Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Weerwolf Lupos Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
astroman
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 22 Sikkels

astroman is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 21, 2007 21:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Addiie schreef:
Ik denk zelf Sneep. Tenslotte is hij Toverdrankleraar. Hermelien of Harry zal het wel niet zijn, dan was het wel vermeld in het boek, denk ik.

Addiie

Sneep heeft perkie vermoord en is dus weg he Razz hy komt egt de orde niet meer in Wink

Ik denk ook dat hermelien wel in staat is om hem te maken. Maar slakhoorn kan het natuurlijk ook wel doen denk k, al weet ik niet of slakhoorn wel bij de orde wil horen.

"Love All, Serve All"
Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: �...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...�

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 01, 2007 23:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

In boek 3 wordt gemeld dat Snape het voor Lupos maakte. Maar we weten niet als hij dat ook van tevoren deed. Ik denk zelf dat Lupos ondertussen zelf wel die drank kan maken. Ik ken me moeilijk voorstellen dat Snape elke keer een uil ofzo stuurde om het drank te bezorgen. Nee ik denk dat Lupos het zelf ook wel kan. En anders heb je vast en zeker ook nog wel andere mensen die het voor hem willen maken, denken jullie ook niet?

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
KimMeke
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

KimMeke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 7:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat hij dan gewoon 1x per maand weerwolf, dat is toch niet zo erg. Dat deed hij vroeger [toen hij nog op Zweinstein zat] ook altijd in het Krijsende Krot

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 7:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

KimMeke schreef:
Ik denk dat hij dan gewoon 1x per maand weerwolf, dat is toch niet zo erg. Dat deed hij vroeger [toen hij nog op Zweinstein zat] ook altijd in het Krijsende Krot

Nee, dat was helemaaaaal niet erg. ~
Hij vond het fijn om alleen te zijn en zo veel pijn te hebben. Ik geloof niet dat hij echt van die periode genoot, en, remember, hij ging toch altijd wég? Hij ging met JAmes, Peter en Sirius over het terrein zwalken. Dat doe je niet als je het zo naar je zin hebt in het Krijsende Krot. ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 02, 2007 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Josse schreef:
KimMeke schreef:

Hij vond het fijn om alleen te zijn en zo veel pijn te hebben. Ik geloof niet dat hij echt van die periode genoot, en, remember, hij ging toch altijd wég? Hij ging met JAmes, Peter en Sirius over het terrein zwalken. Dat doe je niet als je het zo naar je zin hebt in het Krijsende Krot. ^^

Nou lekker is anders. xD Maar ik begrijp wel wat KimMeke bedoelt, het is niet het einde van de wereld, hij deed het vroeger ook zo, dus het is wel om te doen.

Maarja er is vast wel iemand bij de Orde die die toverdrank ook kan maken. Er zitten best wel wat begaafde tovenaars tussen. Het is nu misschien ook wel redelijk belangrijk dat Lupos die drank krijgt. Na dat transformeren is hij meestal namelijk niet meer zo fit, en ze hebbben nu alle hulp nodig bij de orde.

En als Sneep het echt goed bedoelde kan hij misschien ook wel een voorraad hebben gemaakt ofzo.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2007 13:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eigenlijk ook wel met Bee eens...

Narcissa schreef:
Maar we weten niet als hij dat ook van tevoren deed. Ik denk zelf dat Lupos ondertussen zelf wel die drank kan maken.

Volgens mij stond er in het boek dat het een recente uitvinding ofzo was of niet???

Ik denk niet dat Lupos het zelf kan maken, want hij is volgens mij niet zo goed in toverdranken als Sneep. Tenslotte heeft hij dat drankje niet echt nodig. Hij moet tenslotte overkomen als een wilde weerwolf om die andere weerwolven over te halen naar de Goede kant te komen en om geen argwaan te trekken bij de "Duistere" weerwolven.

chocokikkertje schreef:
Ik dacht zelf heel erg aan Slakhoorn. Die geeft immers nu toverdranken.

Slakhoorn zal die drank echt niet maken voor Lupos, aangezien Slakhoorn niet echt bijzonder goede contacten heeft met mensen met een probleempje. Want Slakhoorn was ook niet zó hoog op met dreuzels, en mensen als weerwolven zal hij dus waarschijnlijk ook niet zo graag hebben...

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

KimMeke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 17:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

fairy_princess schreef:
Josse schreef:
KimMeke schreef:

Nou lekker is anders. xD Maar ik begrijp wel wat KimMeke bedoelt, het is niet het einde van de wereld, hij deed het vroeger ook zo, dus het is wel om te doen.

Maarja er is vast wel iemand bij de Orde die die toverdrank ook kan maken. Er zitten best wel wat begaafde tovenaars tussen. Het is nu misschien ook wel redelijk belangrijk dat Lupos die drank krijgt. Na dat transformeren is hij meestal namelijk niet meer zo fit, en ze hebbben nu alle hulp nodig bij de orde.

En als Sneep het echt goed bedoelde kan hij misschien ook wel een voorraad hebben gemaakt ofzo.

Jullie hebben gelijk. Het lijkt me niet fijn! In HBP zat hij ondergedoken, dus hij werd denk ik wel elke maand weerwolf. En als de drank nodig is. Dan denk ik dat of Slakhoorn of Hermelien of iemand anders van de Orde hem maakt. Maar misschien is hij wel op voorraad Wink je weet maar nooit...!

Hgriffel
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Hgriffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

heey
ja ik denk wel dat iemand van de orde dat wel zou kunnen klaarspelen.. Rolling Eyes
Dolleman ofzo.. ik denk namelijk dat Hermelien wel andere zaken aan haar hoofd zou hebben in deel 7! (harry helpen)
maar ik denk dat lupin wel hulp zou krijgen van zijn vrienden! Cool Wink
grtjz

Squeaking Dobby
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

Squeaking Dobby is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 9:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet echt dat Hermione die drank zou kunnen maken, ze is nog niet eens afgestudeerd aan Hogwarts! Dan kun je echt niet een toverdrank maken die zelfs de meeste afgestudeerde tovenaars niet kunnen maken.....Sommigen voeren als argument de wisseldrank aan, maar dat ligt niet zover boven het niveau wat ze toen had, als deze Weerwolfdrank en het niveau wat ze nu heeft. Ik denk eerder aan Slakhoorn, die ook Potions geeft! Ik denk dat die er wel toe in staat is. Hij heeft immers een goede opleiding gehad.

'There's no need to call me professor, sir.'
- HP&HBP -
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 15:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Interessante kwestie.

fairy_princess schreef:

Nee, ik denk niet dat hij het goed bedoelde. Het was waarschijnlijk meer om Perkamentus tevreden te houden.

Ik betwijfel of Slughorn de drank voor hem zou maken. Zoals Sander al zei, hij heeft er zelf weinig profijt van.

Het lijkt mij best waarschijnlijk dat hij een tijd geen drank meer neemt... al hoop ik natuurlijk dat hij het wel krijgt. Het is een moeilijke toverdrank en als ze het ergens verkopen, zoals bij het St. Holisto, dan zou hij niet de enige zijn die de drank zou willen kopen. Bovendien is hij arm en als iets schaars is, word het duur.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Feel<Free is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat hij de drank nu niet meer neemt.
Hij kent niemand die hem kan maken en als hij een persoon heeft die hem kan maken kennen wij hem/haar waarschijnlijk neit want uit de groep die we nu kennen kan ik eigenlijk niemand noemen die in staat zou kunnnen zijn om de drank te maken of hem voor Lupos zou willen maken en hij is arm. Waarschijnlijk kan hij hem neit betalen omdat het zo moeilijk te maken is.
Hij heeft nooit die drank gedronken voor hij naar zweinsten kwam om les te geven, dus ik denk dat hij nu weer zonder die drank weerwolf moet zijn, arme hij Sad

others stay and leave footprints in our
hearts
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp