Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Boeken: Dan Brown Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2007 4:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gisteravond het Bernini Mysterie uitgelezen. In januari had ik al de Da Vinci Code gelezen.

Van de Da Vinci Code weet ik niet alles meer. Sommige dingen ben ik vergeten en dat vind ik nu wel jammer. Het boek had me wel helemaal in de ban. En ik heel veel zin had om het Louvre te bezoeken. En ik vond het heel erg jammer dat mijn favoriete personage ook nog eens een slechterik bleek te zijn.

Het Bernini Mysterie vond ik -na enige aarzeling- toch wel beter dan de Da Vinci Code, net als zoveel mensen. Omdat ik het pad dat Robert Langdon aflegt om de één of andere reden leuker en interessanter vind. De moorden waren ook iets gruwelijker. En het einde heel erg verrassend. Ook leuk dat alles gewoon klopt met de realiteit. Dat CERN werkelijk antimaterie geproduceert heeft, en dat die engel van 'De extase van Teresa' werkelijk naar rechts wijst... Het is ook leuk om foto'tjes te zoeken op het internet van die beelden die Brown beschrijft. Dan zie je dat het werkelijk allemaal klopt en ben je helemaal overtuigd van wat je leest. [Behalve van wat ik in spoilers gezet heb.]

Het is ook erg leuk dat de hoofdstukjes soms slechts uit 1 blad bestaan of minder, waardoor het heel erg vlot leest. Ik had het 1/3, het laatste stuk, dan ook heel erg vlug uit gelezen. Terwijl ik het in het begin nogal saai vond.

Wat ik wel een groot minpunt aan de boeken van Dan Brown vind, dat is dat de geloofwaardigheid van sommige passages soms ver te zoeken is, ondanks dat andere helemaal kloppen. Enkele voorbeeldjes...
SPOILERS!
[selecteer]
- een wetenschappelijk bewijs voor genesis.
- een leraar kunstgeschiedenis die op het toilet van de paus zit...?
- een paus die een kind heeft...
- een val van duizenden kilometers juist vlak naast een ziekenhuis naar beneden donderen en het overleven.
- Twee minuten na die val al vlug weg lopen
- Vast raken in een tombe in een kerk...
- Vatiaanstad die al zijn regels breekt
- moord op de paus omdat hij een kind heeft
- een camcordertje dat een enorme val en landing in een rivier overleefd en heel duidelijk beeld toond.

Yeah, right...

[/selecteer]

Ik ben van plan om ook nog de Delta Deceptie en het Juvenalis Dilemma te lezen. Maar ik heb meer zin in De sleutel van Salomon, alleen is dat nog niet verschenen. Rolling Eyes Sad

De sleutel van Salomon [The Salomon Key] is het boek waar Dan Brown momenteel aan werkt. Het is zijn laatste boek met Robert Langdon en afsluiter van de Langdon-triologie. Er is nog niets over bekend, ook de verschijningsdatum niet. Maar volgens de uitgeverij zou het spannend zijn. Jah, dûh xD

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

klara is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 19, 2007 16:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de davincicode gelezen en
vind het een suuuper goed boek!!!!!
ik heb er maar twee dagen over gedaan Very Happy
ik zou graag het bernini misteri lezen
maar dat hebben ze nooit in de bib Sad

Profiel bekijkenStuur privébericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb Het Bernini Mysterie en De Da Vinci Code gelezen, Het Juvenalis Dilemma en De Delta Deceptie lijken me niet zo interessant.
Zoals de meesten vind ik Het Bernini Mysterie beter dan De Da Vinci Code. Een vriendin van me is helemaal in de ban van de boeken van Dan Brown, en ik heb haar gevraagd in welke volgorde ik de boeken best lag, en ze raadde me aan om eerst Het Bernini Mysterie eerst te lezen. Dat heb ik dan ook gedaan. En dat bleek dan ook het beste te zijn Razz
We hebben Het Bernini Mysterie en De Da Vinci Code al een tijdje liggen, eens gespaard met de krant, maar ik had ze nog niet gelezen. M'n zus had de film De Da Vinci Code gezien en vond hem erg goed. Ik wilde hem ook wel zien, maar wilde eerst het boek lezen. En dus heb ik de boeken eerst gelezen Razz Ik vond ze dus echt wel goed.

'Til we meet again, HPF'ers.
#Sabe
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 164 Sikkels

#Sabe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jul 30, 2007 21:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb vorig jaar The Da Vinci Code gelezen in het Engels. Erg interessant, vond het een goed boek.
Een tijdje erna had ik de film in de bios gezien, ook erg mooi vond ik die.
Ik was vlak daarvoor ook naar Parijs geweest en vond het erg leuk om sommige dingen (het Louvre bijvoorbeeld) weer terug te zien. Smile

Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 10, 2007 18:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:

De sleutel van Salomon [The Salomon Key] is het boek waar Dan Brown momenteel aan werkt. Het is zijn laatste boek met Robert Langdon en afsluiter van de Langdon-triologie. Er is nog niets over bekend, ook de verschijningsdatum niet. Maar volgens de uitgeverij zou het spannend zijn. Jah, dûh xD

Oehhh. Je maakt me wel heel nieuwsgierig Lupos Freak. Ben benieuwd naar het boek. Ik hoop dat de verschijningsdatum snel bekend word gemaakt. Maar ik ga van het weekend denk ik het Juvenalis Dillema of de Delta Deceptie kopen en lezen, ik kan alleen niet kiezen tussen 1 van de twee. Ook zal Angels and Demons verfilmd zal gaan worden. Het enige wat bekend is tot nu toe is:

- Dat Tom Hanks opnieuw Robert Langdon zal gaan spelen.
- De Film waarschijnlijk op 19 december 2008 zal uitkomen.
- Dat de scriptschrijver van de DaVinci Code ook waarschijnlijk het script van deze film zal gaan schrijven.
- Dat de regisseur van de DavinciCode ook waarschijnlijk deze film zal regiseren.
- het gerucht de ronde gaat dat het Braziliaanse model Gisele Bundchen Vittoria Vetra zal gaan spelen.

Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 9:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben nu met de delta deceptie bezig: echt een geweldig boek. De andere boeken heb ik al wel gelezen, maar ik kan zo niet beoordelen welke ik het beste vind. Ik vind ze gewoon allemaal geweldig, alleen soms een beetje te gruwelijk. Leuk dat er over een tijdje weer een nieuw boek uitkomt, ik verheug me erop.

Rylane
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 420 Sikkels

Rylane is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 10:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de meeste boeken van Dan Brown gelezen. Eerst las ik de Da Vinci Code die vond ik heel erg goed, dus toen was ik heel erg benieuwd naar zijn andere boeken. Dus toen heb ik ook het Juvenalis Dilemma, Het Bernini Mysterie en De Delta Deceptie gelezen. Ik vind alle boeken erg spannend en goed geschreven, maar uiteindelijk lijken ze wel heel erg op elkaar. En zijn ze lang niet altijd even geloofwaardig. Bijna onmogelijk ontsnappingen enzo.
Toch ben ik wel van plan om zijn nieuwe boek te lezen als deze uitkomt.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels
Woonplaats: Diep in de oceaan, op een plek waar niemand mij kan vinden

Ashlanty is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Aug 14, 2007 16:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ze alle 4 gelezen..en ik vind NIET De da vinci code de beste...maar voorkeur ging uit naar Bernini Mysterie....

Ik vind het echt TE leuke boeken...toen ik begon met lezen kon ik echt niet meer stoppen..en las ik tot diep in de nacht door..zo graag wilde ik ze uitlezen.

Juvenalis Dilemma vind ik de minste van de 4.

magic@home
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

magic@home is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind dat Dan Brown echt meesterlijk schrijft, na het lezen van de davinci code ben ik echt na gaan denken over het christelijk geloof, natuurlijk is wat in het boek staat allemaal fictie maar het is zo goed geschreven dat je echt gaat twijfelen in wat je nu gelooft!
Ik denk dat ik binnenkort het Bernini mysterie ga lezen!

Edit: Ik heb het bernini mysterie eens vluchte doorgelezen toen mijn moeder het aan het lezen was en inderdaad zoals hier boven al eens gezegd word vind ik ze best wel op elkaar lijken!

"But you're Muggles! We must have a drink! What's that you've got there? Oh, you're changing Muggle money. Molly, look!"
– Arthur Weasley
L!jntje
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 91 Sikkels

L!jntje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de boeken van Brown echt leuk om te lezen. Ik heb Het Bernini Mysterie, De Da Vinci Code gelezen, Het Juvenalis Dilemma en De Delta Deceptie gelezen, en mijn favoriet is toch wel het Bernini mysterie. Dit boek was ik toevallig ook net aan't lezen toen paus Johannes Paulus II stierf, dus wel interessant toen.

Een ander boek dat ik jullie dan kan aanraden is schaduw van de wind van de auteur Zafon
heeft nog iemand dat gelezen...
ik heb het gelezen voor het een hype werd Smile en kan het u zeker aanraden

Amnesia
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

Amnesia is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 14:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

De boeken van Dan Brown vind ik ook echt helemaal geweldig om te lezen. Er is gewoon iets aan zijn manier van schrijven wat me aanspreekt. Net zoals bij een paar andere mensen ben ik ook na het lezen van The Davinci Code gaan twijfelen aan het Christelijke geloof. Ik heb behalve The Davinci Code ook Het Juvenalis Dilemma gelezen en Het Bernini Mysterie. Mijn favoriet hiervan is toch wel Het Bernini Mysterie, het beschrijft Rome en de details eromheen gewoon zo goed. In oktober ga ik met een buitenlandse reis van school naar Rome toe. Ik ga Het Bernini Mysterie voor die tijd zeker nog eens lezen (:

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 21:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zijn boeken zij gé-weldig. Ik heb al zijn boeken in mijn kast staan én allemaal gelezen. Het begon met The Davinci Code, maar daarna volgde al snel Het Bernini-mysterie, wat mijn favoriet is. Hoe hij de feiten met zijn eigen 'verzinsels' samenvlecht tot een spannend plot. Een verhaal met kleurrijke personages, de benodigde spanning en echte 'ahhhh' momenten Cool Hij beschrijft alles ook zo levendig, vol details waardoor het lijkt dat je er zelf ook loopt. Ja, die man kan nog eens schrijven.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 22:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

L!jntje schreef:

Een ander boek dat ik jullie dan kan aanraden is schaduw van de wind van de auteur Zafon
heeft nog iemand dat gelezen...
ik heb het gelezen voor het een hype werd Smile en kan het u zeker aanraden

Ik heb twee hoofdstukken in het Spaans gelezen, maar ik heb het hele boek nog niet gelezen. Ik wil het zeker nog gaan doen, maar voor mijn gevoel is het een totaal ander boek dan de boeken van Dan Brown, die ik echt verslind.

watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb alleen de Da Vinci Code gelezen..
De film had ik al voor het boek gezien, dus ik wist al hoe die afliep enzo.
Hij is geniaal geschreven, ik kan het Dan Brown niet na doen..
Ik heb heb overigens toen voor mn 11e verjaardag gekregen (dus nu 1 jaar geleden) en ik snapte het boek wel, ondanks de moeilijke woorden Wink ( zal wel door mn taalknobbel komen)
Overigens wil ik binnenkort ook het bernini mysterie gaan lezen, en de delta deceptie, want die lijken me echt zoooo super leuk Very Happy

Verder ben ik wat wijzer geworden over het Christendom..
Maar goed, ik laat nog wel eens een berichtje achter, als ik de andere boeken heb gelezen Wink

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2007 14:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook alle vier de boeken gelezen en ik vind ze echt heel goed. Alleen het enige nadeel is dat in alle boeken dezelfde structuur zit en je dus na 2 boeken kan vertellen wie er in het 3e boek verantwoordelijk voor de moorden is.
Ik heb als eerste het Juvenalis Dilemma gelezen en ik vind het echt een heel goed boek. Ik vind alle boeken eigenlijk wel heel goed. Het mooie aan de boeken van Dan Brown is dat hij over dingen schrijft die echt heel erg interessant zijn en zijn informatie over de instellingen klopt ook altijd gewoon en dat vind ik echt heel goed. Ik kan niet wachten tot de Sleutel van Salomo uitkomt.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp