Auteur |
Bericht |
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 15:13 |
 |
Ik heb dit ook al op een ander forum gepost onder de naam narcissa-malfoy dus het kan zijn dat je het herkent!
In boek en film vier geeft Snape Veritaserum aan de nep-dolleman. (Jr. krenck)
Ik geloof dat veritaserum twee dingen doet. Niet alleen de waarheid laten zeggen maar ook de waarheid doen zeggen. Nu zul je zeggen dat is toch hetzelfde? Wel dat is het niet! Ik zal het uitleggen. :
Als Jr. krenck praat is hij verplicht om de waarheid te zeggen. Maar wat als hij zijn mond houd, dan moet hij tog niets zeggen? Fout!
Veritaserum heeft twee werkingen hij zorgt ervoor dat je moed praten, hij verplicht je om iets te zeggen, om je mond te openen. Want als het zo makkelijk was om gewoon niets te zeggen, je mond toe te houden en te zwijgen dan zou Jr. krenck niets bekend hebben.
Wat vinden jullie ervan?
Edit : Ok, ik heb het misschien verkeerd uitgelegt.
De vraag was wat jullie ervan vonden. En of jullie het met me eens waren of dachten dat het anders werkte. Hadden jullie ooit zo ver gedacht? Denken jullie dat het maar één werking heeft? Ik wil een discutie openen. |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Laatst aangepast door Miss Und@ztood op Vr Feb 15, 2008 6:55; in totaal 3 keer bewerkt |
|
  |
 |
krisie
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 15:29 |
 |
Goh, goeie vraag.
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Maar het zou ook best kunnen dat Vesitarum gewoon de hersens beïnvloed en je op die manier alles laat opbiechten. Zodat je jezelf niet meer onder controle hebt.
Al lijkt me dit niet zo realistisch. |
|
|
  |
 |
superharrypotterfan
4e jaars

Verdiend:
161 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 14:46 |
 |
j, ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik denk dat als iemand je een vraag stelt dat je dan gewoon eelijk MOET antwoorden. Het gevoel dat je iets wil zeggen maar je je inhoud. Alleen dan zonder je in te houden  |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 20, 2007 14:52 |
 |
Ja eens met hierboven. Ik denk als iemand je een vraag stelt dat je dus vanzelf begint te praten, of je nu wilt of niet.
Dus ik denk dat het wel zo werkt dat het zorgt dat je de waarheid spreekt én dat het zorgt dát je uberhaupt spreekt. Want je hebt gelijk, anders kunnen mensen er gewoon voor kiezen om te zwijgen. Dan zou het hele spul dus ook geen enkele nut hebben.
Dus dan heeft het waarschijnlijk inderdaad twee functies, de persoon aan het praten krijgen, en zorgen dat hij de waarheid zegt. |
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 7:32 |
 |
Ik denk ook dat dat van hierboven klopt^^^
Anders had Jr. Krenck denk ik wel zijn mond gehouden als hij alleen de waarheid kon vertellen maar hem niet hoefde te vertellen. Dan zou veritaserum ook geen goede werking hebben want dat kun je gewoon je mond houden. |
|
|
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 7:35 |
 |
Lijkt mij wel logisch, anders zou je gewoon je mond kunnen houden. |
|
|
  |
 |
doleman
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 18:44 |
 |
ik denk dat het je dwingt om de waarheid te vertellen als je het weet.. als je die persoon bv niet vvermoord hebt kan veritesarum je het ook niet laten zeggen..het zal de juiste en de slechte gedachte van elkaar scheiden en dan de juiste dingen er laten uitkomen
grtz doleman |
_________________ hello |
|
  |
 |
Justmenofear
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 7:26 |
 |
Het klopt ook wat je zegt Miss Und@ztood. Iedere 'ervaring' die ik heb met Veritaserum zorgt ervoor dat de persoon begint te praten, je kan je mond dus inderdaad niet houden.
@doleman: Ik denk niet dat dat klopt, want alles wat ik over Veritaserum lees in boeken, internet etc *Die ervaring waar ik net dus over sprak:P*, laat de personen gewoon altijd praten. Als ze iets dus niet weten zul je dat ook gewoon zeggen en spreek je daarover de waarheid. |
_________________ Every song ends, but is that a reason to not enjoy the music? |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 8:51 |
 |
doleman schreef: | ik denk dat het je dwingt om de waarheid te vertellen als je het weet.. als je die persoon bv niet vvermoord hebt kan veritesarum je het ook niet laten zeggen..het zal de juiste en de slechte gedachte van elkaar scheiden en dan de juiste dingen er laten uitkomen
grtz doleman |
Nou zo werkt het denk ik niet. Ik denk dat je gewoon altijd een eerlijk antwoord geeft op wat je gevraagd wordt. Dus als er gevraagd wordt of je een persoon hebt vermoord en het is niet zo, dan zeg je denk ik gewoon dat je dat niet deed. Dat is dan ook de waarheid. Het laat je gewoon de waarheid spreken, volgens mij dan. |
  |
 |
Alek
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Apr 22, 2007 8:55 |
 |
Ik ben het volkomen eens met mijn bovenposter. Volgens mij is het zo'n systeem. Het lijkt mij ook het meest logische. |
|
|
  |
 |
SeverusSnape
The Half-Blood Prince

Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Apr 26, 2007 19:06 |
 |
fairy_princess schreef: | Nou zo werkt het denk ik niet. Ik denk dat je gewoon altijd een eerlijk antwoord geeft op wat je gevraagd wordt. Dus als er gevraagd wordt of je een persoon hebt vermoord en het is niet zo, dan zeg je denk ik gewoon dat je dat niet deed. Dat is dan ook de waarheid. Het laat je gewoon de waarheid spreken, volgens mij dan. |
Maar als je nu de waarheid niet weet? Dan moet je wel wat zeggen. Of onder invloed bent van de Imperius vloek?
Wat is sterker: de Imperiusvloek of Veritaserum of de onbreekbare eed die Snape aflegt in boek 6? |
|
|
  |
 |
Deanuz Snape
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 30, 2007 14:42 |
 |
Ja, ik ken je dus van een ander forum ja. Laten we dat maar even buiten beschouwing houden =P
Ik denk dat het inderdaad klopt. Het drankje zorgt ervoor dat je de waarheid spreekt, dus je zal je mond moeten opentrekken. Het is net alsof je dan opeens ál je onwaarheden er in een keer uitflapt.
Verder denk ik dat alle 3 de toverkunsten wel even sterk zijn, al nijg ik toch te zeggen dat de Onbreekbare eed het sterkst is, het gaat immers om leven of dood. Niet ? |
_________________ Daan <3 Ruben Nicolai
SIRIUSly Obsessed. |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 10, 2007 22:49 |
 |
De onbreekbare eed verplicht je niet iets wel of niet te doen. Hij zorgt alleen voor druk omdat je anders dood gaat. Dus doe je iets sneller.
En ik denk dat er wel manieren zullen zijn om onder Vetiraserum uit te komen. Zij Perkamentus niet ooit zoiets over Sirius?
Weet het ook niet meer precies... Maar anders hadden ze het gewoon kunnen gebruiken bij al die dooddoeners, wat Harry al zei. En er was iets waardoor dat niet kon, maar ik weet niet meer wat.... |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Justmenofear
4e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 8:14 |
 |
SeverusSnape schreef: | fairy_princess schreef: | Nou zo werkt het denk ik niet. Ik denk dat je gewoon altijd een eerlijk antwoord geeft op wat je gevraagd wordt. Dus als er gevraagd wordt of je een persoon hebt vermoord en het is niet zo, dan zeg je denk ik gewoon dat je dat niet deed. Dat is dan ook de waarheid. Het laat je gewoon de waarheid spreken, volgens mij dan. |
Maar als je nu de waarheid niet weet? Dan moet je wel wat zeggen. Of onder invloed bent van de Imperius vloek?
Wat is sterker: de Imperiusvloek of Veritaserum of de onbreekbare eed die Snape aflegt in boek 6? |
Van wat ik moet geloven is Veritaserum het sterkst. Als je onder Imperius bent en je krijgt Veritaserum en er wordt iets gevraagd. *Wat me wel zo lijkt als je Veritaserum krijgt. ^^* Dan zul je waarschijnlijk eerlijk zeggen dat je onder Imperius bent. En de onbreekbare eed die Snape aflegt is iets wat Snape totaal in de hand heeft. Hij is niet behekst zodat hij Draco zal helpen, hij is enkel vervloekt zodat hij dood zal gaan als hij het niet doet.
Daarbij denk ik dus dat Veritaserum je gewoon altijd de waarheid laat spreken, ook als je iets niet weet, want dan zeg je gewoon. "Dat weet ik niet." En omdat je dan Veritaserum heb gekregen weten de mensen die je de vraag stellen ook dat het waar is. |
_________________ Every song ends, but is that a reason to not enjoy the music? |
|
  |
 |
B_hp_F
2e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
Woonplaats: In the mirror of Erised,showing you your diepest Desires.
|
Geplaatst:
Vr Mei 11, 2007 9:16 |
 |
SeverusSnape schreef: | fairy_princess schreef: | Nou zo werkt het denk ik niet. Ik denk dat je gewoon altijd een eerlijk antwoord geeft op wat je gevraagd wordt. Dus als er gevraagd wordt of je een persoon hebt vermoord en het is niet zo, dan zeg je denk ik gewoon dat je dat niet deed. Dat is dan ook de waarheid. Het laat je gewoon de waarheid spreken, volgens mij dan. |
Volgens mij heeft veritaserum de zelfde werking als de Imperiusvloek,
ik denk dat tovernaars na dat de imperiusvloek als een '' verboden vloek '' gezien werd, ze een toverdrank hadden ontwikkeld die de zelfde werking zal hebben als de imperiusvloek
kort samengevat: IK DENK dat veritaserum je dwingt te praten EN de waarheid te vertellen
@: SeverusSnape : Ik denk dat nogaltijd de ontbreekbare eed het sterkst is .. ik bedoel, het maakt je dood als je je niet aan het woord houd ^^ |
_________________ Afdeling:Griffoendor ( Ik moet toch eens een schild kopen xD, )
-----
'' The way we make out ''
Hump The Bump
Red Hot Chili Peppers
----- |
|
  |
 |
|