Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Na boek 7? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Is het na boek 7 afgelopen?

Ja...
66%
 66%  [ 128 ]
Nee,.. want....?
33%
 33%  [ 65 ]
Totaal aantal stemmen : 193

Auteur Bericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 11:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Je hebt nog wel de encyclopedie die Rowling gaat schrijven. Dat lijkt me ook wel leuk omdat we dan de antwoorden krijgen die niet in de boeken staan. Bijvoorbeeld de boeman van Dumbledore of de patronus van Snape. Want ik denk namelijk niet dat alle antwoorden in de boeken te komen staan.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 18:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sorry voor de dubbelpost, maar anders ziet niemand dit.

Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht moet plaatsen, maar dit lijkt me de beste plek omdat het gaat over na boek 7:

Waterstones, een bekende Britse boekhandel, heeft op het internet een site waarin je een petitie kan tekenen om zo Rowling nog een deel na het zevende deel te laten schrijven. Als ze een miljoen handtekeningen hebben willen ze het inleveren bij Bloomsbury.

Op deze site kun je de petitie tekenen:
http://www.saveharrypotter.co.uk/

16-08-2005 ~ 31-12-08
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou niet willen dat ze nog een boek schrijft. Als het verhaal affgelopen is, is het afgelopen. Ik denk ook niet dat ze het doet. Ze was opgelucht maar ook verdrietig dat ze het boek af had, dan zal ze toh niet nog even een deel gaan schrijven. En misschien word het dan ook te langdradig.

Mijn mega spoiler fanfic!
Lady des Champs
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Lady des Champs is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 09, 2007 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, het HP-verhaal moet na boek zeven gewoon afgesloten zijn. Maar voor de (echte) fans hoeft dat natuurlijk niet meteen het einde te betekenen: er zijn nog films in aantocht, en op zich valt er nog over de wereld van HP veel te fantaseren! RPG's kunnen altijd gespeeld blijven worden, nieuwe games kunnen op de markt komen, merchandise, fanficties/fanart... Kortom, het hoeft niet meteen afgelopen te zijn!

Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 10:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij zal er dus wel nog een boek komen, omdat Rowling na een tijdje haar held zal missen en nog een boek wil schrijven Very Happy

Wat ik het leukst zou vinden: Harry Potter - 20 jaar later Smile

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Auror89
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Auror89 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 13:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Na boek 7 is het echt afgelopen, Rowling heeft toch altijd gezegd dat ze zeven boeken zou schrijven? Dan moet ze dat ook echt doen, niet plotseling beslissen om nog een boek te schrijven. Dat zou maar een slap boek worden.
Ze is hier toch al jaren mee bezig geweest, waarschijnlijk wil ze nu wel iets anders.
Een encyclopedie, daar is niets mis mee. Maar ze moet echt geen vervolg gaan schrijven.

Myrthe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 213 Sikkels

Myrthe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 12, 2007 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat ze een vervolg gaat schrijven, een van de redenen is dat ze heeft gezegd dat ze het bij zeven boeken ging laten. En de andere is dat J.K. heeft gezegd (kan ik me ergens herinnernen) dat er een site moet komen waar mensen die zo geschrokken zijn van het einde terecht kunnen. Dus ik (de eeuwige pessiemist) dacht dat Harry dood gaat. En dan kan het boek niet verder gaan. Want als harry dood is, is dat het einde van de serie!
*Lacht* Harry dood, jee. (Ja ik weet het, ik ben erg. Echt heel erg!)

Lees ook mijn verhaal, Bloedband

Mijn andere verhalen.
TheBestDamnThing
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TheBestDamnThing is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gehoord dat ze na boek 7 waarschijnlijk een boek gaat schrijven, met aantekeningen, over Harry Potter natuurlijk, van de afgelopen 7 boeken.
De opbrengsten gaan naar een goed doel! love

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

TheBestDamnThing schreef:
Ik heb gehoord dat ze na boek 7 waarschijnlijk een boek gaat schrijven, met aantekeningen, over Harry Potter natuurlijk, van de afgelopen 7 boeken.

ja en een ecyclopedie. Die aantekeningen lijken me echt supercool, staan daar dan ook dingen in die de boeken niet gehaald hebben, zoals het nichtje van ron?

Mijn mega spoiler fanfic!
TheBestDamnThing
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TheBestDamnThing is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 11:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
TheBestDamnThing schreef:

ja en een ecyclopedie. Die aantekeningen lijken me echt supercool, staan daar dan ook dingen in die de boeken niet gehaald hebben, zoals het nichtje van ron?

Ja volgens mij wel ..
Alle ideeen komen er in ..
Ook bijvoorbeeld dat Hermelien een zusje zou hebben dat later naar Zweinstein zo gaan. Smile

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 9:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oke. Ik wist niet waar ik dit zou moeten plaatsen, dus ik plaats het hier omdat dit Topic er over gaat wat JK. na Boek 7 zal gaan doen:

Citaat:
Report: Harry Potter author working on Scottish crime novel
The Associated Press Published: August 18, 2007

LONDON: Pen and notebook in hand in Edinburgh cafes, author J.K. Rowling has been spotted working on her latest work: a detective novel, a British newspaper reported Saturday.

The British author, who famously wrote initial drafts of her boy wizard story in the Scottish city's coffee houses, is turning her hand to crime fiction, the Sunday Times newspaper reported.

It said that Ian Rankin, a fellow author and neighbor of Rowling, told a reporter at an Edinburgh literary festival that the writer had recently been seen at work in local cafes.

"My wife spotted her writing her Edinburgh criminal detective novel," the newspaper, which was available late Saturday, quoted Rankin as saying.

Rankin, famous for his own police novels set in the historic Scottish city, said he had not discussed the project with Rowling personally, and declined to reveal how he had learned about her plans.

"It is great that she has not abandoned writing or Edinburgh cafes," Rankin said.

When Rowling created Harry Potter, she was a struggling single mother who wrote in cafes to save on the heating bill at home. Now Britain's richest woman — worth US$1 billion (€720 million), according to Forbes magazine — her seven Potter books have sold more than 335 million copies worldwide.

In an interview with The Associated Press last month, Rowling said she believed she was unlikely to repeat the success of the series, but confirmed she planned to work on new books.

"I'll do exactly what I did with Harry — I'll write what I really want to write," Rowling said.

The office of Rowling's literary agent Christopher Little was not immediately available to comment late Saturday.

Dit is een gerucht en nog niet bevestigd door JK. zelf of door haar Literaere agent. Ook is nog niks bekend over de Encyclopedie, alleen het feit dat JK. deze waarschijnlijk zal gaan schrijven.

Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 10:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er gingen geloof ik al wel langer geruchten dat ze een Detective boek zou gaan schrijven. Dus het zou inderdaad heel goed kunnen dat ze daar aan begonnen is nu Harry Potter toch is afgelopen.

Ach ik vind het wel leuk dat ze in ieder geval blijft schrijven. En die Encyclopedie ga ik zeker lezen als die er komt. Detectives zijn niet zo mijn ding. Maar wie weet, ga ik dat ook wel proberen.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 21, 2007 21:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is het wel gedaan ja na boek 7. Misschien dat er een soort van encyclopedie komt, aar dat is het dan ook denk ik. Is het trouwens niet zo dat JKR alweer in eenSchots cafeetje gespot is terwijl aan een detective schreef? Ik zou hem alleszins lezen.

xxx

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Stridjen is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij is het wel mogelijk dat ze nog verder schrijft. Ze is nog helemaal niet oud en kan moeilijk voor de rest van haar leven niets meer doen. Dus misschien begint ze gewoon aan een volledig nieuwe serie, of misschien zelfs aan een serie die zich in dezelfde wereld van hp afspeeld, over de kinderen of zo.
Maar het is een geweldige schrijfster, en wat ze ook schrijft, het zal vast en zeker goed zijn. Smile

Chris.
King of the Silvan Elves

BerichtGeplaatst: Wo Aug 22, 2007 14:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Stridjen schreef:
volgens mij is het wel mogelijk dat ze nog verder schrijft. Ze is nog helemaal niet oud en kan moeilijk voor de rest van haar leven niets meer doen. Dus misschien begint ze gewoon aan een volledig nieuwe serie, of misschien zelfs aan een serie die zich in dezelfde wereld van hp afspeeld, over de kinderen of zo.
Maar het is een geweldige schrijfster, en wat ze ook schrijft, het zal vast en zeker goed zijn. Smile

Ik denk dat ze voorlopig niks over de HP-serie gaat schrijven, tenminste geen nieuwe boeken. Ze zal waarschijnlijk wel een encyclopedie gaan schrijven, maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat die uitkomt. Ze is nu, volgens de geruchten, met twee boeken bezig (een crime novel en een kinderboek) waarvan ze een waarschijnlijk gaat publiceren.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp