Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Het bedenken van spreuken Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
magicbender
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 62 Sikkels

magicbender is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 18:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg mezelf iets af, is het moeilijk om een spreuk te "verzinnen" in het boek van de HBP staat dat die enkele spreuken zelf verzonnen heeft, voldemort en perkamentus hebben dit ook gedaan, en fred en george hebben er denk ook wel een paar zelf verzonnen
Kan harry dit ook? en waarom zien we hem nooit experimenteren in de boeken?

wat is jullie mening hierover??

off-topic: ik weet niet of er al een dergelijk topic bestaat als dat zo is mag deze verwijderd worden.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry is te druk met het redden van anderen en ik denk dat Rowling dat belangrijker vind dan het uitproberen van een paar zelfbedachte spreuken. Harry kan het vast wel maar heeft er denk ik nog nooit aan gedacht. Misschien in het laatste boek.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou als er mensen zijn geweest die het dus al gedaan hebben, dan neem ik aan dat het mogelijk is dat je zelf spreuken kan verzinnen. Harry heeft misschien helemaal geen behoefte aan om zijn eigen spreuken te verzinnen. Volgens mij moet je daar redelijk creatief voor zijn en een goede tovenaar en kan je dat niet zomaar doen. Misschien zou hij dat wel kunnen, maar ik vind het niet raar dat hij er nog niet mee "geƫxperimenteerd" heeft. Het is eerder iets voor Hermelien om dat te doen.

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 198 Sikkels

Annaaa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat hij er in het volgende boek geen tijd voor heeft, en bovendien waarom zou hij? volgensmij is er voor alles wel zo ongeveer een spreuk voor verzonnen. en je moet die spreuken dan ook melden bij het ministirie en goed laten keuren enzo.

It's justtoo much.
mikab93
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 59 Sikkels

mikab93 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien gaat Harry en spreuk verzinnen om voldemort te verslaan maar ik denk het niet ik denk dat je je speuken aven krachtig kunne zijn als jezelf en harry is niet zo krachtig. Maar misschien gaat hij wel een spreuk verzinne bij zijn zoektocht op de gruzielelementen.

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 19:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mij lijkt dat Harry hier geen behoefte voor heeft. Hij wil vooral de hocruxes gaan zoeken in het laaste boek en nieuwe spreuken uitvinden helpt hier niet bij. Daarnaast heeft hij er geen tijd voor en waarschijnlijk is het ook heel erg lastig om een echt nuttige spreuk uit te vinden.

@Witch_Eva: Ik denk niet dat Hermelien hier aan zou beginnen. Juist zij is volgens mij heel erg op boekwijsheid, dus echt een spreuk zelf verzinnen zou ze volgens mij nooit doen. Ze pakt liever een nog ingewikkelder boek met bestaande spreuken.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 21:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sneep verzon wel zijn eigen spreuken maar die is uiterst intelligent en goed in duistere magie zoals Sectumsempra, dat was een vrij krachtige spreuk. Harry verzint niet echt spreuken ik denk dat hij ze liever afkijkt van andere tovenaars, het is eerder wat voor Ron om ze te bedenken omdat hij graag ook eens in de aandacht wil staan en als zijn spreuk werkt zullen mensen onder de indruk zijn van hem en niet van Harry.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat als Ron er een uitvind dat dat puur toevallig is. Niet dat hij zo superdom is (wie dat beweerd krijgt van mij een schop) maar hij gaat niet uren zitten bestuderen wat en hoe en wat doet het en dat soort dingen.
Ron wil wel aandacht maar ik denk niet dat hij dat op die manier wil.

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 21:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zeg zeker niet dat Ron dom is hoor, ik zou niet durven. Hermelien is slim genoeg om haar eigen spreuken te maken en misschien gaat ze dat ook wel doen in de strijd tegen Voldermort, want ja Hermelien houd van regeltjes maar ook van haar vrienden en met haar wijsheid en slim nadenken kan ze krachtige spreuken bedenken.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 22:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Ik zeg zeker niet dat Ron dom is hoor, ik zou niet durven. Hermelien is slim genoeg om haar eigen spreuken te maken en misschien gaat ze dat ook wel doen in de strijd tegen Voldermort, want ja Hermelien houd van regeltjes maar ook van haar vrienden en met haar wijsheid en slim nadenken kan ze krachtige spreuken bedenken.

Maar ik denk niet dat Hermelien het type personage is om zoiets te gaan doen. Ik denk ook niet dat ze daar het talent voor heeft. Ze lijkt me niet supercreatief, ze heeft vooral alles uit de boeken. En ik denk dat het ook niet nodig is in de strijd tegen Voldemort. Want het gaat eerst vooral om het zoeken naar de overgebleven horcruxes.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Alek
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Alek is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 17:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heeft Hermelien niet een spreuk bedacht? 'Wijs me de weg' of zoiets. En Harry kan geen spreuk bedenken omdat hij geen Latijn kan Razz

regulus arcturus zwarts
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 63 Sikkels

regulus arcturus zwarts is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Alek schreef:
Heeft Hermelien niet een spreuk bedacht? 'Wijs me de weg' of zoiets. En Harry kan geen spreuk bedenken omdat hij geen Latijn kan Razz

Volgens mij heeft ze deze spreuk niet zelf bedacht maar gewoon gevonden(boek 4).

Ik denk ook niet dat Harry eigen spreuken zal gaan verzinnen; dit zou te ingewikkeld worden en als je werkelijk alles kan dan zou je ook een spreuk kunnen verzinnen om bijvoorbeeld alle horcuxes in 1 keer te vernietigen of Voldemort op te sluiten zonder dat hij ooit weg kan of zoiets. En dat zou veel te makkelijk zijn. Nee zo zal het zeker niet gebeuren;).

'Helaas ben ik absoluut niet van plan me zonder verzet over te geven, Cornelis. Ik heb helemaal geen zin om naar azkaban te worden gestuurd. Ik zou natuurlijk kunnen ontsnappen - maar wat een tijdverspilling, en eerlijk gezegd weet ik wel iets leukers.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 20:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eigenlijk met iedereen eens. Harry zal geen nieuwe spreuken veriznnen omdat hij gewoon geen tijd heeft. Waarom zou hij eigenlijk?? Maar alle spreuken zijn ooit verzonnen door iemand/iemanden Wink

Mijn mega spoiler fanfic!
magicbender
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 62 Sikkels

magicbender is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 16:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

nja als ik zou toveren zou ik iig beetje gaan experimenteren enzo, maar bedoel ik gewoon dat harry mss geeneens zo'n geweldige tovenaar is bedoel perkamentus en voldemort waren op harry's leeftijd al veel betere tovernaars
toch?

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als je wil expirimenteren moet je wel een beetje kennis van latijn hebben denk ik. Als je dat niet hebt kan je verzinnen wat je wil maar dan werkt het toch niet en je moet ook weten dat je zelf kan verzinnen. Als je dat niet weet ben je nergens natuurlijk Razz

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp