere landen een hele geduchte tegenstander? Nederland met de VOC/WIC. Dat kleine kikkerlandje was gedurende 112 jaar de heer en meester. En ze werden niet verslagen, er kwam enkel een einde aan vanwege de hele financiele structuur wat hen de kop kostte doormiddel van een faillisement.

Dus nee, Nederland zal altijd blijven bestaan als 1 land.

Ongetwijfeld. Maar niet voor alle ernstige ziektes. Wel voor Alzheimer bijvoorbeeld, maar nog niet voor kanker. Of vice versa.

Nergens valt natuur meer te vinden in Nederland. Het is helemaal volgebouwd en heeft de hoogste percentage bebouwde kom per vierkante kilometer. De luchtkwaliteit blijft net zo slechts als het vandaag de dag is en geen kabinet dat durft daar iets in te veranderen. Want CDA/VVD willen dat niet en PVDA is daar wel toe bereid maar zit altijd weer opgescheept met 1 van de twee andere of met beide, en dan moet je water bij de wijn doen, resultaat: geen veranderingen daarin.

Nederland word een volgebouwd land.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Jackie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Jackie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

jee, ik denk dat de wereld er over 100 jaar slecht zal uitzien ... als we doorgaan zoals we nu bezig zijn toch zeker. ik denk net zoals velen hier ook dat het klimaat heel anders, vooral warmer zal zijn. ik denk ook dat er veel dieren en planten enzo uitgestorven zullen zijn ... . alles zal waarschijnlijk heel erg vervuild zijn ... . eigenlijk bepaald niet rooskleurig he ? ik denk dat we blij moeten zijn dat we nu leven, want over 100 jaar zal het niet fijn meer zijn. ik vind wel dat we ons allemaal moeten inzetten om het toch zo aangenaam te maken in deze wereld voor onze nakomelingen.

Dreuzel
Dreuzel

Jackie is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 19:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

jee, ik denk dat de wereld er over 100 jaar slecht zal uitzien ... als we doorgaan zoals we nu bezig zijn toch zeker. ik denk net zoals velen hier ook dat het klimaat heel anders, vooral warmer zal zijn. ik denk ook dat er veel dieren en planten enzo uitgestorven zullen zijn ... . alles zal waarschijnlijk heel erg vervuild zijn ... . eigenlijk bepaald niet rooskleurig he ? ik denk dat we blij moeten zijn dat we nu leven, want over 100 jaar zal het niet fijn meer zijn. ik vind wel dat we ons allemaal moeten inzetten om het toch zo aangenaam te maken in deze wereld voor onze nakomelingen.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 21, 2007 20:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het ook erg dat de wereld niet al te lang meer zal bestaan, maar wat ik erger vind is de digitalisatie. Ik begrijp dat het leuk is om nieuwe snufjes enzo te hebben en uit te vinden, maar ik vind dat we nu wel al een beetje over de schreef gaan. Nu is televisie, computer, gsm... heel gewoon en onmisbaar, terwijl het vroeger veel leuker was. De enige mogelijkheid aan vrije tijd was sport en een goed boek. En hoewel ik gek ben van de films die ze spelen en van sites als HPF, vind ik het stiekem wel jammer dat het niet bij een boek gebleven is. Die sfeer was toen veel beter. Nu zijn slechts heel weinig dingen die me aan die sfeer doen herinneren en binnen enkele jaren is die sfeer helemaal weg. En dat vind ik wel jammer.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 22, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Ik vind het ook erg dat de wereld niet al te lang meer zal bestaan, maar wat ik erger vind is de digitalisatie. Ik begrijp dat het leuk is om nieuwe snufjes enzo te hebben en uit te vinden, maar ik vind dat we nu wel al een beetje over de schreef gaan. Nu is televisie, computer, gsm... heel gewoon en onmisbaar, terwijl het vroeger veel leuker was. De enige mogelijkheid aan vrije tijd was sport en een goed boek. En hoewel ik gek ben van de films die ze spelen en van sites als HPF, vind ik het stiekem wel jammer dat het niet bij een boek gebleven is. Die sfeer was toen veel beter. Nu zijn slechts heel weinig dingen die me aan die sfeer doen herinneren en binnen enkele jaren is die sfeer helemaal weg. En dat vind ik wel jammer.

Ik ben het eerlijk gezegt eens met Lupos-Freak. Hoe zou het leven er hebben uitgezien zonder GSM, computer, tv of iets dergelijk? Hoe zou het leven er nu hebben uitgezien zonder dat broeikaseffect en het smelten van de Noordpool? En hoe zouden we nu leven zonder de Harry Potter-rage en zonder HPF? Die vragen begin ik me nu vaker te stellen. Volgens mijn ouders was hun jeugd vele leuker zonder al die technologie. Mijn moeder was al heel blij met een pop, mijn vader met speelgoedautotjes. Wij zouden dat nu niet leuk vinden als we een pop of een speelgoedautotje voor onze verjaardag zouden krijgen (misschien dat kleine kinderen dat leuk zouden vinden maar die willen waarschijnlijk geen poppen meer hebben).

Vraag maar eens aan je ouders hoe het leven vroeger was, je ziet dat het een heel verschil is tussen vroeger en nu (2007). Vroeger waren er weinig natuurrampen en nu hebben we dat tegenwoordig overal. De wereld is gewoon kapot aan het gaan van die vervuiling en het broeikaseffect. Als ik een keus had, zou ik liever de tijd weer willen terugdraaien en eens willen leven in een ander jaar. Daar zou het vele toffer zijn geweest denk ik.

I'll do anything for you.
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Lupos-freak schreef:

Ik ben het eerlijk gezegt eens met Lupos-Freak. Hoe zou het leven er hebben uitgezien zonder GSM, computer, tv of iets dergelijk? Hoe zou het leven er nu hebben uitgezien zonder dat broeikaseffect en het smelten van de Noordpool? En hoe zouden we nu leven zonder de Harry Potter-rage en zonder HPF? Die vragen begin ik me nu vaker te stellen. Volgens mijn ouders was hun jeugd vele leuker zonder al die technologie. Mijn moeder was al heel blij met een pop, mijn vader met speelgoedautotjes. Wij zouden dat nu niet leuk vinden als we een pop of een speelgoedautotje voor onze verjaardag zouden krijgen (misschien dat kleine kinderen dat leuk zouden vinden maar die willen waarschijnlijk geen poppen meer hebben).

Vraag maar eens aan je ouders hoe het leven vroeger was, je ziet dat het een heel verschil is tussen vroeger en nu (2007). Vroeger waren er weinig natuurrampen en nu hebben we dat tegenwoordig overal. De wereld is gewoon kapot aan het gaan van die vervuiling en het broeikaseffect. Als ik een keus had, zou ik liever de tijd weer willen terugdraaien en eens willen leven in een ander jaar. Daar zou het vele toffer zijn geweest denk ik.

San - Die sfeer hebben wij altijd weer als de stroom uitvalt.
Een boek lezen met kaarslicht is moeilijk (zeker met mijn ''goede'' ogen), maar wel gezellig.

Sabine - Je hebt een punt, maar mensen zijn wèl nostalgisch aangelegd, en vaak spreekt men ook in de zin van ''vroeger was alles beter''.
Was vroeger echt alles beter? Er waren toch ook rassenrellen, allerlei oorlogen en de dreiging van een nucleaire oorlog tussen de V.S. en Rusland? Wat te denken van de corrupte regimes in allerlei landen en de tijden van extreme milieuvervuiling? De meeste problemen die ik noem zijn er nu nog, dat weet ik. Maar toch - mensen romantiseren wel veel, inclusief ikzelf.

Verder vind ik wel dat de technologie ook veel positiviteit heeft gebracht. Communicatie gaat sneller (maar ook onpersoonlijker) en mensen worden ouder door de verbeterde gezondheidszorg (wat weer leid tot vergrijzing). Ik geloof dat overal wel een keerzijde aan is.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 41 Sikkels

Darkness is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 02, 2007 20:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

- Hoe zien jullie de wereld over tien jaar?
Beetje warmer dan nu, voor de rest hetzelfde

vijftig jaar?
Dan zal de wereld waarschijnlijk overstroomd zijn aangezien de poolkappen nu al aan het smelten zijn. Nederland zal voor een groot deel onder water staan.

- Hoe verwachtten jullie, hoe jullie dagelijks leven eruit ziet?
Over 10 jaar dan hoop ik klaar te zijn met school en een baan te hebben als boswachter in Nederland of het buitenland, dat weet ik nog niet.

Over 50 jaar hoop ik aan mijn pensioen te zitten en lekker in de tuin te rommelen als ik daar zin in heb.

- Is Nederlands nog steeds één land, of zijn de grenzen verdwenen?
Nederland zal altijd wel een land blijven aangezien de meest koppige mensen ter wereld er wonen.

- Zijn er oplossingen voor allerlei ziektes en problemen?
Ik denk dat de medische technologie zo sterk zal zijn verbeterd dat je bij je geboorte al nano robots in je gespoten krijgt die alles repareren als er wat misgaat met je lichaam.

- Hoe is onze leefomgeving veranderd?
Het word een stuk warmer dus veel meer regen en vocht in de lucht.

My other broom is a car.

#OMG een lopende muur#

Non tora ta familia
Tom-20
3e jaars
3e jaars

Woonplaats: In mijn favoriete fauteuil in de Ravenklauw leerlingenkamer

Tom-20 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 9:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat over vijftig jaar de ozonlaaag al
bijna is verpest en dat de zeespiegel al ver is
gestegen... Crying or Very sad toxic pacman

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 185 Sikkels
Woonplaats: Maakt me niet uit, als het maar zo dicht mogelijk bij Laura is(L)(L)(L)(L)

FireBolt428 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Joep schreef:
Richard schreef:
Als je alle berichten en onderzoeken mag geloven bestaat er niet eens meer iets over 100 jaar. Dit door de klimaatveranderingen.

Over de klimaatveranderingen ben ik het zeker niet mee eens. Een klimaatverandering heeft zoals deze heeft vaker opgetreden. Ook door vergelijkbare dingen als het CO2 in de lucht in de atmosfeer. Maar alle vorige keren heeft het er langer dan 2 miljoen jaar over gedaan om het klimaat om te gooien. Ik geloof dus niet dat wij door een paar jaar autootje rijden ineens een hele klimaatverandering kunnen veroorzaken. We zullen zien dat volgend jaar december er gewoon weer sneeuw ligt, en dat milieu-organisaties dan weer iets anders gaan zoeken om hun tijd mee te voldoen. Ik noem het meer een smoes om aan geld te komen. Nein, ik geloof daar niet in.

Verder denk ik dat Nederland er over een paar jaar heel asociaal voorstaat als we me dit beleid doorgaan. Ik denk dat een links kabinet juist niet goed is. De regering rechts mag over vier jaar weer puin gaan ruimen van links. Ik denk dat je dingen als een generaal pardon (Geraal Pardon laat alle illegale die in 2001 zijn uitgeprosedeerd maar gewoon zijn gebleven toe in Nederland) gewoon moet afkeuren, doe je dat nu, dan moet het over vier jaar ook weer. Daarbij vind ik dat de illegale die in 2001 zijn gebleven het fatsoen niet hebben gehad om terug te keren, kortom: Met zeuren kom je er in Nederland wel. Een hele foute instelling van de overheid vind ik dat. Ik denk dat Nederland er dus een stuk op achteruit gaat zo, Amerika al helemaal, idendito Spanje.

Ik denk dat de landen waar mensen naartoe gaan over tien jaar Engeland, Frankrijk en Italie zijn.

Sorry hoor, maar ik moet toegeven dat dit 1 van de allerdomste opmerkingen was die ik ooit, maar dan echt ooit, op dit forum gelezen..
Het verdient direct een 1e plaats, bravo, wees er maar trots op. Rolling Eyes
Vooraleer je zoiets durft te zeggen, zou het misschien wel handig zijn dat je er eerst wat voorkennis over bijeenschaapt voor je wat zever uitkraamt die misschien enkel bedoelt is als erg zielige poging om je posts wat te verhogen.
Als je nu een soort 'het spijt me dat ik zo grof doe' van me verwacht, stop dan met dromen, want als ik al echt grof doe, dan heb ik daar langs geen kant spijt van, het is misschien zelfs de enige manier om zulke mensen, die ik zelfs al vind dat ze dom mogen genoemd worden met zulke achterlijke opmerkingen, met zulk een grote mond over iets waar ze blijkbaar nihil verstand over hebben. Vergaar hier eerst maar wat meer informatie over bij mensen die er hoogstwaarschijnlijk 1000 keer meer over weten dan jij voor je nog eens in dit topic met zo een gezegde durft af te komen, als je wilt weten wat ik bedoel, kijk dan maar eens naar 'An Inconvenient Truth'. Een paar jaartjes auto-rijden, zeg je? Ik denk dat ik een vreugdeloze lach bijna niet kan onderdrukken, de auto bestaat wel al langer hoor dan een paar decennia en het gebruik ervan is de laatste jaren meer en meer toegenomen en dan heb ik het nog niet alleen over de jaren 0 (2000 - nu), maar ook al veel jaren daarvoor en als zo ieder jaar, iedere dag door pakweg een paar miljard mensen met een auto gereden wordt en zo per jaar TONNEN CO2 uitgestoten wordt, dan vind ik dat de mensen die zich een beetje over het milieu bekommeren, alle recht hebben om zich zorgen te maken en ondanks de Kyotonormen wordt er nog iedere dag meer dan zou mogen zijn CO2 uitgestoten en iedere dag komen er nieuwe autobestuurders bij. Als jij trouwens gelooft dat er nog geen klimaatsverandering is, of tenminste, dat die niet kan komen door die paar jaartjes autorijden, dan vraag ik me ten 1e af waar jij al die jaren in gezeten hebt? Afgesloten van de buitenwereld ofzo? Kom dan maar gauw eens buiten en dan kun je het zelf zien en de temperatuurstijgingen voelen. Ten 2e mag jij me dan eens een andere uitleg geven voor het smelten van het ijs op de Noordpool, de temperatuurstijgingen, vaker voorkomende stormen,.... Wil jij nu werkelijk beweren dat dat allemaal toeval is? Hahaha..ik denk dat mijn sarcasme nooit zo hoog gestaan heeft, word wakker, doe je ogen open en kijk wat verder dan je neus lang is. Als we zo voortdoen, dan zal er volgend jaar geen sneeuw liggen, of nog minder dan we dit jaar gehad hebben, het jaar daarna ook niet en in de toekomst zeker niet. De hoeveelheid sneeuw is al op vele plaatsen sterk afgenomen, ik verwijs nogmaals naar 'An Inconvenient Truth', waar dat allemaal uitgelegd wordt en vergeleken met jaren geleden door een wetenschapper die er waarschijnlijk oneindig veel meer van weet dan ik, zeer zeker jij en iedereen van dit forum.
Trouwens, je berichtje dat je daarna nog gepost hebt om dat alles te proberen nuanceren, is allesbehalve geslaagd in mijn ogen, juist even ter informatie.
Ik kan er echt niet tegen als mensen zulke domme opmerkingen maken over 1 van de meest serieuze onderwerpen op deze planeet, waar jij blijkbaar de ballen verstand van hebt. Dus denk eerst na voor je hier iets over zegt.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mrt 03, 2007 13:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sophie Wemel schreef:
Lupos-freak schreef:

Ik ben het helemaal eens met jullie allebei.
Ik wou dat het nooit was uitgevonden, serieus. Al die moderne dingen, heel leuk allemaal maar we zijn allemaal zó verwend. Als je dan kijkt naar mensen die helemaal niks hebben. Zo oneerlijk.
Nee, het leven zou veel leuker zijn (en gezonder)
Dadelijk gaat alles via de pc, en niemand komt de deur meer uit omdat je kan boodschappen doen via de pc, met mensen praten, enz. Alles ^^

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp