Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

RPG-Oscars (Uitleg + Hall of Fame)[niet verwijderen!] Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Idril
Oude Forumnaam: Mrs Idril Greenleaf The First Aid Mod
The First Aid Mod

Verdiend: 90 Sikkels

Idril is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dames en heren,

Welkom bij de uitreiking van de RPG-Oscars op HPF!

Omdat de RPG-sectie van HPF zo'n geweldig leuk board is, met zulke geweldig leuke mensen, werd het de hoogste tijd voor uitreiking van RPG-Oscars. Deze Oscars zullen worden uitgereikt aan mensen die dit verdienen.

Uitleg
Er zijn 7(/8) categoriëen. Per categorie zal er een jury bestaande uit 1 juryhoofd en 2 juryleden de nominaties bepalen. Deze jury wordt gekozen door de crew. De jury zal de nominaties na een week bekend maken, waarna iedereen mag stemmen. Dit doe je door een post te plaatsen met daarin je stem. Alle info met betrekking tot 1 Oscaruitreiking zal in 1 topic geplaatst worden.

Een volledige Oscaruitreiking duurt 30 dagen, er zullen er ongeveer 2 per maand zijn. Zodra alle categorieen zijn geweest, beginnen we weer van voor af aan. De winnaars krijgen een plaatsje in de Hall of Fame
en een leuke banner die voor eigen gebruik kan dienen.Leden met een oscar kunnen dit ook bij een sollicitatie melden (+ eventueel de banner als bewijs). RPG's met een oscar krijgen een * bij de titel, om aan te geven dat dit een oscarwinnende RPG is.

Wil jij graag jurylid zijn tijdens één van de Oscars? Meld je dan aan! Stuur een pb'tje naar Olivier en zet daarin het volgende;

Naam ::
    Leeftijd ::
    Ik doe mee aan zoveel RPG's ::
    Ik leid zoveel RPG's ::

Je kunt géén voorkeur voor categorieen aangeven! Ook bepalen wij wie het juryhoofd is.

Tijdschema van een Oscarverkiezing;
Dag 1 :: Crew maakt jury bekend
Dag 8 :: Jury maakt nominaties bekend, start stemming
Dag 30 :: Stemming gesloten, jury maakt winnaar bekend

De Oscars
    1. Beste Nieuwkomer
    Jury: Leiders 'BeginnersRPG'
    Nominaties: 3

Deze Oscar wordt uitgereikt aan de beste RPG'er binnen de 'BeginnersRPG'. Als jury wordt hier een beroep gedaan op de leiders van de BeginnersRPG('s). Er worden drie nominaties uitgekozen. Als hulpmiddel bij het stemmen, kiest de jury ook drie voorbeeldposts per genomineerde uit.

2. Beste Scenario
    Jury: wordt gekozen door de Crew
    Nominaties:
    5

Deze Oscar handelt over 'het beginverhaal' van een RPG. Een jury kiest 5 nominaties uit. Elke leider van de genomineerde RPG, mag (maar moet niet), bij wijze van spreken, reclame maken voor zijn/haar RPG, door middel van het plaatsen van het 'beginverhaal' van de RPG en eventuele andere opmerkingen. Je kan niet stemmen op een RPG waar je zelf in meespeelt.

3. Beste RPG
    Nominaties:
    5

Deze Oscar wordt op dezelfde manier als de vorige georganiseerd. Alleen gaat het deze keer niet om 'het beginverhaal', maar om de uitwerking van de RPG, dankzij de RPG'ers. Opnieuw kan je hier niet op een RPG stemmen waar jezelf in meespeelt. Ook deze keer mogen de leiders van de genomineerde RPG's hun RPG promoten door middel van een kleine post (en iets extra).

4/5. Beste Mannelijke/Vrouwelijke Hoofdrol
    Jury: RPG-leid(st)ers en als Crew (als eindnominaties)
    Nominaties: 6

Deze Oscar wordt, zoals de titel zelf zegt, uitgereikt naar de persoon die het beste een personage kan neer zetten (onderverdeelt in Mannelijk en Vrouwelijk). De jury (die anders is dan bij de andere Oscars) kiest opnieuw 3 voorbeeldposts per genomineerde. Je mag bij deze Oscar niet stemmen op een collega-RPG'er.

6. Beste Kledij

Deze Oscar gaat de maker van de 'beste Banner', gebruikt in een RPG. Omdat hier vrij weinig vriendjespolitiek komt bij kijken, kan je bij deze Oscar gewoon op gelijk welke nominatie stemmen.

7. Beste Ship
    Jury: Leden en Crew (als eindnominaties)

Deze Oscar is er eentje voor de tortelduifjes in de RPG-wereld. Bij deze Oscar komt er geen officiële jury kijken, maar kunnen jullie met z'n allen je ship doorsturen. Na de inzendtijd, kiest de Crew 6 eindnominaties waar jullie dan opnieuw uit kunnen kiezen. Je kan niet stemmen op een ingezonden ship of een ship waar je samen mee speelt in een RPG. Om een Ship in te sturen, is het de bedoeling een klein 'verhaaltje' op te stellen. In de zin van: "Waarom moet deze ship winnen". Die verhaaltjes worden dan ook als promotiemateriaal gebruikt.

8. Beste Nieuwe RPG-idee (Special)
    Jury: /
    Nominaties: onbeperkt

Deze Oscar wordt geopend wanneer er gezocht wordt naar nieuwe RPG's. Jullie kunnen dan stemmen op de RPG waarvan jullie vinden dat die zeker moet geopend worden. De winnaar van de Oscar krijgt dan meten ook carte-blanche en mag meteen zijn/haar RPG openen. (daarna kiest de RPGCrew nog en aantal nieuwe RPG's, die daarna ook kunnen openen).

Banners
Om alles ook een 'extra overwinningsgevoel' te geven, zijn er ook banners/oscars ontworpen. Deze kunnen gebruikt worden bij een RPG Sollicitatie of bij de eerste post van een RPG. Al deze banners zijn gemaakt door Vuurbeker. Als kers op de taart verdien je ook 60 Sikkels per gewonnen (individuele) Oscar.

Alle Oscars op een rijtje:

Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image
    Image

Algemene regels

1) Een lid mag maximaal 1 stem per Oscar uitbrengen
    2) Juryleden mogen niet stemmen
    3) Een lid mag niet op zichzelf stemmen

Noot bij nieuwe regels/aantal nominaties:
Door de grote invloed van 'vriendjespolitiek' tijdens het stemmen, zijn er enkele regels bijgekomen. Die zijn per Oscar anders, maar komen zo goed als op het zelfde neer. Doordat je (bv.) niet mag stemmen op de RPG waarin je zelf meespeelt, kan er ook geen sprake zijn van vriendjespolitiek.

Nu is er alleen het 'omgekeerde sneeuwballeneffect'. Dit wil zeggen, dat je in feite ook kan redeneren: "Ik speel mee in RPG 1 en RPG 2, dus kan ik enkel op RPG 3 stemmen". Om dat tegen te gaan, hebben we het aantal nominaties bij sommige Oscars ook verhoogd. Zo blijft er ook nog een mooi aantal aan nominaties over.

Geel = Veranderingen, ingevoerd op 08/06/07

Bedankt voor 5 geweldige jaren.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Olivier
Oude Forumnaam: Olivi(s)ander The Fullblood Mod
The Fullblood Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Olivier is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mrt 08, 2007 14:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG Oscar 1: Het Beste Scenario

Op vrijdag 2 maart was het zover: Het allereerste HPF RPG Oscar Gala vond plaats in het RPG Board!
Er waren redelijk wat mensen aanwezig die allemaal hun mening hadden over welke RPG het beste scenario had.

De nominaties waren:
Fantasy
The Never-Ending Story
The Middle Ages

De jury bestond uit:
Volbloed Prins (juryhoofd)
Camisado
D@niel

Uiteindelijk is The Middle Ages gewonnen met 11 stemmen!

Enkele reacties van de aanwezigen:

“The Middle Ages is een verhaal dat afstaat van Harry Potter is maar ook zo realistisch is.. Het lijkt bij dit verhaal gewoon alsof heel J.K Rowling nooit boeken heeft geschreven en het is een onwijs geinformeerde verhaal zodat iedereen het snapt. Gewoon een super verhaal.” Vertelde JustxMe ons.

Ook MissHermiej was erg positief: “Mijn stem gaat ook naar The Middle Ages. Het verhaal is erg open, wat het ook makkelijker maakt een nieuwe verhaallijn te 'kiezen' als de RPG eens minder goed loopt.”

Kirssy was het me de anderen eens: "Ik vind dat het er allemaal heel mooi en duidelijk uitziet, leuke inleidende tekst, en mooie kaartjes."

We vroegen uiteraard ook naar een reactie van de Oscarwinnaar, de leider van The Middle Ages RPG:

“De allereerste Oscar ontvangen, wie wil dat nu niet? Wij, Middeleeuwers, zijn er in ieder geval héél erg blij mee! Een tijdje geleden lag onze RPG nog op sterven na dood, nu, ruim een half jaar later, is hij weer springlevend en winnen we zelfs een Oscar. Hoe snel kan het gaan? Maar met deze Oscar in de pocket hopen we alleen maar op meer, meer plezier in deze RPG.

Zullen we dan ook maar aan bedankjes doen? Ik vind dat Patricia Hazelaar, de bedenkster van deze RPG, er wel eentje verdient: zonder haar geen Middle Ages! Dankzij haar hebben al we heel wat ontroerend en humoristische scenes achter de rug. Moge The Middle Ages nog lang en gelukkig leven, en hopelijk nog vele oscars in de wacht slepen!”

Olivier
The Fullblood Mod

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 17:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG-Oscar 2: De Beste Kledij

Na het eerste Oscargala twee weken geleden was het alweer tijd om een volgende Oscar uit te reiken: de Oscar voor ‘Beste Kledij.’

Er waren dit keer meer aanwezigen als bij de vorige Oscar dus het was een gezellige drukte. De jury voor deze Oscar bestond uit:

Kirssy (Juryhoofd)
Joep
Legolas

En de nominaties waren de volgende:

Image

Gemaakt door Spinny, voor The Wedding.

Image

Gemaakt door Pottergirl, voor The Neverending Story.

Image

Gemaakt door Lacrimosa, voor Hogwarts Last Year.

Image

Gemaakt door Camisado, voor Cruiseship.

Image

Gemaakt door Blijerd, voor Roadtrip.

Image

Gemaakt door Volbloed Prins, voor Cruiseship.

Het was heel spannend, maar uiteindelijk heeft Lacrimosa gewonnen. Zij kreeg maar liefst 10 stemmen. De tweede plek werd gedeeld door Volbloed Prins en Spinny: zij hadden beide 7 stemmen.

Volbloed Prins wat zeer te spreken over de nominatie van Lacrimosa: “De kleuren zijn gewoon prachtig, evenals het lettertype en de houding van de persoon op de banner. Toen ik hem voor het eerst zag in HLY hoopte ik al dat hij genomineerd zou worden door de deskundige jury, en daar is hij dan...”

Vivica was het met hem eens: ” Mijn stem gaat naar Larcimosa. Ook ik vind deze banner met zijn sprekende kleuren het mooie lettertype. Daarnaast is het gewoon een heel mooi geheel.”

Justintime vond dat gewoon alle banners van Lacrimosa mooi zijn: ” Ik stem op Lacrimosa, omdat ik erg van d'r banners hou ^^ De kleuren in de banner zijn erg hip en het is gewoon weer zo'n typische Lacrimosa banner (: En dat maakt het zo mooi.”

Voor Snow White Queen was het duidelijk waarom niet Spinny maar Lacrimosa moest winnen: ” Ik heb héél even getwijfeld tussen Spinny en Lacrimosa, maar mijn stem gaat naar Lacrimosa. Ik had al verwacht (en stiekem gehoopt) dat ze er met één van haar veelgemaakte banners tussen zou zitten, want ze maakt echt typische pronkstukken ^^ En als je het niet gelooft moet je het maar nagaan.

Ik stem dus voor deze banner omdat de afbeelding mooi scherp is, de kleuren zijn prachtig en toch donkerder wat het realistischer maakt, vind ik, wat de doorslag heeft gegeven want Spinny's banner is ietsje te blauwig naar mijn smaak.”

De banner van Spinny haalde 7 stemmen omdat de meeste vonden dat het kleurgebruik zo mooi was:
”De kleuren op deze banner vind ik echt heel erg mooi! Je krijgt ook echt het gevoel dat het om een glamorgana gaat door het 'oogverblindende' licht. Heel leuk gemaakt,” vertelde Olivier ons.

De banner van Volbloed Prins vonden mensen vooral orgineel:
”Ik ben blij dat ik gewonnen heb, maar ik vond de banner van Volbloed Prins ook heel mooi. Ik vind het een erg originele banner door de bewegende foto'tjes en het is volgens mij ook de eerste banner die ik op HPF gezien heb wat op deze manier gemaakt is ^^, heel leuk bedacht,” was de reactie van winnares Lacrimosa.

Ze gaf ook nog een reactie op het winnen van deze Oscar:
”Ik had absoluut niet verwacht dat ik een genomineerd zou zijn, laat staan winnen. Dus het
was een enorme verassing voor me, aangezien de concurrentie zeer originele en vooral mooie creaties had. Graag wil ik alle leden bedanken die voor me gestemd hebben! ^^ “

Ook verteld ze het verhaal achter haar banner:
“De persoon die op mijn banner te zien is is Rosario Dawson. Zij portretteerde Mimi in de verfilming van de musical RENT. Aangezien Judith in Ravenclaw is gesorteerd heb ik de banner een blauw tintje gegeven om de afdeling een beetje te benadrukken. Normaliter houd ik geen rekening met specifieke kleuren. Mocht iemand nog vragen hebben over de banner mag je me gerust een pb’tje sturen.”

Het was weer een geslaagde avond.

Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2007 12:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG-Oscar 3: Beste Nieuwkomer

De derde Oscar was opnieuw een succes met een verassende winnaar die maar liefst alles op alles heeft gehaald. De jury bestond uit de BeginnersRPG-leiders: Debra en LavenderBrown. Zij nomineerden:

Ailene - Raymond Bourqé (The Opera)
Skay - Laïla Kaya (Enchanted On Tour)
St0kkieY - Alex Kamill (Enchanted On Tour)

Hieronder zullen we per persoon drie posts quoten, zodat de stemmers deze kunnen lezen en dan makkelijker kunnen stemmen! ^^

Ailene schreef:
Image

Ray wordt wakker en rekt zich even lekker uit. Dan kijkt hij op de wekker en doet rustig zijn sokken aan. Dan kijkt hij nog eens en ziet dat het dan al hardstikke laat is. Hij werd verwacht in de Opera en nu is het al veel te laat om nog te verschijnselen op het plein. gedoe, heb ik weer bedenkt hij zich. Dan kleedt hij zich als een gek aan, poetst zijn tanden en vliegt met zijn toverstok door zijn haar. Hij mompeld nog een "bye" naar het meisje dat in de hoek ligt en loopt de deur uit.

Dan bedenkt hij zich oppeens dat hij ook in de kerk kan verschijnselen. Hij loopt terug naar boven naar de badkamer en verdwijnseld vervolgens met een luide plop om nog geen paar tellen later in de kerk te verschijnen. Ray kijkt even rond om te zien of niemand hem heeft gezien en loopt vervolgens gehaast naar het biechthokje. Daar gaat hij via de magische poort naar beneden en komt in de grote haal terecht. "Mm, links of rechts" mompeld hij hardop als hij voor een kruising staat.

Dan is er een hoop lawaai te horen van uit de linker kant en Ray besluit links te gaan. Daar vind hij een enorme zaal met hier en daar stoelen, een podium en met op dat podium een hoop mensen rond een groot gaat. Hij rent erop af en zonder zich voor te stellen concludeerde hij "er zit iemand in hé?" Zonder op antwoordt te wachten kijkt hij het gaat in om te schatten hoe diep het is als hij geschreeuw van beneden hoort. Ray rent terug een aantal trappen af en ziet daar nog net een meisje het gat door kruipen. Hij gaat haar achterna en pakt zijn wand en mompeld "Lumos". De ruimte is gelijk gevult met licht en hij ziet een jongen en een meisje over een ander meisje gebogen zitten. Ray hoort nog zeggen, hoe krijgen we haar hier uit?

Dan stapt Ray naar voren en antwoordt uiterst kalm, "Misschien moeten we de tafel van boven pakken, haar erop leggen en hem dan via het gat in de meur afvoeren naar boven. Oow, ik ben trouwens Raymond, maar zeg maar Ray" voegt hij eraan toe. "Of hebben jullie een beter plan?" en hij kijkt de twee aan.

Image

Raymond kijkt even verbaasd op als hij twee knallen achter elkaar hoort. Hij draait zich om in de richting van het geluid en ziet dat het twee Helers zijn. Hij besteet er verder niet echt aandacht aan, want wat kent hij die Lisa en Armand nou. Eigenlijk kent hij helemaal niemand hier, maar hij voelt er niet heel erg veel voor om daar verandering in te brengen. Hij loopt het podium af en gaat op een stoel zitten. De Helers vertrekken met een gehaaste Mara en Ray kijkt hoe Mara al vrijwel gelijk weer terug komt met de mededeling dat nu alles wel goed zal komen. Als die Bia begint over de baas antwoord hij van uit zijn hoek, "gezien heb ik hem ook nog niet, laten we hem gaan zoeken." Hij staat op van z'n stoel en pakt de hand van Mara, "heb je zin om mee te gaan zoeken? Of blijf je liever hier?" vraagt hij haar.

Image

Ray fronst even zijn wenkbrouwen als Mara haar vingers om zijn hand klemt. Het was alleen maar de bedoeling om haar mee te krijgen, niet dat ze zijn hand beet hield. Hij kijkt Mara aan maar besluit niets aan die hand te doen. Mara gaat eerst de helft nog uitnodigen om mee te gaan, maar daar voelt Raymond niets voor. "We kunnen beter met z'n tweeén blijven, kan de rest eventueel vast werken of straks voor Armand en Lisa zorgen" Ray wacht niet op antwoord maar zegt gelijk "Mooi dat is dan geregeld, kom je Mara?" en hij trekt haar aan haar hand mee.

Skay schreef:
Laïla Kaya

De bus is aan het rijden, maar Laïla vraagt zich af of Cath wel weet wat ze doet. Angstig kijkt ze naar de al die voorbijschietende auto's.
Ze grijnst als ze hoort wat karin zegt. "Net zo gevaarlijk om uit een rijdende bus te springen hoor."
Er vliegt iets voor haar neus. "Yummie, koekjes." Ze pakt er één en neemt een hap. "Lekker! Wie heeft ze gemaakt?" Eigenlijk heeft ze niet veel zin in die photoshoot. Vooral niet als ze alleen op de foto moet.
Niet nerveus worden Laïla, rustig blijven. Denkt ze bij haarzelf.

Laïla

Laïla ziet dat er al een aantal van hen naar binnen gaan, maar zelf weet ze niet wat ze moet doen.
Naar binnen waar het droog is, de lunch staat en de photoshoot? Of buiten waar het regent, wat niet erg is, en wachten op wat Cath doet?
uiteindelijk besluit Laïla toch maar om buiten te blijven. Ze voelt zich te verlegen en nerveus om nu al naar binnen te gaan. Geen goede combinatie samen. Laat alles goed gaan aub.

Laïla Kaya

Laïla begon zich net op haar gemak te voelen, totdat Cath eraan komt met de fotograaf: Chad.
Nerveus begint ze met haar mouw te spelen. Fijn. Ik ben een nerveus wrak hierzo.
Laïla zucht en loopt richting de kussens, waar de foto's worden gemaakt. Zo rustig en kalm mogelijk loopt ze ernaar toe, maar het lukt niet echt. Blijf van die mouw af anders rekt het uit.
Nogmaals zuchtend laat ze zich naast Karin, Maaike en de rest op een kussen zakken. "Hey."

St0kkieY schreef:
Alex Kamill

Door dat Cath plots op de rem trapt valt Alex bijna op de grond. Gelukkig kan hij zich nog net vast houden aan haar stoel.
''Als ik de volgende keer moet rijden, zou je mij dan niet de sleutels geven?'' snel grist hij nog een paar koekjes weg, voor hij haar achterna loopt.
''woowk ween kwoewkje?'' vraagt hij haar met zijn mond vol terwijl hij haar eentje voor houd. ''Ze zwijn Wejg Lekkeh'' snel slikt hij alles in.
''Sorry, ook een koekje? ze zijn erg lekker!'' als hij hoort dat zijn haar niet nat mag worden, spreekt hij snel een spreuk uit. ''Nonpluvius'' 'ik hoop dat ze niet al te chagrijnig is over mijn aanmerkingen op haar rijkunsten, maarja... het is wel zo'
''je bent toch niet boos over wat ik zei over jou rijkunsten hé?''

Image

''Haha, grappig hoor, lach me maar weer uit. '' Alex keek geïrriteerd om zich heen.
''Waar blijft Cath?''
Alex liep naar buiten heen, om te kijken waar Cath bleef. Hij zag haar staan, en liep naar hem toe.
''Hey, wanneer gaan we beginnen? Ik bedoel, ze hebben nu al geprobeerd om me weer naar buiten te krijgen, mischien moet je ons even komen helpen. We hebben honger''

Image

Als hij van de WC afkomt, ziet hij nog net dat Cath de kleedkamer binnenloopt met een man achter haar aan.
''Eindelijk weer wat mannelijk gezelschap. Ik weet niet waar Georg en die ander blijven, maar het duurt wel lang. In ieder geval ik ben Alex. Jij was toch Chad?'' Hij loopt Chad en Cath achterna, en ziet dan een hele grote hoop kussens liggen.
''Yay, kussens!'' Zonder na te denken rent hij op de kussens af, en springt er midden in.
''Hier krijgen jullie mij niet meer weg.''

De stemmen waren niet uiteenlopend want de gasten stemmden allen resoluut voor Ailene die dan ook alles op alles heeft behaald.

Indian Violet was overtuigd: Het is een fijne schrijfstijl, met dat dikgedrukte enzo. Een banner en een letterkleur zijn dan wel maar een toevoeging, en hebben eigenlijk niks met het bericht te maken, maar toch krijg je door de banner en het kleurtje gewoon 'zin' om de post te gaan lezen

Mariky volgde haar voorbeeld op: Ailene is een goede beginner en ik vindt zelfs dat ze nu al post als een ervaren RPG'er en dat is een pluspunt. Haar posts zijn uitgebreid en ze heeft ook een leuke banner en dat helpt ook wel

Wicked Sprout stapte ook de boot op: Haar schrijfstijl is uitstekend en ze breid ook goed haar posts uit, wat leuk is om te lezen. En ze heeft ook een mooie banner met zowat zomerse kleuren in

Hermoine eindigde het rijtje af: Ailene krijgt mijn stem omdat ze van al de drie kanditaten toch het meeste aandacht vertoont aan haar posts. Het geheel wat haar post vormt (kleuren en banner) is erg mooi en aangenaam; het nodigt uit om te lezen, maar dat is niet het belangrijkste. Ailene verbaast me echter omdat ze echt aandacht geeft aan haar personage. Ze legt wat meer uit, wat de post voller maakt. Ze beschrijft haar karakter heel goed, zodat je er een duidelijk beeld van krijgt.

Alweer een geslaagde avond

See you in another life?
Charlie
Oceanic 815 Survivor

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 9:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG-Oscar 4: Beste Mannelijke Hoofdrol

Alweer een vierde Oscar en eentje met een groot succes. Voor deze Oscar was het aan de RPG-leiders om te beslissen wie als ‘genomineerde’ uit de bus zou komen. Per PRG werd gevraagd één Mannelijk Personage als genomineerde naar voor te schuiven. De crew besloot daarna zes genomineerden te kiezen en dit waren ze:

• Garret Mercer - *Merenwen* - The Neverending-Story
  • Greg Steward – Legolas – Studentenhuis
  • Xander Igorov – Kirssy – Vuurbeker
  • Gray Pierce – Volbloed Prins – Hogwarts Last Year
  • Ron Weasley – LavenderBrown – The Wedding
  • Olivier de Volbloed – Olivier – Sado

Na een groot aantal stemmen kwam Greg Steward, gespeeld door Legolas in Studentenhuis, naar voren als de terecht winnaar met maar liefst 11 stemmen achter z’n naam. De tweede plaats was voor Oilivier de Volbloed uit Sado en de bronzen medaille ging naar Gray Pierce, gespeeld door Volbloed Prins. Enkele reacties van de aanwezigen:

“Greg Steward – Legolas is very het beste. Ik heb al vaker met Tim in RPG's gespeeld en telkens zet hij weer een nieuw persoon neer. Altijd weer net iets anders dan een standaard personage, gewoon Tim'ish en goed dus” aldus Lisanne.

Justintime sloot zich er helemaal bij aan: “Ik stem op Greg, het personage van legolas. Omdat Greg een hip personage is xD En lego maakt altijd grappige posts vind ik. En studentenhuis ruult, en ehm, voor de rest ken ik niemand in het lijstje Angel Dus dat is snel gekozen *grins*”

En Rayatje sluit deze keer het rijtje af: “Al is Greg een ongelooflijk irritant personage, Legolas zet hem perfect neer. Hij is wel irritant, maar leuk irritant. Greg is een origineel, grappig personage. Posts zoals die vind ik zalig om te lezen. Greg is gewoon een hip personage. En SH rocks.”

Een geslaagde avond, alweer.

See you in another life?
Charlie
Oceanic 815 Survivor

BerichtGeplaatst: Za Mei 05, 2007 9:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG-Oscar 5: Beste Vrouwelijke Hoofdrol

De vijfde Oscar volgde de vorige heel erg mooi op. Na een spannende strijd wie als ‘Beste Mannelijke Hoofdrol’ naar voor zou komen, was het deze keer de beurt aan de Vrouwelijke Personages. De manier van nomineren liep even vlot als de vorige Oscar. De crew selecteerde de volgende zes mensen:

• Eshe Brethil – Pottergirl – The Never-Ending Story
  • Ryssa Cooper – Sofie – Hogwarts Last Year
  • Imogen Graves – Lacrimosa – The Weird Sisters
  • Lana Burns – Snow White Queen – Sado
  • Grace Fryer - San Riddle – Studentenhuis
  • Caleigh Raven – Catie – Fantasy

Met maar liefst zes stemmen kwam Ryssa Cooper, gespeeld door Sofie in Hogwarts Last Year als de ultieme winnaar uit de bus. De tweede plaats was deze keer voor Snow White Queen en zij werd op de voet gevolgd door Lacrimosa. Enkele reacties:

“Sofie heeft weer eens een geweldig personage bedacht, met een appart karakter. Al de handelingen, gedachtes, gevoelens, etc. die ze van Ryssa beschrijft passen bij elkaar en je krijgt niet het gevoel van een uiteenlopend personage dat ,laat ons zeggen altijd-vriendelijk-maar-ook-heel-kwaad kan zijn. Ryssa vind het bevoorbeeld vreemd dat ze écht kan liefhebben ondanks ze de grootste verleidster van school is. Sofie's personage is zoals ik al zei appart. Ik heb nog in geen andere rpg zulk type (verleidster/valsheidmetlooks) behandeld gezien.” Het was dus érg duidelijk voor Elpraz.

Maar Elpraz was niet alleen: “Mijn stem gaat naar Ryssa Cooper - Sofie. Alle argumenten daarvoor zijn al gegeven en ik sluit me er volledig bij aan. Ryssa is een geweldig personage en haar posts zijn gewoon fantastisch en leuk om te lezen. En zonder haar zou HLY half niet zo interessant zijn. Alle perso's zullen wel goed zijn, aangezien ze genomineerd zijn. Maar ik denk dat Ryssa er echt uitsteekt als een apart (positief natuurlijk) personage. Dus volgens mij verdient ze het gewoon om te winnen.” Aldus miss-sweet.

En Legolas vatte alles nog eens kort samen: “Ik stem op Ryssa Cooper- Sofie omdat Ryssa gewoon een enorm sterk personage is. Ze is gewoon gemeen en gemeen is leuk. Sofie zet haar ook super neer en de posts zijn altijd fijn om te lezen ^^ Daarom een verdiende stem voor Ryssa.”

Op naar de volgende!

See you in another life?
Charlie
Oceanic 815 Survivor

BerichtGeplaatst: Ma Mei 21, 2007 18:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

RPG-Oscar 6: Beste RPG

De voorlopig laatste Oscar, voor we even gaan evalueren. Deze keer draaide het allemaal om de hoofdzaak in dit board: RPG. Welke is het beste? Deze keer werd er gekeken naar hoe goed een RPG liep en niet alleen door het beginverhaal, maar mede dankzij de RPG'ers zelf en andere bijkomende factoren.

De jury bij deze Oscar bestond uit:

• Woody (Juryhoofd)
  • Justintime
  • Savan

En na een weekje overleg, kwamen de volgende RPG's als genomineerden uit de bus:

• Het Conflict van Sado
  • Cruiseschip
  • Beauxbatons

Na een nogal woelige strijd kwam het Conflict van Sado als winnaar uit de bus, met maar liefst 9 stemmen. Ons juryhoofd vatte alles kort samen: Deze RPG is het best uitgewerkt door de spelers en is toch nog lekker actief. En dit werd mededuidelijk dankzij enkele reacties:

"Het is de langstlopende RPG op dit forum, het is vanuit een zéér simpele beginsituatie uitgegroeid tot één van de grootste en ingewikkeldste plots, die elk bestaan uit onderliggende plots. Iedereen heeft zijn eigen lijnen die toch samen te verwerken zijn tot een mooi geheel. Je moet enorm goed met je gedachten erbij zijn om hierin mee te kunnen spelen, wat anders is dan met de meeste andere RPG's, waarin je dingen bedenkt en die meteen ook uitvoert. Hier moet je kijken of dat wel mogelijk is. Sado lijkt wel een HP-boekenreeks; daarin moet ook alles kloppen, en ik denk dat dat zo is omdat de RPG al zo lang draait. Zelfs als ik bepaalde TV-series bekijk, moet ik denken aan Sado en lijkt het soms wel of ze hun inspiratie hieruit halen '.' (sommigen begrijpen misschien wel waar ik het over heb =))
Alle personages zijn van naadje tot draadje uitgewerkt, van geboorte tot heden of dood, er is veel bijkomende info van hen opgeslagen op een speciaal plekje. De posts zijn mooi opgebouwd en meestal langer dan twee regeltjes (lees: meestal érg lang) en het groepsgevoel wordt nog eens wat meer aangewakkerd door de simpele, toch handige en effectieve banners en kleuren die tóch een onderscheid maken. Het is grappig om te zien hoe sommigen zo into hun rol zijn dat ze denken een echte Full-, Half- of Mudblood te zijn en even in real life verder op elkaar gaan kappen xD Bewijst ook maar eens dat iedereen aan z'n personage gehecht is, niet?"
, aldus een érg overtuigde Snow White Queen.

Lacrimosa ging verder: "Vooral de unieke verhaallijn spreekt me aan wat ook een erg belangrijke verhaallijn is in de Harry Potterboeken, namelijk de vete tussen Full-, Half- en Mudbloods. De vormgeving is ook erg speciaal aangezien je met een bepaalde kleur en banner moet spelen en de spelers hebben hun personages heel gedetailleerd uitgewerkt door ze te voorzien van sterke achtergronden"

En Charlie sloot af met de krachtige woorden: "Sado is de langst lopende RPG hier op HPF. Sado heeft steeds een erg originele verhalenlijn waar steeds weer plaats is om eigen verhalenlijnen toe te voegen en samen tot een groot geheel te komen. Sado heeft een site met alle informatie, Sado heeft een erg grote stamboom en plattegrond. Sado heeft 'algemene' banners en 'postkleuren' die erg handig zijn. Sado heeft soms de meest ingewikkelde plots die steeds erg goed bedacht worden door de RPG'ers en die ook steeds weer erg mooi in het verhaal geplaatst worden. Sado heeft uiteenlopende personages die allemaal een sterk karakter hebben. Sado heeft een uitgebreide geschiedenis die tot op heden doordringt in de mensen van Sado. Sado is drama, mysterie en originaliteit...

...en dat is wat een goede RPG nodig heeft.
"

See you in another life?
Olivier
The Fullblood Mod

BerichtGeplaatst: Ma Aug 06, 2007 14:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aangezien er weinig animo blijkt te zijn voor de tweede ronde RPGOscars wordt deze uitgesteld naar een later tijdstip. Dit maakt ook dat de Oscars iedere keer weer leuk zijn om te doen!

(De Oscar voor Beste Ship gaat overigens wel nog gewoon door)

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp