Auteur |
Bericht |
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 12:13 |
|
Josse schreef: |
Mag ik vragen welk belang je acht te hebben bij het heel de grond in gaan? Wat heb je aan heel de grond in gaan? Wat bereik je ermee?
Ben je bang dat je ze later nog nodig hebt, of is het de angst dat mensen met jouw organen aan de haal gaan? |
Welk belang ik erbij heb?
Dat ik met een, hoe moet je dat nu precies goed verwoorden. Dat ik zeker ervan ben dat ik heel begraven word. Dat geeft mij namelijk gemoedsrust.
Dus wat bereik ik ermee? Dat ik dus wat betreft mijn geweten rust heb omdat ik er zeker van kan zijn dat ik volledig (in de zin van: in 1 geheel) onder de grond beland. Dat geeft mij gemoedsrust & gewetensrust.
Nee, ik ben niet bang dat ik ze later nog nodig heb. Door natuurlijke afbreek processen wordt mijn lichaam dan opgenomen in de aarde en daarmee dus ook mijn organen.
En verder is dit het laatste wat ik hier post.
Ik heb namelijk heel sterk het gevoel dat het 1 tegen 1000 is bij wijze van en dat ik die ene ben. Ik heb mijn antwoord hier nu genoeg verduidelijkt, ik heb geantwoord op jullie reacties en daarmee is het voor mij nu klaar met dit onderwerp. |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
|
|
SeverusSnape
The Half-Blood Prince
Verdiend:
218 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 09, 2007 13:36 |
|
Ik geef HRH gelijk (ook al ben ik zelf wel donor). Sommige mensen vinden het nu eenmaal prettig om in één geheel in de grond te belanden. Anderen worden liever gecremeerd, en anderen willen hun lichaam ook aan de wetenschap geven. Laat ze toch!
Ik vind het heel aardig als mensen donor willen zijn, maar het moet niet gedwongen worden. Sommigen van jullie vinden misschien dat je respect moet hebben voor mensen die een donor nodig hebben, maar je moet ook respect hebben voor mensen die geen donor willen zijn.
Voor meer bezwaren tegen donor zijn... zie mijn vorige post. |
|
|
|
|
Viss
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 10, 2007 19:35 |
|
Ik heb er nooit over nagedacht of ik donor zou worden, voor mij is het een vanzelfsprekend iets. Ze mogen alles hebben. Geen probleem. Als ik dood ben, ben ik mezelf toch niet meer en een ander kan er nog heel wat aan hebben. Ik ben ook bloeddonor en geef elke zoveel maanden een halve liter bloed. Ik vind het een kleine moeite. Als ik zelf ooit een nier of een zak bloed nodig heb, is het maar goed dat er mensen zijn die donor zijn!
Nou is de kans dat ze daadwerkelijk je organen na je dood gebruiken erg klein (iets van 3 procent geloof ik) omdat je onder de juiste omstandigheden moet komen te overlijden (het liefst in het ziekenhuis). |
|
|
|
|
rooieke
4e jaars
Verdiend:
1496 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 20:41 |
|
ja ik ben orgaandonor. Ik heb ook altijd een kaartje bij me met mijn gegevens en wat ze mogen hebben voor het geval dat er met mij iets gebeurt. Ik vind eigenlijk dat er meer mensen zich moeten registeren want er zijn heel veel mensen die wel zeggen als ze gevraagt worden of ze organen af willen staan ja zeggen maar niet geregistreerd zijn en het is zo veel makkelijker als iedereen gewoon zich registreerd als je het wel wilt. Dus aub registreer je al je het wel wil want ik ben er ook een geliefde met kwijt geraakt omdat er geen orgaan beschikbaar was. |
_________________ een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 17, 2007 22:04 |
|
Ik vind dat iedereens keuze gerespecteerd moet worden, wat de reden van die keuze ook is. Maar ik vind wel dat het verplicht moet worden om een keer die keuze te maken, want nu gaan veel donoren verloren doordat sommige mensen het formulier gewoon niet invullen. Ik sta best open tegen het idee dat je mensen die geen donorformulier hebben achteraan zet op de wachtlijst voor donoren. Zo laat je mensen erover nadenken en je stelt niet verplicht dat ze donor zijn. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
rooieke
4e jaars
Verdiend:
1496 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 10:54 |
|
a.perkamentus ik ben het met je eens maar er wordt gewoon niet genoeg gedaan in nederland om op de hoogte te komen wie nou wel wil en niet wil dus er zal altijd veel organen verloren blijven gaan en dat is zeer jammer |
_________________ een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. |
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jun 18, 2007 11:25 |
|
Nog even iets om HRH bij te staan. Vele mensen kiezen ervoor om in 1 geheel de grond in te gaan omdat ze religieus zijn en geloven in wederopstanding. Zo mogen (correct me if I'm wrong) Moslims bijvoorbeeld alleen begraven worden volgens mij. Christenen geloven ook in wederopstanding, de redenatie is dan dat je later je organen nodig zult hebben. |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Saaki
1e jaars
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 02, 2007 23:07 |
|
Orgaan donatie staat nu erg in de spotlights vanwege de grote donorshow.
Ik vind dat ze iedereen standaard donor zouden moeten maken, maar dan
wel duidelijk aangeven dat ze dat doen, en dat je ook kan weigeren!
Ik heb ook niets tegen mensen die geen donor willen zijn, De keuze is aan de persoon zelf, het is zijn lichaam.
je kan natuurlijk om allerlei goede redenen niet donor willen zijn, bijv.
vanwege je geloof, maar nu is er zo´n `tekort` (dit klinkt wel erg fout)
omdat heel veel mensen er niet overna denken of het vaak aan hun nabestaanden overlaten. ik denk dat het voor een nabestaande heel
moeilijk is om op zo´n moment over zoiets van je dierbare na te denken,
en het probleem met organen is dat het allemaal snel moet gebeuren,
anders heeft het toch geen zin. In Nederland moet gewoon duidelijk worden gemaakt wie donor is en wie niet en hoe dat geregeld is, want veel mensen begrijpen er niets meer van.
een nieuw orgaan kan het leven van iemand weer hele maal verbeteren, of kan in iedergeval de kwaliteit van leven heel veel verbeteren. iemand met nierproblemen hoeft dan bijvoorbeeld niet meer om de dag een aantal uur naar het ziekenhuis voor de dialyse ofzo.
Daarom vind ik donor zijn belangrijk. Mijn vader had ook nierproblemen, en dus heb ik er altijd al dichtbij gestaan. sinds twee jaar heeft hij een nieuwe nier, en zijn leven is veel verbeterd. Als je na gaat denken waar die nier nou eigelijk vandaan komt kan het wel een beetje raar zijn, maar ook mooi, dat iemand, hoewel die er niet meer is, toch nog iets extra goeds heeft kunnen doen voor een gezin.
Dit is waarom ik donor wordt. |
_________________ *Is nieuw hier* |
|
|
|
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 03, 2007 10:15 |
|
Ik ben op dit moment ook erg aan het twijfelen over mijn donorregistratie. Ik wil wel donor zijn, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke organen ik niet en welke ik wel wil doneren. Ik zit er al een hele tijd over na te denken en ik denk dat ik gewoon maar alles ga doneren, behalve mijn hart. Ik heb het er al met sommige mensen over gehad, die zeiden: waarom je hart ook niet? Daar zit je ziel toch niet in? Maar ik denk dat er misschien toch eigenschappen van jezelf in kunnen zitten of wat dan ook. Ik weet het niet, ik twijfel nog, maar ik wil het wel worden, want het is toch wel belangrijk voor me. |
|
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 03, 2007 10:42 |
|
ik begrijp goed dat mensen er problemen mee hebben om donor te worden. Het is begrijpenlijk dat ze intact begraven willen worden. Ik persoonlijk wil gecremeerd worden dus dat zou voor mij geen issue zijn, toch heb ik gekozen voor optie 3, familie mag beslissen wat er met me gebeurd, bij die keuze blijf ik. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 03, 2007 14:29 |
|
Op school hebben we het hier ook hee veel over gehad
Ik wil dus wel mijn organen weggeven. Ten eerst heb ik er niks aan als ik dood ben dus kan ik net zo goed andere mensen helpen. En ik vind ook dat omdat je het idee hebt dat je neit heel de grond ingaat laat je andere mensen de kans op een orgaan mislopen. Ik vond de grote donorshow ook heel goed en ik vind eigenlijk dat ze hier net zo een systeem als in Duitsland moeten invoeren. Iedereen is automatisch donor en je moet het aangeven als je het niet wilt zijn. De meeste mensen zijn te laks om zo een forumilere in te vullen, dus krijgen we meer donoren. De grootste reden van het donortekort was ook omdat mensen te lui waren om wel donor te worden, terwijl ze het wel wilden. Ik vind dat we soms te egoistisch zijn in deze maatschappij, iedereen met voor zijn eigen hachje zorgen hier. Overigens is er wel meer mis met de maatschappij, maar dat is weer voor een andere discussie. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
Patricia
The Ultimate HPFreak
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 04, 2007 11:07 |
|
Ik ben wel orgaandonor.
Als je dood bent, heb je toch niets meer aan je organen.
Een ander, die ziek is, kan nog een heel gelukkig, lang leven hebben met één van jou organen.
Ik wordt misschien in de toekomst ook levend orgaandonor. Mijn vader moet misschien in de toekomst een nieuwe nier hebben, en omdat je prima kan leven met één nier, zou ik mijn nier zo voor hem opgeven. |
|
|
|
|
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 13:21 |
|
ik weet het niet,maar ik heb nee gestemd omdat ik niet wil dat anderen met mijn organen wandelen als ik dood ben,dat is vreselijk!.maar als ik bv sterf aan ouderdom dan heb je toch niets meer aan mijn organen.ik zal zien of ik donor wil worden of niet maar voorlopig neen. |
_________________ weg met de regelsµ |
|
|
|
missme98
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 13:22 |
|
riccmaster schreef: | ik weet het niet,maar ik heb nee gestemd omdat ik niet wil dat anderen met mijn organen wandelen als ik dood ben,dat is vreselijk!.maar als ik bv sterf aan ouderdom dan heb je toch niets meer aan mijn organen.ik zal zien of ik donor wil worden of niet maar voorlopig neen. |
Ik respecteer je keuze volledig, maar k moet hier toch even op reageren. Alleen omdat jij het idee raar vind dat anderen met jou organen rondlopen als je toch dood bent verhindert een ander ervan om door te leven. Dat vind ik altijd een vreselijk argument. Als je dood bent heb je niks aan je organen en je kan ook niet meer dneken. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
|
|
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 28, 2007 13:31 |
|
missme98 schreef: | riccmaster schreef: | ik weet het niet,maar ik heb nee gestemd omdat ik niet wil dat anderen met mijn organen wandelen als ik dood ben,dat is vreselijk!.maar als ik bv sterf aan ouderdom dan heb je toch niets meer aan mijn organen.ik zal zien of ik donor wil worden of niet maar voorlopig neen. |
Ik respecteer je keuze volledig, maar k moet hier toch even op reageren. Alleen omdat jij het idee raar vind dat anderen met jou organen rondlopen als je toch dood bent verhindert een ander ervan om door te leven. Dat vind ik altijd een vreselijk argument. Als je dood bent heb je niks aan je organen en je kan ook niet meer dneken. |
dat is ook een punt maar ik vind het vreselijk als iemand met andere organen lopen,ik vind het ook eigelijk goed voor een soort opoffering zodat iemand voortleeft maar als het u hersens zijn dan denkt di iemand anders |
_________________ weg met de regelsµ |
|
|
|
|