Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Waarom, Sneep? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
ad
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

ad is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 20:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

om het vertrouwe van perkamentus te winnen
maar toch weet ik dat sneep goed is
wacht maar aff:P

Profiel bekijkenStuur privébericht
desideriusD+
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 01, 2007 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?

Ik neem aan dat hij zijn 'trouw' moest bewijzen aan Narcissa maar vooral aan Bellatrix. Zij was degene die hem het allermeest wantrouwde, ze kon niet eens meegaan op het oordeel van Voldemort, ze moet hier toch wel enige redenen voor hebben? Door de Eed af te leggen, legde hij zijn leven in het winnen van het vertrouwen. Allemaal toneel, iets wat erg belangrijk is in hbp.

Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?

Weer een vorm van vertrouwen in Sneeps (en ook Perkamentus') voordeel. Sneep moest het vertrouwen van Perkamentus ook vasthouden, anders kon hij fluiten naar zijn leven. Hij moest Draco helpen, want ik denk dat iedereen wel wist dat Voldemort eerst Perkamentus uitgeschakeld zou willen zien. Als hij Perk. niet had geholpen dan was het vertrouwen van Perk. weg en kon Sneep Draco niet meer helpen bij zijn (Voldemorts) plan, omdat Perk. ongetwijfeld maatregelen zou hebben genomen.

Ik geloof dat ik zo mijn gedachten wel op een rijtje heb gezet.

Greetz DD+

WizardRA
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 67 Sikkels

WizardRA is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 10:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op deze vragen heb ik van beide dingen (Sneep=Dooddoener) en (Sneep = goed) een antwoord

Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Hij wou bewijzen dat hij een machtig dooddoener was.
Hij wou laten blijken dat hij niet meer aan Perkamentus kant staat, terwijl hij in werkelijkheid er wel bij hoort (de Orde)

Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven?
Hij wou laten blijken dat als Draco Perkamentus niet had kunnen vermoorden, hij het wel kon en hij zou eeuwige roem krijgen.
Het moest toch lijken dat hij een echte dooddoener was.
Perkamentus is zijn leider(baas), dat zouden Tops, Lupos enz. ook hebben gedaan.
Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
Hij wou net doen alsof hij geheel aan Perkamentus kant stond, zodat Perkamentus meer en meer vertrouwen in hem zou krijgen en hem nergens meer van ging verdenken.

Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was?
Hij had een Onbreekbare Eed afgelegt en daarbij zat als Draco het niet zou lukken om Perkamentus te vermoorden, hij dat moest doen. Hij moet sowieso Draco beschermen.
Tja, zie hierboven

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 13:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ad schreef:
om het vertrouwe van perkamentus te winnen
maar toch weet ik dat sneep goed is
wacht maar aff:P

ja ze zeggen inderdaad , dat Sneep vroeger al heel goed toneel kon spelen, en vooral goed kon slijmen tegen leraren. Maar zelf denk ik niet dat hij het zelfde deed bij Perkamentus. Hij heeft ook veel goede dingen voor hem gedaan, en niet alleen slechte dingen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
babbelchick
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

babbelchick is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 8:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

- misschien heeft snape tog wel een beetje een goed hart in zich dat ie een moeder wou helpen (alleen is het weer dat ie helpt met iets verkeerds maja) en missgien heeft hij het beste met draco voor, voelt ie zich een vader op zweinstein voor hem?

Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven?
- Omdat je een unbreakable vow niet kan breken, Hij moest wel

- Perkie wéét dat snape heel veel weet over toverdranken en duistere dingen dus het zou wel heeeel raar zijn als hij ineens niks voor hem kan doen. het zou ook nogal verdacht zijn dat als snape die enige was die hem kan helpen, hem niet helpt..

Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was?
- hier is niet egt een antwoord op gegeven want misschien was het wel egt op perkies commando.. Perkamentus is een tovenaar met heeel veeel krachten, kijk bijvoorbeeld naar het stukje in het boek toen hij de grot ging afspeuren naar de horcrux. Hij zal allemaal sporen enzo en harry niet, dus ik denk dat perkie nog heeel veeel in petto heb

Felix Fortana
Oude Forumnaam: ginny_in_love 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 43 Sikkels

Felix Fortana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 11:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sneep? Toch lijkt hij nog Perkamentus te vertrouwen. ALs je in de vorige films ziet en boeken natuurlijk. sneep is vriendelijk helpt Perkamentus. Hij kpon natuurlijk ook hem iets dodelijk kunnen geven en dan zeggen dat Perkamentus hier dood lag of zo. Maar wat hij in het laatste boek doet is alleen maar venwegen die eed denk ik.

Dan heb ik nog een theorie die absolute voor iedereen onmogelijk is.
Kijk Sneep staat aan hun kant. Hij vermoord Perkamentus dor de onbreekbare eed. Maar blijt door de OFTP werken. Nou ja dit is voor de meeste een rare theorie.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp