Poll :: Beste boek? |
Steen der wijzen |
|
0% |
[ 1 ] |
Geheime kamer |
|
0% |
[ 1 ] |
Gevangene van Azkaban |
|
7% |
[ 16 ] |
Orde van de Feniks |
|
24% |
[ 50 ] |
Halfbloed prins |
|
12% |
[ 27 ] |
Relieken des doods |
|
54% |
[ 113 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 208 |
|
Auteur |
Bericht |
la_Principessa
Dreuzel
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 14:09 |
|
Misschien eens een nieuwe poll, nu alle boeken er zijn. (alleen stemmen als je ze allemaal gelezen hebt natuurlijk.)
Ik denk eerlijk gezegd dat ik ze zelf nog eens allemaal ga lezen voor ik hierover kan oordelen want het is bij nader inzien echt wel heel moeilijk...
Ik denk boek 6 (snape <3), 5 en 3 |
|
|
|
|
Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
459 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 16:26 |
|
1. Deathly Hallows
Is het sluitstuk van de serie en wint het bij mij nipt van de nummer 2 vanwege o.a. een aantal hoofdstukken.
2. Half Blood Prince
We krijgen eindelijk te horen over het hoe en wat rondom Voldemort (Horcruxes, zijn familie + Spinners End ) Super schrijfstijl.
3. Order of the Phoenix
Voor lange tijd mijn minder favoriete boek, al die momenten waarin Harry woede aanvallen had haatte ik in het boek. En over Umbridge/Omber nog daar gelaten. Toch maakte het eindspectakel op het Ministerie en Fred/George hun ontsnapping het toch weer goed.
4. Goblet of Fire
Voor lange tijd mijn favoriet mede vanwege het toernooi. Maar de top 3 stijgt toch echt boven dit boek uit vind ik zelf
5. Chamber of Secret
Mwah, zeker in vergelijking met deel 5, 6 en 7 kun je merken dat de eerste 3 boeken van een hele andere orde zijn. Deel 5, 6 en 7 zijn voor mijn favoriet vanwege de volwassenere schrijfstijl en deel 1, 2, 3 zijn nog zo kinderlijk.
6. Prisoner of Azkaban
Verandert een beetje met deel 2 wat betreft kinderlijkheid, het word iets serieuzer allemaal, grimmiger.
7. Philosopher's Stone
Eerste boek, inleiding tot de reeks, tot de magische wereld enzovoort. Als introductie prima, maar het kan zich niet meten onderling met andere delen uit Harry Potter. |
_________________ Neville Longbottom: Bellatrix Lestrange!
Bellatrix Lestrange: Neville Longbottom is it?... How's Mum and Dad?
Neville Longbottom: Better now they're about to be avenged!
[raises wand]
Lucius Malfoy: Now lets everybody just calm down... shall we? |
|
|
|
Reflex
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 17:07 |
|
Mijn lijstje;
1; Half blood prince. Gewoon echt mijn favoriet, met de dood van Dumbledore and all. Er gebeuren gewoon veel dingen, die interessant zijn en het is echt een geweldige inleiding tot het slot eigelijk. Daarbij is het Half Blood Prince verhaal natuurlijk ook tof.
2; Goblet of Fire. Met het triwizard tournament, de return van Voldemort en het ball. :')
3; Prisoner of Azkaban. Omdat de marauders hip zijn, vooral Remus en Sirius en die leren we hier kennen. Verder is gewoon het leven op Hogwarts hier wel belangrijk enzo, wat ik gewoon tof vind.
4/5; Order of the Phoenix/Deathly Hallows. Eigelijk vond ik DH eerst 5/6 met Philosopher stone, maar na iets langer nadenken erover vind ik 'm wel iets beter. OotP vind ik alleen leuk om Umbridge, Fred&George die Hogwarts verlaten en het gevecht op het ministerie dat spectaculair is. Deathy Hallows viel me tegen en het eindgevecht was gewoon niet spectaculair genoeg in tegenstelling tot die van de voorlaatste 2 boeken.
6; Philosopher stone. Als ik die nu weer lees, vind ik de stijl van schrijven nog zo über kinderlijk. En dan echt heel erg he. Da's jammer, verder was het wel een goed boek. Gewoon ook omdat je alles en iedereen leer kennen. (:
7; Chamber of Secrets. Het mag dan voor het plot van de gehele serie uiteindelijk best een belangrijk boek zijn geweest (diary horcrux), maar dan toch boeit dit boek me het minste. Soms vind ik het zelfs gewoon een saai boek. |
_________________ 'Once you let your grief become anger, it will never go away' Benjamin Linus
"Destiny is a fickle bitch"
"Que sera, sera." |
|
|
|
Helen
Minister van Toverkunst
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 17:27 |
|
op dit moment is het:
Order of the Phoenix.
Hier zit gewoon humor in, geweld, liefde (een beetje) een schreeuwend schilderij. Gewoon erg leuk
Goblet of fire:
Al die opdrachten zijn heel leuk. Zo is het niet saai om te lezen.
The Philosopher's Stone:
het begin van alles. Hier is alles nieuw en de magie is nog heel erg aanwezig
Half Blood Prince:
Sja, je leest wat van het verleden enzo
Chamber of Secret:
Harry die de held uithangt was toen nog leuk
Deathly Hallows:
Like .. omg. Een en al actie .. al was het af en toe wel langdradig
Prisoner of Azkaban:
Ik vind het een saai boek |
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 19:08 |
|
Ik heb net meerdere spamlijstjes verwijderd. Als je hier post, zorg er dan wel voor dat je zegt WAAROM je kiest voor de volgorde die je kiest..waarom vind je boek 5 leuker dan boek 3 etc. |
Editors @ Lowlands 2008..best experience ever! |
|
|
|
Inesje
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 19:16 |
|
Eigenlijk vind ik ze bijna allemaal super!! Te gekke serie!
Mijn lijstje:
1. Deathly Hallows
Omdat het zoooo ontzettend spannend is. Ik vind het goed als een schrijfster de goede personages niet spaart. Thanx JK. Daarnaast zijn al vragen over het plot voor mij beantwoord. Oke er zullen altijd wel andere vragen overblijven maja dan was het boek wel heel dik geworden, dus kijk met smart uit naar de ensclopedie... Enne Snape is goed!!
2. Half Blood Prince en Prisoner of Azkaban
HBP omdat ook daar de spanning te snijden is. Dumbledore/Snape geweldig! Ook de relaties van de personages helemaal geweldig en veel humor!!
POA omdat we daar kennis maken met de maurauders. Sirius helemaal te gek!! En lupin als leraar DADA heel goed! Ook het gevecht tegen de dementors spannend en veel quidditch!
3. Goblet of fire
De opdrachten waren heel leuk, spannend en goed beschreven! Het verassende einde was te gek! Het begin van de duistere boeken!
4. Order of the Phoenix
Die vond ik ook erg goed, alleen het einde vond ik wat ver gezocht. En sirius die dood gaat
5. Philosopher's stone
Goed begin van een te gekke serie!
6. chamber of secrets
Vond die gelijk al erg saai, maar ben blij dat ik toch door ben gegaan met lezen... |
|
|
|
|
Changetje
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 19:44 |
|
1. Deathly Hallows
Lang heeft Goblet of Fire bij mij op 1 gestaan (zo'n zes jaar), maar DH heeft het nét van GoF gewonnen. Ik denk omdat het iets duisterder is, en een soort spanning over het hele boek hangt. Het is gewoon zo'n geweldig boek <3
2. Goblet of Fire
Zoals ik net al zei, is dit echt heel lang mijn lievelingsboek geweest. Vooral de eindscènes op de graveyard. Ook zijn de opdrachten echt heel gaaf ^^
3. Half Blood Prince
Ik vind HBP ook echt geweldig, vooral de flashbacks met Tom Riddle. Ik heb iets met Riddle ^^'' En de eindscènes in de grot en Sectumsempra.
4. Chamber of Secrets
Ik weet niet, ik heb dit altijd zo'n leuk boek gevonden. Nog een beetje kinderlijk, maar wel met een duistere achtergrond. Bovendien is de scène in de Geheime Kamer echt kick-ass. Harry is daar nog zo leuk ^^''
5. Prisoner of Azkaban
Mwah, ik vind deze niet zo heel geweldig. Oké, Sirius wordt geïntroduceerd, wat wel leuk is, en we hebben Lupin (<333), maar ik vond het einde - eh - niet zo spectaculair. Geen Voldemort, lol.
6. Philosopher's Stone
Hihi, ik vind dit zo'n schattig boek ^^ Hij staat alleen op 6, omdat het nog allemaal nieuw is en dat begint na 17 keer herlezen een beetje te vervelen. Maar young!Harry is wel lief.
7. Order of the Phoenix
Lol, ik weet dat heel veel mensen het niet met me eens zijn, maar wat is dit een vreselijk vervelend boek XD Harry misbruikt Caps Lock voor ongeveer het halve boek, hij is emo, hij is zichzelf niet. Nee, echt heel vervelend. Daarnaast is het boek zo vreselijk langdradig; 100 bladzijden waar ze alleen les/DA hebben, Harry strafwerk moet maken en gezeur over Umbrigde. De enige spannende dingen zijn de Dementors en het einde in het Ministerie. Blah, wat een vreselijk boek.
Zo, dat is mijn lijstje :3 |
_________________ there’s no way to stop what comes falling |
|
|
|
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 20:08 |
|
Oh my, moeilijk '.'
Ik zal eens kijken, maar ik denk dat ik DH nog een paar keer moet lezen voor ik daar een echte mening over kan geven :')
1. Goblet of Fire/Deathly Hallows
Dat bedoel ik nou :') Tot DH uitkwam was GoF altijd m'n favoriete boek. Gewoon vanwege het geweldige plot, ik ben echt aan het puzzelen geweest en het duurde ook een tijdje voordat ik snapte hoe het nou precies zat ^^ En natuurlijk de rising van Voldemort, vond ik echt awesome.
Maar ja nu is DH er, en nu weet ik het niet meer :') Ik vond DH ook echt erg gaaf (veel actie, en gewoon veel gave dingen) en omdat dat het nieuwste boek is ben ik geneigd die meteen op 1 te zetten. Maar ik weet het dus nog niet.
2. Order of the Phoenix
Emo!Harry vond ik echt geweldig, hij schreeuwde de hele boel bij elkaar en ik begreep hem gewoon. Heel veel mensen haatten hem in dit boek maar ik vond het geweldig. Heel typisch en ook heel begrijpelijk voor iemand in zijn situatie. En er gebeurden gewoon veel dingen in het boek die ik gaaf vond (Luna, de ministry-scène, DA, ontsnapping van Fred en George), en dat maakte het ook het dikste boek <3
3. Halfblood Prince/Prisoner of Azkaban
Kan ik ook niet tussen kiezen :') Ik vond HBP erg gaaf vanwege het hele Voldemort-backgroundstory gedoetje, ik vind hem gewoon een interessant personage, hoe hij van Tom Riddle uiteindelijk Voldemort is geworden.
Maar PoA vond ik óók erg gaaf omdat we veel Marauder backstory krijgen <3 En vanwege het hele Sirius-is-niet-de-moordenaar-van-de-Potters ding vond ik het ook awesome. Hoe Jo de indruk wekte dat Sirius het had gedaan en dat het uiteindelijk toch niet zo was enzo <3
4. Chamber of Secrets
Gewoon een hip boek. Maar ik heb de film wat te vaak gezien en het boek wat te vaak gelezen, denk ik :') Maar het blijft een geweldig boek, de combinatie van de jonge Harry en de donkerheid van de Chamber of Secrets vind ik knap. Toch komt dit boek op de 4e (eigenlijk 6e) plaats omdat het vrij dun is (ik hou van dikke boeken) en omdat ik de oudere Harry interessanter vind.
5. Philosopher's Stone
Geweldige introductie in de magische wereld, maar voor iemand die al meer dan vijf jaar bekend is met deze wereld begint dit boek een beetje te vervelen. Daarom staat dit boek op 5 (eigenlijk 7).
Vanwege de gedeelde 1e en 3e plekken zal ik nu nog even een kort lijstje maken met wat op dit moment de top 7 zou zijn.
1. Deathly Hallows
2. Goblet of Fire
3. Order of the Phoenix
4. Halfblood Prince
5. Prisoner of Azkaban
6. Chamber of Secrets
7. Pilosopher's Stone
^____^
Maar ik vind alle boeken geweldig, elk boek heeft zijn eigen charmes. Er is echt niet één boek van deze 7 die ik niet leuk vind. En dat zegt wat. |
|
Hanzie
2e jaars
Verdiend:
30 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 20:22 |
|
1 Deathly Hallows
Why?
Het is zo duister, zo aangrijpend, allemaal zo plotseling. Ik was maar amper begonnen met lezen en ik dacht: 'Tjeezes, wat is daar aan de hand?' Het is een geweldig boek, met onverwachte wendingen in het verhaal. The big fight met Ron...ik moest bijna huilen! Ik dacht vanaf toen totdat hij terugkwam dat de vriendschap (en het liefje van Hermelien) voor eeuwig en altijd gedaan was...
2 Goblet of Fire
Why?
Vol actie, spanning, een beetje liefde en het hele boek word doorgewerkt met de terugkeer van You-Know-Who tot aan het einde met die superfantastische climax waar hij terugkeerd. Ik kreeg het boek een aantal jaren geleden voor Kerstmis (daarvoor had ik nog nooit van Harry Potter gehoord) en ik was eraan verslingerd! Ik kocht de eerste drie delen maar toch bleef het tot Deathly Hallows mijn favoriet!
3 Order of the Phoenix
Why
Als je het boek leest, voel je echt hoe Harry zich voelt. Tijdens het lezen, en zeker rond kerstmis in het boek, voel je je echt zo kwaad, angstig, miserabel en alleen. De vriendschap van de DA leden is zo ontroerend en zo écht en bovendien is dit boek de inleiding tot mijn 3 lievelingspersonages: Luna Lovegood, Bellatrix Lestrange & Dolores Umbridge.
4 Half-Blood Prince
Why
Je komt o zoveel teweten over Voldemorts verleden, over zijn familie. Je leert zijn gedragingen kennen, en zijn geheim tot (voorlopige) onsterfelijkheid. Het spijtige van het boek is, vind ik, dat er daardoor minder over liefde, vriendschap en actie buiten het Voldemort-gedoe word gesproken... Ik was o zo ongeduldig bij de release, en ik vond het een mega geweldig boek, maar het behoorde niet tot mijn top drie!
5 Prisinor of Azkaban
Why
Het is raar om te lezen hoe wraakzuchtig Harry zich eerst voelt tegenover Sirius. Ook een van mijn favoriete personages word geïntroduceerd, Lupos. Je hoort voor het eerst echt iets van James (via de Marauders Map) en de rest van the gang. De Tijdverdrijver is ook een van mijn favoriete magische voorwerpen, waarover je goed moet nadenken. Voor de film vond ik het boek het minst goed, maar ik vind de film het mooist van allemaal (ja, zelfs buiten GOF of OOTP) en het weergeeft het best mijn verbeelding weer.
6 Chamber of Secrets
Why
Als je het boek herleest, nadat je de Half - Blood Prince gelezen hebt, dan denk je goed na over het dagboek, je beseft dat het een horcrux is. De spanning tussen Malfoy-Weasley word ook erg goed weergegeven, en het is een super aanleiding naar de horcruxes.
7 Philosopheres Stone
Why
Een mooie intro, erg vaag over Harry's ouders' dood. Een leuke beschrijving van de toverwereld, hoe het trio ontstaat, maar verder niets. De Steen heeft weinig invloed op het plot van alle 7 boeken (behalve als je je voorstelt dat Krinkel wel de steen wist te bemachtigen). De mysterieuze Sneep ook leuk uitgewerkt,.... Een mooie, leuke aanleiding naar de volgende boeken! |
_________________ 'This is cosy.'
'It's a broomcupboard.'
'You should feel right at home then. '
==> Join Huffelpuf!
We are undercover passion on the run
Chasing love up against the sun! |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 20:34 |
|
ik twijfel een beetje.
OotP, HBP en DH vind ik alle 3 geweldige boeken. PoA ook wel.
ik denk dat het als volgens wordt:
1. DH
2. OotP en HBP
3. PoA
4. PS
5. COS en GoF
DH op 1. Het sluitstuk van de serie. Het snape/lily verhaal (wat ik al jaren van de daken schreeuwde. Oh wat een vervulling)De epiloog. Zo geweldig te weten dat ook zij gewoon verder gaan met leven en kinderen hebben.
ewel waren er enorm veel verrassingen in het boek
OotP en HBP op 2 omdat ze zo enorm geweldig zijn. Ik moest echt huilen bij de dood van Albus, en dat is me nog nooit overkomen bij een boek. De info was gewoon echt een aanloop voor DH. De actie wat super en alles.
PoA. Ja hoe leg je het uit. De band die harry's ouders hadden met lupos. Ja die wordt nu uitgelegd. ik snap nu uiteindelijk ook de quote die lupos gaf in de film over lily (zie het snape/lily verhaal). Ook dat hier duidelijk wordt dat iemand niet altijd goed of slecht hoeft te zijn (zie pippeling en sirius)
PS als ena laatste. Hier was alles nieuw en werden we aan het handje meegenomen in de wereld van harry potter en zweinstein. Doordat alles zo nieuw en nog echt puur was is deze boven Cos en GoF geeindigd.
Cos en GoF vond ik wat langdradig. Ik ben meer van de familie banden, de relaties tussen mensen, stambomen etc. En natuurlijk de actie. Deze boeken vond ik wat saai. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 23:08 |
|
Ik denk dat mijn lijstje er op dit moment als volgt uitziet:
1. Order of the Phoenix
Blijft toch gewoon no.1 ^^ Ik vind de DA, OotP, Kreacher, Grimmauld Place, Sirius <3 (tot hij sterft dan), Department of Mysteries, Luna (...) allemaal te goed om de eerste plaats weg te geven aan DH.
2. Deathly Hallows
Ja, omdat dit het laatste boek is en toch een waardig eind is voor de reeks. Het is ook nog nieuw, dus dat maakt het ook meteen nog een stuk leuker (: Misschien dat hij na een tijdje wel op 3 komt te staan, na HBP.
3. Half-Blood Prince
Spanning, sensatie, Horcruxen, young!Voldemort. Ja, liefde.
4. Prisoner of Azkaban
Sirius <3 Dit was eigenlijk altijd mijn nummer 1, tot OotP mijn 1 werd xD
5. Goblet of Fire
Triwizard Tournament, Voldemort returns... Ook wel spannende dingen, maar minder als de bovenstaande vond ik.
6. Philosopher's Stone
Oeh, het begin van de reeks <3 Dit boek steelt nog altijd mijn hart als ik weer lees. Ze zijn nog zo jong, weten nog zo weinig, weten nog helemaal niet de dingen die hun te wachten staan en denken dat to be expelled het ergst is wat er kan gebeuren... Als ze eens wisten (:
7. Chamber of Secrets
Hm. Ik weet eigenlijk net hoe deze op 7 is geraakt, maar tjah, er moet er uiteindelijk eentje onderaan komen te staan, ook al hoort deze daar eigenlijk niet ^^" Maar goed, in vergelijking met de andere boeken vind ik deze toch iets minder. Ja, goed de CoS zit erin en teenage!Voldemort, maar ik vind de young!Voldemort in boek 6 veel leuker en cooler uitgelegd, dus deze staat laatst. Ook omdat zonder de CoS het boek voor mij minder leuk is dan boek 1. |
|
Nelsinho
7e jaars
Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 25, 2007 23:30 |
|
Ik ga geen boeken in volgorde zetten van beste naar slechtste etc. Alle boeken zitten vol met dingen die je bij de eerste keer lezen niet tegen kwam, dus meerdere keren lezen is een must. Ik vind alle boeken super!
Deathly Hallows vind k een heel mooi boek welk door alle spanning rondom de sluitstukken makkelijk en snel weg te lezen is. Maar vind het wat voor de hand liggend om voor daarvoor te kiezen, omdat ik dat boek zojuist heb uigelezen.
In de poll heb ik wel mijn stem achter gelaten op Prisinor of Azkaban. De keuze hiervoor heeft niet zo veel met het boek te maken, maar voornamelijk met de manier waarop ik het boek gelezen heb. |
|
|
|
|
miss marlies radcliffe
6e jaars
Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 10:27 |
|
DEATHLY HALLOWS!
waarom: omdat ik het een zo prachtig en plotseling boek vindt je hebt echt werkelijk geen idee wat er gaat gebeuren het boek heeft mijn liefde voor HP GoF verbroken.
GOBLET OF FIRE!
waarom: omdat ik dit echt een boek vindt waar lekker veel actie inzit de kerkhof scene vindt ik daarom het coolst, lekker veel actie!
ORDER OF THE PHOENIX!
waarom: omdat ik het een team-werkend boek vindt. Ze werken veel samen en het is daarom een lief boek. En veel luna!
CHAMBER OF SECRETS!
waarom: omdat ik het een boek vindt daar weer... veel actie inzit. de basilisk... muhahah!
HALFBLOOD PRINCE!
waarom: ik vindt deze minder... dan de andere. ik vindt het niet het slechtste boek maar dat familie verhaal van vollebol vondt ik een beetje boring..
PRISONER OF AZKABAN / PHILOSOPHER'S STONE
waarom: ik vindt niet goeie boeken daarom zijn ze bij mij op de laatste plaats beland. niet de besten dus |
_________________ je bent een mens, en niet zomaar een mens maar een bijzonder mens. Denk jij dat je in de hell komt? Dat is onmogelijk als ik je in mijn hard heb gesloten. Greetz my Alessea |
|
|
|
madame rosemarta
1e jaars
Verdiend:
25 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 12:10 |
|
1) The order of the phoenix;
Is altijd al mijn favoriet geweest vanaf de eerste keer dat ik hem lees en nu met de verfilming ervan ben ik er nog meer van weg.
2) and the deadly hollows
Ik heb hem natuurlijk in het engels gelezen ik vond hem heel erg goed en veel antwoorden gekregen op de vragen.
3) goblet of fire
Ik denk het grootste deel dat ik hem graag zie is doordat het eens iets anders is dan gewoon les volgen. Door het tovernaarstornooi.
4) the half-blood prince.
Ik vind hem wel goed maar ook niet een van de beste ik heb hem toch een paar keer moeten lezen voor ik echt alles heb verstaan ( het was in het engels). Maar als alles duidelijk was vond ik hem wel goed.
5) the prisenor of azkaban.
Dit was ook een hele mooi doordat harry dan eindelijk eens toch een deel familie heeft gevonden in de vrienden van zijn ouders.
6) the chamber of secrets.
Deze vond ik de grappigste van allemaal. Ja wat kan je daar aan doen ieder zijn humor zou ik zeggen. IK vond dat in dit deel de meeste momenten wel grappig waren maar natuurlijk ook niet heel de film door.
7) and the philosofer stone
Ja hij staat als laatste ik vind hem wat kinderachtig maar ja ze waren dan ook nog maar 11 jaar oud ze kunnen dan ook nog niet perfect zijn dat weet ik maar het was wel een mooi begin voor deze reeks. |
|
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 20:07 |
|
Waarom staat er een boek te weinig in de poll?
Het vierde staat er niet tussen...
Nu ja. Voor mijn stem maakt dat niet uit, ik vind nog steeds het vijfde boek het beste.
Deathly Hallows, ik dacht de hele tijd toen ik het las. Wow, dit is zo hard het beste boek! Maar met zo'n einde vind ik niet dat dat boek het beste was. Het einde viel me te hard tegen.
Mijn top 3
1. Orde van de feniks.
Is gewoon een ongelooflijk goed boek, met veel Omber en veel Loena.
2. Deathly Hallows
Op twee omdat het zo een zwak einde had. Tot de laatste twee hoofdstukken stond het op 1
3. Vuurbeker
De opdrachten zijn wel goed, en er is de terugkeer van Voldemort
En dan de andere boeken.
Die ik vanaf nu geen ranking meer geef. Omdat ze voor mij best wel evenwaardig zijn geworden.
De Halfbloedprins vond ik redelijk slecht toen ik het de eerste keer las. Er gebeurde gelijk niets in dat boek, telkens maar die herinneringen.
En boek 3, wel nu ja, ik heb niks met de Mauraders en daar ging zowat het hele boek over. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
|
|