Auteur |
Bericht |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 05, 2007 11:49 |
 |
Ik heb dagelijks last van dejá vu's. Meestal droom ik het eerst, net als vannacht. Meester zei iets en dat kwam me nogal bekend in de oren, dus dacht ik: 'Hé, dat heb ik eerder gehoord!'
Huh? Maar dat kan toch niet? Wel dus. Ik heb ongeveer elke dag, maar soms zitten er hele dagen tussen. Maar soms is het best handig, want dan weet je wat er aan zit te komen de volgende dag |
|
  |
 |
Joep
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
274 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 05, 2007 11:53 |
 |
Addiie, als je het eerst droomt is het geen deja-vu Dan heb je het gewoon gedroomt..
Een déja-vu ontstaat wanneer je moe bent, je hersenen werken niet meer gelijk en de ene reactie komt een fraqtie van een honderste seconde eerder binnen. Op dat moment hoor, zie of voel je iets dus twee keer voor je hersenen, maar wel heel snel achter elkaar.
Het gevolg is dat je denkt dat je iets al eerder hebt meegemaakt, dit is dus niet zo... Sommige beredeneringen in dit topic zijn dus ronduit onjuist  |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 05, 2007 16:44 |
 |
Joep schreef: | Addiie, als je het eerst droomt is het geen deja-vu Dan heb je het gewoon gedroomt..
Een déja-vu ontstaat wanneer je moe bent, je hersenen werken niet meer gelijk en de ene reactie komt een fraqtie van een honderste seconde eerder binnen. Op dat moment hoor, zie of voel je iets dus twee keer voor je hersenen, maar wel heel snel achter elkaar.
Het gevolg is dat je denkt dat je iets al eerder hebt meegemaakt, dit is dus niet zo... Sommige beredeneringen in dit topic zijn dus ronduit onjuist  |
Ik dacht altijd dat je een deja-vu kreeg omdat het een teken is dat je hersenen groeien. Ik las dat een keer in een blad. En toen viel het mij ook op, dat ik de meeste deja-vu's heb in een tentamenweek,vakantie,werkweek enz. Op in ieder geval momenten waneer ik veel nieuwe ervaringen op doe in een een korte tijd.
Ik heb sowieso altijd al wel eens last van deja-vu's. Maar ik heb de laatste tijd heel vaak last van een soort van "omgekeerde deja-vu". Dat bijvoorbeeld iemand wat tegen mij zegt en dat het mij helemaal niet bekend voorkomt. En als ik er later over nadenk dat ik denk "Goh dat is mij echt wel eens eerder verteld ". Heel raar vind ik dat, dat heb ik echt heel vaak. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|
| |