Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Alcohol en Drugs [2] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 11:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink eigenlijk niet echt, vorig jaar dronk ik wel eens een glaasje safari met jus d'orange of een shot ofzo, maar ik heb tussen september en nieuw jaar (gewoon een glas ofzo) en van toen tot nu niet meer gedronken. Hier is het niet legaal voor je 18 bent en ik hoef het ook niet echt, dusja.

Ik heb nooit drugs gedaan en ik ga het waarschijnlijk ook niet doen, dat ben ik iig van plan, maar je weet maar nooit. Roken heb ik wel gedaan, maar daar ben ik ook al anderhalf jaar mee gestopt, dus daar ben ik ook blij mee en ik voel ook geen neiging om er een op te steken op welke manier dan ook.

Maar ik vind dat mensen zelf moeten kiezen of ze drinken of roken, zolang met mate, maar ik ben niet voor drugsgebruik; het is iets wat je minder snel onder controle kan houden. Maar bij alles moeten mensen nog altijd zelf kiezen.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Profiel bekijkenStuur privébericht
Justmenofear
4e jaars
4e jaars

Justmenofear is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit net op de irritante leeftijd. Razz Ik ben 16, maar thuis komt er never nooit geen alcohol in, mijn ouders drinken het ook niet en willen het dus ook niet in huis hebben. (Gewoon om onbepaalde redenen eigenlijk Razz) Ik mag wel, als ik uitga van ze drinken, maar thuis niet. Het probleem is dus, dat elke drank die ik buitenshuis wil drinken, ik zelf moet kopen. Ik ben wat blut, dus heb pas een paar keer gedronken, bier vooral. Vies als je het mij vraagt. Razz

En drugs? Nee, ga ik niet aan beginnen, ook geen behoefte aan. Ben blij met mijn leven en feestvieren kan ook geweldig goed zonder zooi in je systeem te hebben zitten. Smile Ik ken mensen in mijn omgeving die zijn verslaafd aan weed, moeten het dus ook iedere dag roken, maar worden niet echt 'high'. Ze zijn precies hetzelfde als zonder de weed, of als voor ze eraan begonnen, maar hun lichaam heeft het nu wel nodig. Ik zie er het nut niet van in. Smile

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

LolligLuitje is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 03, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Drinken doe ik alleen tijdens het uitgaan, ligt een beetje aan de sfeer dan hoeveel glazen (bier) ik neem. Ik ben wel een paar ver heen geweest. Maar ik ken ook mijn grenzen, en thuis en doordeweeks drink ik vrijwel nooit alcohol.
Verder rook ik niet en drugs gebruik ik al helemaal niet. (dit klopt eigenlijk niet, want sigaretten zijn ook drugs)

No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 10:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

LolligLuitje schreef:
Drinken doe ik alleen tijdens het uitgaan, ligt een beetje aan de sfeer dan hoeveel glazen (bier) ik neem. Ik ben wel een paar ver heen geweest. Maar ik ken ook mijn grenzen, en thuis en doordeweeks drink ik vrijwel nooit alcohol.
Verder rook ik niet en drugs gebruik ik al helemaal niet. (dit klopt eigenlijk niet, want sigaretten zijn ook drugs)

Ja eigenlijk is roken een drugs. Maar de gevolgen zijn minder merkbaar. Bij drugs is de gevolgen al direct merkbaar. Daarom is roken geen drugs. Maar qua verslaving is het wel een drugs.

lieske90
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 117 Sikkels

lieske90 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ie doet. Mensen kunnen het niet zomaar gaan verbieden, terwijl het bijvoorbeeld wel legaal is. Zo kun je bij ons 16-jarigen (nog) niet verbieden om alcohol te drinken.
Ik drink zelf wel. Niet heel veel en ook niet door de week. Zelfs niet ieder weekend. Ik ben zo'n gelegenheidsdrinker xD. Ik drink als er een feest is of gewoon als ik uitga. Niet dat ik dan dronken word, op zijn minst wat aangeschoten. Ik ben niet echt een bierdrinker, hoewel dat wel beter in mijn budget zou passen [a]. Ik ben meer van de zoete witte wijn en de Breezers. Maar goed. Dan maar minder per keer :').

Ik gebruik absoluut geen drugs. Ik vind het niet nodig en heb er dus geen behoefte aan. Het is gewoon zonde van jezelf, want voor je het weet ben je verslaafd en dan speel je met je leven. Dat kan natuurlijk ook met alcohol, maar ik weet hoe ver ik nu kan gaan en ga daar absoluut niet overheen. Ik rook ook niet. Dat vind ik té smerig voor woorden. Je stinkt en het is slecht voor je, dus waarom zou je roken?

Oké, dat was mijn mening [a].

Laatst aangepast door lieske90 op Di Mei 08, 2007 15:46; in totaal 1 keer bewerkt
*[B]aukie*
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

*[B]aukie* is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 14:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink eigenlijk nooit, ik heb er geen behoefte aan. Als iedereen aan het bier en alles zit vind ik het wel best met een glas water ofzo.

Ik rook wel, weet eigenlijk niet meer waarom ik begonnen ben maar ja ik doe het nou eenmaal.. Ik ga er ook geen smoesjes voor verzinnen.

Drugs doe ik niet maar heb wel wat uitgeprobeerd; ik heb een paar keer geblowt, maar gemerkt dat ik daar hartstikke beroerd van werd en ik heb twee keer DXM gebruikt (zit in oa in sommige hoestdranken) de eerste keer was wel grappig maar de tweede keer moest ik daar van overgeven enzo dus ook niet echt fijn.

Nou ja ik vind het op zich niet zo erg dat ik het uitgeprobeerd heb, het is al een tijdje geleden en ik heb nou niet bepaald de dringende behoefte om het zo snel mogelijk weer te doen.

*Amy Lee-Evanescence*
Stephanie_
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 99 Sikkels

Stephanie_ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik drink soms wel alchohol. In het weekend of op een verjaardag. Dan moet je denken aan Passoa, Smirnoff/Bacardi/Loca, bier. Bier vind ik niet zó lekker, het licht er maar net aan wat voor merk je hebt. Ik heb nog nooit meer dan 3 flessen Bacardi gehad en toen was ik aangeschoten. Ik ben iig niet van plan me helemaal lam te drinken, wat heb je eraan. Je kan dingen doen waar je later spijt van hebt. En dan zit je met de problemen. Een kater lijkt me ook niet bepaald fijn.. Ik ben 14 trouwens.

Drugs heb ik nog nooit gehad. Joints gebruiken ze bij mij op school wel.. Sommigen lopen soms met van die rare ogen rond, dat ziet er niet uit Razz.
Bij sommige drugs kun je in een trip vast raken ofzo. Dat lijkt me heel eng. Ik heb een keer een boek gelezen over een jongen die gebruikte heel lang drugs. Hij was eraan overleden. Het verkl**t dus je hele leven.
Naja een joint een keer uitproberen zou ik nog wel een keer doen maar echt harddrugs niet..

Don't disapparate, Harry Potter, out of my mind..
Phyro
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 492 Sikkels

Phyro is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 08, 2007 16:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Drugs?? Niets voor mij hoor.
Geef mij maar mijn gitaar en Alcohol eens een wijntje af en toe of kriek dat is ook lekker.
Vooral als mijn ouders niet thuis zijn xD.

101
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

101 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 9:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wisten jullie dat alcohol ook een drug is en een van de meest schadelijke? Het enige verschil tussen alcohol en 'drugs' is dat alcohol maatschappelijk geaccepteerd is.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, dat wist ik. Het is verslavend.
Trouwens, ze zijn weer eens bezig met voorstellen om de leeftijdsgrens omhoog te doen. Van 16 naar 18 en ik vind het prima maar dan moeten ze ook beter controleren.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
eilonwy
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

eilonwy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 16:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik drink bijna nooit, maar als ik het doe hou ik niet meer op tot ik ziek ben, ik weet mn grens niet, en dat is mijn probleem.
En eigenlijk eindigt een gezellige dronken avond ofzo, altijd minder prettig bij mij.
Ik kan zo gewoon al heel erg snel omschieten in een depressieve bui, maar als ik dronken ben nog 10 x zo hard, en zeg en doe ik dingen waar ik normaal de controle nog wel over kan houden.
dus dat is gewoon niet goed voor mij

blowen daarentegen, is tot nu toe nog niet fout gegaan bij me,..
tot eergister ofzo, had net minderprettigheid te horen gekregen en toen greep ik naar de wiet toen ik me minderprettigheid, en daar heb ik meteen van geleerd..
ik hoef voorlopig ook niks meer.
maargoed, ik blow zoiezo nog niet zo lang, maar wel steeds vaker..
maar t probleem is t dat t zo fijn is.
alles klopt weetje,.. er zijn geen zorgen als je stoned ben.
en dat is bij mij ook een gevaar. Bij iedereen natuurlijk maar ik ben er al helemaal gevoelig voor -_-, merk ik zelf ook wel..

stronken gaat bij mij al helemaal niet, alleen daar leer ik dan weer niet van,..
op een feestje, als t gezellig is,.. en er is alcohol en wiet,.. tja..
dat word kotsen.

verder zou ik nog wel wat drugs uit willen proberen, ik ben veel te nieuwschierig, maar dat ga ik gewoon echt niet doen, omdat ik niet in een bad trip wil raken.

over de leeftijdsgrens, ik denk niet dat het veel gaat uitmaken als ze die verhogen, je kan er toch wel aan kan komen, maarja..

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 17:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tuurlijk kan je wel aan je alcohol komen maar als ze beter gaan controleren wordt het wel moeilijker gemaakt en veel geven het dan op en wachten tot ze oud genoeg zijn.
Ik vind dus ook dat de controle op leeftijd te zwak is. Geen 16 is geen alcohol maar bij de meeste supermarkten is het nog zo dat ze het gewoon meekrijgen. Gewoon strenger zijn.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
101
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

101 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 18:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:

Slechts een aantal harddrugs, alcohol, nicotine en caffeine zijn lichamelijk verslavend. (Dit betekend afkicksverschijnselen e.d.)

De meeste drugs zijn geestelijk verslavend, maar je kan net zo goed verslaafd worden aan pokemon of muziek in dit geval.

eilonwy
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

eilonwy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 18:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

101 schreef:
Helen schreef:

Slechts een aantal harddrugs, alcohol, nicotine en caffeine zijn lichamelijk verslavend. (Dit betekend afkicksverschijnselen e.d.)

De meeste drugs zijn geestelijk verslavend, maar je kan net zo goed verslaafd worden aan pokemon of muziek in dit geval.

ja, maar 1'tje..
pokemon is wel weer minder slecht voor je gezondheid en hersenen en blabla...

Rosa-Witch
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

Rosa-Witch is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 22:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

mwah..ik drink eigenlyk elke keer wel als ik uitga haha, is zon 1x per maand soms 2x per maand:P
drinken we van te voren bij iemand thuis in, dat we dan al n beetje in de 'stemming'komen en daarna dan gewoon lekker stappen Very Happy
T is niet zo dat ik me elk weekend helemaal klem zuip ofzo Shocked k stop wel als ik aangeschoten ben haha,,k wil ook niet dronken worden want dat vind ik zo oncharmant als je half de kroeg moet worden uitgesleept en t lijkt me ook niet echt zo chill als je dan ram moet overgeven ofzo Shocked

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp