Auteur |
Bericht |
T O N K S
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 15, 2006 22:52 |
 |
Opzich vind ik best dat je gelijk hebt, de hedendaagse muziek is idd vaak heel afgezaagt.
Vooral de top 40 vind ik vre-se-lijk, er komt bijna nooit meer een goed nummer in voor.
Mijn ouders hebben een aantal CDs van de jaren 70 etc. die ze in de auto vaak lieten horen vroeger en dat vind ik véél beter muziek mét een boodschap.
PCD irriteer ik me mateloos aan en James Blunt is ook prut, but no offence.
Mijn genre is meer Rock, maar dat komt misschien omdat ik van zoals vele het noemen 'geschreeuw', gitaren, drums etc. houd.
Voor mij hoeft er dus ook niet áltijd een boodschap in te zitten, ik vind het gewoon relaxt om soms eens uit m'n bol te gaan.
Hoewel bijv. Madonna de laatste tijd steeds commercieler aan het worden is *kuchhangupkuch* vind ik haar toch een hele goede artiest.
Nog steeds op en top, hoewel ze al heel lang in de muziekwereld is en alweer dik in de 40 zit, zeker een blijver dus.
Britney Spears, Jessica Simpson, PCD, James Blunt, Sean Paul, Kelly Clarkson... en dan kan ik nog wel eeuwen door gaan vind ik over het algemeen 'rommel' en toch kan ik er met plezier naar luisteren (behalve Britney, want die kan ik niet uitstaan), omdat ze toch wel leuke deuntjes, een goede stem enzovoort hebben en je er met je verstand-op-nul bij kunt zitten.
Mijn mening is dus heel verdeelt. |
_________________ Don't walk behind me; I may not lead.
Don't walk in front of me; I may not follow.
Just walk beside me and be my friend.
- Albert Camus
Somos Campeões Portugal |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 16, 2006 15:23 |
 |
Het probleem is niet zozeer dat er nu slechtere muziek wordt gemaakt dan vroeger, nu kan gewoon iedereen met een beetje geld in de top 40 komen.
Of je moet al eens eerder op tv zijn geweest en een liedje uitbrengen.
Of met idols of zo meedoen.
Iedereen kan tegenwoordig een liedje brengen en dat kan een 'hit' worden.
Vroeger werden er ook heel veel slechte dingen gemaakt die werden gewoon niet zo bekend als nu.
En daarom lijkt de muziek slechter te worden. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Hermione Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 17, 2006 9:55 |
 |
Hier kun je volgens mij eindeloos over blijven discussiëren... Ik vind persoonlijk de kwaliteit van de muziek flink achteruit gegaan, maar of de nummers van vroeger altijd even diepzinnig waren kan ik niet zeggen. De meeste liedjes gaan toch over (on)beantwoordde liefdes en/of over hoe slecht iemand het wel niet heeft.
Ook de reden waarom de muziek gemaakt wordt lijkt wel te veranderen. Ik heb het idee dat een hoop rappertjes (ook andere artiesten hoor) een liedje in elkaar flansen over hoe slecht ze het wel niet hadden in 't ghetto en dan het liefst binnen een week een paar miljoen dollar binnen willen slepen...
Iets waar ik me verschrikkelijk aan erger zijn alle slechte covers die op de markt gebracht worden. Mensen pakken een geweldig nummer uit de 60's, 70's of 80's, plaatsen er een beat onder en het wordt onderhand een nog grotere hit dan het origineel. De jeugd van tegenwoordig (ja, dat klinkt oud ) weet vaak niet eens dat het een cover is en noemen dan de muziek van hun ouders slecht.
Al met al vind ik de muziek industrie, en dan heb ik het voornamelijk over de rap-scene en de top 40 muziek, flink achteruit is gegaan. |
_________________ glad to help
glad to get you high
i hope that should send you
through the f**king sky |
|
  |
 |
Lix
7e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 17, 2006 11:25 |
 |
Kijk, ik ben nog jong en heb dus niet 'in die tijd' geleefd. Maar ik luister wel erg veel muziek van toendertijd. En jij zou moeten weten dat dit niet allemaal orgineel en/of diepzinnig is. Misschien zijn jou alleen de 'betere liedjes' bijgebleven - en ben je de 'big flops' vergeten.
Verder wil ik graag opmerken dat je niet alleen naar de top 40 moet kijken. Je noemt al P!atD, maar er zijn nog veel meer andere geweldige bands (big fan of the counting crows ^^/rh/stereophonics).
Je zegt ook dat veel muziek 'hersenloos' is. Ik hou persoonlijk van meerdere soorten muziek, ook 'hersenloze' muziek - waar je gewoon lekker op kunt swingen. Vaak zet ik Spaanse muziek op als ik ga koken (nee, dat heeft niet veel inhoud), Norah Jones/Santana/Coldplay/CC als ik rustig ga lezen/eten en meestal Rock als ik aan de computer zit. Het is ook gewoon sfeerbepalend.
De PCD hebben veel oude nummer gecovered, mind you. Dit vind ik ook gewoon goede dansmuziek. |
_________________ Could it be January 'cause it feels so cold without you here
Oh you are the sun
Yesterday and everyday seems so plain
Now you're not here, my color's gone. |
|
  |
 |
Luigi
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 09, 2007 19:18 |
 |
Ik geef je gelijk. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen. Ik vind de muziek van vroeger ook veel leuker dan die van nu, maar er blijven liedjes die ik leuk vind. Ik kan dus absoluut niet tegen van die zangers van dat liedje 'toppertje'. Daar kan ik echt niet tegen.
Luigi |
|
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 10, 2007 14:17 |
 |
Mwah... oppervlakkige liedjes met onzinnige teksten waren er vroeger ook al wel. Dat heb je altijd denk ik.
Weet je waar ik me eigenlijk heel erg aan erger tegenwoordig? Dat ze van die liedjes gaan coveren. Er zijn gewoon momenten dat de helft van de liedjes die in de top 40 staan onderhand gecoverd zijn. Ik bedoel, ik snap best dat ze dat eens doen, maar het lijkt wel of vandaag de dag niemand meer zelf een liedje kan bedenken. Wat dat betreft vind ik dat de originaliteit ver te zoeken is nu.
Alles wordt geript van wat andere al gemaakt hebben. Dat vind ik gewoon heel erg jammer. Soms hoor ik een liedje dat al door 3 mensen is gecoverd. Daar kan ik me gewoon echt aan ergeren.  |
  |
 |
iesz
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
67 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 10, 2007 18:45 |
 |
Ik ben helemaal met je eens!
Ik vind de top 40 van tegenwoordig zo slecht, ik luister het gewoon nooit. Ik vind het gewoon zo nep allemaal. En dan van die enge magere mensen.
Ik luister heel veel muziek van vroeger. Maar ik weet gewoon zeker dat er toen ook al slechte muziek werd gemaakt, maar minder slecht dan nu.
Mijn mening is dat de top 40 gewoon nep is... Meestal gaat het om geld. |
_________________ Goddes Vana
Sweet vernal Goddes
Dance for Vana
Hail goddes of spring
You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE! |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 11:43 |
 |
Volgens mij is het niet zo dat de muziek uit, bijvoorbeeld, de jaren zestig zo grandioos veel diepzinniger was. The Rolling Stones maakten ook de meest zinloze liedjes.
Volgens mij gaat het erom of een liedje door de zanger of zangeres zelf geschreven is. Dan heb je een boodschap, of het nou een diepzinnige boodschap is of niet. Dan is er een echte linkt ussen zanger(es) en lied. Tegenwoordig wordt, naar mijn smaak, een artiest veel meer gemaakt door het team van profi's die erachter staan. Dat noemen ze dat solo. ^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 14:43 |
 |
Waarom moet een lied persé over 'iets' gaan, zodat het goed is? .__. Dat snap ik niet helemaal. Ik vind de muziek van nu cool. Mijn smaak is heel verdeeld, want ik hou ook van liedjes die wel degelijk een boodschap hebben, maar dat vind ik niet echt noodzakelijk. Ik hou net zoveel van rap als van rock (en dan het liefst rock gemengd met rap/hiphop), maar ook van gewone popmuziek kan ik genieten. Wat is er mis met een inhoudloos liedje wat gewoon hyper en vrolijk is? Als de beat goed is, en de stem(men) ook, dan ben ik al tevreden ^__^
Wat ik dus wilde zeggen, is dat ik de muziek van tegenwoordig nÃet slecht vind. Ik heb dan ook absoluut geen behoefte aan 'oude, vroegere' muziek, omdat ik hiermee al tevreden ben. Ik vind de liedjes die over niets gaan, soms wel beter dan de liedjes die wel over iets gaan. Want er zijn maar een paar onderwerpen altijd:
Liefde [en dan meestal in de zin van: 'omgno ik ben gedumpt' of 'ik kan hem/haar niet krijgen ):']
Dood
Leven
De mensheid/de wereld [like, dicriminatie en over hoe cru we welniet zijn.]
Ooh er zullen wel meer zijn, maar vaak zijn het geen vrolijke onderwerpen. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar Ãk ga echt niet de hele dag emo-songs zitten luisteren over hoe klote het leven welniet is. |
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 18:55 |
 |
Skywalker; ik ben het volkomen met jou eens :')
Het is misschien wel zo dat er vroeger meer inhoudelijke liedjes werden geschreven, maar waren die allemaal wel leuk om naar te luisteren? Bij heel veel liedjes van vroeger heb ik zoiets van: wat een gezeik :'/ Dat is trouwens wel een kwestie van je eigen smaak. Er zijn natuurlijk ook goede nummers bij, maar toch.
Ik vind de muziek van nu toevallig wel überhip ^^" Ik luister veel naar top40. Ik vind dansen echt gaaf, en op de muziek van nu kun je tenminste dansen, dat was vroeger niet altijd het geval.
Nieuwe muziekstijlen komen en gaan. Jumpstyle is nu een hype, maar dat gaat wel weer over. Misschien zijn de liedjes over tien jaar wel weer met inhoud? Dat ze dan inzien dat dat ook mooie muziek is? Je weet het niet, dus ik vind dat je gewoon van de muziek van nu moet genieten, zolang die er nog is :')
Het maakt mij trouwens niet uit van welke muziekstijl je houdt. Dat is je eigen smaak. En dit is mijn smaak :'). |
 |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 20:54 |
 |
Ik denk dat er ook vandaag de dag genoeg muziek is waar een boodschap in zit. Het ligt er maar net aan waar je het zoekt. En wat je onder een boodschap verstaat. De ene artiest kan het hebben over de vergankelijkheid van het leven en dat een boodschap vinden, de ander vindt het al voldoende als het gaat over een 'afgezaagd' onderwerp als de liefde.
Ikzelf hou wel van nummers waar een diepere boodschap achter zit, hoewel ik ook op z'n tijd wel naar hypere, übervrolijke nummers luister waar misschien alleen maar over blij zijn gezongen wordt :') Dat ligt gewoon aan mijn bui. |
 |
~Yasmine~
3e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: in the Burrow, teasing Won-Won with Fred and George...^^
|
Geplaatst:
Zo Mrt 25, 2007 20:32 |
 |
Ik ben het hier niet mee eens. Er is genoeg muziek van deze tijd die ik wel leuk vind! Het is maar waar je naar kijkt, ik vind bijv. De Pussycat Dolls ook niet leuk... Maar artiesten zoals Justin Timberlake, The Feeling, James Morisson, Simon Webbe,Norah Jones enz. vind ik wel goed! Natuurlijk bestaat er nu slechte muziek... maar die had je vroeger ook. Dus ik ben het er totaal niet mee eens, dat er nu alleen maar baggere muziek is... |
Watching us fading and watching it all fall apart ♥ |
|
  |
 |
Yulia__*
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 20:45 |
 |
Ik ben het er hier helemaal niet mee eens..Ik vind de muziek van vroeger juist heel saai en de muziek van nu véééél beter.
Maar het ligt ook aan welke muzieksmaak die je hebt he.
@Skywalker ; Ik ben het helemaal met je eens . |
ЅΛЩ 4
--------(L)
''Now Bring
Me That
Horizon''♥ |
|
  |
 |
|
|