Auteur |
Bericht |
Skywalker
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
240 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 16, 2007 16:37 |
 |
Helen schreef: | Skywalker schreef: | Helen schreef: | OMG, het was alleen een voorbeeld. vat toch niet alles zo letterlijk op . Ik merk gewoon dat heel veel niet eens meer normaal kunnen schrijven. Toch met een G of School met een g. Hoofdletters gebruiken waar het niet hoeft. Zo nutteloos. En ja, dat wordt zo echt in de sollicitatiebrieven gezet. Geloof me, ik lees ze bijna dagelijks en die worden dus bij ons NIET aangenomen.
Ik vind het gewoon een belachelijk schrift.
En wat die 13 jarige mensen betreft, ja, dat is het 1e wat ik denk. Niet dat iedere 13 jarige dat doet maar de gedachte is er wel. |
HA-HA-HA-HA. Mag ik vragen waar je werkt, miss? En misschien trekt je eh... Werk, dan nét de foute typjes aan. To be honest kan het mij geen bal schelen hoeveel breezah-sollicitatiebrieven jij ontvangt, het gaat me erom dat je het gewoon niet in hokjes moet gaan zitten proppen, punt. En daarnaast geloof ik niet eens dat jij ze dagelijks ontvangt (of je stuurt ze naar jezelf ofzo '.' Maar dat lijkt me onlogisch. Dus negeer dit maar =') Ik kwam er gewoon opeens op.)
Trouwens, hoe wil je verklaren dat er zoveel mensen gewoon normaal schrijven? Of nee, die moeten vast nog bezeten worden door de Breezah-Devil. Ik weet vaagjes dat je al grown-up bent, en ik zou verwachten dat je dan wat meer inzicht had in zoiets... Nouja... Zal wel aan mij liggen... (Of aan jou.) |
Ja hoor, mag je best vragen. Ik werk in een zeer gewild bedrijf en als je niet gelooft dat we elke dag sollicitaties krijgen intereseert mij dus geen bal. En nee, wij trekken niet de foute types aan. Trouwens jij maakt ervan dat ik mensen in hokjes stop en als jij dat denkt vind ik dat prima. Ook dat intereseert me geen moer.
En je 2e stukje .. doe even normaal zeg. Er zijn wel mensen die normaal kunnen schrijven en die worden heus niet "bezeten" door de Breezahtypjes. Sja, ik ben wat ze noemen voor de wet volwassen en zal de pubers van nu dus niet begrijpen met het voor mij zinloze breezahtaaltje. Dat ik dat niet snap ligt idd aan mij maar dat je je meteen zo aangesproken voelt en zo tekeer tegen mij gaat ligt geheel aan jou. En hierbij laat ik het want ik ga me niet verlagen. |
Pfjoe. Wat een taalgebruik : O Maar even to my point:
Een paar posts geleden:
Helen schreef: | en ja, dan stop ik je idd in een hokje |
En nu weer:
Helen schreef: | Trouwens jij maakt ervan dat ik mensen in hokjes stop |
Weetje, dat is heel tegenstrijdig en moeilijk te begrijpen voor zo'n... Puber als ik. En dear, ik voel me niet aangesproken (Dúh. Ziet dit eruit als Breezah? ¬¬). Ik voel me meer... Geroepen om er wat van te zeggen, omdat niemand anders het doet. Ik ken zoveel mensen die Breezah op msn typen enzo, maar voor de rest prima ABN kunnen. Daarbij, je had mijn msnlijst van de 1e eens moeten zien. Dezelfde mensen met een ontzettende Breezahnaam. Maar nu (4e klas alweer) zie je dat niet meer zo vreselijk veel. Het is gewoon een periode. Gewoon een tijdje waarin je het leuk vindt, en dan ben je het beu en ga je weer ABN'en omdat dat toch zoveel simpeler is.
Dit is voorál geen persoonlijke aanval, en ik wil natúúrlijk niet dat jij dat zo ziet. Per slot van rekening zijn we allemaal... Mensen op deze... Aardbol! ^__^ Ik keur het gewoon af dat je in hokjes stopt en dat je denkt dat Breezah-zijn een soort levenstijl is. Ik vind het heel erg jammer dat alle foute-breezah's naar jouw Gigantisch Bedrijf komen... Ja... Heel erg jammer =') Nouja, have a nice day verder! |
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 12:42 |
 |
Om even mee te gaan in die discussie. De mensen die in Breezah praten zijn voornamelijk meisjes in de leeftijd van 12 tot 15 jaar ofzo. Dat is inderdaad gewoon een periode. Ik heb nu 7 weken op de postkamer gewerkt en dus ook dagelijks brieven gelezen. En de enige mensen die niet goed Nederlands schrijven waren buitenlandse mensen die net een paar jaar in Nederland wonen. Wat dus heel logisch is. Op school word het wel snel genoeg afgeleerd dat je niet zo moet schrijven in bijvoorbeeld een sollicitatiebrief of op een tentamen. Wij kregen altijd een paar punten aftrek als je zoiets deed. Het is gewoon iets wat gebeurt op msn of internetprofielen bij sommige mensen.
Het is inderdaad zo dat het aan de leeftijd ligt. En dat een paar jaar geleden ik ook met mensen omgaan die zo praten en schrijven. Als iemand het nu van mijn leeftijd doet dan is dat ook niet normaal. Ik ken in ieder geval niemand van mijn leeftijd die zo typt. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Angelia
Dreuzel

Verdiend:
53 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 18, 2007 14:58 |
 |
ik vind het echt super vervelend.
het staat kinderachtig en soms weten mensen daardoor niet eens hoe je een woord echt nog moet schrijven.
als het nou kinderen van een jaar of 12 zijn , oke!
maar mensen van 17 , 18 dat is echt niet gezond. |
|
|
  |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 20, 2007 12:31 |
 |
Ik heb nog nooit breezertaal gebruikt. Vroeger wel afkortingen op msn, zoals ff in plaats van even, maar daar ben ik ook van afgestapt. Ik vind het vervelend en kinderachtig staan. Je verpest de taal, terwijl dat juist een belangrijk begrip is.. En ik kan niet zeggen dat breezertaal bevordelijk is voor het taalgebruik. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
watsonette
6e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 12:14 |
 |
Ik deed het vroeger wel eens.. Toen was ik 10, en nu ben ik 12.
Totdat ik besefte dat het écht irritant was, ik typ trouwens nu ook veel sneller zonder dat gebreezer. Als ik iemand op msn heb die het doet, vraag ik ook altijd eerst beleefd of die gene dan ook normaal wilt typen..
En dan doen ze het meestal ook niet meer
Mja je komt met breezer-taal ook heel erg dom over vind ik, en dit is nog netjes gezegd  |
_________________ Ravenclaw <3
Can You Dance Like a hipogriff?
Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers! |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 16:43 |
 |
watsonette schreef: | Als ik iemand op msn heb die het doet, vraag ik ook altijd eerst beleefd of die gene dan ook normaal wilt typen..
En dan doen ze het meestal ook niet meer
Mja je komt met breezer-taal ook heel erg dom over vind ik, en dit is nog netjes gezegd  |
Bij mij is dat ook. Ik heb een contactpersoon die Breezah-taal gebruikt en ook is hij de enige die Breezah-taal gebruikt, de rest van mijn contactpersonen doet dat haast niet. Hij gebruikt niet overdreven veel hoofdletters, maar durft welleens veel komma's of nog extra letters te gebruiken dat het soms echt irritant word. Ik kan het nog wel vertalen en anders vraag ik het even wat dat woord betekend en zegt hij dat. Maar als hij een heel verhaal begint te vertellen gebruikt hij natuurlijk nog steeds Breezah-taal. En als ik dan vraag of hij dat even kan vertalen, is die Breezah-taal al wat minder, maar gebruikt hij het nog steeds. Dan moet ik weer eens mijn best doen om het te vertalen. Meestal lukt dat wel maar op sommige momenten vraag ik me af hoelang hij nog Breezah gaat gebruiken. Hij kan het niet zijn hele leven gebruiken he? |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Do Aug 23, 2007 14:03 |
 |
Citaat: | Hij kan het niet zijn hele leven gebruiken he? |
Ik denk dat er na een tijdtje wel over zal gaan. Maar dat zal waarschijnlijk wel bij iedereen zijn. Maar het lijkt me ook vaag als iemand dat zijn hele leve lang die taal gaat gebruiken. Het kan de persoon nog wel eens moeite gaan opleveren in de Nederlandse spelling. tenminste dat lijkt mij dan. Als iemand het al jaren gebruikt en op eens niet meer wilt gebruiken. Lijkt het me echt heel moeilijk om daar van af te komen. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
|
|