Poll :: Beste boek? |
Steen der wijzen |
|
0% |
[ 1 ] |
Geheime kamer |
|
0% |
[ 1 ] |
Gevangene van Azkaban |
|
7% |
[ 16 ] |
Orde van de Feniks |
|
24% |
[ 50 ] |
Halfbloed prins |
|
12% |
[ 27 ] |
Relieken des doods |
|
54% |
[ 113 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 208 |
|
Auteur |
Bericht |
AnSofie
6e jaars

Verdiend:
177 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 14:19 |
 |
Mijn favoriet boek blijft de Half-Bloed Prins
Draco Malfoy heeft hierin een sinistere en grote rol en dat vond ik zo fijn ook Snape was hierin interessant
Dit boek vind nog plaats op Zweinstein en dat miste ik wel in HP7 , en in de half-bloed prins was iedereen wat volwassener , wat het boek ook een stuk fijner maakte
The deathly hallows volgt op 2 en dan The order of the phoenix |
_________________ You're a fool Harry Potter , and you will lose everything
Laatst aangepast door AnSofie op Wo Aug 22, 2007 14:25; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 14:23 |
 |
Witch_Eva schreef: |
Dit lijstje heb ik alleen gemaakt omdat je een lijstje moet maken. Ik vind in principe alle boeken heel erg goed. Alleen springt OotP er voor mij uit ^^ |
Lijstje is toch niet verplicht? Het topic gaat over wat je het beste boek vind.
Ik vind, nu ik het boek aan het herlezen ben, boek 7 nu toch wat minder dan boek 5. Dus nu, op dit moment, staat voor mij het vijfde boek bovenaan. Want die bleef voor mij bijna het gehele boek leuk. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 15:50 |
 |
A.Perkamentus schreef: | Witch_Eva schreef: |
Dit lijstje heb ik alleen gemaakt omdat je een lijstje moet maken. Ik vind in principe alle boeken heel erg goed. Alleen springt OotP er voor mij uit ^^ |
Ik vind, nu ik het boek aan het herlezen ben, boek 7 nu toch wat minder dan boek 5. Dus nu, op dit moment, staat voor mij het vijfde boek bovenaan. Want die bleef voor mij bijna het gehele boek leuk. |
Ja ik weet dat het lijstje niet verplicht is, maar meerdere mensen maakten een lijstje. En voor mezelf is het ook wel handig om een keer een lijstje te maken..
Ik hoop overigens dat ik niet hetzelfde heb met jou. Dat ik boek 7 ook minder leuk ga vinden hoe vaker ik het ga lezen. ^^ |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 22, 2007 16:53 |
 |
Moeilijk hoor zo'n lijstje
1 Deathly Hallows: ik vond het een erg mooi boek, het verklaarde veel en het sloot voor mij het verhaal ook af. Ik vind het nu prima dat er geen HP boeken meer komen, terwijl ik eigenlijk altijd graag wilde dat er meer dan 7 boeken zouden zijn. Ik vond het ook leuk dat je meer over Lily te weten kwam en ook dat je meer over Harry zijn jeugd te weten kwam.
2 Halfblood Prince: boek 7 kan je niet echt los zien van boek 6. Je moet boek 6 hebben gelezen om te weten wat die horcruxes enzo zijn. Ik vond het een goed boek. Ook dat je meer te weten komt over Voldemort enzo.
En het ministerie dat moest erkennen dat Harry gelijk had.
3 Order of the Phoenix: De strijd tegen Voldemort begint, weliswaar ondergronds, omdat het ministerie alles ontkent. De DA is ook geweldig.
4 Goblet of Fire: Spannend van het begin tot het eind. De Death Eaters, het Triwizard Tournament de herrijzing van Voldemort.
5 Prisoner of Azkaban: geweldig boek, altijd een van mijn favorieten geweest. De reden dat hij op de 5e plaats staat, is dus niet omdat ik hem zoveel slechter vind, maar omdat de boeken 4 t/m 7 veel met elkaar te doen hebben. De strijd tussen goed en kwaad wordt steeds duidelijker. PoA is echter ook echt een geweldig boek.
6 Philosopher's stone: Harry die te horen krijgt dat hij een tovenaar is, de kennismaking met de magische wereld, diagon alley, hogwarts etc. Heel leuk verhaal, maar wat jeugdiger dan deel 3 t/m 7
7 Chamber of Secrets: ik vind het verhaal met de auto altijd een beetje minder. Domme actie van Harry en Ron, die ook gewoon hadden kunnen wachten op Mrs Weasley. Verder wel een goed verhaal |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
Lily Tonks
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
726 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 8:55 |
 |
The Deathly Hallows vind ik ook minpuntjes hebben, maar ik vind het toch het beste boek denk ik. Vooral het eindgevecht vind ik érg mooi gedaan. Goede tweede is The Prisoner of Azkaban trouwens, maar die is nét wat minder volwassen geschreven en daarom toch tweede. |
_________________ Goodbye, HPF... I'll miss you. |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 14:39 |
 |
Witch_Eva schreef: | A.Perkamentus schreef: | Witch_Eva schreef: |
Ja ik weet dat het lijstje niet verplicht is, maar meerdere mensen maakten een lijstje. En voor mezelf is het ook wel handig om een keer een lijstje te maken..
Ik hoop overigens dat ik niet hetzelfde heb met jou. Dat ik boek 7 ook minder leuk ga vinden hoe vaker ik het ga lezen. ^^ |
Het was niet heel veel slechter, maar gewoon al de nieuwigheid is er van af. Dan wordt het voor mij al sowieso minder leuk. Dus het boek is zelf niet heel erg veel slechter. Maar ik heb ook altijd moeite om boeken twee keer achter elkaar te lezen, dit is de eerste keer dat ik het echt doe. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
BoneDaddy
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Dec 04, 2007 18:44 |
 |
Ik vind de Halfbloed Prins heel goed. Harry zit daar nog op Zweinstein en dat vind ik wel het leukst om te lezen, hoe ze al die lessen volgens enzo.  |
|
|
  |
 |
Effo
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 09, 2007 13:50 |
 |
Deel 5: Dit deel zat goed in elkaar, zat de meeste humor in en de spanning bleef er goed inzitten.
Deel 7: Een goede ontknoping, maar jammer dat het (in mijn ogen) niet voltooid is.
Deel 4: 'Leuke' gebeurtenissen en een spannend boek, maar soms een beetje langdradig.
Deel 3: Goed boek, maar door de weinige gebeurtenissen niet erg aantrekkelijk.
Deel 6: Erg langdradig en hele verhalen die (achteraf) minder nut hadden.
Deel 1: Hulde voor het 1e boek. Een goed boek als start, maar het net een tikje leuker gekund.
Deel 2: Verreweg de slechtste. Veel gepraat, weinig aantrekkelijks in het verhaal. |
_________________ Hoe loopt het nu af met de anderen??? |
|
  |
 |
amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Dec 09, 2007 13:57 |
 |
mijn lijstje:
1. Boek 7: ik vind dat er eerst niet heel veel spanning in zat en de gebeurtenissen heel langzaam op gang kwamen, maar het eind was in één woord SUPER.
2. Boek 4: ik heb altijd gevonden dat dat het beste boek was, totdat 7 uit kwam.. ik vond het toverschooltoernooi + het plot heel goed
3. Boek 6: leuk boek, goed plot, punt uit.
4. Boek 5: ik ben niet zo super dol op dit boek omdat sirius dood gaat en harry zo krankzinnig is..
5. Boek 3: deze is ook niet formidabel, maar beter dan 1 en 2
6. Boek 1: goede opstap, wel beetje veel geneuzel
7. Boek 2: had zo weg gelaten kunnen worden.. slechtste boek uit de reeks..
xx |
 |
mikehp
Dreuzel

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 10, 2007 19:33 |
 |
Ik vond boek 7 het mooist daar gebeurde de meest onverw8ste dingen dat ze in hun tent rond verdwijnselde en verscheinselde en alle stukjes kwamen bij elkaar aan het einde (6 was ook heel mooi vooral leuk dat harry en giny uiteindlijk tog nog wat kregen ) |
_________________ Het doel heiligt de middelen |
|
  |
 |
ChoChang121
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 15, 2007 0:42 |
 |
Ik heb op boek zeven gestemd, dat boek had mij het diepst geraakt met al die gestorven mensen erin, en het was het perfecte slot voor een geweldige reeks boeken. Dit boek las ik ook in twee keer uit, mijn Harry Potter-Record. Ik vond boek vijf ook geweldig, heb net de film van Sinterpiet gekregen. xD Boek zeven ook trouwens. |
_________________ 'Wil iemand hulp bij het interpreteren van de schimmige voortekenen in de Bol?' murmelde Zwamdrift.
'Ik heb geen hulp nodig.' fluisterde Ron. 'Het is duidelijk wat dit betekent. We krijgen vannacht dikke mist.' |
|
  |
 |
Omingod
4e jaars

Verdiend:
42 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 15, 2007 0:45 |
 |
Hmm The goblet of fire staat niet in de poll
Nou ja ik ga toch voor the goblet of fire , gewoon omdat het dat tovenaarstornooi is , het is iets iets anders en ik vind het wel leuk om te lezen , ook the return of voldemort e |
Dolleman: "Technically it's a ferret." |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 15, 2007 14:16 |
 |
Ik vind nu boek 7 toch weer de beste. Het is gewoon heel mooi geschreven en eigenlijk het meest afwisselende deel van de serie. Het gevoel van oorlog en het vluchten voor Voldemort is heel goed weergegeven. De personages beginnen nu echt volwassen te worden. Het is een waardige afsluiting van de serie. |
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
LieffJ
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 17:33 |
 |
Ik twijfel heel erg, maar ben uiteindelijk toch maar voor the Deathly Hallows gegaan...
1. The Deathly Hallows
x Ik vind het een vreselijk mooi boek, je krijgt dde waarheid te horen over veen personen, ware aard komt boven. Er zit veel spanning en gevoel in het boek. Je voelt gewoonweg Harry's angsten en twijfel, de vriendschap, alles. Ik vind het een prachtig boek <3.
2. The Prisoner of Azkaban
x Sirius <3 :').
Nee, ik weet niet waarom, maar dit boek vind ik ook supermooi. Mss omdat je 'voor het eerst' iets weet over James' schooltijd en vrienden.
3. The Half-Blood Prince
x In dit boek zit romantiek, spanning, waarheid, leugens, begrip, dood,... <3 Ik vind het ook weer mooi, om onduidelijke reden. Gewoon, toen ik het boek las, vond ik het onmiddellijk schitterend.
4. The Order of the Phoenix
x Ik vind de DA heel erg leuk, Sirius zit er regelmatig in. Luna komt erin voor, en Bellatrix leeft =D. Allemaal machtige personages <3.
Ook gewoon het feit dat Harry moet vechten om de waarheid duidelijk te maken, moet opboksen tegen het ministerie, dat hem ondanks alles toch niet geloofd en hem straft. Umbritch zit er ook in. En hoewel ik het persoon op zich hat, vind het karakter wel goed omschreven.
5. The Goblet of Fire
x Dit boek vind ik leuk, omdat Voldy weer een gestalte aanneemt. Verder zit er niet veel 'bijzonders' in. Maar Dwaaloog is wel hip, hoewel hij een freak van Voldy is. De opdrachten zijn ook realistisch omschreven. En het feit dat Harry moet opletten maar er eigenlijk niet veel zin in heeft. Njaah, dat heeft hij nooit :').
6. The Philosopher's Stone
Het is leuk, ondat het het 1ste boek uit de reekst is. Maar JKR's schrijfstijl was nog anders, nog jonger. En nog heel erg veel dingen waren onduidelijk. Iedereen wist veel en weinig tegelijk.
7. Chamber of Secrets
x Dit vind ik eig. het slechtste boek. Het heeft me gewoon minder aangesproken dan al de rest. Ik vond het altijd mega-ingewikkeld, Ginny kwam erin voor als een domme bakvis, 'Mione valt een stuk weg, nog meer van die kleine dingen. Het was wel een goed boek, en ook belangrijk voor 7 uiteindelijk, wnat daarin komt bijna alles vanuit dit boek terug (basilisk, het doden met het zwaard, het feit dat het dagboek een gruzielement was,...) Maar ik vind het ietsje minder :] |
|
|
  |
 |
Grindl
Dreuzel

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 24, 2007 21:24 |
 |
mijn lijstje;
op nummer 1 de half bloed prins
omdat het ja veel bedrog in komt perkamentus gaat dood
en het vooral grappig;
op nummer2 de reliek van de dood
omdat het heel grappig en heel triestig
op nummer3 de vuur beker
omdat we voor het eerst van de buitelase scoolen lezen
en voor het eerst van kruml hooren.
op nummer 4 de gevangene van azkaban
omdat ja harry voor het eerst hoort dat hij nog meer famielie
heeft en weet wie zijn mama en papa heeft verraaden.
op nummer5 de steen der wijzen
omdat dit het eerste boek is
en ook omdat harry het eerst hoort dat hij een tovenaar is
op nummer 6 de orde van de feniks
gewoon ik vind het saaie en een beetje te simpel
op nummmer 7 de geheimekamer
dit is het alller slechste boek omdat
vilijn zomaar wordt verslagen en ja gewoon saai
dit was mij lijstje en nog prettige feesten!!!!!!!!!!!!!  |
|
|
  |