Auteur |
Bericht |
Esmaisy
1e jaars

Verdiend:
58 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 07, 2007 14:35 |
 |
Ik denk dat ze ze er geen eens aan gedacht hadden. Als je bedreigt wordt door de levensgevaarlijkste man ooit, dan denk je niet: "Oh jeej, nu moet ik verschijnselen!" Ik denk zowieso dat Lily nog niet wist dat James gestorven was, en dat ze hem niet in de steek wilde laten. |
|
|
  |
 |
LeafyBlade
1e jaars

Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 12, 2007 18:36 |
 |
Ik denk dat het huis gewoon beschermd is tegen verschijnselen, net zoals bij Zweinstijn (WTF ik vergeet hoe je het speld(t) )
Ik bedoel op Grimboudplein 12 staat ook geen normaal huis. |
|
|
  |
 |
*Lies
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 19:07 |
 |
Kan je je nog herinneren dat Arthur Wemel naar buiten moest bij zijn eigen huis om te verschijnselen? Volgens mij kan je nergens uit of in een huis verschijnselen. Voldemort is ook naar binnengegaan via de voordeur bij de ouder van Harry, hij is niet naar binnen verschijnseld. |
Laatst aangepast door *Lies op Di Aug 14, 2007 19:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 19:12 |
 |
Volgens mij is er een hele simpele antwoord erop.
Voldemort wilde Harry, in de boeken zeggen ze toch ook: Neem ons en niet de baby? Ze wilde hem beschermen.
Ze hadden hem ook niet verwacht. Ach.. ik weet niet, maar zal vast wel een simpele antwoord op zijn.
Ofja, een charm kan ook zodat Voldemort niet naar hun toe kon verschijnselen |
|
|
  |
 |
Lady des Champs
5e jaars

Verdiend:
38 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 15, 2007 17:23 |
 |
LuCos schreef: | Volgens mij is er een hele simpele antwoord erop.
Voldemort wilde Harry, in de boeken zeggen ze toch ook: Neem ons en niet de baby? Ze wilde hem beschermen.
Ze hadden hem ook niet verwacht. Ach.. ik weet niet, maar zal vast wel een simpele antwoord op zijn.
Die Charm was er dacht ik, en volgens mij konden Lily en James daardoor ook niet Verdwijnselen. |
_________________ Blimey. |
|
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 18:06 |
 |
Lady des Champs schreef: | LuCos schreef: | Volgens mij is er een hele simpele antwoord erop.
Die Charm was er dacht ik, en volgens mij konden Lily en James daardoor ook niet Verdwijnselen. |
eigelijk heeft lily zijn leven opgeofferd om een schild van liefde en bescherming te maken zodat voldemort harry niet kon vermoorden |
_________________ weg met de regelsµ |
|
  |
 |
Dennis Krauwel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: In de slordige bezemkast van mijn huis der gedachten
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 20:17 |
 |
Ik snap niet hoe je kunt denken dat je in een levensbedreigende situatie zoiets essentieels als Verdwijnselen vergeet te doen. Natuurlijk gebruik je zo'n belangrijk vluchtmiddel meteen als dat nodig is. Ik denk niet dat je dat van schrik kan vergeten. Zeker niet zulke dappere mensen als Lily en James
Het lijkt me veel waarschijnlijker dat Lily en James niet kónden Verdwijnselen. Dan zijn er twee opties. Optie één is dat als je in shock bent je je niet genoeg kan concentreren om te Verdwijnselen. Optie twee, die mij het meest waarschijnlijk lijkt, is dat ze niet konden Verdwijnselen door een bezewering. Het huis van de Potters was optimaal beschermd. Dan lijkt het me meer dan logisch dat er ook een bezwering op het huis is geplaatst waardoor niemand in of uit het huis kan Verschijnselen. Anders kan je nooit indringers uit je huis houden. In dit geval bracht het echter een nadeel met zich mee, en dat is dat je ook niet kan vluchten mocht er wel iemand binnenkomen. En dat is Lily en James fataal geworden.
Ik weet haast zeker dat deze laatste optie het goede antwoord op deze vraag is. Volgensmij beschermen veel tovenaars hun huis tegen ongevraagde gasten. Meerdere malen als er mensen verdwijnen, doen ze dat niet in of vanuit een huis. Nog nooit in de boeken heeft het plaatsgevonden dat er in Grimmould Place, The Burrow of waar dan ook iemand van buiten het huis het huis in verschijnselde. In Half-Blood Prince komt Mr. Weasley ook van buiten als hij van zijn werk komt. |
 |
POTTR FAN
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 20:26 |
 |
Ik denk dat ze niet wouden verschijnselen omdat ze wisten dat ze vroeg of laat tog al dood zouden gaan. En dat lilly daarom een verdedigings spreuk over harry uit heeft gesproken en zichzelf heeft opgeofferd. |
_________________ H.a. |
|
  |
 |
magic@home
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 17, 2007 10:07 |
 |
POTTR FAN schreef: | Ik denk dat ze niet wouden verschijnselen omdat ze wisten dat ze vroeg of laat tog al dood zouden gaan. En dat lilly daarom een verdedigings spreuk over harry uit heeft gesproken en zichzelf heeft opgeofferd. |
Ze hadden zeker kunnen vluchten want dan hadden ze zich opnieuw kunnen verstoppen alleen nu met een betrouwbare geheimhouder en dan zouden ze misschien nog wel tot hun natuurlijke dood kunnen leven!
En lily heeft geen verdigings spreuk over harry uitgesproken maar de opoffering was de verdediging en niet een of andere schildspreuk. |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 10:46 |
 |
Ja het lijkt mij eigenlijk ook wel logisch. Het zou ook raar zijn als je als heks/tovenaar ieder moment kan verwachten dat er iemand in je woonkamer verschijnselt. xD Dat zou gewoon te gek voor woorden zijn. Dus het zal best wel zo zijn dat er niet zomaar uit/in een huis verschijnseld kan worden. Dat zal de reden wel geweest zijn. |
  |
 |
blabla
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 21, 2007 23:36 |
 |
ik vind het sowieso een beetje onnodig om dit soort topics te maken om zogenaamde fouten aan te duiden terwijl rowling het gewoon goed afgesloten heeft, waarom willen mensen zo graag fouten zien in deze geweldige reeks? Ik lees deze boeken omdat de verhaal lijn zo ongelovelijk goed is, dan ga ik me niet bezig houden met kleine details of mogelijke fouten, waarbij rowling de fouten toch al heeft gedicht waardoor er geen fouten zijn, er zijn tot nu toe waarschijn geen tot 1 of 2 foutjes ontdekt en ik ga voor geen fouten omdat er in boeken geen fouten kunnen zitten, omdat het een fictie verhaal is, laat het verhaal gewoon zoals het is en probeer het niet te verzieken voor anderen door alle fouten optezoeken. |
|
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 11:12 |
 |
blabla schreef: | ik vind het sowieso een beetje onnodig om dit soort topics te maken om zogenaamde fouten aan te duiden terwijl rowling het gewoon goed afgesloten heeft, waarom willen mensen zo graag fouten zien in deze geweldige reeks? Ik lees deze boeken omdat de verhaal lijn zo ongelovelijk goed is, dan ga ik me niet bezig houden met kleine details of mogelijke fouten, waarbij rowling de fouten toch al heeft gedicht waardoor er geen fouten zijn, er zijn tot nu toe waarschijn geen tot 1 of 2 foutjes ontdekt en ik ga voor geen fouten omdat er in boeken geen fouten kunnen zitten, omdat het een fictie verhaal is, laat het verhaal gewoon zoals het is en probeer het niet te verzieken voor anderen door alle fouten optezoeken. |
Dit is een beetje een nutteloze post, niet? Blijkbaar vinden veel mensen het niet erg om vragen te stellen over boeken sinds dit topic al 16 pagina's telt. En niet iedereen heeft boek7 gelezen, dus is het nog niet voor hun afgesloten. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 11:20 |
 |
missme98 schreef: | blabla schreef: | ik vind het sowieso een beetje onnodig om dit soort topics te maken om zogenaamde fouten aan te duiden terwijl rowling het gewoon goed afgesloten heeft, waarom willen mensen zo graag fouten zien in deze geweldige reeks? Ik lees deze boeken omdat de verhaal lijn zo ongelovelijk goed is, dan ga ik me niet bezig houden met kleine details of mogelijke fouten, waarbij rowling de fouten toch al heeft gedicht waardoor er geen fouten zijn, er zijn tot nu toe waarschijn geen tot 1 of 2 foutjes ontdekt en ik ga voor geen fouten omdat er in boeken geen fouten kunnen zitten, omdat het een fictie verhaal is, laat het verhaal gewoon zoals het is en probeer het niet te verzieken voor anderen door alle fouten optezoeken. |
Dit is een beetje een nutteloze post, niet? Blijkbaar vinden veel mensen het niet erg om vragen te stellen over boeken sinds dit topic al 16 pagina's telt. En niet iedereen heeft boek7 gelezen, dus is het nog niet voor hun afgesloten. |
En daarbij is het ook zo dat als je niet mee wilt praten met deze discussies, dat ik me dan toch wel afvraag wat je dan hier op dit forum doet.. Daar gaat een forum toch over? Dat je theorieën hebt en dat je daar dan over gaat praten? Zoals dit en zoals andere fouten en dingen.
En inderdaad HP is nog nog niet voor iedereen afgesloten. Dus het heeft nog wel nut om naar dit forum te komen en hier over te praten...
blabla schreef: | 'Waarom zijn we niet gewoon tot in het huis van uw ex-collega Verschijnseld, professor?'
'omdat dat net zo onbeleefd zou zijn als de voordeur intrappen,' zei Perkamentus. 'volgens de etiquette moeten we medetovenaars de gelegenheid geven ons de toegang te weigeren. Bovendien zijn de MEESTE toverwoningen magisch beschermd tegen ongewenste Verschijnselaars. Op Zweinstein, bijvoorbeeld -'
zoals daar staat blijkt dat de meeste huizen tegen verdwijnselen/verschijnselen zijn beschermt, dus waarom zou dit bij lily en James anders zijn? anders zouden ze in constante angst leven, bij elk geluid opletten of er geen dooddoeners zijn verschijnseld of zelfs Voldemort. |
Ik denk dan toch juist dat hun huis toch niet hiertegen beveiligt was, en dat ze dan toch juist kunnen verschijnselen. Ze zijn op de vlucht dan moet je toch zo snel mogelijk weg kunnen gaan. En als het hun huis niet was dan hadden ze desnoods naar buiten kunnen redden om dan te verschijnselen. En wat maakt het huis of ze in het huis nou wel of niet konden verschijnselen. Ze zijn sowieso al bang lijkt mij. Ze waren op de vlucht, en dan lijkt mij het idee dat je kan verschijnselen veiliger dan het idee dat je in je huis moet blijven.
Ik denk dat het gewoon zo is dat ze allebei gewoon dapper zijn. En liever de confrontatie aangaan dan meteen gaan verschijnselen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 23, 2007 10:02 |
 |
Gaffel7 schreef: | door de bezwering kon niemand verschijnselen/verdwijnselen in het huis. anders was voldermort wel direct in huis gekomen |
Nou niemand verschijnselt zomaar in een huis. Zie boek 6 als Perkamentus dat tegen Harry zegt:
Harry Potter en de Halfbloed Prins pagina 49 schreef: | "Waarom zijn wen iet gewoon tot in het huis van uw ex-collega verschijnseld, professor?"
"Omdat dat net zo onbeleefd zou zijn als de vordeur intrappe" zei Perkamentus. "Volgend de etiquette moeten we medetovenaars de gelegenheid geven ons de toegang te weigeren" |
Nu is Voldemort niet altijd iemand die zich aan de etiquette houd. Maar daarbij is bijvoorbeeld ook niemand zomaar binnen verschijnseld bij de Weasley's. Volgens mij houd een Fidelius charm niet in dat je niet kan verschijnselen. Volgens mij kan je dat wel als je weet waar je naar toe moet verschijnselen. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Genner
Bohemian Writer

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 26, 2007 17:54 |
 |
Mensen, wat zouden jullie doen als Voldemort daar dan plotseling staat?
Dan ben je in paniek, wil je jezelf en je familie redden, het lijkt me logisch dat je daar dan niet aan denkt... als we in paniek zijn, denken we niet logisch na. |
  |
 |
|