Auteur |
Bericht |
magical
6e jaars

Verdiend:
293 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 26, 2007 19:08 |
 |
missme98 schreef: | magical schreef: | missme98 schreef: | magical schreef: | Maar, is het niet zo dat men eigenlijk met verre familie trouwt, of heb ik het mis. ZIjn Narcissa en Lucius ook niet heel verre familie, ja toch?
Dus ik denk dat men dan spreekt over aangetrouwde familie, en dan heb je natuurlijk wel een volbloed kind, want zijn ouders zijn dan beide heks en tovernaar dus zijn ze samen volbloed, dus is het kind een volbloedje.
Nou ja, er zijn veel mogelijkheden over het onstaan van volbloeden, maar dit is mijn theorie |
Ja dat klinkt logisch. Maar het gaat eigenlijk over het ontstaan van de eerste tovenaar. Maar als er gewoon 2 tovenaars waren in het begin van de tijd, en 2 dreuzels. dan kan het toch. dan kregen die tovenaas met elkaar kinderen en ga zo maar door. Of is dit weer veels te simpel? |
Nee, hoor. Gaat Perfect, tenzij die 2 tovenaars en 2 dreuzels nu elk bij elkaar komen, (dus tovenaar 1 bij 2 en dreuzl 1 bij 2), maar dat is alweer te ver gezocht van me  |
Ja maar waarschijnlijk deden ze dat niet, dus dan kunnen er wel volboed tovenaars bestaan toch? Als er in het begin gewoon 2 tovenaars waren en 2 dreuzels. Of 1 dreuzel... Zo krijg je ook halfbloedjes in de familie. |
Ja volkomen mee eens. Het zal ook wel zo zijn geweest, een andere manier zou ik niet kunnen bedenken, tenzij ze uit de lucht komen vallen, wat niet het geval zal geweest zijn. |
_________________ ♥ Shé's A Maniac, Maniac On The Floor And Shé's Dancing Like Shé's Never Done Before ♥
|
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 10:41 |
 |
Ik weet niet hoe jullie bedenken dat er maar 2 tovenaars waren. (zal dan de bijbel wel zijn)
Maar stel nou dat er eerst "gewone" mensen waren en dat er pas na een 100tal jaar tovenaars ontstonden (ja ik ben aanhanger van de darwin theorie)
Dan kan het zo zijn dat er nooit echt "volbloeden" hebben bestaan, maar dat het gewoon een verzinsel was van een stel rasicten, zoals lucius en Voldemort.
Ik bedoel dat is toch ook zo met het ras echte blank zijn, de eerste mensen komen uit afrika (volgens de wetenschap) dus zijn wij toch ook geen ras blanken.
of denk ik nou te moeilijk. |
|
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 10:56 |
 |
nirphania schreef: | Ik weet niet hoe jullie bedenken dat er maar 2 tovenaars waren. (zal dan de bijbel wel zijn)
Maar stel nou dat er eerst "gewone" mensen waren en dat er pas na een 100tal jaar tovenaars ontstonden (ja ik ben aanhanger van de darwin theorie)
Dan kan het zo zijn dat er nooit echt "volbloeden" hebben bestaan, maar dat het gewoon een verzinsel was van een stel rasicten, zoals lucius en Voldemort.
Ik bedoel dat is toch ook zo met het ras echte blank zijn, de eerste mensen komen uit afrika (volgens de wetenschap) dus zijn wij toch ook geen ras blanken.
Het ligt er aan hoe je de term volbloed definieert. Volgens mij vinden de meeste mensen op dit forum dat je een volbloed bent als je ouders en grootouders allemaal tovenaars zijn. Dit lijkt mij ook een redelijke definitie. Dan kunnen er nog steeds volbloeden zijn ook al waren er in het begin geen tovenaars. Want anders zou je ook kunnen zeggen dat wij niet honder procent mensen zijn, want in het begin waren er alleen maar eencellige dieren en zo. Maar dat is denk ik onzin. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 15:08 |
 |
nirphania schreef: | Ik weet niet hoe jullie bedenken dat er maar 2 tovenaars waren. (zal dan de bijbel wel zijn)
Nee ik geloof ook in de evolutietheorie. Maar JK was christelijk, had ik ergens op dit forum gelezen. us zij zou dan toch zo gedacht hebben. Maar dan kunnen er ook eencellige diertjes zijn geweest met toverkracht, ik zou anders echt niet weten (zelfs met de evolutietheorie) hoe volbloeden te verklaren zijn. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 17:18 |
 |
missme98 schreef: | nirphania schreef: | Ik weet niet hoe jullie bedenken dat er maar 2 tovenaars waren. (zal dan de bijbel wel zijn)
Nee ik geloof ook in de evolutietheorie. Maar JK was christelijk, had ik ergens op dit forum gelezen. us zij zou dan toch zo gedacht hebben. Maar dan kunnen er ook eencellige diertjes zijn geweest met toverkracht, ik zou anders echt niet weten (zelfs met de evolutietheorie) hoe volbloeden te verklaren zijn. |
Ja maar het ligt toch hoe je de term 'Volbloed' definieert? Want als je gewoon zegt dat als je 2 generaties terug, dus je ouders en grootouders, alleen tovenaars in de familie hebt zitten dat je dan een volbloed tovenaar/heks bent, dan heb je geen probleem. Want dan bestaan er veel volbloed tovenaars. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 27, 2007 20:15 |
 |
A.Perkamentus schreef: | missme98 schreef: | nirphania schreef: | Ik weet niet hoe jullie bedenken dat er maar 2 tovenaars waren. (zal dan de bijbel wel zijn)
Ja maar het ligt toch hoe je de term 'Volbloed' definieert? Want als je gewoon zegt dat als je 2 generaties terug, dus je ouders en grootouders, alleen tovenaars in de familie hebt zitten dat je dan een volbloed tovenaar/heks bent, dan heb je geen probleem. Want dan bestaan er veel volbloed tovenaars. |
Ja maar zo kan het bijna niet gedefineert worden, want hoe kunnen je grootouders dan volbloed zijn? Een knik in de evolutie? een rondzwervend gen in de ruimte? Dan moet er toch heel vroeger iets zijn geweest met toverkracht, en dan moet dat niet met dreuzels gepaart hebben, anders is het al geen volboed meer. Behalve als je daarna alleen met tovenaars gaat en het dreuzelbloed langzaam verdwijnt, maar als je ook met dreuzels gaat, dus dat er dan volbloeden ontstaan. Oke dat was een iets te lange zin, maar snap je het? |
|
  |
 |
lilitje
5e jaars

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 14:42 |
 |
oe oe oe leuk iets om over na te denken.
Ik denk dat de theorie van nirphania aardig in de buurt komt. als je na gaat dat de eerste slimme mens zich vanuit afrika verspreiden en er toen nog allemaal het zelfde eruit zagen. en nu heb je een behoorlijk aantal verschillen ( ik lijk echt in heel weinig op een Chinees) bijv: dat aziaten het in zich hebben ouder te worden dan afrikanen (zit echt in het imumsysteem en orgaan huishouding en heeft minder met eten te maken dan men dacht)
En een gen kan zich zo muteren dat het iets heel apparts wordt, bijv: er was een vlinder soort die grijs was, die leefde op een plek waar veel grijze ondergronden waren en werd zo niet opgegeten, toen kwam er industrie gebied en kwam er veel roet en werd alles zwart. er was een afwijking dat er soms zwarte vlinders kwamen maar die vielen op op de grijze ondergrond maar toen alles bedekt was met roet niet meer dus vielen die grijze meer op, wat gebeurde er langzaam aan is de soort vlinder van overheersend grijs naar zwart gegaan.
dus eerst zorgde het afwijkende gen dat de zwakke (zwarte vlinders) werden opgegeten, toen de omgeving verandere was het gen geen zwakte meer en ging die vlinder soort over heersen. stel dat dat ook met tovenaars gebeurde het tover gen is geen zwakte dus kwamen er steeds meer tovenaars onder de dreuzels. |
_________________ met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
hier mijn creativiteit |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 15:21 |
 |
@missme98: Ik zei dat je grootouders en ouders tovenaars moeten zijn, en geen volbloed. Dat je dan zelf een volbloed bent als je maar tot twee generaties terug tovenaars in je familie hebt. Al zijn je ouders dan misschien niet een volbloed, je bent zelf wel dan een volbloed tovenaar. Anders zou het ook niet mogelijk zijn om te zeggen dat we zelf volbloed mensen zijn, want we stammen af van de apen. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 17:28 |
 |
A.Perkamentus schreef: | @missme98: Ik zei dat je grootouders en ouders tovenaars moeten zijn, en geen volbloed. Dat je dan zelf een volbloed bent als je maar tot twee generaties terug tovenaars in je familie hebt. Al zijn je ouders dan misschien niet een volbloed, je bent zelf wel dan een volbloed tovenaar. Anders zou het ook niet mogelijk zijn om te zeggen dat we zelf volbloed mensen zijn, want we stammen af van de apen. |
Maar ik snap niet hoe je dan volbloed tovenaar kunt zijn als er dreuzelbloed in je zit. Ook al is het maar zo weinig, ik denk dan eerder dat dat dreuzelbloed na een tijd uit de bloedlijn verdwijnt... bedoel je het zo? |
|
  |
 |
Myrthe
3e jaars

Verdiend:
213 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 17:51 |
 |
Ik denk niet dat dreuzelbloed ooit uit je verdwijnt, het wordt wel steeds minder maar het blijft er in. Want de eerste keer is het 1/2, dan 1/4, 1/8, 1/16 enz. Uieindelijk kan je bij1/2048 komen, en dan zit er nog steeds dat gedeelte van dreuzelbloed in je. Dus echt er uit zal het nooit helemaal gaan. Daarom zal je ook nooit helemaal volbloed zijn, maar op 1/2048 let je niet. |
_________________ De tranen liepen nu over Ginny's wangen.
Lees ook mijn verhaal, Bloedband
Mijn andere verhalen. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 20:08 |
 |
missme98 schreef: | A.Perkamentus schreef: | @missme98: Ik zei dat je grootouders en ouders tovenaars moeten zijn, en geen volbloed. Dat je dan zelf een volbloed bent als je maar tot twee generaties terug tovenaars in je familie hebt. Al zijn je ouders dan misschien niet een volbloed, je bent zelf wel dan een volbloed tovenaar. Anders zou het ook niet mogelijk zijn om te zeggen dat we zelf volbloed mensen zijn, want we stammen af van de apen. |
Maar ik snap niet hoe je dan volbloed tovenaar kunt zijn als er dreuzelbloed in je zit. Ook al is het maar zo weinig, ik denk dan eerder dat dat dreuzelbloed na een tijd uit de bloedlijn verdwijnt... bedoel je het zo? |
Het is ook maar een definitie, en het is inderdaad zo dat na een tijdje je DNA zo gemodificeerd is dat het misschien niet meer op die van de gewone dreuzel lijkt. Ik bedoelde te zeggen dat je nooit een volbloed tovenaar kunt zijn als je het te letterlijk neemt. Het is maar een term en ik denk dat er mee bedoeld wordt dat tot een aantal generaties terug je alleen tovenaars in je familie hebt. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
kellydfelaat
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 20:44 |
 |
Daar dacht ik ook aan daarom hou ik niet van Lucius Malfidus hij zegt dat hij volbloed is maar dat kan gewoon niet ooit moest ergens in zijn familie een dreuzel zitten want anders zouden ze uitsterven of incest hebben dat kan gewoon niet anders zie je al Draco met Bellatrix verkeren bijvoorbeeld om de volbloeden te laten voortleven ik niet hoor.. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 28, 2007 21:39 |
 |
A.Perkamentus schreef: | missme98 schreef: | A.Perkamentus schreef: | @missme98: Ik zei dat je grootouders en ouders tovenaars moeten zijn, en geen volbloed. Dat je dan zelf een volbloed bent als je maar tot twee generaties terug tovenaars in je familie hebt. Al zijn je ouders dan misschien niet een volbloed, je bent zelf wel dan een volbloed tovenaar. Anders zou het ook niet mogelijk zijn om te zeggen dat we zelf volbloed mensen zijn, want we stammen af van de apen. |
Het is ook maar een definitie, en het is inderdaad zo dat na een tijdje je DNA zo gemodificeerd is dat het misschien niet meer op die van de gewone dreuzel lijkt. Ik bedoelde te zeggen dat je nooit een volbloed tovenaar kunt zijn als je het te letterlijk neemt. Het is maar een term en ik denk dat er mee bedoeld wordt dat tot een aantal generaties terug je alleen tovenaars in je familie hebt. |
Ja dat dacht ik eerst eigenlijk ook altijd. Als de mensen in je stamboom volboed zijn. Ik denk dat je niet te ver terugmmoet gaan, want dan is niemand volbloed of mens (omda we van de apen afstammen dan) Ik was gaan twijfelen omdat Jk iets over DNA hd gezegd, dat had ik in dit topic gelezen maar ik blijf fan toch bij mijn eerdere mening. Dat je een stamboommoet hebben die volbloed is of dat je in ieder geval volboed ouders hebt. |
|
  |
 |
Thiz
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 19:48 |
 |
hmmm
Harry wordt in de boeken geen modderbloedje genoemd terwijl zijn moeder dreuzelouders heeft. Volgensmij ben je het pas halfbloed als je ouders of allebei of één van hen dreuzel is. Althans ik heb in de boeken het altijd zo opgevat |
|
|
  |
 |
Addiie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 19:49 |
 |
Harry's moeder is een Modderbloedje, James is een Volbloed (volgens mij) dus Harry is of een Volbloed of een Halfbloed. Ik weet niet welke van de twee. Even aan Rowling vragen hoor ^^ |
|
  |
 |
|
|