Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Pesten Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
dumbeldore
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

dumbeldore is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mei 09, 2007 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo iedereen.

Ik zou wel eens willen weten van iedereen hier op het forum:
1) ben je wel eens gepest?
2)Pest jij wel eens iemand
3) Wat vind jij van pesten?

Ik ben dit topic gestart omdat ik zelf ook probleem heb met pesten ik wordt namelijk ook gepest en niet zo'n klein beetje ook.

1) Ja, de laatste tijd wordt ik veel gepest iedereen gaat rare dingen over me zingen zoals (iedereen haat robin) okay niet erg maar ze gaan ook zeggen dat ik dik ben, en of ik sonja bakker ken en dat ik een brilliejood ben.
en ik erger me er nu dood aan.
2) Ik heb nog nooit gepest, ik vind het zielig.
3) ik vindt pesten gewoon zielig. de kinderen die pesten, pesten juist om stoer te doen dat nu niet gepest worden. (bij mij in de klas dan)

Maar weet iemand wat ik er kan tegen doen dat ik niet meer gepest wordt (wil je me dan A.U.B een pbtje sturen

p.s dit topic kon ik nergens vinden (raar genoeg) anders gooi er maar een slotje op

Laatst aangepast door dumbeldore op Do Mei 10, 2007 7:26; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 6:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, maar nooit dat er een hele groep IEDERE dag naar me toe kwam..

2)Pest jij wel eens iemand?
Iedere dag.. Al zou ik dat doen, dan zou ik dat nog niet hier posten. Telt plagen ook mee? Iedereen in mijn kals heeft een haat/liefdes verhouding, so..

Kei cool! Nutteloze vraag, triest als je iemand moet pesten om je goed te voelen.

OFF: volgens mij is er al een 'pest'-topic, maari k kon hem, net als jij, ook neit vinden.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 9:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb wel een topic gevonden over cyberpesten.
Dat is net zo erg maar niet helemaal dit topic denk ik en ook ik weet bijna zeker dat er al zo'n topic is maar kan 'm ook niet vinden. naja, iig om antwoord op jou vragen te geven

1) - ben je wel eens gepest?
Ja, helaas wel. Lang, mager en rood haar (teminste, toen was het roder dan nu) dus dat is rede genoeg om gepest te worden en ook niet zo'n klein beetje
2) - Pest jij wel eens iemand?
over het algemeen niet. Het klinkt heel idioot maar als je me echt de keel uit hangt doordat je bijvoorbeeld al de hele dag zeurt dat je je te dik voelt kan je van mij een sneer krijgen dat je dan maar moet afvallen omdat je dan "toch zo dik" bent.
3) - wat vind je van pesten.
Nou, wat denk je zelf. Het is mijn levensdoel om iedereen het leven zuur te maken. Pesten is zo dom. Ik vind het een teken dat je als pester een minderwaardigheidscomplex hebt ofzo. Waarom iemand pesten om jezelf beter te laten lijken. Zo dom. Koop een leven ofzo.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 9:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik ben behoorlijk vaak gepest, voornamelijk vroeger maar zelfs nu nog, in het eerste jaar van het MBO, af en toe door kinderachtige klasgenoten. Vaak was het om m'n naam (wat is er mis met Billie bij een meisje), en om m'n uiterlijk omdat ik gewoon van kort haar hield en niet van jurken, rokken ed. Begin van het schooljaar werd ik wel eens geplaagd door een stel klasgenoten maar 1 ging echt door en ik vond het op gegeven moment pesten worden. En ben toen bijna heel erg boos geworden. Nu is ze er mee op gehouden dus dat scheelt. Nu plagen we elkaar, en zolang beide partijen er nog om kunnen lachen is het plagen denk ik.

Zoals ik eerder zei plaag ik regelmatig een klasgenoot. Maar we kunnen er allebei nog om lachen.

Op scouting hebben we een jongen en die is niet al te slim en die wordt vaak gepest, en dat doe ik niet. Ik weet zelf hoe het voelt. Wel plaag ik hem af en toe maar ik weet dat hij het niet erg vind en als ie dat wel erg vind zou hij dat zeker weten tegen mij zeggen, daar ken ik hem lang genoeg voor.

Pesten vind ik echt het domste wat men kan doen. Je maakt een ander er ongelukkig mee en een vriend van mij heeft zich onder andere daarom bijna van het leven beroofd. Dus ik pest bij voorbaat niet. En ik weet hoe het zelf voelt.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 10:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

1 Ben je wel eens gepest?
Ja, altijd eigenlijk wel. Maar nu ben ik sterk genoeg om mijn bek open te trekken, dus niet meer herhaaldelijk door dezelfde persoon. Maar in de brugklas ben ik heel erg gepest, inclusief opwachten, de schuld krijgen en gewoon klappen moeten incasseren.
2 Pest jij wel eens iemand?
Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat ik een keer iemand gepest heb. Mijn ex en de ex van mijn vriendin die haar ongelovelijk gekwetst heeft (ze is een keer verkracht en hij had daar totaal geen respect voor). Toen heb ik de banden leeg laten lopen. Best zielig maar ik heb het daarna nooit meer gedaan. Soms pest ik onbewust. Ik ben namelijk best lang (1.79 m) en heb een brace (= harde plastig buik). Dus als ik op school de hoek om kom knalt er wel eens een brugklasser tegen me aan. Die kijken dan helemaal dizzy naar boven. Maar verder niet echt, dat is ook neit pesten, dat is een ongeluk. Ik plaag ook niet, omdat een vriend van mij een vriendin plaagde, en die is daar depressief van. Dus ook al bedoel je het als plagen, het kan als pesten overkomen.
3 Wat vind jij van pesten?
Afschuwelijk. Ik doe het niet, en wil het ook niet doen. Maar toch wil ik mijn pesters even bedanken, ze hebben me enorm veel sterker gemaakt. Dankzij hen ben ik nu iemand waar ik trots op kan zijn.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik ben wel eens gepest. Het vreemde is dat dat niet op de basisschool was, niet op de lagere school, maar op het MBO. En je zou toch denken dat mensen die daar zitten al wel iets beter zouden moeten weten. Hoe dan ook ik zat daar in een klas met botte boeren die het nodig vonden om me iedere les weer een keer te vertellen hoe lelijk ik was. Niet zo leuk dus. Ik ben trouwens alleen slachtoffer geweest van verbale pesterijen. Het is niet zo dat ik ooit ben geschopt, geslagen of wat dan ook.

2)Pest jij wel eens iemand?
Nou nu zeker niet meer, ik ben 20 en ik weet wel beter dan mensen zonder reden te gaan pesten. Of ik het vroeger wel eens deed? Bwa misschien dat ik af en toe eens iemand geplaagd heb, maar het is zeker niet zo dat ik bewust 1 zelfde slachtoffer zomaar gepest heb.

Vreselijk, wat is het doel om iemand zomaar zonder reden te pesten. Ik vind het belachelijk, daarom heb ik het zelf ook nooit gedaan. Als je zelf gepest wordt, merk je wel hoe vreselijk het is, dat wil je een ander toch niet aan doen?

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 11:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ben je wel eens gepest?
Ja ik ben behoorlijk veel gepest, ze konden me altijd wel voor iets uitlachen, of iets vinden waar ze mij voor konden pakken. Vroeger als klein kind werd ik gepest door me gepraat, het daar heel veel moeite mee, niet gek als je ook al baby vaak vor je oren in het ziekenhuis had moeten liggen. ( Er zat vruchtwater in me oren wat ze niet eruit kregen, en daar kwamen ze pas na 7 maanden achter ) En ja ze moesten gewoon iemand hebben, om niet zelf het slachtoffer te worden. Op de middelbare school moeste me blijkbaar ook bebben, ze vonden mij maar een "Freak/lijpo". Maar de laatste 3 jaar wordt ik niet meer gepest..Ik bijt nu wel goed voor me af..en niet zo'n beetje ook ( alleen als het nodig is ).
Pest jij wel eens iemand?
Nee, ik weet hoe het voelt, maar als de persoon mij in de weg loopt. Mij echt het bloed onder de nagels haald..Dan ben ik echte trouwe dooddoener Wink Ik laat me echt niks meer zeggen, ik heb me daar voor genoeg mee gemaakt.
Wat vind je van pesten?
Ja ik neem aan dat jullie dat wel kan lezen, Ik HAAT het, de mensen die denken leuk te zijn, iemand zwart te maken. Dat zijn pas echt zielige dreuzels...Avada kedavra!...Die kan ik ze wel voor kopen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik heb rood haar dus ik word wel eens nageroepen van: "Hey vieze rooie" ofzo maar meer ook niet. Ik trek me eigenlijk niks van aan wat mensen tegen mij zeggen. Daarom ben ik ook nooit echt gepest ofzo, want dan is de lol er ook vanaf. Ik ben wel eens door iedereen genegeert, en dat is ook niet echt prettig. En ik ben wel eens geslagen door een paar meisjes omdat ik een grote mond had en ik volgens hun arrogant was. Maar ja ik ben heel vergevingsgezind dus ik zat er eigenlijk niet echt mee.
Als iemand mij uitscheld dan scheld ik gewoon terug. Maar ik zou nooit zelf beginnen, ik vind het echt heel triest. Ik hou sowieso niet van ruzie enzo en ik ben ook meestal aardig tegen mensen. Als ik iemand kwets dan doe ik dat meestal niet express. Dus nee ik kan me niet herinneren dat ik mensen ooit echt heb gepest. Soms plagen is wel ok vind ik ^^
Ik snap er het nut niet van? Waarom kan gewoon niet iedereen elkaar respecteren? Het is echt heel triest voor de mensen die het doen. Niemand is beter dan iemand anders.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) Ben je wel eens gepest?

Ja, en meer dan een keer. In het begin vond ik het echt erg, en begon ik te wenen enzo. Ik kreeg wel veel hulp van m'n ouders, vrienden en leerkrachten, en toen vond ik het niet meer erg. Ik vind het zelfs "goed" dat ik gepest ben, nu heb ik meer weerbaarheid. ^^

2) Pest jij wel eens iemand?

Nee, ik weet hoe het voelt om gepest te worden en het zit niet in m'n natuur. Ik geef wel enorm veel commentaar en plaag wel eens graag, maar dat is natuurlijk geen pesten. Pesten is laag.

Laf en nutteloos. Als je pest ben je meestal niet echt een slim kind en heb je wat problemen. Ik vind het erg zielig als iemand pest. En natuurlijk walg ik er ook van.

Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 15:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nope. In alle klassen waar ik tot nu toe inzat, was ik niet echt... Een rustig lief meisje. Ben ik nog steeds niet trouwens xD Ik ben druk en zelfverzekerd en dat knapt al af als iemand wil gaan pesten denk ik. Ik zou sowieso niet over me heen laten lopen.

Naah. Plagen en commentaar geven ofzo kan wel. Ik ""pest"" wel als iemand me wat heeft aangedaan, want zo ben ik dan weer wel. Niet dat ik diegene ga zitten opwachten ofzo (like, ik heb betere dingen te doen) maar gewoon onaardig zijn als die persoon in mijn buurt is. Daarbij maak ik toch nooit ruzie als de ander niet begint, dus ja =)

Stom. Ik weet zelf niet hoe het is ofzo, maar het lijkt me heel klote. Ik heb ook gehoord dat sommige mensen suicidaal worden daarvan enzo, en dat klinkt nogal erg.

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 16:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Skywalker schreef:

Nope. In alle klassen waar ik tot nu toe inzat, was ik niet echt... Een rustig lief meisje. Ben ik nog steeds niet trouwens xD Ik ben druk en zelfverzekerd en dat knapt al af als iemand wil gaan pesten denk ik. Ik zou sowieso niet over me heen laten lopen.

Ik was juist druk en zelfzeker. Nog steeds, alleen maar meer. En ik wordt nog "gepest". Dus het zijn niet altijd de rustige mensen.

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 16:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Skywalker schreef:

Maar als je vanaf jongs af aan gepest bent heb je die zelfverzekerdheid niet en als je die niet hebt ben je erg vatbaar voor pesten.
Het kost heel veel jaren om weer een beetje zelfverzekert te worden en dan nog kan het met 1 klap weer verdwijnen door wat iemand zegt of doet.
De pesters hebben niet door (naja, sommige wel) dat ze een heel leven verwoesten.

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 10, 2007 17:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

1) Ben je wel eens gepest?

Jep, vroeger en nu nog soms pesten ze me soms welleens. Sinds vandaag is het al fel verbeterd maar in de klas zitten niet zo aardige mensen. Zo is er een irritante jongen uit de klas die me altijd moet naapen als ik begin te wenen. Dan begint hij hysterich te wenen enz. Ik vind het niet fijn, maar ik negeer zo'n gedrag. In de Lagere school werd ik ook soms welleen gepest omdat ik al heel vroeg mijn vrouwelijke rondingen heb gekregen. Dan waren er zo'n jongens die dat dat leuk vonden om me daarmee te confronteren. Vorig jaar waren er ook een stel meisjes uit mijn vorige klas die van me een emotioneel wrak maakten. Ze schopten me niet of sloegen me niet, maar ze vernederden me. Ze scholden me niet uit maar toch vernederden ze me. Ze gaven me het gevoel dat ik minderwaardig was zonder me uit te schelden. Op een dag was ik het zo beu dat ik dat meisje een klap in haar gezicht gaf. Daarna moesten ze me nog meer pesten. Ik ben er niet zo zelfverzekerder voor, maar als ik word gepest zeg ik wel mijn gedacht eens terug.

2) Pest jij wel eens iemand?

Nee, en dat zal ik ook nooit doen. Niemand heeft het graag dat hij of zij gepest word. Ik ook niet, dus ik ga dat ook niet doen bij een andere persoon.

3) Wat vind je van pesten?

Echt verschrikkelijk en heel stom. Wat is er nu zo tof aan iemand vernederen en slaan? Echt, ze mogen hier wel iets aan doen want ik heb nog nooit van een school gehoord die pestvrij is. Maar het jammere is dat het moeilijk te bestrijden is.

I'll do anything for you.
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2007 9:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Soms plagen is wel ok vind ik ^^

Pesten en plagen zijn ook niet het zelfde. Pesten is dat het pijn kan doen, en ze blijven er maar mee door gaan. Plagen is dat je het alle bij wel leuk vind, en er mee kan lachen. Beetje plagen doet eigenlijk iedereen wel een beetje, als je met iemand een grap uit haalt, dan is dat ook al plagen. ( onder mijn ogen ) Plagen is leuk..pesten ..daar op zal ik maar niks zeggen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Vr Mei 11, 2007 9:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alleen het vervelende is dat plagen ook over kan gaan in pesten.
Cis, jij bent niet goed in Engels. Stel je voor dat ik een keer als geintje tegen je zeg dat je toch wel achter loopt met je kennis van Engels en dan natuurlijk wel met een dikke knipoog he. Het moet wel leuk blijven.
Daarna zeg ik dat je toch eens moet leren Engels te spreken en lezen. Dit is ook nog goed bedoelt.
Daarna zeg ik dat je best wel dom bent dat je het nog niet kunt. Dan voel jij je al wat minder prettig.
En als ik je daarna ook nog eens ga uitschelden voor dombo en dat soort dingen en dat dag in, dag uit is het van een geinte/plagen naar pesten gegaan en dat gaat heel makkelijk zoals je ziet.

Even voor alle duidelijkheid. Cis is een schat van een meid en zal dat dus ook nooit tegen haar zeggen. Zelfs niet denken. Ik neem Cis alleen als voorbeeld omdat ik haar goed ken.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp