Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat ontchoogelt je aan het boek Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Plukky
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 32 Sikkels

Plukky is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nog aan het lezen maar ik vind het spijtig dat Harry ruzie maakt met iedereen, (Ron, Remus Lupos) zo had ik hem toch ook niet voorgesteld.

En jullie?

Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij was het Ron die zich weer eens aan het aanstellen was niet harry en toen ging Ron weg, hij liet zijn vrienden in de steek.
Verder heeft de dood van Fred en Lupin en Tonks mij het meest geraakt, vooral tonks vond ik onnodig aangezien ze nog een kind hadden.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
la_Principessa
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

la_Principessa is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 15:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze had beter Percy laten doodgaan ipv Fred. (een tweelinglid laten sterver is extra wreed eigenlijk)
Ik vind het ook zo erg dat Lupin eindelijk eens wat geluk heeft in zijn leven en dan meteen dood moet.

BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

Verdiend: 0 Sikkels

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik was behoorlijk ontgoochelt door de Epiloog..Hoe langer ik erover nadenk hoe stommer ik die epiloog vind. Wat hebben we nou aan een paar cheesy namen...Albus Severus, pulease! Dat Harry Sirius niet eens vernoemd heeft, dat gaat er bij mij gewoon niet in..
De Malfoys waren allemaal Death Eaters en hebben allemaal iets op hun kerfstok, aan de andere kant heeft Narcissa practically Harry gered..ik wil antwoorden van Rowling hoe daarmee omgegaan is na het alles.
Rowling heeft nooit iets in de zin van Neville/Luna geimpliceerd in de boeken dus ik neem aan dat ze geen stel zijn geworden.

Ik vind de Epiloog nu gewoon zo bar slecht..de meeste HP fans zijn juist fan van de bijfiguren (DE's en Order members bijv.) en juist niet van het trio...

Dat Harry met Ginny zou gaan trouwen (en Ron met Hermione) was een hele grote inkopper. Ik wil juist de niet inkopper toekomsten weten..

Daarnaast mis ik gewoon een hoofdstuk..geen afsluiting na de battle. Geen rouwproces. De rouw voor Hedwig neemt 2 blz in, terwijl Lupin (belangrijk personage) off screen wordt vermoord en even terloops wordt genoemd als dooie. Er is geen drama...zelfs niet van George, terwijl hij z'n tweelingbroer kwijt is..

Sorry voor m'n rant XD..ik ben nogal kwaad op Rowling's 'geweldige einde'..Ik snap niet dat ze dat zoveel jaar in een kluis had. Dat hoofdstuk was het slechtste stuk van de hele reeks..

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 17:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen fan ben van dat epiloog maar ze heeft wel ruimte gelaten voor een extra enceclopedy (schrijf je dat zo?)
Misschien wel expres.
Ik vind dat in dat laatste hoofdstuk bepaalde dingen te snel zijn gegaan.
Dat van Remus had ik wat uitgebreider verwacht (gewild).
En de dood van fred vond ik verschrikkelijk, ik zou niet weten wat ik moest doen als ik mijn tweeling zus moest missen. Daar had ik het behoorlijk moeilijk mee.
En andere dingen zijn weer zo heel erg lang (kamer van hoge nood)

Lix
Oude Forumnaam: Mirmana 7e jaars
7e jaars

Verdiend: 1 Sikkels

Lix is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:
Ik was behoorlijk ontgoochelt door de Epiloog..Hoe langer ik erover nadenk hoe stommer ik die epiloog vind. Wat hebben we nou aan een paar cheesy namen...Albus Severus, pulease! Dat Harry Sirius niet eens vernoemd heeft, dat gaat er bij mij gewoon niet in..
De Malfoys waren allemaal Death Eaters en hebben allemaal iets op hun kerfstok, aan de andere kant heeft Narcissa practically Harry gered..ik wil antwoorden van Rowling hoe daarmee omgegaan is na het alles.
Rowling heeft nooit iets in de zin van Neville/Luna geimpliceerd in de boeken dus ik neem aan dat ze geen stel zijn geworden.

Ik vind de Epiloog nu gewoon zo bar slecht..de meeste HP fans zijn juist fan van de bijfiguren (DE's en Order members bijv.) en juist niet van het trio...

Dat Harry met Ginny zou gaan trouwen (en Ron met Hermione) was een hele grote inkopper. Ik wil juist de niet inkopper toekomsten weten..

Daarnaast mis ik gewoon een hoofdstuk..geen afsluiting na de battle. Geen rouwproces. De rouw voor Hedwig neemt 2 blz in, terwijl Lupin (belangrijk personage) off screen wordt vermoord en even terloops wordt genoemd als dooie. Er is geen drama...zelfs niet van George, terwijl hij z'n tweelingbroer kwijt is..

Sorry voor m'n rant XD..ik ben nogal kwaad op Rowling's 'geweldige einde'..Ik snap niet dat ze dat zoveel jaar in een kluis had. Dat hoofdstuk was het slechtste stuk van de hele reeks..

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het was net alsof ik een FF las, zoiets had ik nooit verwacht van JKR.
Oja, James zal wel James Sirius Remus heten en Lily Hedwig Nympadora. Maar dat is btp, het is en blijft een afgezaagd einde.

Dat Harry zo'n temper heeft na alles, kan ik eigenlijk wel begrijpen. Ik ben al over de shock heen die ik had in OotP, toen Harry voor het eerst echt uitviel.

Now you're not here, my color's gone.
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 18:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

BeeGee Kenobi schreef:

De epiloog heeft ze toch pas later geschreven? Ze is het volgens mij niet altijd van plan geweest. Of heb ik dat fout? Ik dacht dat ze een van de laatste hoofdstukken van het boek al jaren had geschreven.

Ik vond ook de epiloog het slechtste van het boek. Ik vond het 'Harry is een horcrux' gedoe al minder, het klopt gewoon niet helemaal, maar de epiloog sloeg echt alles. Er wordt heel veel gezegd maar er staat heel weinig informatie in. Rowling had veel meer informatie in de epiloog moeten stoppen, ik wilde ook weten wat er bijvoorbeeld met de Malfoys is gebeurt, met Luna, Neville en wat ze met Voldemort hebben gedaan. Ook vond ik dat er nog wel een extra hoofdstuk tussen het laatste hoofdstuk en de epiloog had mogen zijn. De doden worden niet meer herdacht, zoals bij Dumbledore in boek 6 en ook wordt er niet gevierd dat Voldemort dood is. Voldemort is dood en meteen is het bijna 19 jaar later.

Ook over de doden ben ik het met je eens, die worden heel erg afgeraffeld, vooral de dood van Lupin en Tonks. Wat is er trouwens gebeurt met de zoon van hun? Is die bij Harry komen wonen? Wie is trouwens Victoire, daarvan heb ik nog nooit gehoord.

16-08-2005 ~ 31-12-08
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

@A. Perkamentus: Teddy is naar mijn weten opgevoed door Andromeda (Tonks dr moeder en zus van Bellatrix en Narcissa). Ik neem daarnaast aan dat Victoirre een dochter is van Bill en Fleur, gezien de franse naam...maar idd dat is ook heel onduidelijk...

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 19:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat ik mis in het boek is een extra hoofdstuk voor de epiloog. Het einde is nogal abrupt, in de andere boeken wordt er echt een beetje een eind aan geschreven, dat ze afscheid nemen van elkaar voor de vakantie enzo.
Een soortgelijk hoofdstuk miste ik. Een stuk waarin ze afscheid nemen van de doden, alles met elkaar bespreken wat er is gebeurt etc. Dat we ze nog allemaal een keer samen zouden zien. Dat was een beter eind geweest naar mijn mening, en de epiloog zou dan denk ik ook meer gerespecteerd zijn, omdat het er nu maar een beetje bij-hangt als het ware, terwijl het eigenlijk best een leuk stukje is als je het afzonderlijk ziet.

Wat ik ook raar vond was dat alle horcruxes eigenlijk vrij weinig bescherming hadden. de Locket was zo enorm beschermt, haast onmogelijk om bij te komen, de anderen waren in vergelijking daarmee echt niks.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 58 Sikkels

Scumrules is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 20:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik las er eigenlijk over heen, dat crab zichzelf én de horcrux vermoord, ik dacht alleen crab, dat vond ik best slecht geschreven.
Voorderest, ik denk dat het laatste hoofdstuk helemaal niet zo slecht was, want ik vind het wel leuk dat er een soort van open einde was, dat is bij heel veel boeken zo.
Als je alle antwoorden op alle vragen weet is de magie er een beetje vanaf vind ik.
Maar uiteraard zal ik de nederlandse versie nog eens goed lezen om de dingen die ik in het engels niet gelezen heb, doordat ik er overheen las wat beter te kunnen begrijpen en het plot wat beter te kunnen begrijpen.

Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 20:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat Fred, Dobby, Lupin én Tonks doodgingen. Die had ik allemaal niet verwacht. Misschien Lupin een beetje, maar Fred niet en datzelfde geldt voor Tonks en de anderen die zijn gestorven.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 20:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vond de epiloog wel goed. ze laat hiermee zien dat het leven verder gaat, en dat er een volgende generatie terug komt.

een wemel (rose), een potter albus severus) en een malfoy (scorpius).
daarnaast zal james misschien de naam sirius dragen (of de naam arthur)

de tijd tussen 1998 en 2017 zal in de encyclopedie terug komen. Hierin wordt verteld wie het nieuwe schoolhoofd is geworden, en wie de vaste baan van VtZK heeft gekregen.

Sommige dingen zijn echt snel geschreven. Maar in het heetst van de strijd kun je niet langzaam gaan. Het is oorlog, en het is nu of nooit. Toch vraag ik me af of zowel tonks als remus hadden moeten sterven.

wel leuk dat remus nu nij lily, james en sirius is.

HPF we will miss you.
desideriusD+
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

desideriusD+ is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het een mooi einde, vooral toen Harry aangaf dat Sneep een van de dapperste was, die hij ooit gekend had. De man die hij zoveel jaren had gehaat, veracht, was achteraf toch een toffe peer gebleken, allemaal voor zijn liefde voor Lilly. Het is echt heel erg zonde, zo zonde!
De namen voor zijn kinderen met Ginny, en die van Ron en Hermelien waren mooi gekozen! Het feit dat hij Sirius niet koos verbaasde me ook een beetje ja, maar ja dan moet er nog maar een kind bij he Wink

Ik weet ook niet precies waarom er zoveel vragen onbeantwoord zijn gebleven, en waarom veel namen in het epiloog niet meer genoemd zijn, het geeft toch een bepaald soort leegte aan. Er zal nooit meer een echt avontuur gewijd worden aan Harry en zijn vrienden door de handen van Rowling. Ik voelde me best bedroefd, dat durf ik best toe te geven, toen ik me dat realiseerde. De Potter wereld was toch een zijweggetje in je eigen wereldje, een fantasiewereldje, waar je jezelf lekker in kon verstoppen. Je was even helemaal in die wereld.

Toen ik las dat er een encyclopedie kwam, was ik toch wel blij.
Ik ben dik tevreden over het boek. Het is prachtig geschreven!
Het feit dat zelfs Jo emotioneel werd bij het schrijven, haar eigen wereld vermengt met die van Harry, maakt het voor mij een van de meest gedenkwaardige boeken ooit geschreven.

Greetz DD+

fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 21:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben het eens met BeeGee Kenobi dat er na de dood van zoveel belangrijke personages wel iets meet aandacht voor hen had mogen zijn.
Wat ik trouwens wel shockerend vond, was dat Umbridge Moody's oog had gestolen. Getver! Ik wist dat het een gemeen mens was, maar dit was wel erg wreed!

Verder vond ik het een heel mooi boek. Zo jammer dat het afgelopen is.

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 15:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

het was idd heel snel over en toen kwam de epiloog, geen uitleg over wat er daarna gebeurde met iedereen ze springt meteen naar die domme epiloog. Ik had van Rowling wel wat meer qualiteit verwacht eerlijk gezegt, het lijkt nu op een verkrachte fanfic. Dat vond ik sowieso jammer dat veel dingen uit het boek nogal voorspelbaar waren:
-Sneep goed
-Lily- Sneep connectie
- RAB ( daar had ik wat anders van verwacht omdat ik het niet echt orgineel vond als het zo simpel voor mijn neus lag )
- Dobby's dood ( zag je aankomen )
- Dumblerdore heeft een dark side ( logisch maar niet echt boeiend )
- Neville word leraar op hogwarts
zo kan ik nog wel even doorgaan helaas. Best jammer want de boeken zijn normaal totaal niet voorspelbaar.
Ik ben nog steeds pissig over de dood van Lupin en Tonks ow en Fred.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp