Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Dan Brown Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Verdiend: 0 Sikkels

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 30, 2006 13:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu ook het Bernini Mysterie uit. Het was gewoon fantastisch! Ik had sinds maandagmiddag gedaan van school en donderdag heel de dag thuis en het boek in één laatste teug uitgelezen. Het was echt formidabel. Er zat heel wat informatie in en het pad dat Robert moest afleggen. Het Pad der Verlichting. Echt prachtig hoe hij dat heeft uitgewerkt. Formidabel gewoon. En écht alles speelde een rol. Hoe de verschillende Altaars van de Wetenschap tegenover elkaar stonden.. Briljant gewoon.

Het boek zat ook boordevol actie en spanning en echt elke seconden kon je zien afspelen in gedachten. Waanzinnig hoe ik door het boek werd meegesleurd. Maar boven dat alles was het einde echt spectaculair. Dit had ik gewoon niet verwacht van de camerlengo. Nouja. Het was echt een fantastisch boek, een aanrader voor iedereen.

Het was m'n eerste boek van Dan Brown en het was zéker niet het laatste. Het volgende boek op m'n schema is: De Da Vinci Code (H)

See you in another life?
Profiel bekijkenStuur privébericht
*_eOwyn_*
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 215 Sikkels

*_eOwyn_* is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vOnd de davince code egt geweldig[ Mr. Green
ik vOnd de film wel wat minder
maar dat was Omdat ik het bOek egt gewelidg vOnd Razz
en het benini mystrue Of sO krijg ik vOor kerst Very Happy

But we lost again
The dream of you and me and all we could be
Lizzy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 168 Sikkels

Lizzy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 11:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb tot nu toe alleen the Davinci Code gelezen, maar ik
vind het een geweldig boek. Ik wil het Bernini Mysterie ook
noga gaan lezen.
De film vond ik ook goed, misschien jammer dat er wat weg
is gelaten, maar de film is al langer dan 2 1/2 uur!
Toch vind ik het boek net iets beter, zo ook bij Harry Potter.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid schuilt in de legende
van de Priorij. Al geloof ik niet dat [u]alles[/u] waar is.
Cool

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 14:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb voor het ogenblik De DaVinci Code en Juvenalis dilemma van Dan Brown van de bibliotheek bij mij thuis liggen. Nu moet ik gewoon tijd vinden om erin te kunnen lezen. Maar ik verlang enorm om DaVinci Code te lezen, en de film heb ik ook nog niet gezien...

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 215 Sikkels

*_eOwyn_* is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 24, 2006 22:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

me vader heeft net het benini mysterie gekocht
en als hij hem uit heeft ga ik hem lezen
dat is dus volgende zomer vakantie Shocked
hij leest niet zo snel Sad

But we lost again
The dream of you and me and all we could be
Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Feb 24, 2007 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oh. Laatste post van me staat nog op deze pagina, maar ondertussen is er wel al heel wat verandert. Ik heb nu drie boeken uit en zodra ik het vierde boek in handen heb, wil ik dat ook heel graag lezen.

M'n visie op het schrijven van Dan Brown is nog niks verandert. Z'n stijl is appart, maar prachtig en heeft een heel doeltreffend effect. Hij weet precies wat shokkerend is en meestal is dat dan ook het laatste van een 'hoofdstukje'. (Kun je z'n opdeling hoofdstukken noemen?). Z'n schrijfstijl spreekt me erg aan, maar ook z'n verhalen zijn formidabel. Vaak heel erg ingewikkeld (zoals Delta Deceptie), maar toch blijft het interessant of verder te lezen.

Even een top 3

1. Bernini Mysterie
2. Da Vinci Code
3. Delta Deceptie

Ja, het eerste boek dat ik las vind ik nog steeds het beste. Da Vinci Code leunt er erg dicht bij aan, maar Bernini heeft langer m'n aandacht vastgehouden. Delta Deceptie vond ik erg ingewikkeld en aangezien ik maar weinig van politiek snap, was het lezen van Delta Deceptie niet meteen gemakkelijk. Ik had ook het gevoel dat z'n schrijfstijl net iets anders was, maar dat kan aan mij liggen. Juvenalis Dillema staat op m'n schema.

See you in another life?
Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 08, 2007 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de boeken heel goed. Ze zijn wel heel spannend. Sommige dingen vind ik een beetje overdreven, zoals het aantal doden in sommige boeken. Ik heb er veel van geleerd. Ik vind het ook heel leuk om boeken te lezen die spannend zijn en gaan over culturele zaken zoals bekende schilderijen of standbeelden. Ik houd er heel erg van. Ik ben erg blij met zijn boeken, omdat hij een trend heeft gezet en er daardoor opeens heel veel van dat soort boeken op de markt verschijnen. Wat ik wel vervelend vind zijn de historische onwaarheden die erin staan, omdat het zo geloofwaardig wordt gebracht dat je zowat alles gelooft wat erin staat en als je dan een aantal dingen echt verkeerd ´leert´ dan vind ik dat van de schrijver erg kwalijk. En de opschudding die het heeft veroorzaakt vind ik niet meer dan logisch, omdat hij toch wel een aantal dingen heeft beweerd die erg schadelijk zijn voor bijvoorbeeld de kerk. Misschien had hij dat iets anders aan kunnen pakken.

Tyrael
7e jaars
7e jaars

Tyrael is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 21:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nu bijna al zijn boeken gelezen (het zijn er maar 4) en ik ben erg enthousiast. Ik moet alleen het Bernini Mysterie lezen. De DaVinci code vond ik tegenvallen, dit komt waarschijnlijk omdat ik gewoon niks met godsdiensten heb. Die andere twee boeken waren geweldig. Dan Brown weet zijn spanning meesterlijk uit te bouwen en vast te houden. Er is wel een ding dat me opvalt bij zijn boeken.

SPOILERS!
[selecteer]
Bij al zijn boeken is een hooggeplaatste pief de 'badguy'. Iets wat je helemaal niet verwacht. In de DaVincie Code was Sir Leigh Teabing de badguy, in het Juvenalis dilemma was Trevor Stathmore de boef en in de Delta Deceptie vervulde William Pickering deze rol. Bij de DaVinci code en de Delta Deceptie vond ik de ontknoping geweldig maar bij het Juvenalis dilemma (deze las ik het laatst van de drie) wist ik gewoon dat die Trevor Strathmore de badguy was. Dat is opzich wel jammer.
Ik vond het Juvenalis dilemma trouwens wel te Amerikaans. De vertrouwelijke berichten van de hele wereld lezen vanwege het 'landsbelang'.

[/selecteer]
[/spoiler]

kellydfelaat
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

kellydfelaat is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 27, 2007 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het Bernini-mysterie gelezen en vond het echt een spannend boek. De da vinci code heb ik alleen in film gezien en die vond ik ook echt goed maar niet zo goed als het bernini-mysterie alhoewel het boek wel beter zal zijn (hoop ik) maar ja wanneer ik de da vinci code zal lezen is een ander verhaal

rooieke
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 1496 Sikkels

rooieke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 20:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb als eerste De davinci code gelezen toen de bernini mistery en toen de juvenalis dillema en ben nu bezig in delta deceptie.

ik vind de bernini mistery het beste van alle 4. maar vind het zeker wel goede boeken en hoop eerlijk egzegt ook dat dan brown nog ene paar van die boeken schrijft. mijn maakt het niet zo veel uit wat ze er allemaal van zeggen ik zelf vind het gewoon goede boeken dus ja.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 20:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alle boeken van Dan al gelezen, en ik moet eerlijk toegeven: hij kan er wat van. Als eerste heb ik het Bernini Mysterie gelezen, daarna De Da Vinci Code, daarna het Juvenalis Dilemma en tot slot de Delta Deceptie. Ik van het Bernini Mysterie het best van al, en het Juvenalis Dilemma het minst. Da Vinci Code en Delta Deceptie bengelen zowat tussenin

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben echt fan van de boeken van Dan Brown. Ik heb De Davinci Code en het Bernini Mysterie gezlezen. En ik vond ze allebij werkelijk fantasctische boeken. Ze zijn spannend en er zit mysterie in en hij verwerkt er ook nog geschiedenis in. en dat vind ik echt knap Ik ga zeker weten de Delta Deceptie en het Juvenalis Dilemma kopen. Want ik vind Dan Brown echt goeie boeken schrijven.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 13:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zijn boeken zijn echt goed, verrasende wendingen en slim in elkaar gezet. Ik ben geen fan ofzo, maar the davinci code vond ik geweldig. de film was wat minder. Maar het boek was goed.

Mijn mega spoiler fanfic!
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 14:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Zijn boeken zijn echt goed, verrasende wendingen en slim in elkaar gezet. Ik ben geen fan ofzo, maar the davinci code vond ik geweldig. de film was wat minder. Maar het boek was goed.

Ik vind dat als je een paar boeken hebt gelezen dat ze helemaal niet meer verassend zijn. De plotwendingen zijn vaak hetzelfde en hij gebruikt ook andere dingen in meerdere boeken. Ook worden de boeken op een gegeven moment ongeloofwaardig. Tot nu toe vond ik de Bernini mysterie het beste boek, al zaten ook in dit boek een aantal onrealistische dingen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 15, 2007 14:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
missme98 schreef:

Ik vind dat als je een paar boeken hebt gelezen dat ze helemaal niet meer verassend zijn. De plotwendingen zijn vaak hetzelfde en hij gebruikt ook andere dingen in meerdere boeken. Ook worden de boeken op een gegeven moment ongeloofwaardig. Tot nu toe vond ik de Bernini mysterie het beste boek, al zaten ook in dit boek een aantal onrealistische dingen.

het hoeft toch ook niet realistisch te zijn. heel de davinci code is niet realistisch, maar dat maakt het niet minder slecht.

Mijn mega spoiler fanfic!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp