Auteur |
Bericht |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 28, 2007 13:49 |
 |
*port topic omhoog*
@ lieske90;
iedere week een hike? Omigosh ik moet er niet aan denken..
No way dat we bij scouting wekelijks een hike lopen. Wij hebben echt het meest relaxte programma ooit en lopen hooguit twee keer per jaar/seizoen een hike.
'T programma op scouting is namelijk heel erg gevarieerd en bestaat echt niet alleen uit wandelen enz, maar er worden ook rustigere dingen gedaan als een Quizavond, gezellige weekeinden enz.
Binnenkort gaan we met de hele groep naar de Explo 2007, voor alle Explorergroepen binnen regio Carboonland in Zuidlimburg. Ik heb er echt megaveel zin in.
En nog geen hele maand later gaan we alweer op zomerkamp. Van 30 juni tm 8 Juli in Wiltz. Yay! ^^ |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 19:23 |
 |
Wij lopen niet, we varen
Over twee weken gaan we met de wilde vaart op Paaskamp op scouting terrein het Naaldenveld. We hebben er wel zin in, ondanks dat we maar met z'n vijven zijn.
Eind mei gaan we met z'n allen naar de Admiralencup in Uithoorn. Das een wedstrijd waarbij we moeten zeilen, roeien en jagen. De afstand is ongeveer 70 km, dus daar hebben we een mooie dag/nacht taak.
Half augustus gaan we op zomerkamp naar de Kagerplassen en ook hier kijken we heel erg naar uit.
Nu zitten we in t winterseizoen, vandaag onze boot in de witte menie geschildert. Binnenkort kunnen we dan weer lekker het water op, dat miste ik de afgelopen dagen toch wel erg. |
|
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 19:32 |
 |
sartoootje schreef: | Wij lopen niet, we varen
Over twee weken gaan we met de wilde vaart op Paaskamp op scouting terrein het Naaldenveld. We hebben er wel zin in, ondanks dat we maar met z'n vijven zijn.
Eind mei gaan we met z'n allen naar de Admiralencup in Uithoorn. Das een wedstrijd waarbij we moeten zeilen, roeien en jagen. De afstand is ongeveer 70 km, dus daar hebben we een mooie dag/nacht taak.
Half augustus gaan we op zomerkamp naar de Kagerplassen en ook hier kijken we heel erg naar uit.
Nu zitten we in t winterseizoen, vandaag onze boot in de witte menie geschildert. Binnenkort kunnen we dan weer lekker het water op, dat miste ik de afgelopen dagen toch wel erg. |
Het Naaldenveld, daar ben ik heen geweest op mijn eerste padvindsterskamp. Ik heb er erg leuke herinneringen aan. Het was er toen erg gezellig.
Ik ga dit jaar met zomerkamp een weekje naar Tsjechië. De activiteiten zijn helaas nog niet helemaal bekend, maar ja. Ik heb er nu al zin in. |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
Misz_Hermione
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 14:08 |
 |
*port topic omhoog*
Schandalig hoor dat dit topic steeds weer ver weg zakt xO
Maarja. Afgelopen weekend was de Epxlo, en Omigosh! Wat was dat gezellig xD
t enige minpunt was het weer =,=. Het heeft bijna het hele weekend geplenst, dus we lagen nogal in de blubber. Gelukkig bleef je dan ook niet steken in de blubber als je naar de wc moest [/sarcasme]
Maar dat kon de pret niet drukken, want in de feesttent (jaaaa op scouting wordt ook gefeest xO) was het echt mega gezellig.
De eerste aaf was er een moddergevecht in de feesttent. Best grapig om naar te kijken, maar als je geen schone kleren bij hevt is het minder grappig om mee te doen
De tweede dag was er een 10-kamp met een levend sjoelspel, rodeostier enzovoort. Best leuk, als het weer nou gewoon zou mee werken xD
Nja. De wandeling de dag erop was ook wel leuk, alleen een beetje koud. (want: We gingen in Snowworld gezellig sleetje rijden... =/ Brrrrr)
Nou na het weekend ben k igg best wel dood. =') Nou. Dan komt ons motto van afgelopen weekend toch nog uit. Want:
Scouting is voor......... MIETJES! xD |
_________________ Today I don't feel pretty,
and I'm tired of trying to fit right in.
Don't think that your so great, cause being great must suck!
|
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 11, 2007 16:32 |
 |
Zo inmiddels alweer een activiteit een tijdje achter de rug met de volgende activiteit komende zaterdag.
Een paar weken terug heb ik samen met de Wilde Vaart de 70 km tocht van de Admiralencup doorstaan!
Zaterdag hebben we een soort van gewaterskied op de plas! Dat was echt super!
Komende zaterdag hebben we de Leeghwatercup. Een zeilwedstrijd met opdrachten en een BBQ en feest achteraf! De wedstrijd duurt 5 uur maar is wel leuk! Vorig jaar waren we tweede, we gaan dit jaar voor het hoogst haalbare, namelijk de eerste prijs!
Hopelijk blijft het droog zaterdag. |
|
|
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 12, 2007 15:51 |
 |
Zaterdag de beverdoedag geweest en het was wel leuk alleen zijn sommige koters niet echt snel van begrip. Het was wel leuk om de hele dag met een hoge hoed op te lopen en een mantel aan. Ja ik moest lange Doener spelen. Dat is de eigenaar van het huis waar de kinderen komen met de opkomsten en die heeft een hoge hoed op en een mantel aan.
Paar keer een klein regenbuitje gehad maar dat mocht de pret niet drukken. |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 12, 2007 17:42 |
 |
Ik heb jarenlang bij de (land)scouting gezeten, maar ik voelde me de laatste jaren toch niet meer helemaal thuis bij de (bijna) oudste groep, de Sherpa's, dus ben ik nu ongeveer een jaar geen lid meer van de scouting. Ik heb het altijd wel heel erg leuk gevonden en vooral de kabouters (de groep rond 8 jaar) vond ik heel erg leuk. Ik heb heel veel groepen gehad: Bevers, Esta's, Kabouters, Gidsen en Sherpa's. Ik denk dat ik ongeveer 8/10 jaar bij de scouting heb gezeten. Ik mis het niet, omdat de Sherpa's toch meer een praatgroep dan een doegroep was. Ik miste het echte scoutinggevoel, want de meeste kwamen in hun beste uitgaanskleding naar de scouting en wilden heel snel of eerder weer weg om daarna uit te gaan. Er kon dus ook echt niets worden georganiseerd, waar je ook maar een klein beetje vies van werd. Dat vond ik heel erg jammer, want ik vond scouting juist zo leuk, omdat je dan in het bos of het weiland tochten of spelletjes kon doen. Ook heb ik een keer spothike gedaan, dan moet je met een groep een afstand afleggen zonder gespot te zijn door de leiding. Dat is echt leuk, want dan springt iedereen bij elke auto in de bosjes of in de sloot. Dat is nu voor mij het echte scoutinggevoel, alleen maar een beetje praten of film kijken is voor mij niet het echte scoutinggevoel, dus ik vind het niet erg dat ik gestopt ben bij de scouting. |
|
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 12, 2007 19:53 |
 |
@ Nederlandse Hermelien, ieder jaar is er een dergelijk scouting evenement waarbij je moet Hiken en/of Seeken. De Hike en Seek. Iedereen van scouting kan er aan mee doen. Een ander forum waar ik lid van ben stelt ieder jaar een team samen van leden. Misschien iets voor jou?
Bij die leeftijdsgroep moet je maar net een groep hebben die wel activiteiten wil ondernemen.
M'n eerste jaar als Wilde Vaarder is een rotjaar geweest. M'n wilde vaart verpestte alles wat ik leukl vond. Een paar activiteiten en bijna het zomerkamp verpest door hun.
Ik heb er heel serieus over gedacht om te stoppen omdat ik het zat was, maar ik wist dat hun allemaal gingen overvliegen naar de leiding en dat ik 5 goede wilde vaarders terug kreeg.
De huidige wilde vaart is fantastisch. Z(w)e willen echt alles doen wat op ons pad komt. Dit jaar gaan twee wilde vaarders verhuizen (de slechtste 2 van de groep) verhuizen en dus weg.
Ik krijg er wel 3 of 4 voor terug die ook allemaal dingen willen doen.
Zo hoort een wilde vaart te zijn. |
|
|
  |
 |
*Arwen*
2e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 18, 2007 13:19 |
 |
Wat is de Wilde Vaart? Iets met waterscouting, neem ik aan?
Ik ben net een halve week weer terug van Zomerkamp, en het was echt supergezellig! We zijn naar Spier (vlakbij Dwingeloo, voor de mensen die bekend zijn met HIT weten wat ik bedoel hoop ik) geweest, voor ons niet zo ver. 40km op de fiets, eitje dus! Wij gaan altijd met de hele club op scouting, dus de w/k, v/p, r/s en stam gaan allemaal met elkaar op kamp. Erg gezellig altijd! En zo ziet iedereen elkaar ook nog eens. Gaan er nog mensen hier op ExAct dit najaar (november)? |
_________________ And I need you to recognize my friends
Cause they're there even though
You don't see them
I Feel Just Like A Child - Devendra Banhart |
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 13:39 |
 |
Wilde Vaart is redelijk te vergelijken met de Explorers zoals landscouts dat kennen, alleen zitten wij op het water.
Wie van jullie is naar de Wereld Jamboree in Engeland geweest? Ik wilde heel graag maar m'n ouders vonden het te duur... Misschien kan ik in de toekomst nog eens mee als medewerker. Misschien een overbodige vraag: Hoe was de Jamboree?
Vrijdagavond is het zover.. Dan mag ook ik eindelijk op zomerkamp. Vreemd om na al die jaren opeens in de laatste week van de zomervakantie op kamp te gaan. Iedereen is al geweest en komt met geweldige verhalen terug.. en dan moet ik nog. We gaan naar het zeeverkennerseiland aan de Kagerplassen. Met vijf personen... Net genoeg om een gezellig kamp te houden. We gaan een dag naar Duinrell (maargoed dat we maar met 5 zijn, anders paste t niet in de auto ) en dat wordt vast super. |
|
|
  |
 |
Abyssal
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 16:10 |
 |
Mij lijkt het niet echt zo aantrekkelijk om bij de scouts te gaan. Ik zat een paar weekjes geleden met 2 andere vrienden op de trein(Op weg naar Gent voor HP en OotP) en toen liep die vol met scouts, padvinders of whatever ze waren en zaten ze de hele tijd te tieren, kwam er eentje naast mij zitten en zat die in zijn neus te pulken en toen de trein vertrok riepen die leiders: " 'Jaaaaaaa! Eindelijk van die ouders vanaf hé jongens!!!' " en begonnen al die scouts nog harder te tieren >_<'...
Mijn meest pijnlijke trainervaring tot nu toe.
|
|
|
  |
 |
Blijerd
Happy to kill

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 16:14 |
 |
Abyssal schreef: | Mij lijkt het niet echt zo aantrekkelijk om bij de scouts te gaan. Ik zat een paar weekjes geleden met 2 andere vrienden op de trein(Op weg naar Gent voor HP en OotP) en toen liep die vol met scouts, padvinders of whatever ze waren en zaten ze de hele tijd te tieren, kwam er eentje naast mij zitten en zat die in zijn neus te pulken en toen de trein vertrok riepen die leiders: " 'Jaaaaaaa! Eindelijk van die ouders vanaf hé jongens!!!' " en begonnen al die scouts nog harder te tieren >_<'...
|
Welke kleur uniform hadden ze aan? Daaraan kan je teh_bastards namelijk herkennen.
En niet iedere groep is zo irritant als jij zegt. Iedere groep is verschillend. Het kan irritante koters bevatten of gewoon normale, rustige mensen. Net zoals dat ieder persoon verschillend is, toch?
Dat wou ik even kwijt. Of ben ik ook een irritant tierend kind? |
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld! |
|
  |
 |
Abyssal
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 16:18 |
 |
Blijerd schreef: | Abyssal schreef: | Mij lijkt het niet echt zo aantrekkelijk om bij de scouts te gaan. Ik zat een paar weekjes geleden met 2 andere vrienden op de trein(Op weg naar Gent voor HP en OotP) en toen liep die vol met scouts, padvinders of whatever ze waren en zaten ze de hele tijd te tieren, kwam er eentje naast mij zitten en zat die in zijn neus te pulken en toen de trein vertrok riepen die leiders: " 'Jaaaaaaa! Eindelijk van die ouders vanaf hé jongens!!!' " en begonnen al die scouts nog harder te tieren >_<'...
|
Welke kleur uniform hadden ze aan? Daaraan kan je teh_bastards namelijk herkennen.
En niet iedere groep is zo irritant als jij zegt. Iedere groep is verschillend. Het kan irritante koters bevatten of gewoon normale, rustige mensen. Net zoals dat ieder persoon verschillend is, toch?
Dat wou ik even kwijt. Of ben ik ook een irritant tierend kind? |
Euhm? Uniform? Het enige wat ik nog herrinner daaraan is dat ze een roode sjaal droegen en een korte, lichtbruine broek xD. Naja wat je zegt is waarschijnlijk ook wel waar, niet alle groepen gedragen zich zo onvolwassen waarschijnlijk. En ja er zaten een hoop kleine kinderen bij, maar misschien konden ze hun *vreugde* bewaren voor na de treinrit?
En nee natuurlijk ben jij geen irritant tierend kind, ik zei toch niet dat alle scouts zo moeten zijn? ^^'
|
|
|
  |
 |
sartoootje
6e jaars

Verdiend:
73 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 20:26 |
 |
Ik denk persoonlijk dat maar weinig kleine kids zijn die op kamp gaan en dan maar stil moeten blijven zitten in de trein. Een kamp is nu eenmaal spannend. Zelfs ik zou enthousiast zitten stuiteren (en rustiger dan ik vroeger was kon bijna niet), doe ik nu nog voor een kamp. |
|
|
  |
 |
Abyssal
3e jaars

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 9:39 |
 |
sartoootje schreef: | Ik denk persoonlijk dat maar weinig kleine kids zijn die op kamp gaan en dan maar stil moeten blijven zitten in de trein. Een kamp is nu eenmaal spannend. Zelfs ik zou enthousiast zitten stuiteren (en rustiger dan ik vroeger was kon bijna niet), doe ik nu nog voor een kamp. |
Als ze al van op voorhand van plan waren om zich niet te gedragen zouden ze zelf maar een wagon moeten huren. Als je er zelf bij zou geweest zijn zou je denk ik wel anders denken hmmm? Ze waren op zijn zachts gezegt enthousiast, ze leken meer op een bende uitgelatenen die nog nooit buiten gekomen waren Van mij mag je best enthousiast zijn, maar misschien kun je je wel nog een beetje gedragen in het openbaar? Dan is het voor iedereen aangenaam.
|
|
|
  |
 |
|