Auteur |
Bericht |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 06, 2007 14:50 |
 |
Tja het zou inderdaad kunnen dat ie het niet meer wil weten, door de traumatische gebeurtenissen, dat ie zich ervoor afsluit ofzo.
Maar van de andere kant, het was toen nacht in zijn 4de jaar. En hij was wel druk bezig met andere dingen dan erop te letten hoe het kerkhof eruit zag of waar het was. Veel kerkhoven lijken ook nogal een beetje op elkaar hé. Misschien zag hij daarom niet meteen de link in de herinnering. En wie weet was hij ook te druk met op andere dingen te letten ofzo. |
  |
 |
omberitus
Dreuzel

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 08, 2007 9:41 |
 |
Aan de ene kant wilde hij het denk ik vergeten en aan de andere kant denk ik dat hij drukker bezig was met Klare. |
_________________ UIT NAAM VAN HET MINISTERIE
Dorothea Johanna Omber(Hoog-inquisteur)heeft Albus Perkamentus vervangen als hoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus O nee toch. |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 11:16 |
 |
Ik denk dat Harry hetgene er op het kerkhof gebeurd is, snel wil vergeten of er tenminste niet altijd opnieuw aan herrinerd worden. Je kan het best wel traumatisch noemen hetgeen hij er meegemaakt heeft, dusja...
xxx |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 12:18 |
 |
Het zou toch best wel goed kunnen dat Harry het niet herkende? Want die herinnering van Perkamentus was jaren geleden. Het kerkhof dat Harry in boek 4 zag was ook nog donker...
Misschien was Harry wel getraumatiseerd, maar dan had hij het kerkhof alsnog herkend als "het kerkhof waar Carlo stierf"; als hij het kerkhof herkend had. |
_________________ Blimey. |
|
  |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 09, 2007 12:21 |
 |
harry heeft maar een deel van het kerkhof gezien. Daarnaast was hij veels te veel bezig met andere dingen, dan de omgeving bekijken.
hij was nieuwsgierig wie de dooddoeners waren, probeerde zichzelf zo lang mogelijk in leven te houden, en te ontsnappen.
een toeristische view van hoe de omgeving eruit ziet, dat interesseerd je dan niet zo. Daarnaast had harry totaal niet in de gaten waar ergens dat kerkhof moest liggen, bij welke plaats. Daardoor herkende hij de plaats ook niet in HBP. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Strider
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 9:29 |
 |
Ik denk gewoon dat Harry niet op dat moment aan het kerkhof dacht. Hij heeft het ook geprobeerd te verdringen. Op dat moment was hij bezig samen met Perkamentus de herinneringen te zien en was hij bezig te kijken was bob deed. Het kerkhof was wel duidelijk zichtbaar maar niet het belangrijkste van de herinnering. |
_________________ 'Listening to the news? Again!' 'Well, it changes every day you know.' said Harry
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 17:14 |
 |
Is deze vraag niet eigenlijk al beantwoord. Iedereen zegt zo een beetje hetzelfde, en het is denk ik niet heel erg belangrijk voor het plot verder. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Greenday_fan
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 20:12 |
 |
Ik denk dat het kerkhof er dan nog heel anders uitzag. In ieder geval stond de grafsteen van de vilijnen er toen nog niet. Dus waarschijnlijk herkende Harry daarom het kerkhof niet.  |
_________________ Hij is vrij! Hij is vrij!
Hij is vrij! Hij is vrij! |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 21:17 |
 |
Nou, hij had het zich niet onthouden. Omdat hij meteen al last had van het feit at de droom steeds vager werd. "Alsof hij water probeerde vast te houden met zijn blote handen."
No way dat je je dat dan herinnert. Bovendien weet ik niet eens meer zeker óf hij de begraafplaats wel goed heeft kunnen zien. Zag hij in het boek niet alleen het huis? Ik weet het niet zeker hoor... In zijn droom bedoel ik. xD
Deze post is bijna even vaag als de droom van Harry, applaus voor degene die het toch nog begrijpt. xD |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥ |
|
  |
 |
Angelia
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 10, 2007 22:22 |
 |
net of je op de omgeving let als je iemand in z'n geheugen aan het volgen bent dan let je toch vooral op de dingen die dat persoon doet ?
en al heeft hij het kerkhof gezien dan waren de omstandig heden nog anders de vorrige keer was het donker en hij was lichtelijk in paniek. |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Ma Aug 13, 2007 10:07 |
 |
Ik vond het wel normaal dat hij zich bij eerste momenten niet kon herinneringen. Als de persoon met nog een persoon helemaal hun gedachten bij de laatste opdracht zitten. En op eens in een kerkhof terecht komt. Dan kan ik me heel erg goed voorstellen dat ze eerst verbaasd zijn. Hoe langer ze daar waren, hoe meer Harry om zich heen keek. Daarna kwam het kerhof bij hem meer in beeld en zo herkende hij toen pas de beelden, wat hij allemaal heeft gedroomd. En je helaas wat te laat. Maar het is onder mijn ogen heel normaal dat hij het niet meteen zag. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Aya
6e jaars

Verdiend:
179 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 14:44 |
 |
Ik denk dat hij het niet meteen herkende omdat hij het ook gedeeltelijk verdrongen had. Bovendien dacht hij er vast niet graag aan, dus de gedachte van, "hééé... dit zou weleens het kerkhof kunnen zijn waar Carlo werd vermoord!" kwam niet meteen op in z'n hoofd.
PS. "lichtelijk in paniek" is wel een beetje een understatement, haha  |
|
|
  |
 |
HP-Addict
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 17:27 |
 |
Beide eerdere keren was het nacht. Hij was nu teveel gefixeerd op Klare verwacht ik. Ik denk niet dat dit gevolgen heeft voor het plot. |
_________________ Imagination is more important than knowlegde. |
|
  |
 |
|