Auteur |
Bericht |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 13:56 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: |
Ik zou graag jullie mening willen horen over het feit dat hij dus in de orde heeft gezeten (of misschien nog steeds wel zit?). Heeft hij de orde verraden aan Voldemort? Of heeft hij juist gespioneerd voor Perkamentus? Anders gezegd: waarom noemt JK Rowling zo expliciet dat hij in de orde heeft gezeten, maar wordt er verder geen aandacht aan besteed? Fairy_Princess vroeg zich ook nog af hoe Pippeling bij de orde is gekomen. Dit vind ik ook een goede vraag om hier te beantwoorden. |
Ik denk dat hij bij de orde zat omdat al zijn vrienden ook daar zaten. En bij de Orde dachten ze dus dat Peter aan hun kant stond en konden ze hem goed gebruiken.
Nederlandse Hermelien schreef: |
'Excuses,' zei Sneep. 'Hij heeft de laatste tijd de gewoonte om aan deuren te luisteren. Ik weet niet wat hij daar mee wilt bereiken...' |
Ik denk dat Peter hier bezig is om Harry terug te betalen voor het redden van zijn leven. Dat hij (onbewust) bezig is om Harry te helpen met het verslaan van Voldemort, en daarvoor heb je informatie nodig. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 8:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 14:53 |
 |
Sirius Zwarts schreef: | Nederlandse Hermelien schreef: |
Ik zou graag jullie mening willen horen over het feit dat hij dus in de orde heeft gezeten (of misschien nog steeds wel zit?). Heeft hij de orde verraden aan Voldemort? Of heeft hij juist gespioneerd voor Perkamentus? Anders gezegd: waarom noemt JK Rowling zo expliciet dat hij in de orde heeft gezeten, maar wordt er verder geen aandacht aan besteed? Fairy_Princess vroeg zich ook nog af hoe Pippeling bij de orde is gekomen. Dit vind ik ook een goede vraag om hier te beantwoorden. |
Ik denk dat hij bij de orde zat omdat al zijn vrienden ook daar zaten. En bij de Orde dachten ze dus dat Peter aan hun kant stond en konden ze hem goed gebruiken.
|
Dat zeggen meer mensen, maar dat vraag ik me af. Welke eisen worden er gesteld aan leden van de orde? Het is een logische verklaring hoor dat hij erbij zit omdat zijn vrienden erbij zaten, maar Leo Jordaan zit er ook niet bij terwijl hij wel een vriend is van Fred en George. Het zou inderdaad zo kunnen zijn, maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zijn lidmaatschap zit. De vraag is dan alleen op welke manier? |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 15:15 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | Dat zeggen meer mensen, maar dat vraag ik me af. Welke eisen worden er gesteld aan leden van de orde? Het is een logische verklaring hoor dat hij erbij zit omdat zijn vrienden erbij zaten, maar Leo Jordaan zit er ook niet bij terwijl hij wel een vriend is van Fred en George. Het zou inderdaad zo kunnen zijn, maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zijn lidmaatschap zit. De vraag is dan alleen op welke manier? |
*krabbelt weer overeind na deze enorme tsunami aan dubbelposten*
Fred en George zitten geloof ik niet in de Orde. ^^ Ik meen me iets te herinneren over nog niet genoeg ervaring hebben of zoiets. Weet niet meer zeker hoor, maar ik dacht dat ze wel lid wilden worden, maar dat nog niet mochten. Al denk ik dat ze dat in deel zeven wel zijn, maar dat is iets anders. ^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 16:47 |
 |
Josse schreef: | Nederlandse Hermelien schreef: | Dat zeggen meer mensen, maar dat vraag ik me af. Welke eisen worden er gesteld aan leden van de orde? Het is een logische verklaring hoor dat hij erbij zit omdat zijn vrienden erbij zaten, maar Leo Jordaan zit er ook niet bij terwijl hij wel een vriend is van Fred en George. Het zou inderdaad zo kunnen zijn, maar mijn gevoel zegt dat er meer achter zijn lidmaatschap zit. De vraag is dan alleen op welke manier? |
Fred en George zitten geloof ik niet in de Orde. ^^ Ik meen me iets te herinneren over nog niet genoeg ervaring hebben of zoiets. Weet niet meer zeker hoor, maar ik dacht dat ze wel lid wilden worden, maar dat nog niet mochten. Al denk ik dat ze dat in deel zeven wel zijn, maar dat is iets anders. ^^ |
Wow *schok* dat zijn inderdaad veel dubbelposts, hef de print screen Josse, zoiets zie je nooit meer. xD [/ramptoerist]
Heuy, het is nu maanden later, en nu kan ik er ook effectief iets aan doen. x'DDD
Hoe dan ook, Fred en George zitten inderdaad niet in de orde. Nou dacht ik dat het kwam omdat ze er technisch gezien wel bij mochten, maar omdat mevrouw Wemel het dus niet zo'n goed plan vond dat ze erbij gingen.
Maar dan nog, het klink inderdaad wel aannemelijk dat hij er bij zit omdat zijn vrienden daar zitten. Maar dan nog lijkt het me raar dat ze helemaal geen eisen stellen aan mensen die bij de orde willen.
Natuurlijk is het wel zo dat alle hulp welkom is, want iedereen kan misschien wel ergens voor van pas komen. Dus tja, misschien dat ze hem daarom maar hebben toegelaten. Ze vertrouwden hem natuurlijk omdat hij vrienden was met James, Sirius en Remus, dat is dan weer gewoon logisch.
Maarja, Peter is en blijft gewoon een appeltaart. *Haat Peter* |
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 13:20 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | Want hij wordt heel expliciet genoemd, maar er wordt verder niet op ingegaan dat hij de orde heeft verraden. Er wordt telkens alleen maar gezegd dat hij James en Lily heeft verraden. |
Huh!?! Hoe kan Pippeling nu de Orde verraden hebben? Hij is toch niet de geheimhouder van het Grimboudenplein, dus dan kan hij het toch ook niet verraden waar het is???
Ik snap eigenlijk niet echt waar je heen wilt...? |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 15:06 |
 |
Volgens mij wordt hier veel te veel gezocht achter iets dat er niet is.
Dolleman nam een foto. Dolleman begon met mensen op die foto op te noemen. Pippeling stond op die foto. Pippeling werd opgenoemd.
En ik denk niet dat er eisen worden gesteld, tenzij leeftijd, om in de order te komen. Ik denk dat ze je gewoon moeten vetrouwen. Hoe zou anders mevrouw Wemel lid kunnen zijn? |
|
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 15:27 |
 |
Jarno schreef: | Volgens mij wordt hier veel te veel gezocht achter iets dat er niet is.
Dolleman nam een foto. Dolleman begon met mensen op die foto op te noemen. Pippeling stond op die foto. Pippeling werd opgenoemd.
En ik denk niet dat er eisen worden gesteld, tenzij leeftijd, om in de order te komen. Ik denk dat ze je gewoon moeten vetrouwen. Hoe zou anders mevrouw Wemel lid kunnen zijn? |
Wat bedoel je daarmee? Dat ze neits toevoegd? Volgens mij wel. Ze is heel slim, en ze is ook wel dapper. Waarom zou ze geen lid kunnen worden als er eisen zijn? Ik vind niet dat je mevrouw Wemel met Peter kan vergelijken.^^ |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 17:44 |
 |
Josse schreef: |
|
Sorry, er is iets goed misgegaan zie ik nu. Ik weet alleen niet hoe ik ze kan verwijderen, want dit is inderdaad echt een tsunami. Nogmaals sorry.
Zitten Fred en George nog steeds niet in de orde? Ik dacht dat ze er aan het eind van boek 6 wel inzaten. Daarom gebruikte ik heb ook als voorbeeld, maar ik kan het ook mis hebben hoor. |
|
|
  |
 |
witch-melissa
2e jaars

Verdiend:
37 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 20:09 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | Hallo allemaal,
Ik loop al een hele tijd met een idee in mijn hoofd rond.
Bij het herlezen van boek 5 viel mij iets op: wanneer Dolleman Harry de foto van de oude orde van de Feniks laat zien, noemt hij ook alle leden op.
Heel opvallend vond ik dat hij ook Peter Pippeling opnoemt.
Zou hier een plotelement inzitten? Want hij wordt heel expliciet genoemd, maar er wordt verder niet op ingegaan dat hij de orde heeft verraden. Er wordt telkens alleen maar gezegd dat hij James en Lily heeft verraden.
Dit is niet echt een theorie, maar ik vind het wel zo opvallend om het hier te posten. Als er al een topic over bestaat of heeft bestaan, sorry dan (want ik zit pas een dag op dit forum). Dan mag er een slotje op.
Hopelijk zet dit jullie ook aan het denken, want ik kom er niet uit.
Ik zou graag jullie mening willen horen over het feit dat hij dus in de orde heeft gezeten (of misschien nog steeds wel zit?). Heeft hij de orde verraden aan Voldemort? Of heeft hij juist gespioneerd voor Perkamentus? Anders gezegd: waarom noemt JK Rowling zo expliciet dat hij in de orde heeft gezeten, maar wordt er verder geen aandacht aan besteed? Fairy_Princess vroeg zich ook nog af hoe Pippeling bij de orde is gekomen. Dit vind ik ook een goede vraag om hier te beantwoorden.
Dit is wat Faunaat aan mijn vraag toevoegde:
In boek 6 blz 23 staat dit:
'Excuses,' zei Sneep. 'Hij heeft de laatste tijd de gewoonte om aan deuren te luisteren. Ik weet niet wat hij daar mee wilt bereiken...'
Als je het mij vraagt is dit niet zonder reden dat hij staat af te luisteren.
Ik ben nog steeds van mening dat Peter juist niet dom is. Aangezien zijn Faunatenvorm een rat is. En ratten staan toch wel bekend om hun intelligentie. |
Ik denk dus dat Peter ook niet zo dom zal zijn en hij daarom staat afteluisteren voor de orde ik hoop ook dat ie dat in boek 7 blijft doen natuurlijk  |
_________________ Ron Weasley
"WEASLEY IS OUR KING!" |
|
  |
 |
Jarno
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 03, 2007 22:17 |
 |
Josse schreef: | Jarno schreef: | Volgens mij wordt hier veel te veel gezocht achter iets dat er niet is.
Wat bedoel je daarmee? Dat ze neits toevoegd? Volgens mij wel. Ze is heel slim, en ze is ook wel dapper. Waarom zou ze geen lid kunnen worden als er eisen zijn? Ik vind niet dat je mevrouw Wemel met Peter kan vergelijken.^^ |
Ik bedoel dus inderdaad dat ze niks toevoegd. Ze is niet uitzonderlijk slim zoals Remus Lupin, Anderling, Hermelien, Perkamentus... Ze is niet dapper zoals dolleman, Tonks, Kingsley Shacklebolt, Remus Lupin, Harry. Ze vecht niet mee als er moet gevochten worden. Ze zorgt niet voor informatie zoals Sneep, nu ja, en Mudungus Fletcher. Het enige dat ze doet is mensen die wel iets doen bekritiseren, kuisen en koken. |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 04, 2007 0:35 |
 |
Jarno schreef: | Josse schreef: | Jarno schreef: | Volgens mij wordt hier veel te veel gezocht achter iets dat er niet is.
Ik bedoel dus inderdaad dat ze niks toevoegd. Ze is niet uitzonderlijk slim zoals Remus Lupin, Anderling, Hermelien, Perkamentus... Ze is niet dapper zoals dolleman, Tonks, Kingsley Shacklebolt, Remus Lupin, Harry. Ze vecht niet mee als er moet gevochten worden. Ze zorgt niet voor informatie zoals Sneep, nu ja, en Mudungus Fletcher. Het enige dat ze doet is mensen die wel iets doen bekritiseren, kuisen en koken. |
Mevrouw Wemel doet iets heel belangrijks, dat heel wat anderen niet doen. Ze zorgt voor steun. Ze steunt de anderen en dat is echt wel nodig in dit soort orde's. Zij is de persoon die ervoor zorgt dat er sfeer is in het huis, dat de huis woonbaar is, dat er eten op tafel komt, die iedereen een hart onder de riem steek en dat er een moeder-persoon aanwezig is. Want dat is iets dat erg belangrijk is, zeker voor Harry die nooit een moeder gehad heeft.
Dus het lijkt wel duidelijk. Iedereen in de Orde doet iets dat belangrijk is voor de Orde of voor de leden ervan.
Waarom men Pippeling aanvaarde;
- Hij word moedig geacht.
- Hij is goed gezelschap voor James en co, belangrijke Orde-leden
- Hij kan een rat zijn, en zo spioneren bij de veiand
- Hij is te vertrouwen (of dat dacht men toch) |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 04, 2007 18:21 |
 |
Jarno schreef: | Josse schreef: | Jarno schreef: | Volgens mij wordt hier veel te veel gezocht achter iets dat er niet is.
En ik ben het dus eens met Sander. Wat mevrouw Wemel doet is juíst heel belangrijk. Oké ze gaat niet mee op pad om dooddoeners uit te moorden. Maar er zijn al heel veel mensen die dat doen. En ook al kunnen dat er nooit genoeg zijn, de Orde héeft een hoofdkwartier nodig en die mensen móeten ook eten. En iemand moet daarvoor zorgen, en ik vind dus ook dat iemand als mevrouw Wemel juist zorgt dat de groep bij elkaar blijft. Dus ze is zeker niet nutteloos, ook al doet ze dan een ander soort werk als de rest van de orde. |
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 05, 2007 20:51 |
 |
Ik weet wel zeker dat Pippeling bij de Orde zat:
De discussie wat de 'toelatingseisen' zijn, vind ik wat overbodig, want:
1. Peter Pippeling was geheimhouder. Daarvoor moet je iemand heel erg vertrouwen. Dus het kan onmogelijk iemand zijn geweest die niet in de Orde zat, want buiten de Orde kon je niemand vertrouwen (alhoewel in dit geval... )
2. Peter hoorde ook bij de Maur.. dingesen (woord kwijt). Dat groepje van James, Sirius, Remus en Peter. En die zijn tot de dood van James en Lily vrienden geweest! De rest zat ook allemaal bij de Orde, dus Peter ook zeker.
|
|
  |
 |
opperheksje
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 06, 2007 15:06 |
 |
ja pippeling zat zeker bij de orde
maar de echte vraag is of hij er nog steeds byzit en dat denk ik niet
hij heeft hen verraden en zo dus...
en ik denk ook niet dat hij nog ooit erby zal komen
hij staat wel in het krijt by harry en hy zal zen schuld nog wel inlossen maar ik denk niet dat hij nog aan het goede zal stryden
het zal iets veel specialer zyn dat pippeling zal doen en dat van groot belang zal zyn voor harry
maar wat...
dat zullen we wel zien in boek 7 |
|
|
  |
 |
Perijn
Marauder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 11, 2007 22:08 |
 |
Lupos-freak schreef: |
Waarom men Pippeling aanvaarde;
- Hij word moedig geacht.
- Hij is goed gezelschap voor James en co, belangrijke Orde-leden
- Hij kan een rat zijn, en zo spioneren bij de veiand
- Hij is te vertrouwen (of dat dacht men toch) |
Mee eens, alleen ook nog het punt denk ik dat de Orde in die tijd alle leden goed kun gebruiken, het aantal dooddoeners en behekste tovernaars waren groot in die tijd, dus hoe meer leden die gezaamlijk vechten tegen Voldemort, hoe beter.
opperheksje schreef: | ja pippeling zat zeker bij de orde
maar de echte vraag is of hij er nog steeds byzit en dat denk ik niet
hij heeft hen verraden en zo dus...
en ik denk ook niet dat hij nog ooit erby zal komen
hij staat wel in het krijt by harry en hy zal zen schuld nog wel inlossen maar ik denk niet dat hij nog aan het goede zal stryden
het zal iets veel specialer zyn dat pippeling zal doen en dat van groot belang zal zyn voor harry
maar wat...
dat zullen we wel zien in boek 7 |
Nee, Pipeling zit er niet meer bij (volgens mij), hij werkt nu namelijk voor Voldemort en staat altijd naast Voldemort, hij heeft geen tijd om naar de Orde te komen en verslag uit te brengen, daarvoor is Voldemort te machtig voor om niet achter te komen. |
_________________ 01-06-2003 ~ 31-12-2008
"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Laatst aangepast door Perijn op Ma Okt 22, 2007 8:57; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
|
|