Auteur |
Bericht |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 24, 2007 9:46 |
 |
Bee schreef: | nirphania schreef: |
Op een gegeven moment dan vlucht perkamentus uit het kantoortje doormiddel van felix.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat ze altijd maar zeggen dat niemand in het kasteel kan verschijnselen enzo, maar de magie van felix is dan toch net zo iets? Tenminste het resultaat is volgens mij hetzelfde.
En weet dan niemand dat een feniks dat kan?
Ik verbaasde mezelf erover. |
Huiselfen kunnen ook verschijnselen in Zweinstein.
Ik denk dat de magie van niet verschijnselen in Zweinstein enkel op de magie van tovenaars slaat. |
Felix is natuurlijk een apart dier. Het is magisch, en we weten nog niet veel van feniksen. Ik denk niet dat, dat echt zoiets als verdwijnselen is. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Carla
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 24, 2007 12:41 |
 |
nirphania schreef: | hoofdstuk: de centaur en de klikspaan
bladzijde: 475
onderwerp: romeo Wolkenveld.
In het kantoortje van perkamentus modificeert (?) Romeo Wolkenveld het geheugen van Marina, Harry hoort een ritsel en gefluister achter zich.
Is het dan zo dat niet iedereen de geluidloze vloeken onder de knie kan krijgen?
|
Dat is inderdaad wel erg vreemd, maar ik denk dat het een hele logische (maar niet echt magische) verklaring heeft: Rowling had op dat moment geluidloze vloeken nog niet bedacht of ze wilde het nog niet introduceren. En het is ook wel praktisch, want hoe had Harry anders kunnen merken dat haar geheugen is gemodificeerd? |
|
|
  |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 24, 2007 14:23 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | nirphania schreef: | hoofdstuk: de centaur en de klikspaan
bladzijde: 475
onderwerp: romeo Wolkenveld.
In het kantoortje van perkamentus modificeert (?) Romeo Wolkenveld het geheugen van Marina, Harry hoort een ritsel en gefluister achter zich.
Is het dan zo dat niet iedereen de geluidloze vloeken onder de knie kan krijgen?
|
Dat is inderdaad wel erg vreemd, maar ik denk dat het een hele logische (maar niet echt magische) verklaring heeft: Rowling had op dat moment geluidloze vloeken nog niet bedacht of ze wilde het nog niet introduceren. En het is ook wel praktisch, want hoe had Harry anders kunnen merken dat haar geheugen is gemodificeerd? |
Het zou inderdaad makkelijk kunnen dat Romeo het niet onder de knie had, maar dat lijkt me nogal sterk omdat hij bij de Order zit. Misschien wilde hij er gewoon zeker van zijn dat zijn spreuk goed uitpakte.
En dan kan het idd nog te maken hebben met het feit dat Rowling de geluidloze vloeken nog niet had geintroduceert en er op de een of andere manier toch aan Harry moest duidelijk gemaakt worden dat er iets gebeurde. |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 24, 2007 18:12 |
 |
missme98 schreef: | Bee schreef: | nirphania schreef: |
Op een gegeven moment dan vlucht perkamentus uit het kantoortje doormiddel van felix.
Maar wat ik dan niet begrijp is dat ze altijd maar zeggen dat niemand in het kasteel kan verschijnselen enzo, maar de magie van felix is dan toch net zo iets? Tenminste het resultaat is volgens mij hetzelfde.
En weet dan niemand dat een feniks dat kan?
Ik verbaasde mezelf erover. |
Huiselfen kunnen ook verschijnselen in Zweinstein.
Ik denk dat de magie van niet verschijnselen in Zweinstein enkel op de magie van tovenaars slaat. |
Felix is natuurlijk een apart dier. Het is magisch, en we weten nog niet veel van feniksen. Ik denk niet dat, dat echt zoiets als verdwijnselen is. |
Ik bedoelde met mijn uitspraak er alleen maar mee dat huiselfen wel kunenn verdwijselen in Zweinstein de magie die rond Zweinstein zit is bedoeld om zich tegen tovenaars te beschermen.
Ik wil wel iets kwijt over Perkamentus in boek 5: Ik vind hem subliem. De macht dat hij in dit boek uitstraalt.
Eerst al als hij ontslagen wordt als schoolhoofd en erna op het ministerie. Als ze Perkamentus zien, weten ze dat alles goed zal komen. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Dedalus Diggel
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 26, 2007 14:48 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: |
Ik denk eerder dat hij voor de les de spreuk ook wel gewoon hardop kon zeggen en niet moeilijk hoefde te doen om de spreuk geluidloos te zeggen (zoals ze in boek 6 leren te doen). |
Dat is inderdaad wel een verklaring voor het feit dat hij 'm hardop uitsprak, maar die gedachtenkronkel dan? Die wordt als een film afgespeeld, terwijl Harry er normaal niets van merkt als iemand zijn gedachtes leest. |
_________________ ...
... Hogwarts is No Longer Safe [ verhaal ] |
... |
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 10:46 |
 |
Bee schreef: |
Ik wil wel iets kwijt over Perkamentus in boek 5: Ik vind hem subliem. De macht dat hij in dit boek uitstraalt.
Eerst al als hij ontslagen wordt als schoolhoofd en erna op het ministerie. Als ze Perkamentus zien, weten ze dat alles goed zal komen. |
Ja zeker ik vind dit stuk zo enorm mooi geschreven.
Ik vraag me dan ook af hoeveel puisten hij heeft gekregen in zijn tijd?
Nog even over dat gevecht in het ministerie, Marcel gaat dus mee.
Is het niet zo dat zijn oma het ook komt te weten en dan eindelijk trots is op haar kleinzoon. Want hij is daar erg dapper, vind ik zelf. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 11:16 |
 |
nirphania schreef: | Bee schreef: |
Ja zeker ik vind dit stuk zo enorm mooi geschreven.
Ik vraag me dan ook af hoeveel puisten hij heeft gekregen in zijn tijd?
Nog even over dat gevecht in het ministerie, Marcel gaat dus mee.
Is het niet zo dat zijn oma het ook komt te weten en dan eindelijk trots is op haar kleinzoon. Want hij is daar erg dapper, vind ik zelf. |
En ik ga hier lekker tegenin want ik vind juist in boek 5 en 6 dat Dumbledore verschrikkelijk is. Ik krijg juist in dat boek steeds meer een hekel aan hem. Ik vond hem in principe alleen leuk in boek 1. ^^
En ja doordat gevecht is Marcel's oma trots op hem. Hij kreeg namelijk als beloning ook een nieuwe toverstok. Ik vind het ook wel lief, want Marcel is in principe heel erg dapper maar dan op een hele leuke niet Gryffie manier.
Ik loop trouwens ver achter dit keer. Ik ben nog niet begonnen met deel 5 maar als ik er mee begin zal ik hier dan ook maar een paar opmerkingen posten ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jun 29, 2007 22:37 |
 |
hoofdstuk: St Mungo's Hospital
bladzijde: 419
onderwerp: Harry's haat tegenover Dumbledore
Ik las net het stuk wanneer Harry opeens kwaad wordt wanneer Dumbledore voor hem staat. Ik snap niet wat dit te betekenen heeft als Harry/Harry's litteken geen horcrux heeft, een theorie waarvan ik tot nu totaal niet in geloofde. Waarom zou Harry ineens Dumbledore haten op dat moment? Ik snap wel dat er een connectie was tussen Voldemort en Harry, maar volgens mij wist Voldemort op dat moment nog niet van de connectie af. Harry voelde tot dat moment wanneer Voldemort intens blij/verdrietig of heel erg kwaad was. Maar dit zou wel heel erg toevallig zijn, want dit gebeurde ook al toen hij werd aangeraakt door Umbridge. Dus mijn vraag is, waarom haatte Harry op dat moment ineens Dumbledore terwijl Voldemort niet van de connectie tussen hun twee af wist. Ik denk nu dat het misschien wel mogelijk is dat Harry's litteken een horcrux is, gezien ook het feit dat Rowling ooit heeft gezegd: Niet de vorm van het litteken is belangrijk maar.... Ik zou niet weten waar het anders op zou kunnen slaan. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jun 30, 2007 15:05 |
 |
A.Perkamentus schreef: | hoofdstuk: St Mungo's Hospital
Ik las net het stuk wanneer Harry opeens kwaad wordt wanneer Dumbledore voor hem staat. Ik snap niet wat dit te betekenen heeft als Harry/Harry's litteken geen horcrux heeft, een theorie waarvan ik tot nu totaal niet in geloofde. Waarom zou Harry ineens Dumbledore haten op dat moment? Ik snap wel dat er een connectie was tussen Voldemort en Harry, maar volgens mij wist Voldemort op dat moment nog niet van de connectie af. Harry voelde tot dat moment wanneer Voldemort intens blij/verdrietig of heel erg kwaad was. Maar dit zou wel heel erg toevallig zijn, want dit gebeurde ook al toen hij werd aangeraakt door Umbridge. Dus mijn vraag is, waarom haatte Harry op dat moment ineens Dumbledore terwijl Voldemort niet van de connectie tussen hun twee af wist. Ik denk nu dat het misschien wel mogelijk is dat Harry's litteken een horcrux is, gezien ook het feit dat Rowling ooit heeft gezegd: Niet de vorm van het litteken is belangrijk maar.... Ik zou niet weten waar het anders op zou kunnen slaan. |
Voldemort wist het wel al.
Voldemort weet het vanaf dat Harry de slang was die Arthur had gebeten.
Dus Voldemort wist het wel al. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 09, 2007 22:40 |
 |
Bee schreef: | A.Perkamentus schreef: | hoofdstuk: St Mungo's Hospital
Ik denk dat het eerder een meer onbewust gevoel was, dat diep zat en zich een weg naar buiten zocht. Het zal wel door die connectie geweest hebben, want er is geen andere reden waarom Harry anders Dumbledore op dat moment zou haten (en op elk ander moment) |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 7:09 |
 |
Kelly Griffel schreef: | Bee schreef: | A.Perkamentus schreef: | hoofdstuk: St Mungo's Hospital
Ik denk dat het eerder een meer onbewust gevoel was, dat diep zat en zich een weg naar buiten zocht. Het zal wel door die connectie geweest hebben, want er is geen andere reden waarom Harry anders Dumbledore op dat moment zou haten (en op elk ander moment) |
ik denk meer de haat van het negeren van harry, een deel pubertijd, niemand gelooft hem en perkamentus steunt hem niet (denkt hij), geen post in de zomer van ron en hermelien, en verplicht moeten doorbrengen van de vakantie bij de duffelingen.
perkamentus en harry die altijd een speciale band hadden, nu negeert perkamentus harry ineens. dat zou mij ook pissig maken.
ik denk niet dat het speciaal te maken heeft met voldemort.
harry voelde zich niet bozer als voldemort zich boos voelde, of vrolijk als voldemort zich vrolijk voelde. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 10:42 |
 |
Het lijkt mij overduidelijk dat dit door de connectie tussen voldemort en harry kwam. of dat het nog van dat visioen was, want hij wilde perkamentus bijten (slang). Hij zou echt niet opeens blinde woede voelen omdat perkamentus hem niet steunt. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
|