Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Volbloeden kunnen niet bestaan? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Prongs_
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Prongs_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 19:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry is geen volbloed, hij wordt beschouwd als halfbloed, omdat hij een 'modderbloedje' als moeder had.. ik denk dat sommigen (noem geen namen) modderbloedjes net zo erg vinden als Dreuzels..
ik denk dat je jezelf volbloed kunt noemen, wanneer je ouders + grootouders (van allebei de kanten) tovenaar of heks zijn geweest, ongeacht of zij volbloed of modderbloed waren. veel verder kan je niet terugtellen denk ik..

~The Rebellion Begins~
Profiel bekijkenStuur privébericht
Cho.
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 319 Sikkels

Cho. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 20:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het wel kan, ook al heb je een modderbloedje als 1 van je ouders:
bij dreuzels heb je ook dat als je moeder Anegatief bloed heeft, dat jij dan bijv. o negatief hebt. Dus ik denk dat als je dreuzelouders hebt, je toch gewoon een ander soort bloed heb waardoor je tovenaar bent geworden.

Proud to be a Hufflepuff!^^
Prongs_
2e jaars
2e jaars

Prongs_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2007 21:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij had het niks te maken met je bloed, maar met je genen toch? het was iets met een of ander allel, dat had ik volgens mij ergens gelezen.. in zon interview met JK ROwling, het ging over Snullen, en ze zei dat het eigenlijk best wel hele speciale gevallen waren, omdat de 'tovenaarsgenen' in het algemeen dominant zijn. hierdoor kan je er ook vanuit gaan dat als je als heks of tovenaar met een dreuzel trouwt, je kind toch tovenaar of heks wordt.. dat het eigenlijk heel raar is dat er Snullen worden geboren. nou ja ik weet niet of dit iets met het geheel te maken heeft, maar dan zou je als 'modderbloedje' inderdaad heksen en tovenaars als voorouders meoten hebben gehad, anders had jij dat gen nooit gekregen.. en dat het bij je ouders op de een of andere manier is 'onderdrukt' of niet tot uiting is gekomen..dan kan je eigk idd wel zeggen dat je wel tovenaarsbleod hebt... hmm beetje te vaaag allemaal Rolling Eyes

~The Rebellion Begins~
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 11:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Prongs_ schreef:
Volgens mij had het niks te maken met je bloed, maar met je genen toch? het was iets met een of ander allel, dat had ik volgens mij ergens gelezen.. in zon interview met JK ROwling, het ging over Snullen, en ze zei dat het eigenlijk best wel hele speciale gevallen waren, omdat de 'tovenaarsgenen' in het algemeen dominant zijn. hierdoor kan je er ook vanuit gaan dat als je als heks of tovenaar met een dreuzel trouwt, je kind toch tovenaar of heks wordt.. dat het eigenlijk heel raar is dat er Snullen worden geboren. nou ja ik weet niet of dit iets met het geheel te maken heeft, maar dan zou je als 'modderbloedje' inderdaad heksen en tovenaars als voorouders meoten hebben gehad, anders had jij dat gen nooit gekregen.. en dat het bij je ouders op de een of andere manier is 'onderdrukt' of niet tot uiting is gekomen..dan kan je eigk idd wel zeggen dat je wel tovenaarsbleod hebt... hmm beetje te vaaag allemaal Rolling Eyes

Maar als het tovenaarsalllel dominant is hoe kunnen er dan modderbloedjes worden geboren? Je ouders zijn geen tovenaar dus kunnen geen tovenaarsallel in hun bloed hebben. Maar je bent zelf wel een tovenaar dus heb je het allel zelf wel in je DNA zitten. Maar dit is volgens mijn niet echt mogelijk. Dus ik snap het ook niet meer hoe het nu precies zit.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Prongs_
2e jaars
2e jaars

Prongs_ is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2007 19:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

haha ja nou ik weet er ook niet het fijne van, maar ik dacht zoiets gelezen te hebben, en zulke dingen onthoud ik meestal wel.. nou ja ik ga nu een beetje brainstormen Exclamation misschien is het een of ander gemuteerd gen? misschien gaan dit te ver Shocked mja dat zou 'modderbloedjes' verklaren.. en ook het feit dat zij het gen dan doorgeven, omdat het dominant is.. of ze moeten dus (voor) ouders hebben gehad, die dat gen hebben gehad, maar die bij hun niet tot uiting is gekomen.. huh ik bedenk me ineens, dat zou toch betekenen dat het aantal tovenaars zou moeten groeien? dan zou uiteindelijk de hele wereldbevolking 'besmet' moeten raken met 'het dominante allel', tenzij er extreme gevallen van 'snullen' geboren worden. maar het percentage tovenaars is toch heel laag en daalt toch voortdurend?? hmm, nu spreek ik mezelf misschien tegen, maa rik snap er eerlijk gezegd ook niet veel van.. nja dit zijn iig een paar van mijn ideeen. Rolling Eyes

~The Rebellion Begins~
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 9:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pfff ik denk dat we eerst een goede basis van DNA kennis moeten hebben voordat we ons in het DNA van tovenaars verdiepen. Ik denk dat we hier bijna niet uit kunnen komen. Het ligt dus aan de genen, maar voor de rest snap ik er niks van.

Mijn mega spoiler fanfic!
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 11:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Enselaar schreef:
Ik zat laatst te denken... Eigenlijk kunnen er geen Volbloeden bestaan!

Alles moet toch namelijk begonnen zijn met één mens. Eén iemand moet een tovenaar zijn geweest in het begin. Dus die éne tovenaar of heks moest dus wel kinderen krijgen met een Dreuzel. Die had dan waarschijnlijk ook magische krachten, en dus ging dat zo verder. Magische krachten werden zo door gegeven.
Maar dat betekend dus dat er geen echte volbloeden kunnen bestaan, omdat iedereen dan afstamt van dat eerste koppel. Van een Tovenaar en een Dreuzel!

Ik vroeg me af... wat vinden jullie hier van?

Het is zelden zo dat een mutatie in een gen maar bij 1 wezen voorkomt, kijk maar naar mensen die nu al een mutatie hebben zoals sown syndroom, idic 15 (mutatie in 1 chromosoom) Dat komt alleen al in Nedreland bij 100den voor.

En zoals simon op een gegeven moment in deel 2 zegt ik stam af van 5 generaties tovernaars, het zal heel goed mogelijk zijn dat er daarvoor een dreuzel in voorkwam.

Om dan te begrijpen dat het dan nog een volbloed is moet je begrijpen dat er na 4 generaties bijna geen dna van een dreuzel in voor komt. dat komt omdat het dna van een dreuzel recesief is (je hebt dominant en recessief, dominant = overheersend resesief juist niet)
Ik voeg even een document toe om het wat beter uit te leggen
document
als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel (dit krijg trouwens ook bij biologie misschien een handige manier om het te onthouden)

Ashley Wyatt
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Ashley Wyatt is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 13:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien is hetgewoon veel simpeler. je bent een tovenaar als je daar een bepaalde aanleg voor hebt. Maar goedof het in je bloed zit of de genen dat weet ik niet... maar soms slaan bepaalde dingen een of twee generaties over. zoals rood haar... dat slaat wel eens een generatie over maar dan komt er daarna toch weer een roodharing kind. Dus dat kan ook zo zijn met tovenaars. dat het generaties overslaat, niet?

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 14:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

nirphania schreef:
Enselaar schreef:

Alles moet toch namelijk begonnen zijn met één mens. Eén iemand moet een tovenaar zijn geweest in het begin. Dus die éne tovenaar of heks moest dus wel kinderen krijgen met een Dreuzel. Die had dan waarschijnlijk ook magische krachten, en dus ging dat zo verder. Magische krachten werden zo door gegeven.
Maar dat betekend dus dat er geen echte volbloeden kunnen bestaan, omdat iedereen dan afstamt van dat eerste koppel. Van een Tovenaar en een Dreuzel!

Het is zelden zo dat een mutatie in een gen maar bij 1 wezen voorkomt, kijk maar naar mensen die nu al een mutatie hebben zoals sown syndroom, idic 15 (mutatie in 1 chromosoom) Dat komt alleen al in Nedreland bij 100den voor.

En zoals simon op een gegeven moment in deel 2 zegt ik stam af van 5 generaties tovernaars, het zal heel goed mogelijk zijn dat er daarvoor een dreuzel in voorkwam.

Om dan te begrijpen dat het dan nog een volbloed is moet je begrijpen dat er na 4 generaties bijna geen dna van een dreuzel in voor komt. dat komt omdat het dna van een dreuzel recesief is (je hebt dominant en recessief, dominant = overheersend resesief juist niet)
document
als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het wel (dit krijg trouwens ook bij biologie misschien een handige manier om het te onthouden)

Ok eindelijk iemand die verstand heeft van biologie :-p. Zo is het wel te begrijpen. Dit hebben wij ook ongeveer bij biologie gekregen, maar ik had er nooit aan gedacht dat dit ook voor de toverwereld opging.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2007 17:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

nirphania schreef:
Enselaar schreef:

document

Maar er is toch nog wel een redelijke kans dat Simon dreuzel DNA in zich heeft? Als je een allel dreuzel en een allel tovenaar hebt in je DNA dan ben je een tovenaar. En hetzelfde geld voor je ouders, -grootouders, enz.

16-08-2005 ~ 31-12-08
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2007 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb berekend/bedacht dat na 2 generaties 50% als volbloed kan worden gezien met betrekking tot dna. Maar bij die ander 50% loop ik vast Dan is er na 6 generaties nog dreuzel bloed. Maar ik heb ooit eens gezien in de film die ging over het verblanken van de aberigionals (?) dat het er na 4 generaties uit is.
Maar ja het kan zijn dat Simon dreuzel DNA heeft maar dat is dan wel verborgen (recessief)

Ik heb zelf wel een verklaring gevonden voor snuls, maar ik moet eigenlijk ook nog gaan bedenken hoe modderbloedje ontstaan. Ik gooi het eigenlijk maar op een mutatie in een gen. Dat is veel simpeler dan gaan kijken naar erfelijkheid.

@missme98
Nou verstand Wink Dit is iets wat ik alweer 5 jaar geleden heb gehad, in het derde van het VMBO-T.
Ik heb er ook niet aangedacht tot ik deze vraag zag en toen ben ik even gan nadenken en toen kwam dat eruit, en een wetenschappelijke verklaring hoe NOOB ook vind ik wel leuk om te bedenken.
Ik ga nog meer van die vragen zoeken.

magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Maar, is het niet zo dat men eigenlijk met verre familie trouwt, of heb ik het mis. ZIjn Narcissa en Lucius ook niet heel verre familie, ja toch?

Dus ik denk dat men dan spreekt over aangetrouwde familie, en dan heb je natuurlijk wel een volbloed kind, want zijn ouders zijn dan beide heks en tovernaar dus zijn ze samen volbloed, dus is het kind een volbloedje.

Nou ja, er zijn veel mogelijkheden over het onstaan van volbloeden, maar dit is mijn theorie

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

magical schreef:
Maar, is het niet zo dat men eigenlijk met verre familie trouwt, of heb ik het mis. ZIjn Narcissa en Lucius ook niet heel verre familie, ja toch?

Dus ik denk dat men dan spreekt over aangetrouwde familie, en dan heb je natuurlijk wel een volbloed kind, want zijn ouders zijn dan beide heks en tovernaar dus zijn ze samen volbloed, dus is het kind een volbloedje.

Nou ja, er zijn veel mogelijkheden over het onstaan van volbloeden, maar dit is mijn theorie

Ja dat klinkt logisch. Maar het gaat eigenlijk over het ontstaan van de eerste tovenaar. Maar als er gewoon 2 tovenaars waren in het begin van de tijd, en 2 dreuzels. dan kan het toch. dan kregen die tovenaas met elkaar kinderen en ga zo maar door. Of is dit weer veels te simpel?

magical
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
magical schreef:

Ja dat klinkt logisch. Maar het gaat eigenlijk over het ontstaan van de eerste tovenaar. Maar als er gewoon 2 tovenaars waren in het begin van de tijd, en 2 dreuzels. dan kan het toch. dan kregen die tovenaas met elkaar kinderen en ga zo maar door. Of is dit weer veels te simpel?

Nee, hoor. Gaat Perfect, tenzij die 2 tovenaars en 2 dreuzels nu elk bij elkaar komen, (dus tovenaar 1 bij 2 en dreuzl 1 bij 2), maar dat is alweer te ver gezocht van me Very Happy

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2007 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

magical schreef:
missme98 schreef:
magical schreef:

Nee, hoor. Gaat Perfect, tenzij die 2 tovenaars en 2 dreuzels nu elk bij elkaar komen, (dus tovenaar 1 bij 2 en dreuzl 1 bij 2), maar dat is alweer te ver gezocht van me Very Happy

Ja maar waarschijnlijk deden ze dat niet, dus dan kunnen er wel volboed tovenaars bestaan toch? Als er in het begin gewoon 2 tovenaars waren en 2 dreuzels. Of 1 dreuzel... Zo krijg je ook halfbloedjes in de familie.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp