Auteur |
Bericht |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Sep 22, 2006 8:56 |
 |
Sterretje schreef: | Helen schreef: | Vegetarier wordt je denk ik omdat je het zielig voor de dieren vind. Voor jezelf en niet omdat het van de bijbel niet mag. ... toch?.
Ok, sommige wel natuurlijk maar over het algemeen toch omdat je het zielig voor de dieren vind.
|
Nou, ik vind het inderdaad zielig voor de diertjes.
Maar mijn moeder vond dat vlees veel te belangrijk en gezond is. Natuurlijk heb je de vervangende producten, maar nog moet je dat veel rekening houden met 1 vegetarier in het gezin. Toch vond ik het zielig, maar het feit dat God de dieren om ons heen juist heeft gemaakt om ze met respect te behandelen, voor ze te zorgen en ze te eten, heeft me het exta duwtje in de rug gegeven om gewoon vlees te blijven eten. Ik lust trouwns ook niet veel, van BBQ'en al helemaal niet, dus zoveel vlees ik niet. |
Ik ben het iig niet geworden om de bijbel...
Ik doe het voor mezelf en de dieren, en ik denk ook dat de meeste mensen het voor die redenen doen. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 16:15 |
 |
Ik heb eigenlijk niet veel principes omdat ik vind dat je open moet staan voor andere meningen of nieuwe dingen. Eigenlijk ben ik alleen tegen geweld, maar dat is ook het enige. En ik vind dat je iedereen met respect moet behandelen. Maar dit zijn meer normen/waarden dan echt principes. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Sabine
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 19:00 |
 |
Principes... Eens denken.
* Ik eet geen vlees. Ik doe dat omdat ik het zielig vind voor de dieren maar ook voor mijn eigen principes omdat het gewoon niet goed voelt voor mij op het te eten.
* Ik toon respect voor de aarde. Ik probeer zo milieubewust mogelijk te leven en gooi ook geen afval op straat.
* Ik respecteer iedereens mening en overtuigingen. Ik zal nooit iemand keihard uitlachen als die zijn mening geeft waar ik het niet mee eens ben bijvoorbeeld.
* Ik beoordeel niemand om zijn/haar looks. Want echte schoonheid straal je van binnen uit. |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 03, 2007 22:45 |
 |
Principes!!! Ik ben één en al principe.
- Principieel eet ik geen vlees, en alleen vis uit de zee. Omdat ik het belachelijk vind dat we onder het mom van "de natuur" dieren zo onnatuurlijk behandelen.
- Principieel beoordeel ik mensen niet op hun uiterlijk. Niet op accent, huidskleur, geslacht, geaardheid, haarkleur, kleur ogen, etcetera.
- Principieel geef ik mensen altijd een tweede kans. Mensen kunnen mij nooit kennen, dus kunnen ze het altijd verpesten. Dan verdienen ze de kans om het goed te maken.
- Principieel steel ik niet, sla/schop/krab/steek ik niet in mensen/dieren/voorwerpen, let ik op milieu en dieren (ik loop echter niet met een vegertje voor mijn voeten door de straat om de miertjes te redden), en respecteer ik altijd andermans mening. (Dat wil niet zeggen dat ik geen discussies aan ga.)
- Ten slotte, principieel probeer ik niet te veel vast te roesten in mijn principes. |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Jun 04, 2007 10:00 |
 |
Heb er wel een paar.
- Geen oorlog en geweld, de wereld zal gewoon veel beter zijn geweest als er geen geweld en Oorlog was. Vind het vresselijk dat er zoveel mensen onder dwang staan in een oorlog of geweld. Zal us ook nooit met een oorlog te maken willen hebben. Ik hoop dat er ooit in de wereld iets komt dat alle 'door gedraaide slechte' mensen worden verdwenen uit de aarbol
- Pesten, iest wat ik zelf ook mee hebt gemaakt, ze maken hier de mensen kapot van. zelf zal ik werkelijk nooit beginnen met pesten, of ze moeten mij al het bloed van me nagels halen. dan ben ik de dooddoener die ze niet tegen willen komen. Maar zo geef ik iedereen wel een kans waar ik in aanraking kom.
- Dieren mishandeling, dit vind ik misschien nog erger dan pesten. Vind het echt zielig als mense katten gaan slaan of honden en noem maar op. Die mensen mogen voor mij ook wel naar de hel toe worden gebracht. Wij hebben thuis 3 katten gered , 1 kat die mishandeld werd voor dieren proeverij en 2 katten waren nog geen 6 weken toen ze op straat werden gegooid. Dus ik zal ook nooit een dier mishandelen.
Dit zijn eigenlijk de 3 belangrijke Principes die ik heb. Heb misschien hier en daar nog wel kleine dingentjes maar dan ben ik uren bezig. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 04, 2007 19:48 |
 |
Ik heb maar 1 principe.
En dat is dat ik maar 1 principe heb.
Ik kan me soms wel voornemen om iets niet te doen, maar op een gegeven moment ontgaat het me dan even en tja, dan is het weer geen principe meer.
Ik kan me er gewoon niet aan houden.
Ik gooi wel geen vuil op de grond of iets dergerlijks, maar ik weet niet of je dat onder principe kan plaatsen. Ik doe het gewoon niet. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
|
|