Auteur |
Bericht |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 8:43 |
 |
Addiie schreef: | En waarom maakt liefde Harry's gebruik in toverkracht dan sterker? Ik bedoel; de spreuken komen dan denk ik niet zomaar opeens harder aan of zo. |
Ik denk persoonlijk niet dat liefde harry's spreuken krachtiger maakt. Ik denk meer dat het als een soort schild is! Dumbledore heeft dit zelf verteld...
Fredotjn |
|
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 11:34 |
 |
Ik las vandaag ik boek 6 nog wat interessants over liefde en kracht:
Dumbledore zegt tegen Harry: "It will only take uncommong skill and power to kill a wizard like Voldermort, even without his Horcruxes"
"You have a power that Voldermort has never had" "Yes, Harry you can love!"
Dan vraag Harry: "So when the prophecy says that I'll have 'power the Dark Lord knows not', it just means - love?"
Dumbledore antwoord: "Yes- just love."
Dus op die manier is Liefde zeker wel een soort van kracht of kan Harry de kracht geven om zijn uiteindelijke confrontatie met Voldermort te winnen.
Als je het nog eens na wilt lezen, het staat in hoofdstuk 23 Horcruxes (in Nederlands waarschijnlijk Gruzelementen. Op ongeveer de laatste 3 pagina's van het hoofdstuk.
Liefde heeft hem eerder beschermd als een 'schild' zoals Fredotjn beschreef, maar zal hem ook kunnen helpen in zijn strijd om Voldermort te doden. |
_________________ How does it feel to be alive? |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 13:44 |
 |
Mareen schreef: | Ik las vandaag ik boek 6 nog wat interessants over liefde en kracht:
Dumbledore zegt tegen Harry: "It will only take uncommong skill and power to kill a wizard like Voldermort, even without his Horcruxes"
"You have a power that Voldermort has never had" "Yes, Harry you can love!"
Dan vraag Harry: "So when the prophecy says that I'll have 'power the Dark Lord knows not', it just means - love?"
Dumbledore antwoord: "Yes- just love."
Dus op die manier is Liefde zeker wel een soort van kracht of kan Harry de kracht geven om zijn uiteindelijke confrontatie met Voldermort te winnen.
Als je het nog eens na wilt lezen, het staat in hoofdstuk 23 Horcruxes (in Nederlands waarschijnlijk Gruzelementen. Op ongeveer de laatste 3 pagina's van het hoofdstuk.
Liefde heeft hem eerder beschermd als een 'schild' zoals Fredotjn beschreef, maar zal hem ook kunnen helpen in zijn strijd om Voldermort te doden. |
Liefde is voor hem meer een kracht, waardoor hij voldemort kan weerstaan. Waardoor hij niet naar de lsechte kant overloopt. Maar Harry heeft geen krachten die voldemort zou kunnen hebben overgekregen (kromme zin). Speciale dingen zoals sisselspraak komen van the dark lord himself. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 13:49 |
 |
Citaat: |
Liefde is voor hem meer een kracht, waardoor hij voldemort kan weerstaan. Waardoor hij niet naar de lsechte kant overloopt. Maar Harry heeft geen krachten die voldemort zou kunnen hebben overgekregen (kromme zin). Speciale dingen zoals sisselspraak komen van the dark lord himself. |
Ik vind dat je idd gelijk hebt dat liefde een kracht is waardoor hij Voldermort kan weerstaan. Ik denk ook niet dat Harry krachten heeft overgegeven aan Voldermort (dat bedoelde je toch?).
We zullen het allemaal snel weten, want nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het 21 juli \o/
[/quote] |
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 18, 2007 21:27 |
 |
Ik kom juist op iets! Als die krachten nu niet eens alleen liefde enal zijn! Het kan toch ook vriendschap, vergevingsgezind,... zijn (het hoort allemaal beetje bij elkaar)
Harry Heeft dingen dat Voldy niet heeft! Het is gewoon goedheid en hij wil hem ook nog eens wreken voor zijn ouders... haat hoort hier ook bij, dus hij kan hierdoor wel sterkere spreuken creeëren!
Als je echt iets of iemand wil wreken, dan kan je veel meer dan normaal???
Ik denk dat het hier ook iets mee te maken heeft!
Fredotjn  |
_________________ Sneep keek naar Perkamentus. Uit iedere hardvochtige lijn van zijn gezicht sprak afkeer en haat. Severus... Alsjeblieft...
Sneep hief zijn toverstok op en richtte die op Perkaments. 'Avada Kedavra' |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 18, 2007 23:24 |
 |
Fredotjn schreef: | Ik kom juist op iets! Als die krachten nu niet eens alleen liefde enal zijn! Het kan toch ook vriendschap, vergevingsgezind,... zijn (het hoort allemaal beetje bij elkaar)
Harry Heeft dingen dat Voldy niet heeft! Het is gewoon goedheid en hij wil hem ook nog eens wreken voor zijn ouders... haat hoort hier ook bij, dus hij kan hierdoor wel sterkere spreuken creeëren!
Fredotjn  |
vriendschap en vergevingsgezindheid is toch liefde, en haat vloeit voort uit liefde. Als harry niet van zijn ouders hield zou hij voldemort niet haten. Maar harry is niet zo krachtig als voldemort. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Mareen
1e jaars

Verdiend:
12 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 19, 2007 7:35 |
 |
missme98 schreef: | vriendschap en vergevingsgezindheid is toch liefde, en haat vloeit voort uit liefde. Als harry niet van zijn ouders hield zou hij voldemort niet haten. Maar harry is niet zo krachtig als voldemort. |
Vriendschap en liefde, het hoort inderdaad bij elkaar. Je kan pas echt haten als je ook hebt ervaren wat het tegenovergestelde is: Liefde (en andersom).
Harry is niet zo krachtig als Voldermort, dat klopt. Maar toch heeft hij bepaalde krachten die Voldermort niet heeft. Daar ging de discussie ook over. En we dachten dat liefde hier heel veel mee te maken heeft.
Of hij daar door sterkere spreuken kan creeeren dat weet ik niet. Als je je wilt wreken doe je dat puur uit haat, met het gevoel van haat. Maar zou je dat ook kunnen met het gevoel van liefde. Nja het wordt nu wel vaag zo
Ik kan op het moment niet meer uitleggen dan ik al eerder heb gedaan. Nog 2 nachtjes (of 1 als je vrijdagnacht in de rij staat) ... \o/\o/ |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 20, 2007 10:14 |
 |
Fredotjn schreef: | Ik kom juist op iets! Als die krachten nu niet eens alleen liefde enal zijn! Het kan toch ook vriendschap, vergevingsgezind,... zijn (het hoort allemaal beetje bij elkaar)
Fredotjn  |
Ik denk dat je hiermee de kracht van de liefde bedoelt?
En Harry is trouwens niet helemaal "goed"; hij is gevuld met haat tegen Voldemort en het Kwade, juist omdat zij alle vormen van Liefde haten. Omdat The Evil zoveel schade hebben gedaan aan de mensen die (kunnen) liefhebben, heeft Harry iets heel sterks om te wreken. Hij is ook de enige die dat kan (The Chosen One), dus het ligt helemaal aan hem of er nog liefgehad kan worden in de wereld (rare zin...). In het begin zakt dan misschien de moed in z'n schoenen, maar uiteindelijk kan hij uit die gedachtes de kracht halen om Voldemort te verslaan, juist omdat hij kan Liefhebben én Haten; Voldemort kent slechts Haat. |
|
|
  |
 |
|