Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 6 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Fredotjn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Fredotjn is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Danielle_1988 schreef:
Hey allemaal

Bladzijde: 397
hoofdstuk: sectumsempra
Onderwerp: Gruzielement

Dit viel mij op. Als harry het boek van de halfbloedprins verstopt in de kamer van de hoge nood, markeert hij de plek met een tiara. Nu heeft rowling gezegt dat we al een gruzielement tegen zijn gekomen in deel 6. Zou dit er een kunnen zijn?

SPOILERS!
[selecteer]
Bij de pas ontdekte hoofdstuktitels is er ook een bij: the lost Diadem
[/selecteer]
Al weten we natuurlijk niet of dit echt is.

Ik denk eerlijk gezegd dat niet kan! Het zou dan wel eens heel toevallig zijn! en waarom zou Voldy zijn gruzielementen zo maar laten rondslingeren op Hogwarts??? Ik denk eerder gezegd dat die titel in boek 7 op een andere tiara zal slaan!

Fredotjn Twisted Evil

Miryana
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 158 Sikkels

Miryana is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 18, 2007 22:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik betwijfel dit hoor! Snape is mss wel een goede tovenaar, maar beter dan Voldemort???
Fredotjn Twisted Evil
[/quote]

Mmmzz ik heb lang over dit stukje nagedacht...eerder in boek 6 staat ergens een opmerking dat Perkamentus van het gevecht met Voldemort al behoorlijk was verzwakt. Daar kreeg hij die ring nog overheen (door Sneep gered) en daarna nog de drank van de grot (die misschien ook wel dodelijk was, en ook toen wilde hij Sneep laten roepen)

Zou het zo kunnen zijn dat Perkamentus al wist dat hij ouder en dus zwakker werd. Perkamentus weet ook dat Sneep heel erg goed is in spreuken/toverdranken/ occlumentie etc en dus heeft gedacht dan maar mezelf opofferen in de hoop dat of Sneep Harry kan helpen met de horocruxen vinden / les geven of Voldemort zelf verslaat? Question

Ik vind namelijk dat in het laatste boek erg naar voren komt hoe begaaft Sneep als tovenaar eigenlijk is.

As the rush comes....
Profiel bekijkenStuur privébericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2007 8:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Fredotjn schreef:
Danielle_1988 schreef:
Hey allemaal

Bladzijde: 397
hoofdstuk: sectumsempra
Onderwerp: Gruzielement

Dit viel mij op. Als harry het boek van de halfbloedprins verstopt in de kamer van de hoge nood, markeert hij de plek met een tiara. Nu heeft rowling gezegt dat we al een gruzielement tegen zijn gekomen in deel 6. Zou dit er een kunnen zijn?

SPOILERS!
[selecteer]
Bij de pas ontdekte hoofdstuktitels is er ook een bij: the lost Diadem
[/selecteer]
Al weten we natuurlijk niet of dit echt is.

Ik denk eerlijk gezegd dat niet kan! Het zou dan wel eens heel toevallig zijn! en waarom zou Voldy zijn gruzielementen zo maar laten rondslingeren op Hogwarts??? Ik denk eerder gezegd dat die titel in boek 7 op een andere tiara zal slaan!

Fredotjn Twisted Evil

Nee, idd, buiten het medaillon zullen alle gruzielementen wel heel goed beveiligd zijn. Het medaillon was dat voor RAB trouwens ookl Wink

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
stefkeswoon
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 49 Sikkels

stefkeswoon is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2007 8:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:

Zou het zo kunnen zijn dat Perkamentus al wist dat hij ouder en dus zwakker werd. Perkamentus weet ook dat Sneep heel erg goed is in spreuken/toverdranken/ occlumentie etc en dus heeft gedacht dan maar mezelf opofferen in de hoop dat of Sneep Harry kan helpen met de horocruxen vinden / les geven of Voldemort zelf verslaat? Question

Ik vind namelijk dat in het laatste boek erg naar voren komt hoe begaaft Sneep als tovenaar eigenlijk is.

Die eerste optie is heel waarschijnlijk, lijkt me. Dat Perkamentus Sneep sterk vertrouwde en waardeerde om zijn kunde staat immers buiten kijf.
De tweede optie lijkt me vrij onwaarschijnlijk, aangezien de profetie duidelijk stelt dat Harry en Voldemort het onder elkaar uit moeten zoeken. Al kan een beetje hulp van Sneep natuurlijk welgekomen zijn Smile

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 20, 2007 19:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kijk sneep gaat zeker een grote rol spelen in boek7. Ik denk dat hij goed is en dus dat hij harry gaat helpen, maat hij kan ook niet zomaar voldemort verlaten Confused

Mijn mega spoiler fanfic!
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 25, 2007 5:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sneep zal vlak voor of tijdens het gevecht toch een kant moeten kiezen hoor. Hij kan moeilijk voor beide partijen vechten en ik verwacht nog steeds dat hij goed is. Smile

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
JuStiiNe
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

JuStiiNe is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2007 15:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Harry Potter and the Halfblood Prince een geweldig boek! Net zoals bij elk boek, zijn er overbodige details (die het juist extra spannend maken) en mijn hart heeft nog nooit zo hard geklopt. Ik heb geen idee hoe Jo dit klaar krijgt: Ik leef zo ontzettend mee. Ookal bestaat het niet, dat denk je zo echt niet. In de films zijn de special effects ook zo reuze echt.

Nymphy
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Nymphy is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 01, 2007 20:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind deel 6 ook een geweldig boek, net als de andere delen....ik zat echt in spanning wie de Halfbloed prins was. Ik had echt niet verwacht dat hij het was.

roediej
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

roediej is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb het boek net uitgelezen, ben sinds vorig jaar begonnen met de potter boeken, dit is toch wel een prachtig boek! Misschien wel offtopic, en misschien heb ik niet goed opgelet in boek 5? maar waar is cho in boek 6?

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend: 0 Sikkels

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Sep 03, 2007 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

roediej schreef:
Heb het boek net uitgelezen, ben sinds vorig jaar begonnen met de potter boeken, dit is toch wel een prachtig boek! Misschien wel offtopic, en misschien heb ik niet goed opgelet in boek 5? maar waar is cho in boek 6?

Als Harry in de Hogwarts Express is ziet hij heel even Cho, ze heeft dus maar een kleine rol in het Boek, maar ze komt er wel in voor. Dus ik zou als ik jouw was het Hoofdstuk De Slug Club/de Slakkers maar is opnieuw lezen. Dan heb je definitief het antwoord op je vraag.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp