Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Chat met Rowling op 30 july Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Wou[$]eR
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

Wou[$]eR is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 16:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet niet of jullie weten, maar zag hier nog niks staat...
maar er is dus een chat met rowling op 30 juli

via de website: http://www.bloomsbury.com/
van 2 tot 3 BTS dat is dus van 3 tot 4 GTM nederlandse tijd

je kunt al vragen insturen... gewoon ff naar onder scrollen op bloomsbury en op de banner klikken

Laatst aangepast door Wou[$]eR op Di Jul 24, 2007 20:20; in totaal 1 keer bewerkt
Profiel bekijkenStuur privébericht
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 21:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

2 tot 3 BTS, zal BTS zeker staan voor: British Time Standard. Als dat zo is, is de Nederlandse tijd inderdaad van 3 tot 4 uur 's nachts/'s ochtends. Maar ik neem aan dat je dan later op de dag wel er iets over moet kunnen terugvinden. Iets op youtube, video.google, waar dan ook. Ik geloof niet dat je het niet zou kunnen terugkijken.

Hoe dan ook, ik heb zelf ook een aantal vragen ingegeven. (die zullen waarschijnlijk toch niet eruit gepikt worden van al die miljoen ingezonden vragen als het er geen 10 miljoen zijn of meer)

1. 19 years later, how does Luna Lovegood lives?
2. How was Voldemort able to let Harry be a horcrux? As he stated: "After the return of the curse I was lesser than a ghost" so how could he be able to perform such thing as Dark Magic as creating a horcrux is?
3. Why didn't Voldemort noticed that Narcissa Malfoy Black lied against him when he asked whether Harry was dead or not? He's a master legilimens after all.

Kort samengevat:

1. Hoe staat het met Loena na 19 jaar? (de epiloog begon met: 19 years later)
2. Hoe was Voldemort in staat om van Harry een horcrux te maken?
3. Hoe kan het dat Voldemort niet doorhad dat Cissy tegen hem loog, toen zij antwoordde dat hij dood was. Hij is immers een meester legilimens, dus zou hij het door moeten hebben.

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?
Jennyver
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

Jennyver is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 24, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry, Ron & Hermione schreef:
Kort samengevat:

1. Hoe staat het met Loena na 19 jaar? (de epiloog begon met: 19 years later)
2. Hoe was Voldemort in staat om van Harry een horcrux te maken?
3. Hoe kan het dat Voldemort niet doorhad dat Cissy tegen hem loog, toen zij antwoordde dat hij dood was. Hij is immers een meester legilimens, dus zou hij het door moeten hebben.

Denk dat er genoeg 'dubbele vragen' tussen zitten en dat je vragen wel beantwoord gaan worden hoor, ook al wordt jou naam daarbij misschien niet genoemd Wink Die vraag van Luna heb ik tenminste ook gesteld en ik denk niet dat we de enige zijn.

Wat betreft jou 2e vraag weet ik het antwoord wel denk ik:
Voldemort heeft nooit bedoeld dat de vloek des doods zou backfiren op hemzelf. Het onbedoelde aspect hiervan is denk ik cruciaal.
Ook is gezegd geworden dat 6 gruzielementen het meeste was dat men kon maken. Een 7de zou de ziel zodanig kapot maken dat er niets meer van overbleef. En als laatste, is er nog gezegd geworden in boek 6 meen ik, dat een gruzielement alleen gemaakt kon worden bij een zeer brute moord. Mix dat bijelkaar en ik kom tot de volgende conclusie:
Voldemort wilt harry dood hebben. Het vermoorden van een onschuldige baby lijkt mij toch wel extreem bruut niet? De bescherming die Lily harry bood door zichzelf op te offeren voor hem, maakte dat de AK niet werkte bij Harry. Ik denk dat Voldemort nooit een gruzielement van Harry heeft willen maken, maar dat er iets in die gebackfirede Spell zit, die hem duidelijk zelf geraakt heeft, waardoor er toch een stukje van Voldemorts ziel in harry terecht is gekomen. Het is dus niet de volgorde: AK, Voldemort wordt geest, gruzielement. Eerder AK, gruzielement, Voldemort wordt geest

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 0 Sikkels

Jet Vilijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 3:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

nou ik had 3 vragen

1.waarom moest sneep dood...voldemord dacht toch dta draco het had gedaan waarom ging hij dna niet gelijk achter draco aan.?

2.waarom moesten er zoveel mensen dood ? mad eye ,tonks,lupin ,fred weasley en Colin die hadden toch niet perse dood gemoeten ?

3.wat gebeurt er verder met de personages.?zoals hoe gata het leven verder voor het trio en de rest zoals molly wemel en narcissa malfoy en draco,luna,neville..

ik voel me niet compleet tevreden..er zijn nog zoveel vragen na boek 7..dus het liefst zou ik willen dat JKR nog 1 boek maakt met alle antwoorden op alle vragen.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 10:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb deze 4 vragen vooraf gesteld:

1. What happened to Luna Lovegood after Voldemort died?
2. What job did Harry have at the time of the epiloge?
3. Who did Draco Malfoy marry?
4. What did Dudley see, the night of the Dementor attack on him and Harry?

Ik denk eigenlijk dat deze vragen wel vaker worden gesteld, maar door ze zelf ook te stellen hoop ik dat ze meer kans krijgen om te worden beantwoord. Jammer genoeg ben ik niet in Nederland en zit ik zonder computer op de dag van de chat, maar ik hoop dat in dit topic de antwoorden zullen worden gezet. *hoopvolle blik*

la_Principessa
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

la_Principessa is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 16:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Caleb schreef:

1. What happened to Luna Lovegood after Voldemort died?
2. What job did Harry have at the time of the epiloge?
3. Who did Draco Malfoy marry?
4. What did Dudley see, the night of the Dementor attack on him and Harry?

Ik denk niet dat ze hier echt op kan antwoorden, of ze moest het terplekke verzinnen... Als het niet in het boek staat, staat het niet vast. We zullen bvb ook nooit weten hoe en door wie Lupin en Tonks vermoord zijn...

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jet Vilijn schreef:
nou ik had 3 vragen

1.waarom moest sneep dood...voldemord dacht toch dta draco het had gedaan waarom ging hij dna niet gelijk achter draco aan.?

2.waarom moesten er zoveel mensen dood ? mad eye ,tonks,lupin ,fred weasley en Colin die hadden toch niet perse dood gemoeten ?

3.wat gebeurt er verder met de personages.?zoals hoe gata het leven verder voor het trio en de rest zoals molly wemel en narcissa malfoy en draco,luna,neville..

ik voel me niet compleet tevreden..er zijn nog zoveel vragen na boek 7..dus het liefst zou ik willen dat JKR nog 1 boek maakt met alle antwoorden op alle vragen.

deze dingen komen waarschijnlijk in de encyclopedie terug.

de vragen die ik gesteld heb zijn:
1. where did the dursley's go?
2. What did dudley see when the dementors attacked him?
3. To whom is Draco married?

HPF we will miss you.
Caleb
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Caleb is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 22:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:

Gelukkig, iemand die bijna dezelfde vragen heeft gestelt als ik. Dan hebben we al meer kans dat ze worden beantwoord he Wink

la_Principessa schreef:
Ik denk niet dat ze hier echt op kan antwoorden, of ze moest het terplekke verzinnen... Als het niet in het boek staat, staat het niet vast. We zullen bvb ook nooit weten hoe en door wie Lupin en Tonks vermoord zijn...

Om eerlijk te zijn denk ik wel dat Rowling dit weet. En zelfs als ze het ter plekke verzint dan is het nog Canon, want het is haar creatie. Als zij zegt dat iets op een bepaalde manier is gebeurd, dan is dat ook zo. Het staat vast omdat zij het zegt. Snap je wat ik bedoel? Bovendien weet ik bijna zeker dat ze de meeste vragen al lang heeft voorbereid dus alles wat ze beantwoord zal goed beredeneerd zijn.

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 8:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Caleb schreef:
Rhona schreef:

Gelukkig, iemand die bijna dezelfde vragen heeft gestelt als ik. Dan hebben we al meer kans dat ze worden beantwoord he Wink

la_Principessa schreef:

Om eerlijk te zijn denk ik wel dat Rowling dit weet. En zelfs als ze het ter plekke verzint dan is het nog Canon, want het is haar creatie. Als zij zegt dat iets op een bepaalde manier is gebeurd, dan is dat ook zo. Het staat vast omdat zij het zegt. Snap je wat ik bedoel? Bovendien weet ik bijna zeker dat ze de meeste vragen al lang heeft voorbereid dus alles wat ze beantwoord zal goed beredeneerd zijn.

rowling zal de meeste vragen wel kunnen beantwoorden. Alles wat tussen DH en de 19 jaar later zit, zal zij in een encyclopedie zetten. Dus die informatie weet ze wel degelijk. Of ze het ook zal vertellen is een tweede. Ik denk niet dat rowling iets hoeft te verzinnen.

HPF we will miss you.
BeeGee Kenobi
Oude Forumnaam: Sirius Black's Girl! The Lost Mod
The Lost Mod

BeeGee Kenobi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 11:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook een vraag ingestuurd. Een vrij algemene vraag als ik zo naar die andere vragen kijk, maar ik wil het gewoon weten..

In what house was Kingsley Shacklebolt, and was he muggleborn, half-blood or pure-blood?

Misschien stuur ik later nog wat, maar dit was een van m'n brandende vragen op het moment...

Editors @ Lowlands 2008..best experience ever!
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 26, 2007 12:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er ook twee gestuurd:

1. What happened to Lucius and Narcissa after Voldemort was defeated?
2. Who killed Remus and Tonks?

Deze 2 dingen wil ik gewoon heel graag weten. Surprised

...I'll miss ya...
hpfan77
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 52 Sikkels

hpfan77 is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 14:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

De chat is nu bezig Very Happy
Hier een paar vragen met antwoorden

What happened To Luna?

J.K. Rowling: She ended up marrying (rather later than Harry & co) a fellow naturalist and grandson of the great Newt Scamander (Rolf)!
J.K. Rowling: Luna became a very famous wizarding naturalist who discovered and classified many new species of animals (though, alas, she never did find a Crumple-Horned Snorkack and had, finally, to accept that her father might have made that one up).

What did Dudley saw when the dementor came?

I think that when Dudley was attacked by the Dementors he saw himself, for the first time, as he really was. This was an extremely painful, but ultimately salutory lesson, and began the transformation in him

Who killed Remus & Tonks?

Remus was killed by Dolohov and Tonks by Bellatrix.

How is George getting along without his twin

J.K. Rowling: Well, I don't think that George would ever get over losing Fred, which makes me feel so sad. However, he names his first child and son Fred, and he goes on to have a very successful career, helped by good old Ron.

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 14:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oeh, leuk, nu zijn iig 2 vragen die ik had (niet ingestuurt hoor) beantwoord. Ik vroeg me af wat George zou doen zonder Fred en wat Ron voor baan had.

@hieronder. Dat las ik al in de post boven mij vandaar dat 2 van mijn vragen beantwoord zijn

Woei, Gryff van het jaar 2008!

Laatst aangepast door Helen op Ma Jul 30, 2007 14:52; in totaal 1 keer bewerkt
Tonks
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 83 Sikkels

Tonks is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 15:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ok ik heb het grootste deel van de chat gekopieerd. in totaal 10 pagina's in word. alleen een stukje van het begin heb ik niet Crying or Very sad How kan ik de tekst het beste op de site zetten? tien pagina's is wel erg lang voor 1 bericht? Ze heeft ook een vraag van mij beantwoord! Ik was zoooooo hyper!

Edit: ok laat maar, ik zie net dat er morgen een transcript op de site van bloomsbury komt!

www.bloomsbury.com/harrypotter

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 15:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zag het slot, hoe Rowling uit de chat ging Razz

Ben erg benieuwd welke vragen allemaal beantwoord zijn, naast natuurlijk hoe George met Fred zijn dood omgaat en hoe het met Luna is (mijn vraag beantwoordt Very Happy) Dus tja, misschien op een LJ of iets zetten? Fanfiction.net? Razz

edit: is ook wel zo praktisch, ben erg benieuwd. Ga morgen het zeker lezen!

[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we?

Laatst aangepast door Harry, Ron & Hermione op Ma Jul 30, 2007 15:48; in totaal 1 keer bewerkt
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp