Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Amerikaans of Brits Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Welk Engels is mooier

Amerikaans
11%
 11%  [ 12 ]
Brits
84%
 84%  [ 90 ]
Ik hoor geen verschil
3%
 3%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 106

Auteur Bericht
Vendelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Vendelle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2007 19:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Brits mooier omdat het naar mijn mening veel sjieker klinkt. Helaas blijf ik als ik zelf Engels praat meestal hangen bij een half Brits half Amerikaans mengelmoesje, met dan af en toe ook nog wat Nederlandse trekjes erin. Razz

Profiel bekijkenStuur privébericht
Nelsinho
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Nelsinho is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 12, 2007 22:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Brits Engels veel mooier. Maar dan vooral het accent van Britse kinderen. Laatst sprak ik een vrouw, maar daar verstond ik geen fluit van.
Amerikaans Engels hoor je ook echt overal tegenwoordig, vind het echt zo'n gemaakt film engels ofzo... Zelf praat ik net zo als 'k engels praat. helaas... maar ja je doet er niets aan.

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 7:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mijn voorkeur ligt toch bij het Britse Engels, en dan met name het Schotse accent <333 Dat vind ik echt zo mooi. Daar kan ik echt uren naar luisteren en dan hoor ik niet eens wat diegene zegt, ik let puur op het accent :') Laatst keek ik één of andere documentaire op BBC en de voice-over was een Schot... Ik heb niks meegekregen van waar die docu over ging, maar dat accent :') Waha, ik ben hopeloos.

Ik heb trouwens niks tegen Amerikaans Engels, maar als ik zelf Engels schrijf gebruik ik over het algemeen de Britse spelling omdat ik het mooier vind (ik vind colour gewoon mooier lijken dan color, op de één of andere manier vind ik colour 'af' lijken en color niet). Op het gebied van het spreken erger ik me niet aan Amerikaans, maar ik vind het ook niet heel speciaal ofzo. Ik vind dat het Britse Engels meer charme heeft. Zelf spreek ik als ik erover nadenk meer Brits Engels maar als ik snel even wat moet zeggen komt het meestal toch neer op Amerikaans Engels :') Zit er toch wat meer ingebakken als je veel films en tv kijkt denk ik.
Ik kan trouwens wel erg hard lachen om dat Texaanse accent :') Heerlijk, dat klinkt echt heel erg boers xD Ook wel leuk.

Australisch vind ik ook mooi <3 Maar mijn all-time favourite blijft toch Scottish <3333333 Echt, ik kan het proberen als ik wil maar ik kan het niet nadoen. Ik vind het echt prachtig.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 12:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Brits vind ik leuker, en het klinkt, tja, origineler... het werd immers langer in VK gesproken dan in VS... maar da's maar een mening. Smile Zoals al vaak gezegd vind ik Amerikaans inderdaad zo boers klinken... of gewoon plat. Wat anderen gek vinden is dat ik Schots wel erg mooi vind (misschien ook wel mede doordat mijn vriendin Schots is en ikzelf een Schots accent heb wanneer ik Engels spreek. Zo zeg ik bijvoorbeeld "lern" inplaats van "lurn", als ik "learn" wil zeggen. of "skuul" in plaats van "skoel" (school))

Ook ben ik gewoon dol op die gortdroge Britse humor! Little Britain, yay! Vicky Pollard rules! Laughing

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Candida
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

Candida is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 12:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Brits klinkt mooier en het is nog kankersexy ook. ;]
Het hangt er wel vanaf uit welk deel van Engeland men komt, want sommige dialecten zijn hilarisch of gewoonweg onverstaanbaar :')
Maar mijn voorkeur gaat iig naar het Brits. Want ja, ik hou ervan.
Australisch klinkt ook wel mooi trouwens ^^

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

D@niël schreef:
1. Ik haat Amerika met z'n Bush.

Niet iedereen in Amerika is het met Bush eens. Genoeg Amerikanen zijn tegen hem. Ik vind dat je hier iets bovenhaalt dat totaal niet klopt.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Bellatrix Lestrange
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 354 Sikkels

Bellatrix Lestrange is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 9:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Miss Und@ztood schreef:
D@niël schreef:

Niet iedereen in Amerika is het met Bush eens. Genoeg Amerikanen zijn tegen hem. Ik vind dat je hier iets bovenhaalt dat totaal niet klopt.

Helemaal mee eens. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens met hun overdreven vreetgedrag (Ik heb errgens gehoord dat zaterdag hun officiële pizza dag is???) met al dat fastfood enzo, maar ik weet dat er zat mensen zijn die dat niet doen, dus ben ik niet gelijk tegen heel amerika...

and the world...

We Love You <3

Bellatrix Lestrange Slytherin van November
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 10:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bellatrix Lestrange schreef:
Miss Und@ztood schreef:
D@niël schreef:

Helemaal mee eens. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens met hun overdreven vreetgedrag (Ik heb errgens gehoord dat zaterdag hun officiële pizza dag is???) met al dat fastfood enzo, maar ik weet dat er zat mensen zijn die dat niet doen, dus ben ik niet gelijk tegen heel amerika...

Maar even hé mensen, wat heeft dat te maken met welke taal je het mooiste vind klinken? O.o Of je nu voor of tegen Bush bent, iets met of tegen het Amerikaanse volk hebt, dit topic gaat toch puur over welke taal je mooier vind? O.o Al die dingen staan daar toch gewoon helemaal buiten.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Malfoyish
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Malfoyish is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 11:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

dat echte britse accent vink soms irritant, maar amerikanen hebben ook een bepaald accent. ik vind schots wel een mooi accent of mocht je die niet kiezen ?Razz

magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 12:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Malfoyish schreef:
dat echte britse accent vink soms irritant, maar amerikanen hebben ook een bepaald accent. ik vind schots wel een mooi accent of mocht je die niet kiezen ?Razz

Het hoeft niet alleen bij brits en amerikaans te blijven, ik had alleen deze even genomen want als je alle accent op moet sommen dan ben je wel even bezig!

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
Lady des Champs
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Lady des Champs is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 17:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb maar voor Brits gekozen, want dat krijgen we op school, en Brits versta ik beter. Amerikaans gaat veel te snel voor me (maar ik ben ook problematisch met luistertoetsen en zo).

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 177 Sikkels

AnSofie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Brits is veel mooier vind ik Smile Amerikaans klinkt soms zo boers in vergelijking met het British
Het is ook fijner om met het echte Engelse accent te spreken ( vind ik dan ) , ik spreek de A van 'can't' ook uit als een A en niet als ' cen't ' zoals de Amerikanen
Pas op , ik heb niks tegen het Amerikaans Engels maar het is zowat Very Happy boers gewoon
Het accent van Tom Felton Twisted Evil dat is pas fijn om naar te luisteren Razz

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 140 Sikkels

Zwart^Duiveltje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb op Amerikaans gestemd. Dat Britse accent irriteert me soms een beetje Razz Op school moeten we het altijd helemaal perfect uitspreken en soms ga ik bijna over mijn nek als ik hoor hoe klasgenoten Engels praten. Nee, doe mij dan maar Amerikaans. Daar heb je veel mee vrijheid in zeg maar. Je kan woorden vervormen als je dat wil en nog steeds begrijpt iedereen je.

Geschiedenis van de Toverkunst
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 12:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

En ik heb dit topic ook gemist. Nou ik moet zeggen dat ik 100% op Brits stem. Ik heb echt helemaal niks met Amerika en met het hele land. Het is niet echt mijn cultuur. Daarbij vind ik de taal gewoon ook niet mooi. Als je er globaal naar luistert hoor je alleen maar die Rrrr.. En ik vind dat zo lelijk. Het klinkt heel boers ja... Brits klinkt schattig. Als je dan bijvoorbeeld dat lieve Schotse accent hoort. Ik vind het echt zo schattig ^^ Ik vind Brits echt zoveel beter. Ik probeer zelf ook zo min mogelijk Amerikaans te praten. Ik heb liever dat mensen denken dat ik uit de UK kom.

Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 13:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kies voor Amerikaans.
Brits klinkt wel mooier, maar amerikaans is makkelijker te spreken.
Ook is bijna alles op tv amerikaans, daardoor ben ik het gewoon gaan vinden, en valt het me op als er brits wordt gesproken

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp