Poll :: Zaten jullie ooit bij een klankbord groep? Wat vond je daar van? |
Ja, ik vond het leuk. |
|
20% |
[ 3 ] |
Ja, ik vond het niet leuk. |
|
6% |
[ 1 ] |
Nee, maar het lijkt mij leuk. |
|
20% |
[ 3 ] |
Nee, maar dat wil ik ook niet. |
|
53% |
[ 8 ] |
Weet niet. |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 15 |
|
Auteur |
Bericht |
nymf.anna
4e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 09, 2007 12:40 |
 |
hallo iedereen
ik zit - sinds een uur bij een klankbord groep. deze is bedoeld om als leerling mee te praten over veranderingen op school. hierdoor zal ik ook lesuitval hebben maar wel naar school moeten om overdit soort dingen te praaten.
nu vroeg ik me af of jullie ooit ook bij zo'n groep zaten en of jullie dat leuk vonden of juist niet.
groeten nymf.anna |
|
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 09, 2007 14:59 |
 |
Nee, ik heb nooit bij zo'n groep gezeten. Eerlijk gezegd zou ik dat ook niet willen, omdat je dan dingen in lessen mist, zoals je zelf eigenlijk al zegt. Niet dat ik het altijd leuk vind in de les, maar het is gewoon voor jezelf.
Bij ons op school zijn er ook van die raden, en daar kun je je ook voor opgeven, maar ikzelf doe het niet. Ik vind het persoonlijk maar een beetje onzin [a]. |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 16:30 |
 |
Bij mij op school is sinds kort ook een klankbordgroep. Op zich leek het mij wel boeiend om erbij te zitten, maar ik heb er gewoonweg geen tijd voor om elke maand een middag lang op school te gaan discussiëren. En dan blijkt nu (na een paar maanden) ook nog dat er helemaal niets is bereikt door die groep (omdat de schoolleiding het niet wilde, dan vraag ik me dus af waarom hebben ze dan een klankbordgroep opgericht?), dus dat het eigenlijk tijdverspilling is geweest voor de mensen die er wel inzaten.
Ik zie hieronder dat sommige mensen de klankbordgroep de leerlingenraad noemen, maar op mijn school is dat toch echt iets anders. De leerlingenraad organiseert allerlei dingen en zit ook in de MR (medezeggenschapraad), maar de klankbordgroep organiseert niets en is alleen ter evaluatie. Daarom vind ik hem ook zo onnodig, omdat we al een leerlingenraad en een medezeggenschapsraad hebben bij mij op school. Ook is er al een brievenbus genaamd Koos, waar je al je ideeën en opmerkingen over de school kwijt kunt (volgens mij wordt hij niet vaak gebruikt, maar hij is er al wel jarenlang). |
Laatst aangepast door Carla op Do Mei 17, 2007 21:00; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 16:45 |
 |
Bij ons op school noemen ze dat de 'leerlingenraad'. Het is sinds kort weer opgericht en ze zochten toen weer nieuwe leden. In de klas mochten we dan -anoniem- stemmen op de leerlingen die graag in de leerlingenraad wouden Dat had wel voor nogal kwetstende reacties gezorgt. Maar dat moet je zelf weten, vind ik. Ik heb me niet ingeschreven omdat ik liever niet over beslissingen neem.
Maar bij ons doen ze zo'n vergadering in de middagpauze. Tijdens lessen zo'n vergadering organiseren vind ik niet zo slim. Je mist je lessen daardoor en je moet ze daarna allemaal inhalen en dat lijkt me nou niet zo leuk. Dus ze kunnen het beter tijdens de middagspeeltijd organiseren.
Bij ons op school heb je ook zo'n vergadergroepje waarbij je beslist wat de school met het milieu doet. Dus: als de speelplaats nog vol papiertjes ligt, worden de automaten voor snoep en drank voor een hele morgen gesloten. Een vriendin van me zit in zo'n groep, maar volgens haar is het na een tijdje echt saai aan het worden. Nog een reden om me niet in zo'n vergadergroep in te schrijven. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
M'leen
1e jaars

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 18:37 |
 |
Ja ik zit bij de leerlingenraad van onze school en dat vind ik wel leuk. We praten gewoon één keer in de maand over dingen waarvan we vinden dat ze veranderd moeten worden in school en proberen daar dan wat aan te doen met behulp van bijvoorbeeld de medezeggeschapsraad en het schoolbestuur.
Ook zit ik in een groep, dat heet de responsgroep, met leerlingen uit mijn eigen ''team''. Dat zijn de leerlingen van de natuur bovenbouwklassen. Hiermee praten we slechts heel af en toe om problemen binnen ons team door te geven en te zeggen wat we vinden wat anders moet. Leraren die in dat team lesgeven proberen daar wat aan te doen, hier gaan we verder niet zelf mee bezig.
Allebei vind ik wel leuk om te doen, je raakt wel betrokken en je weet wat er allemaal speelt. Bovendien is het een kleine moeite, toch? |
_________________ Watch the road and memorize
This life that pass before my eyes
Nothing is going my way
R.E.M. |
|
  |
 |
Squeaking Dobby
4e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 19:11 |
 |
Afgezien ervan dat dit soort dingen vaak niet heel veel inhoud hebben, is het wel heel leuk. Het is leuk om dingen te mogen organiseren en zo. Lesuitval is prima! Maar erin 'zitten' is iets wat je moet, en het is tien keer leuker om zelf iets spontaan te doen.
Ik zou het wel leuk vinden om te doen, maar erom springen ofzo doe ik niet. Vaak is er een heleboel gezeur en je krijgt niets. Je kan het meestal beter anders aanpakken
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Mei 17, 2007 22:39 |
 |
Op de middelbare school waar ik zat, hadden we zoiets helemaal niet. Al weet ik niet hoe het tegenwoordig loopt. Maar ik heb zoiets niet mee gemaakt. Het lijkt mij dus echt wel veel werk in je vrije tijd, als je in zo'n groep zit. Als ze het dan aan mij zouden vragen, zal ik zeker weten nee zeggen. Dan krijg je ook geen problemen als er iets fout gaat, of de helft er niet mee eens is. Nee dat was vast en zeker niks voor mij geweest. Ik besteed mijn tijd liever aan leren/lezen en HP ofzo. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
karinpotter
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 9:00 |
 |
Bij ons heet het ook de ''leerlingenraad'' en ik zit er zelf niet bij. Ik heb er geen interesse in en veel vrijtijd gaat er in op. In de brugklas kwamen ze de klassen na en vragen of je daar interesse in had en niemand stak zijn vinger op....dat was wel een beetje jammer voor de mensen uit de raad. Maarja, daar kan je toch niets tegen doen (behalve zelf je vinger opsteken *ja dahag*). Ze doen bij ons vooral disco's enzo organiseren en geven dingen die de leerlingen willen verbeteren door. Ik ga trouwens niet naar die disco's ^^  |
|
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 9:07 |
 |
Wij hebben verschillende raden op school, en één ervan is de leerlingenraad. In elke klas moet een verantwoordelijke zitten voor elke raad. Ik ben twee jaar op rij klasverantwoordelijke geweest (ook verkozen, maar bijna niemand wou het toch doen :')), maar dit jaar had ik er geen zin meer in. Bij ons heb je geen lesuitval maar is het om de twee weken een middag. Ja, dan moet je je middagpauze opgeven, maar dat valt best mee hoor, het weegt er wel tegenop dat je veel nieuwe dingen te weten komt enzo :o). Er wordt best veel geregeld in onze leerlingenraad en ik vind dat er ook wel naar die raden geluisterd wordt. Sinds kort is het nieuw bestuur voor volgend jaar verkozen doordat de hele school heeft gestemd (:
Verder heb je nog andere raden zoals de sportraad, milieuraad etc. Ik zit bij de sociaal/pastorale raad =.= Onder dwang, that is, ik zou het nooit zelf gekozen hebben ^^' Maar ja, ik ben eigenlijk al heel wat maanden niet meer geweest naar de vergaderingen, omdat er toch nooit iets belangrijks wordt gezegd op die raad, in tegenstelling tot die van de leerlingenraad. Maar nouja. Dat was het :') Ik weet niet of ik volgend jaar weer bij een raad ga.. Ik zie wel. |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 11:03 |
 |
Sophie Wemel schreef: | Bij ons op school noemen ze dat de 'leerlingenraad'. Het is sinds kort weer opgericht en ze zochten toen weer nieuwe leden. In de klas mochten we dan -anoniem- stemmen op de leerlingen die graag in de leerlingenraad wouden. |
Bij ons is het ook zo.
Het wordt gehouden tijdens de speeltijd, zodat je geen lessen mist. En er zijn van elke leeftijd 2 leerlingen die mogen gaan om mee beslissingen te nemen.
En ik was uitverkozen om als één van de twee te gaan (en ik wou wel), maar er was iemand die véél liever in mijn plaats ging en dan heb ik mijn plaats afgestaan. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Paddy
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
Woonplaats: Come in to the Land Of The Wisdom, with a Fairy Hand In Hand... To The Land Where The Lions Weep..
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 11:29 |
 |
Ja, in mijn oude school (middelbare school) was er een leerlingenraad.
Daar was ik 4 jaar lid van, het laatste jaar ook voorzitster.
Ook was ik lid van de schoolraad, als vertegenwoordigster van de leerlingen TSO-BSO (450tal)...
Dit jaar ben ik opnieuw lid van twee raden, nl. studentenraad en de departementale raad van de KATHO Tielt.
Ambitieus hé ^^
Maar dat is tof, in zo'n raden zitten - omdat het dan overkomt naar de leerkrachten dat je het serieus meent (wat wel zo is, natuurlijk, maar tis altijd n extraatje op je CV later, zeker nu van de KATHO) en je eventuele veranderingen kunt doordrijven naar examenroosters toe, latere stages,... (dit is dus al gelukt in het middelbaar als in het hoger onderwijs)
Ik kan het iedereen aanraden om in een leerlingenraad of klankbord of studentenraar te gaan, want het zijn toffe ervaringen die je zeker meeneemt naar later in een bedrijf,... |
_________________ Remember, remember the 5th of November. The gunpowder treason and plot
I should know of no reason why the treason should ever be forgot - V for Vendetta -
De la nada sale el todo - Y el todo se hace nada |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 12:16 |
 |
Goh! zijn hier ook mensen die dat niet hebben op zijn/haar school? Of ben ik de enigste?
Citaat: | Ik kan het iedereen aanraden om in een leerlingenraad of klankbord of studentenraar te gaan, want het zijn toffe ervaringen die je zeker meeneemt naar later in een bedrijf,... |
Ja er zullen dan ook vast en zeker leerlingen zijn die geen buitenbeetje ofzo zal zijn. Want zo te lezen, nemen ze ook klachten van leerlingen op, en willen dit dan met de leraren praten. Ik zie niet iemand daar bij zitten die veel gepest wordt, en waar niemand naar luisterd. Maar zo te horen leer je dus ook veel verantwoordelijkheid. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Ry-rahrr
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
112 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 12:17 |
 |
Zoiets hebben ze bij ons op school ook, maar dan heet het Leerlingpanel. Ik zit daarin. We hebben dan een Leerlingpanel van alle 4e klassen, 2/3 mensen uit elke klas, en eens in de zoveel tijd komen we dan bij elkaar om te praten over school en over veranderingen enzo. Ik vind het best goed dat het gebeurt.
We hadden een maandje geleden ook een school conferentie, moesten het Leerlingpanel, het Lerarenpanel en ouders met elkaar om tafel zitten om te praten over dat soort dingen, in een grote zaal met een stuk of 150 man, was heel gezellig en vooral goed dat dat geregeld was. |
_________________ Dorian Gray: "I've lived long enough to see the future become history." |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Mei 18, 2007 18:23 |
 |
Bij ons op school was ooit een keer zoiets toewn ben ik door mijn afdelingscoordinator uitgenodigd om daar bij te zijn, daar ben ik toen ook heen gegaan en hebben we gepraat ovet het onderwijs aan onze school en de buitenschoolse activiteiten.
Verder heb ik daar nooit meer wat van gehoord.
Bij ons opschool heeft ook een schoolparlement daar zitten leerlingenm in die door de andere gekozen zijn, en die hebben inspraak bij de activiteiten op en rondom de school. |
|
  |
 |
|
|