Auteur |
Bericht |
seantogood
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:27 |
|
Witch_Eva schreef: | Daantje_pottergirl schreef: | hey allemaal,
Ik lees met jullie mee met de engelse versie.
hoofdtuk 4
bladzijde 44
onderwerp halsketting
Als harry bij de haard in de winkel is gekomen komt Draco de winkel. En een van de dingen die in de winkel ligt is een 'maginicent necklace of opals' er hangt een briefje bij: Do not touch. Cursed- Has claimed the Lives of nineteen Muggle Owners to date'. Ik zal niet te veel zeggen voor mensen die het zesde boek nog moeten lezen, maar hij komt mij heeeeeeeel bekend voor
(sorry, het is een beetje ver vooruit, maar moest het even kwijt) |
Dat is toch ook de halsketting die Draco aan Katie geeft? Dat staat toch wel in de boeken dat het dezelfde vervloekte halsketting is? Of heb ik het nou mis? Ik heb namelijk een hele tijd boek 6 niet meer gelezen.
En boek 6 is echt geen spoiler meer hoor. Je kan er gewoon alles over vertellen. Het is namelijk 2 jaar geleden dat het boek uitkwam dus iedereen heeft het wel gelezen. | sorry maar ik ben er pas mee begonnen..met de boeken lezen..de spellen en filmen deed ik allang maar de boeken pas...!!! heb nu in 2 weken rustig..deel 1 en 2 uitgelezen en ben bij boek 3 hoofdstuk 10 ==ps.. de boeken zijn zoveel beter |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
|
|
seantogood
2e jaars
Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:29 |
|
Sirius Zwarts schreef: | hoofdtuk 14
bladzijde 192
onderwerp Samenwerking
Harry Potter en de Geheime Kamer schreef: | 'Er zijn nu twee Griffoendors aangevallen - en dan tel ik de geest van Griffoendor nog niet eens mee - een Ravenklauw en een Huffelpuf,' zei Leo Jordaan, de vriend van Fred en George Wemel, tellend op zijn vingels. 'Heeft dan niet één leraar gemerkt dat de Zwadderaars allemaal nog veilig zijn? Het is toch zo klaar als een klontje dat Zwadderich erachter zit, of niet soms? De Erfgenaam van Zwadderich, het monster van Zwadderich - waarom schoppen ze niet gewoon alle Zwadderaars van school?' riep hij. Hier en daar knikten en klapten mensen. |
Toch opmerkelijk dat ze zo tegen over elkaar staan de Zwadderaars en Griffoendors, terwijl in boek vijf en zes wordt opgeroepen om samen te werken. Zal dit nog ooit eens lukken?
En nog een leuk iets: Leo zat er helemaal naast, het was een Griffoendor die de monster vrij liet! | maar dit kan toch eigenlijk niet precies..want ginny kan geen sisseltong ..als ik goed begrijp..maar via marten vilijn geest zeker? |
_________________ Harry potter wordt oud!!! |
|
|
|
Rhona
Lady of Snape Manor
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:51 |
|
seantogood schreef: | Sirius Zwarts schreef: | hoofdtuk 14
bladzijde 192
onderwerp Samenwerking
Harry Potter en de Geheime Kamer schreef: | 'Er zijn nu twee Griffoendors aangevallen - en dan tel ik de geest van Griffoendor nog niet eens mee - een Ravenklauw en een Huffelpuf,' zei Leo Jordaan, de vriend van Fred en George Wemel, tellend op zijn vingels. 'Heeft dan niet één leraar gemerkt dat de Zwadderaars allemaal nog veilig zijn? Het is toch zo klaar als een klontje dat Zwadderich erachter zit, of niet soms? De Erfgenaam van Zwadderich, het monster van Zwadderich - waarom schoppen ze niet gewoon alle Zwadderaars van school?' riep hij. Hier en daar knikten en klapten mensen. |
Toch opmerkelijk dat ze zo tegen over elkaar staan de Zwadderaars en Griffoendors, terwijl in boek vijf en zes wordt opgeroepen om samen te werken. Zal dit nog ooit eens lukken?
En nog een leuk iets: Leo zat er helemaal naast, het was een Griffoendor die de monster vrij liet! | maar dit kan toch eigenlijk niet precies..want ginny kan geen sisseltong ..als ik goed begrijp..maar via marten vilijn geest zeker? |
voldemort liet ginny die dingen doen, zonder dat ze het wist. Daardoor kon voldemort via ginny de kamer openen. En hoefde ze dus niet uit zichzelf sisselspraak te kunnen, dat deed voldemort voor haar. |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
|
|
L!jntje
2e jaars
Verdiend:
91 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 9:05 |
|
Ben momenteel dit boek in't Engels aan't herlezen en Ik zit ook met een vraag: we lezen dat de kamer 50 jaar geleden al eens geopend werd. Verder in't boek lezen we dat Hagrid toen 13 jaar was. Is die in the Chamber of secrets al 63jaar!!! Of is het gewoon een fout in de boeken? Of worden wizards veel ouder dan muggles en dan kan het natuurlijk wel, dan is 63 niet zoveel... |
|
|
|
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 14, 2007 10:07 |
|
Nope het is geen fout. Hagrid is dan echt al 63 jaar. En het is inderdaad zo dat tovenaars gemiddeld veel ouder worden als Dreuzels. Daar is hier trouwens ook ergens een topic over. ^^
Maar heel veel tovenaars uit de boeken zijn als je terugrekend heel oud. Veel ouder als een Dreuzel ooit zou kunnen worden. |
|
|
|
| |