Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Alcohol en Drugs [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 17:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Deze topic is er speciaal om discussies te voeren over Alcohol, drugs en andere verslavingen.

Wat is jouw mening/ervaringen hierover?

Ikzelf drink af en toe een Safari op z'n tijd. Dat vind ik gewoon lekker. Wijn vind ik erg vies en van bier wordt ik vaak een beetje misselijk, dus ik hou het op dingen als Safari.
Drugs gebruiken doe ik niet, daar begin ik gewoon echt niet aan.

...I'll miss ya...
Profiel bekijkenStuur privébericht
Vuurbeker
The Rockin' Dude
The Rockin' Dude

Verdiend: 596 Sikkels

Vuurbeker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op zich drink ik ook wel eens graag een pintje. De vrijdag na school, de zaterdag op een of andere fuif/bar/concert. Het moet kunnen. En ja, ok, alcohol is gevraalijk, en je doet er stomme dingen mee, maargoed, dat beslis je zelf voordat je er aan begint. Nja, ik doe het met mate, en tot nu toe is er nog niets gebeurd waar ik nu enorm veel spijt van heb.

Sigaretten etc is precies hetzelfde. Je begint er zélf mee. En misschien wel met invloed van andere, maar het is uiteindelijk jij dat moet beslissen. Net zoals PixieFith zei in het vorige topic, slechte omgeving is geen excuus. Ook ik heb al eens 'geprobeerd', en uiteindelijk ben in nu ook niet aan het roken verslaafd..

Drugs is iets waar ik graag zou vanblijven. En ookal zou er ooit misschien een kans zijn om bv een jointje te roken, of iets dergelijke, ik blijf er voorlopig zo ver mogelijk van.

I LOVE HPF

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink eigenlijk geen alcohol. Puur omdat ik het niet lekker vind. Wel drink ik héél af en toe met mijn verjaardag een klein beetje bessen of rum in een groot glas cola maar meer ook niet. Owja, als ik eens iets wil proeven en dan weet ik weer waarom ik het niet lekker vind.
Een klein beetje alcohol vind ik best kunnen. Denk aan een biertje op een terras als het bloedheet is maar een krat bier in 1 avond alleen opdrinken vind ik eigenlijk belachelijk. Dronken mensen vind ik ook verschrikkelijk.

Roken doe ik ook niet en ook weer omdat het mij niet lekker lijkt. Ik heb het nooit gedaan en voor zover ik weet zal ik het ook niet gaan doen. Op de middelbare school wilden ze me allemaal aan het roken hebben maar ik heb nooit toegegeven.

Drugs hou ik helemáál niet van. Ok, als je het nodig hebt omdat je pijn hebt. Lichamelijke pijn. vind ik het wel kunnen omdat je anders geen leven meer hebt maar die mensen die het doen om stoer te zijn (en daarna verslaafd raken) hou ik niet van.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Donya_07
Oude Forumnaam: d.Onjj_ Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink alleen in het weekend en op verjaardagen alcohol. Ik ben nooit echt dronken geweest. Wel had ik eens meer op dan normaal maar toen was ik gewoon nogal aangeschoten. Ik ben 14 jaar, dus het lijkt me ook niet echt slim om nu al dronken te zijn. Als ik alcohol drink is het meestal bicardi-breezer, safari of passoa. Dat soort dingen. Maar geen bier. Ik heb het eens geproefd en ik vond het nogal góór.

Roken zou ik wel eens willen probéren. Maar gewoon om te kijken hoe het 'smaakt'. Verder niet. Aan drugs begin ik zéker nooit. Mensen die het doen moeten het maar zelf weten. Eigen risico.

Laatst aangepast door Donya_07 op Wo Mei 02, 2007 20:25; in totaal 1 keer bewerkt
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind alcohol lekker. Maar ik heb ook genoeg verstand gekregen. Dus ik realiseer me wel dat ik niet teveel moet drinken. Ben dus ook nog nooit dronken geweest. Ik hou wel van een biertje (vooral met dit lekkere weer, heerlijk met een blikje Heineken in de zon), en wijn vind ik ook wel lekker. Ook de sterkere drank (rum, likeur) vind ik over het algemeen ook wel lekker (: Breezers vind ik wel smerig xD
Ik vind het gewoon dom dat sommige mensen vrijdags uitgaan puur om zich helemaal vol te zuipen en om dan vervolgens de rest van het weekend met een kater rond te lopen. Het is slecht voor je lichaam, je lever houd het niet bij en het is ook niet goed voor je hersenen. Dus teveel, nee.
Mijn persoonlijke 'record' is 4 biertjes in twee uur tijd. Dat is veel voor mijn doen, en toen ik naar de wc liep merkte ik dat ook wel :') Het is wel relaxed dat je wat losser van alcohol wordt en dat je alles wat zonniger bekijkt, maar dat is het dan ook.

Ik rook niet. Ben er principieel op tegen, en ondersteun mijn mening met de welbekende argumenten (gezondheidsredenen, geld). Verder vind ik het gewoon stinken, dus ik weet nu al dat ik het helemaal niet lekker zou vinden. Heb het overigens nog nooit geprobeerd.
Wat ik (soms) wel lekker vind ruiken is pijp. Maar daar weet ik verder ook niks van :') Behalve dat het minder ongezond zou zijn dan sigaretten.
Ik ben in ieder geval niet nieuwsgierig naar roken omdat ik het niet lekker vind ruiken.

Met drugs ben ik nog nooit in aanraking gekomen. Toch moet ik bekennen dat ik wel nieuwsgierig ben. Ik wil dan ook niet zeggen dat ik het zeker nooit zal doen. Als ik aangeboden zou krijgen op een plek waar ik me relaxed voel (dus bijvoorbeeld niet in een discotheek tussen allemaal mensen die ik niet ken) weet ik niet of ik zou weigeren. Natuurlijk ligt het wel aan het type drugs waar het om gaat. Ik denk dat ik sneller coke zou gebruiken dan een paddo of iets in die geest. Maar tot nu toe ben ik nog nooit in aanraking gekomen met drugs en ik heb er verder ook geen dringende behoefte aan ofzo.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink alcohol maar dat vind ik logisch. Ik ben 18 en dat mag, en ik doe het ook al een paar jaar. Het is nu niet dat ik elk weekend dronken ben. Maar een glaasje op zijn tijd is wel goed. Ik drink altijd met mate. Meestal stop ik als ik voel dat ik aangeschoten word. Ik ben ook maar echt 2 keer dronken geweest. En ik drink ook meestal mixjes. Zoals Malunu/cola, passoa/jus etc. Maar ik drink ook wel wijn/lambrusco. Meestal drink ik een glaasje als ik uitga en ik drink wat op verjaardagen maar meer ook niet. Het is wel eens erger geweest.

Drugs heb ik nog nooit gebruikt. Ik zou niet weten hoe ik eraan zou moeten komen. Ik ken ook helemaal niemand die drugs gebruikt, wel mensen die het ooit hebben gebruikt. Een jongen die bijvoorbeeld heel lang geblowt heeft en hij vertelde mij dat hij een heel slecht geheugen ervan kreeg. Hij kon zich opeens heel weinig dingen herinneren. En dat lijkt mij echt erg als je dat hebt. Drugs is voor mij echt veel erger, al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het wel eens een keer wil proberen. Gewoon even meemaken hoe het is. Alleen ben ik bang dat ik dan verslaafd ofzo raak. Dus daar begin ik denk ik ook maar niet aan ^^

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 18:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wat dat betreft eigenlijk weinig verslavingen. Ik rook niet en ik heb het nog nooit gedaan. Zelfs niet een trekje. Nou kan ik er ook helemaal niet tegen, ik heb altijd meteen tranende ogen en moet hoesten als iemand in mijn buurt rookt. Drugs idem, ik heb nog nooit drugs gebruikt, en ik zal het ook nooit gaan doen.

Wat alcohol betreft; ook dat drink ik zelden tot nooit. Ik drink tijdens speciale diners wel eens een glaasje wijn, omdat iedereen dat doet. En één keer op het jaar tijdens oud en nieuwe drink ik wel eens champagne. Maar verder, nee met alcohol maak je mij niet blij.

Ik klink nu vast als een saaie doos xD, maar ik heb er gewoon allemaal geen behoefte aan eigenlijk.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ik drink alcohol maar dat vind ik logisch. Ik ben 18 en dat mag, en ik doe het ook al een paar jaar. Het is nu niet dat ik elk weekend dronken ben. Maar een glaasje op zijn tijd is wel goed. Ik drink altijd met mate. Meestal stop ik als ik voel dat ik aangeschoten word. Ik ben ook maar echt 2 keer dronken geweest. En ik drink ook meestal mixjes. Zoals Malunu/cola, passoa/jus etc. Maar ik drink ook wel wijn/lambrusco. Meestal drink ik een glaasje als ik uitga en ik drink wat op verjaardagen maar meer ook niet. Het is wel eens erger geweest.

Maar dat is niet de rede om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik vind het een stomme rede als je het alleen daarom doet.
"ik ben 18 dus het mag"
op mijn 18 hield ik er niet van en op mijn 30 nog steeds niet dus zo logisch vind ik het niet om te gaan drinken.

Je zegt ook dat je niet ieder weekend dronken bent en dat is alleen maar goed. Prima dat mensen wat drinken maar ga geen liters drank achterover slaan

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 19:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Witch_Eva schreef:

Maar dat is niet de rede om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
Ik vind het een stomme rede als je het alleen daarom doet.
"ik ben 18 dus het mag"
op mijn 18 hield ik er niet van en op mijn 30 nog steeds niet dus zo logisch vind ik het niet om te gaan drinken.

Je zegt ook dat je niet ieder weekend dronken bent en dat is alleen maar goed. Prima dat mensen wat drinken maar ga geen liters drank achterover slaan

Oh zo bedoelde ik het helemaal niet hoor. Ik was alleen bang dat als ik mijn leeftijd er niet bij zou zetten dat mensen zou denken dat ik een 14 jarige alcoholist was. Maar ik ben een 18 jarige die ook wel gewoon aan drank kan komen ^^

Pff ik kan niet eens liters achterover slaan. Ik ben naar een paar wijntjes al aangeschoten. ^^

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 19:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Snap ik wel maar er zijn genoeg die wel zo denken. "ik ben 18 dus het mag" en dan gaan ze ook helemaal los.
Het is dan legaal en daar wordt misbruik van gemaakt.
Wat is er nou stoerder dan met z´n allen 1 of meerder kratten bier soldaat te maken en zo dronken mogenlijk te worden.
En je bent nog stoerder als je mensen van beneden de 18 ook bier geeft.

Het was dus niet speciaal tegen jou bedoelt maar meer in het algemeen

@Eva hieronder. Nah, 16 dan. Het pricipe is hetzelfde

Laatst aangepast door Helen op Wo Mei 02, 2007 19:39; in totaal 1 keer bewerkt
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
Snap ik wel maar er zijn genoeg die wel zo denken. "ik ben 18 dus het mag" en dan gaan ze ook helemaal los.
Het is dan legaal en daar wordt misbruik van gemaakt.
Wat is er nou stoerder dan met z´n allen 1 of meerder kratten bier soldaat te maken en zo dronken mogenlijk te worden.
En je bent nog stoerder als je mensen van beneden de 18 ook bier geeft.

Het was dus niet speciaal tegen jou bedoelt maar meer in het algemeen

Je mag ook onder de 18 bier hebben. Je mag alcohol drinken als je 16 bent. Wel licht alcoholische dranken onder de 14% volgens mij. Maar je mag wel drank hebben zoals bier. ^^ Op je 18e dan zijn alle alcoholische dranken toegestaan.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 133 Sikkels

celtic_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het kan dan misschien legaal zijn, maar de dag waarop ik iets drink met alcohol, is de dag dat varkens kunnen vliegen en kippen tanden hebben.
Mijn vader is eraan verslaafd geraakt, en ik heb er genoeg door meegemaakt. Als ik met vrienden wegga, zal je mij niet horen preken over het feit dat ze niets mogen. Zolang ze mij maar niets geven.
Ik heb er niets op tegen dat anderen drinken, als ze maar niet overdrijven.
Ooit is een vriendin dronken, echt stomdronken, geworden toen we met een groep weg waren. Ik ben toen gewoon moeten vertrekken, anders zou ik dingen gezegd hebben waar ik later spijt van zou krijgen. Daar kan ik dan wel niet tegen.

04-10 US5 fanmeet in Essen
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik rook niet want ik kan er niet tegen.
Drugs daar begin ik niet eens aan het lijkt me echt stom om dat te doen.
Met alcohol tsja ik ben nu 17 en ik drink soms een biertje, maar niet teveel ofzo. ik weet zelf wat mijn grens is en ik ben nog nooit dronken geweest. 2 keer aangeschoten maar er was niks ernstigs gebeurt ofzo.
maarja ik wil ook niet dronken worden, want volgens mij ga ik me dan echt stom gedragen en doen. dus dat wil ik ook gewoon niet.

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Wo Mei 02, 2007 22:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sommige mensen hebben het over roken en sigaretten maar er is al een topic over roken.

Witch_Eva schreef:
Meestal drink ik een glaasje als ik uitga en ik drink wat op verjaardagen maar meer ook niet. Het is wel eens erger geweest.

Even een quote van mezelf. Het is dus nu mijn moeders verjaardag en ik heb nu ook redelijk wat gedronken.De laatste keer dat ik gedronken heb was op mijn eigen verjaardag. Dus ik drink ook echt alleen maar op verjaardagen. Want ik ga nooit meer uit naar cafes of discotheken.

@Celtic_me wat rot dat je dat mee gemaakt hebt. Dan snap ik jou ook wel dat je dan niks meer drinkt.

@Helen om nou nog een keer op jou te reageren. Zoals ik al eerder zei is het ook "stoer" dat als je nog geen 16 bent en je drank mee krijgt. Daar voel je je in de eerste plaats heel zelfverzekerd door want de verkoopster denk dat je ouder bent dan je eigenlijk bent. Plus je doet iets wat niet mag. Ik zelf vond het ook wel stoer. Totdat ik zelf 16/17 werd, toen was de kick er voor mij ook af en toen dronk ik ook een stuk minder.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Lollifant is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 8:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink geen alcohol en ik ben ook niet aan de drugs of zo. Ik heb ook weleens alcohol gedronken maar ik vond het echt heel vies en sinds ik dat weet, drink ik al niet meer. Roken vind ik echt heel erg goor. De lucht gaat nergens meer uit en alles stinkt ernaar. Bah, roken zou ik nooit van mijn leven gaan doen. Het is me al verscheidene keren aangeboden, maar ik heb het nog nooit gedaan. Maar ik vind dat dat je eigen beslissing is. Drugs, roken, alcohol. Van de meesten drugs heb ik geen last wanneer ze het doen, van alcohol ook niet. Maar roken... Doe dat lekker op een plek waar niemand last heeft van je rook. ^^

/Edit
Ik ben bijna 17. Smile

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp